Poprzednie częściDrabble - Ciotka
Pokaż listęUkryj listę

Drabble → Śmiertelne Sekundy

                                                                     –––//–––

  

Nigdy nie przypuszczałem, że wraz z moją rodziną, znajdę się w tak beznadziejnej sytuacji. Niestety. Jestem tu z nimi i uwierzyć nie mogę, że to wszystko dzieje się naprawdę.

 

Żona i siedmioro dzieci, siedzą zakneblowani na krzesłach.

Jeden z dwójki tych cholernych psycholi, mówi do mnie:

 

–– Wskaż jedną osobę, której mamy poderżnąć gardło. Reszta z was przeżyje.

–– A jeżeli…

–– … nie wskażesz, poderżniemy wszystkim… oprócz ciebie. Żebyś cierpiał, szukał zemsty, zwariował lub skończył ze sobą… kochająca opoko rodziny… na rozdrożu. Mamy kodeks honorowy. Nie musisz się martwić. Dotrzymamy słowa.

–– Proszę…

–– Masz dziesięć sekund na podjęcie decyzji.

–– Błagam… nie...

–– 1, 2...

 

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

 

                                                                     [Wersja – 2]

 

Nigdy nie przypuszczałem, że wraz z moją rodziną, znajdę się w tak beznadziejnej sytuacji. Niestety. Jestem tu z nimi i uwierzyć nie mogę, że to wszystko dzieje się naprawdę.

 

Żona i siedmioro dzieci, siedzą zakneblowani na krzesłach.

Słyszę słowa:

 

–– Wskaż jedną osobę, której mamy poderżnąć gardło. Reszta z was przeżyje.

–– A jeżeli…

–– … nie wskażesz, to poderżniemy wszystkim. Ciebie uwięzimy w pokoju razem z nimi. Będziesz patrzeć na zwłoki, wiedząc, że mogłeś większość uratować, gdybyś podjął decyzję. Oczu nie zamkniesz. A wiesz… zaczną śmierdzieć i nieciekawie wyglądać.

–– Proszę…

–– Masz dziesięć sekund na podjęcie decyzji.

–– Błagam… nie...

––1 , 2...

Średnia ocena: 4.7  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (12)

  • Anonim 10.11.2019
    Chyba pierwsza wersja. Druga jest zbyt szczegółowo-oczywista.

    Pozdrawiam.
  • Anonim 11.11.2019
    Aha, proponuję przeczytać "Cenę" Łysiaka. Tematyka prawie identyczna.
  • JamCi 11.11.2019
    Coś zrobił Szkodniku? Chciałam se wrócić, bo było warto a tu nie ma... Buuuu...
  • Dekaos Dondi 11.11.2019
    JamCiówna. Jak chcesz, to wrzucę jeszcze... dla Ciebie:)
  • JamCi 11.11.2019
    Dekaos Dondi Poprosię
  • JamCi 11.11.2019
    Dziękuję.
    No hardcorowe. Niestety i tak bywa. Tu tylko fantazja, ale zdarzają się przecież takie rzeczy. Zawonialo Mastertonem leciutko.
  • Dekaos Dondi 11.11.2019
    JamCiówn Dzięki. Chociaż nie wiem, czy nie wykasuję? Pozdrawiam:)
  • JamCi 11.11.2019
    Dekaos Dondi Jak chcesz. Twój Ci on. Ja się w nim już wytarzalam.
  • Wrotycz 11.11.2019
    Druga mocniejsza, ale bardziej 'realistyczna' pierwsza.
    W Auschwitz miał miejsce nieliteracki horror. Matka musiała wybierać między śmiercią syna i córeczki, inaczej nie przeżyłoby żadne.
    Wybrała syna.
  • Dekaos Dondi 11.11.2019
    Wrotyś. Dzięki. O taką ''szarość'' mi chodziło. Gdy czasu mało... i trza coś zdecydować.
    Pozdrawiam.
  • Pasja 11.11.2019
    Dwa obrazy i w zasadzie takie same. Drugi bardziej drastyczny. Pierwszy taki pospolity. Takie wybory miały miejsce faktycznie w czasie wojny. Wybory pomiędzy bliskimi. Czym kierowane były tego się nie dowiemy.

    Pozdrawiam
  • Dekaos Dondi 11.11.2019
    Pasjo Dzięki. Wiem, że miały miejsce... Masz racje. Nie dowiemy się. Pozdrawiam.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania