...

.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (2)

  • Anonim 22.05.2019
    Tym razem tematyka mnie nie przekonała. Tak że skupię się na błędach.

    Interpunkcja do poprawy. Generalnie powinno się oddzielać zdania podrzędne przecinkami z małymi wyjątkami. Czyli np: szła, patrząc. Gdy spojrzałem, odwrócił się. Nastąpiła chwila ciszy, potem była następna. I jak to zrozumiesz, to będzie Ci łatwiej zadbać o interpunkcję.

    W między czasie wolontariusze zbierają pieniądze oraz datki dla dzieci z domów dziecka oraz na szpitale.
    międzyczasie - razem.

    Za niedługo moja przyjaciółka będzie miała występ.
    Ja napisałbym: Niedługo moja... (bez "za").

    Wokół było pełno ludzi. Muzyka i rozmowy tłumu sprawiały, że było głośno, ale nie na tyle żeby nie było słychać rozmów z bliskiej odległości.
    Czasami zbyt często powtarzasz słowa: Zobacz, ile razy masz tu "było" - 3 razy. Unikaj powtórzeń. Poza tym przecinek przed "żeby".

    W każdym bądź razie w naszym domu jestem tylko ja i Oscar.
    W każdym razie - bez "bądź". To częsty błąd.

    Spójrz na poniższy fragment:

    - Chcesz wody? - zapytała Jennifer.
    - Poproszę.
    Jennifer wyjęła ze swojej czarnej torebki butelkę wody i podała mi ją.
    Wzięłam kilka łyków, a następnie podałam ją Jennifer.

    Po pierwsze koleżanka koleżance raczej nie powie "poproszę", tylko "daj" albo "pewnie".
    Po drugie można by całość zapisać dużo krócej:

    - Chcesz wody? - zapytała Jennifer.
    - Pewnie.
    Jennifer podała mi butelkę i wzięłam kilka łyków.

    I tyle. Bo reszta jest zbyteczna. Staraj się unikać zdań, które są w jakiś sposób oczywiste.

    To tyle uwag na dziś.

    Pozdrawiam.
  • ania_marzycielka 22.05.2019
    Dziękuję za wszystkie rady :) Jeśli chodzi o tematykę to w dalszych rozdziałach będzie więcej wątków, ale rozumiem , że nie każdemu przypadną do gustu. Pozdrawiam:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania