Duch Na Wawelu

Cóż to za (...)

Średnia ocena: 2.6  Głosów: 14

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (65)

  • Bogumił 21.04.2019
    Słabe to.
  • Boguluba 21.04.2019
    Bóg zapłać za komentarz. Niech się Pan zlituje nad Twoją duszą.
  • Zaciekawiony 22.04.2019
    Potwierdzam, słabe. Popracuj nad rymami.
  • Boguluba 22.04.2019
    Nad którymi konkretnie, bo nie wiem, w którą stronę miałabym iść? Z wdzięcznością i pokorą przyjmę bardziej szczegółowe wskazówki. Bóg zapłać za komentarz, niech dobry Bóg w te święta obdarzy Cię miłością i spokojem.
  • yanko wojownik 22.04.2019
    Znałem kiedyś Siostrę Konsoletę, co walczyła z Dżenderami - taka misjonarka, pewnie dalej z czymś walczy z L... - z tym, co to parady równości powoduje - może z tym. A ja to bym na taką paradę równości, to nie poszedł, choć nie potrafię powiedzieć dlaczego.
    "Zamek, Wawel piękne freski, Konell, Mikke Mazowiecki".
    Z duchem Gombrowicza, choć nie dzierżył poezji, niech Siostra pozostanie.
  • Boguluba 22.04.2019
    Zaraz po komuni, w swym gołębim, dziecięcym sercu, nie rozumiałam różnicy między potępieniem wiecznym i nie możnością cofnięcia wyboru dokonanego przez Upadłego, a sytuacją eschatologiczną człowieka upadłego. Modliłam się więc za Kusiciela, by uzyskał on przebaczenie od Boga. Dopiero ksiądz na religii mi wyjaśnił czczość i nieodpowiedniość tych modłów. Jednak za Dżendery i inne obrzydlistwa modlę się nadal, bo człowiek nie jest w stanie upaść tak nisko, by nie było dla niego powrotu, gdyż Miłosierdzie Boga jest nieskończone.
    Pozostań z Bogiem, dobry wojowniku.
    Bóg zapłać za rozbudowały i otwierający oczy komentarz!
    Może i ja sama powinnam zacząć tu komentować, bo choć nie ma we mnie misji Siostry, o której wspominasz widzę, że i tu wyrosły niestety treści obelżywe, być może nawet gorszące niedojrzałe umysły, może trzeba autorom to uświadomić, że z Internetu korzystają również dwunastolatki? A tu w co piątym utworze seks, przemoc, zezwierzęcenie, wspomniany przez Ciebie dżenderyzm czy inne wynaturzenia.
    Jeszcze raz Bóg zapłać. Będę kontemplować Twój przekaz, szlachetny wojowniku!
  • Freya 22.04.2019
    To nie jest takie proste – biorąc pod uwagę bogatą zawartość treści, rzeczowych informacji oraz przekaz w formie wierszowanej... Pogodzić obie te intencje, aby zaistniało współistnienie poprawności wymogów. Może lepsiejszy byłby tekst prozatorski z ew. wtrąceniami? Pozdrawiam
    Ps. Kowalska jest dla mnie oczywistością, skoro będąc na Golgocie usłyszała: jak "słodko jęknął", szkoda gadać :(((
  • Boguluba 22.04.2019
    Sama obawiam się, że możesz mieć rację i że popełniłam grzech pychy, próbując niewprawnym piórem oddać zarówno treść ważną jak i powiązać ją w sposób poetycki - może i proza byłaby lepsza, choć wydawało mi się (znów pycha), że wiersz będzie łatwiejszy w odbiorze. Pocieszam się, że Miłosierdzie jest największym z boskich przymiotów, będącym zwieńczeniem dzieł Boga-Stworzyciela i intencje me - obie - nawet jeśli jak piszesz nie pogodzone dość, by zaistniało współistnienie poprawności wymogów - obie były dobre. Bóg zapłać za komentarz!
  • Hypokryta 22.04.2019
    Bogumił to teraz na dwa konta będziesz jad sączył? Nie nudzi Ci się?
  • Boguluba 22.04.2019
    Nie mam nic wspólnego z Bogumiłem! Pamiętaj proszę o tym i niech Miłosierdzie boskie będzie z Tobą. Bóg zapłać za przeczytanie i komentarz!
  • Manu 22.04.2019
    Nędzne.
  • Boguluba 22.04.2019
    I takie komentarze są cenne, bym nie popadła w grzeszną pychę. Bóg zapłać za przeczytanie i komentarz!
  • sensol 22.04.2019
    Boguluba smerf WUS WUS WUS WUS!!
  • Boguluba 22.04.2019
    sensol Nie rozumiem co to WUS, kojarzy mi się tylko z Wytwórnią Umundurowania Strażackiego. Bóg zapłać za komentarz, niech dobry Bóg obdarzy Cię miłością i spokojem.
  • Boguluba 23.04.2019
    sensol Nadal nie rozumiem co to WUS Sensol, proszę o wyjaśnienie. Z Bogiem.
  • Kapelusznik 25.04.2019
    To...
    Ech.
    Jakiś czas temu chodziłen na uniwersytecie na zajęcia o antysemityźmie prowadzone przez dość pokręconą feministkę co komuchów wspierała.
    Nawet jako ateistę, aż mnie targało na lewo i prawo
    Bo wszyscy zachowywali się tak, jakby lud hebrajski nie miał nic za uszami - a jako przyszły historyk - dobrze wiem że miał.
    Oceniałem te zajęcia jako stratę czasu - za idiotyzm - bo byłem pewny że antysemityzm już nie w modzie...
    I tu pojawiasz się Ty moja Droga
    W Moim Opowijkowym Sanktuarium
    I udowadniasz mi że te zajęcia miały jednak wartość.

    Zaprawdę powiadam wam
    Nie ma żadnego sanktuarium którego to fanatyzm religijny nie zbeszcześci

    Życzę dorośnięcia - bo nawet w najpiękniejsze mity, jako dorosłemu, wierzyć nie wypada

    Serdeczne 1 pozostawiam

    I równie szczerze Nie-Pozdrawiam
    Kapelusznik
  • Boguluba 25.04.2019
    Przyzwyczaiłam się już do opluwania, przez Tobie podobnych. Mam nadzieję, że Bóg wejrzy w Twoją duszę, zapłacze nad nią i sprawi, byś stał się lepszym człowiekiem. Czego Ci z całego serca życzę. Będę się w tej intencji modlić. Niech dobry Bóg się zlituje nad Twoją duszą.
  • Angela 25.04.2019
    Boguluba doszły mnie słuchy, żeś Hipokryta, nawet jeśli się nie przyznasz, to dałbyś już spokój.
  • Boguluba 25.04.2019
    Angela Bez przerwy podejrzewają mnie tutaj, że jestem Bogumiłem, sensolem, Hipokrytą, albo kimże jeszcze tam wymyślicie. Już to wielokrotnie dementowałam i już dłużej nie będę. Za to: pomodlę się w intencji, byście przejrzeli na oczy.
  • Kapelusznik 25.04.2019
    Angela
    Cholera wie
    Idioci/idiotki lubią się chować za świętymi obrazami
    XD
  • Boguluba 25.04.2019
    Kapelusznik Kapeluszniku, potrafisz mnie tylko bezpodstawnie obrażać. Twoja wola, ale pamiętaj, że mówienie fałszywego świadectwa przeciw bliżniej Twojej nie jest miłe naszemu Panu!
  • Angela 25.04.2019
    Boguluba wzrok mam dobry, ale z serca dziękuję : )
  • Pasja 25.04.2019
    Angela przecież ona robi sobie jaja. Boguluba uchyl przyłbicy.
  • Józef Kemilk 25.04.2019
    Też obstawiam prowokację. Ten tekst nie miał nikomu przypaść do gustu. Atakujesz żydów i naszego "nieocenionego przywódcę". Tego nie da się pogodzić. Pomijając jednak twoją twórczość, to pięknie odpowiadasz na ataki. Tutaj pełen szacun. Gdyby teksty były pozytywne, a nie negatywne i twoje odpowiedzi takie jakie są, to nawet jak to jest tylko dla hecy, to jest na tak. Pozdrawiam i życzę wytrwałości. Kultura zawsze w cenie.
  • Boguluba 25.04.2019
    Bóg zapłać za pozytywny komentarz (przynajmniej częściowo). Chciałam tu wyjaśnić, że zostałam chyba źle zrozumiana, nie atakuję w żaden sposób żydów, tylko osoby, które obłudnie i kłamliwie przedstawiają swoją przeszłość i pochodzenie. Nie mam nic przeciwko, ale niech będą szczerzy, a nie przypisują sobie cudze zasługi i mydlą oczy. Takie postawy potępiam. Na to nie wyrażam zgody. Nie mam nic przeciwko żadnemu z narodów, a już w szczególności przeciwko narodowi wybranemu. Z Bogiem!
  • Józef Kemilk 25.04.2019
    Boguluba Rozumiem. To tylko jeszcze jedno. Zarzucasz jednemu z braci dosyć dużo złych czynów, m.in lądowanie w mgle. Rozumiem, że są na to dowody, bo tylko w ten sposób można wytłumaczyć twój atak. W przeciwnym wypadku, taka ocena jest na wyrost. W końcu to nie my mamy oceniać innych a Bóg.
  • Boguluba 25.04.2019
    Józef Kemilk A czy potrzebujesz dowodów na to, że Chrystus zmartwychwstał?
    Niektóre rzeczy wie się sercem, a nie rozumem! Tylko Bóg może oceniać ludzi, ale to nie znaczy, że my sami nie mamy się bronić przed złem i podłością. Tym bardziej, gdy tą podłość niemal na wierzchu widać. Bóg po to nam dał rozum, byśmy prawdy szukali.
  • Boguluba jesteś świadkiem Jehowy? Oni też tak nawijają i narzucają się z tym szukaniem prawdy i czytaniem ewangieli czy czegoś tam.
  • Angela 25.04.2019
    Francis - Gorzalka nie, nie ten klimat, nie ta tonacja. To zwykłe jaj sobie robienie.
  • Józef Kemilk 25.04.2019
    Boguluba A co z przykazaniem "nie mów fałszywego świadectwa przeciw bliźniemu Twemu"?
  • Angela nigdy nie wiadomo. Może zaczęli nachodzić w internecie, bo do domów wpuszczać nie chcą...
  • Boguluba 25.04.2019
    Francis - Gorzalka Nie, nie jestem świadkiem Jehowy ani członkinią żadnej innej sekty.
    Jestem zwykłą, skromną katoliczką. Wierzę w jednego Boga, Ojca wszechmogącego, Stworzyciela nieba i ziemi, wszystkich rzeczy widzialnych i niewidzialnych. Wierzę w Pana Jezusa Chrystusa, jedynego Syna Bożego, który zrodzon jest z Ojca przed wszystkimi wieki, Bóg z Boga, Światłość ze Światłości, Bóg prawdziwy z Boga prawdziwego; zrodzony, nie zaś stworzony, współistotny Ojcu, i przez niego wszystko się stało. Który dla nas ludzi i dla naszego zbawienia z nieba zstąpił i przyjął ciało za sprawą Ducha Świętego z Maryi Panny, i stał się człowiekiem. Który ukrzyżowany został dla nas pod Ponckim Piłatem, umęczony i pogrzebiony, i trzeciego dnia zmartwychwstał według Pisma, wstąpił na niebiosa, siedzi na prawicy Ojcowskiej, i powtórnie przyjdzie sądzić żywych i umarłych, a królowanie jego końca mieć nie będzie. Wierzę w Ducha Świętego, Pana i Dawcę łask, który od Ojca i Syna pochodzi, który z Ojcem i Synem jedną cześć i uwielbienie odbiera, który mówił przez proroków. Wierzę w Jeden, Święty, Katolicki i Apostolski Kościół. Wyznaję jeden Chrzest na odpuszczenie grzechów; oczekuję wskrzeszenia zmarłych i żywota w wieku przyszłym. Amen.
  • Boguluba a tak coś od siebie?
  • Boguluba 25.04.2019
    Francis - Gorzalka Katolickie wyznanie wiary to coś, co tkwi głęboko we mnie, więc trudno o coś bardziej od siebie. Każdy mój komentarz jest "ode mnie" nawet jeśli cytuję Pismo.
  • Boguluba pismo to sobie sama poczytam, jak będę miała ochotę. Ciekawa jestem, co masz do powiedzenia, nie ciekawi mnie przepisywanie katechizmu.
  • Józef Kemilk 26.04.2019
    Boguluba Twe otwarte serce nie pozwoliło ci odpowiedzieć na pytanie o 9/8 przykazanie (9 z Biblii 8 z kościoła) Otwórz oczy i odpowiedz jak twoje oskarżenia mają się do przykazania "nie mów fałszywego świadectwa przeciw bliźniemu swemu"
  • Boguluba 26.04.2019
    Józef Kemilk Nigdy nie mówię fałszywego świadectwa przeciw bliźniemu. Bóg z Tobą.
  • sensol 25.04.2019
    się kurwa z opowi robi powoli jakieś kurwa kółko różańcowe. przydałby się jakiś belzebub co by rozgonił to towarzycho
  • Boguluba 25.04.2019
    Mimo, że bluźnisz, cieszę się, że po raz pierwszy rozumiem Twój komentarz. To wielki postęp! Bóg ma dla Ciebie miejsce w swoim planie, nawet jeśli tego jeszcze nie dostrzegasz! Już ten plan zaczął się realizować. Przejrzyj na oczy, a doświadczysz szczęścia!
  • Pasja 25.04.2019
    sensol może spod jakiejś sutanny wyskoczy grzechomierz i pobłogosławi Bogulubę
  • sensol 25.04.2019
    pasja oby spod sutanny coś inszego nie wyskoczyło i nie skrzywdziło lubej niewiasty
  • Boguluba 25.04.2019
    sensol Tego typu żarty, o osobach duchownych są niesmaczne, niestosowne i niedojrzałe.
  • Pasja 25.04.2019
    sensol nie wiadomo czy to niewiasta?
  • sensol 25.04.2019
    pasja jak niewiasta, to może wiasta? :)
  • Boguluba 28.04.2019
    sensol sensol jak sensol, a może bez-sensol? ;)
  • Agnieszka Gu 25.04.2019
    Witam,
    Utwór niestety do mnie nie przemawia - nie rozumiem przesłania, ale widzę sporo pracy, która została tutaj włożona.
    Pozdrawiam
    PS. Sensol - A mnie bardzo odpowiada ta "bioróżnorodność" :)
  • Boguluba 25.04.2019
    Bóg zapłać za komentarz. Z pokorą przyjmuję krytykę, że przesłanie jest niejasne. Postaram się następnym razem je bardziej uwypuklić. Niech Bóg ma Cię w opiece!
  • sensol 25.04.2019
    szatanie! wzywam cię ja! spraw by szatanizm zapanował! uuuuuuuuuuuuuuuu! yyyyyyyyyyyyyyyyyy!
  • sensol 25.04.2019
    satanie! belzebubie! umieść piekielny filmik jakiś na youtubie!
  • Anonim 25.04.2019
    Gdy wieczorne zgasną zorze,
    Zanim głowę do snu złożę,
    Modlitwę moją zanoszę
    Bogu Ojcu i Synowi:
    "Dopierdolcie sąsiadowi!
    Dla siebie o nic nie wnoszę,
    Tylko mu dosrajcie proszę."

    Kto ja jestem? Polak mały
    Mały, zawistny i podły.
    Jaki znak mój? Krwawe gały.
    Oto wznoszę swoje modły
    Do Boga, Marii i Syna:
    "Zniszczcie tego skurwysyna
    Mego brata, sąsiada,
    Tego wroga, tego gada."

    "Żeby mu okradli garaż,
    Żeby go zdradzała stara,
    Żeby mu spalili sklep,
    Żeby dostał cegłą w łeb,
    Żeby mu się córka z czarnym
    I w ogóle żeby miał marnie,
    Żeby miał AIDS-a i raka."
    Oto modlitwa Polaka.

    "Dzień świra".

    To wystarczy za komentarz.

    Pozdrawiam.
    M.
  • Pasja 25.04.2019
    Conchita Wurst
  • Boguluba 25.04.2019
    Obrzydlistwo.
  • Boguluba mówiłam Ci, zbłądziłaś, to nie miejsce dla bogulubych! Panu się nie spodoba, że nurzasz się w dewiacjach, spoufalasz z diabłami i bywasz w miejscach zakazanych dla skromnych, bogobojnych i niewinnych chrześcijanek. Nie krocz drogą zguby, nie kalaj duszy, nie grzesz!
  • Boguluba 25.04.2019
    Francis - Gorzalka Pan mnie doświadcza, ale choćbym szła ciemną doliną zła się nie ulęknę. Nie wiedziałam, że pod Twą nazwą ukrywa się kobieta - przepraszam, jeśli Ci w czymkolwiek uchybiłam z tego powodu. Francis-Gorzałka nasuwa raczej męskie skojarzenia. Przepraszam, jeśli byłam dla Ciebie zbyt szorstka. Sprawiasz wrażenie osoby dobrej, pobożnej i prawej.
  • Boguluba To prawda, dlatego martwię się o Twe zbawienie. Taka osoba ja Ty, w tych piekielnych czeluściach... Zgroza! Pan na pewno nie chce, Cię tak doświadczać.
  • Boguluba 28.04.2019
    Francis - Gorzalka Jakoś i to zniosę. Mam silny kręgosłup moralny.
  • sensol 25.04.2019
    a święconej wody się nie bój satanie! jabcoki gorsze były, a człowiek jakoś przeżył
  • Boguluba 25.04.2019
    Widzę, że to Ciebie bawi, ale to, że imiona plugawe wypływają na Twoje usta raz po raz teraz, gdy wzywa się świętości, nie może być przypadkiem. Ratuj siebie i ratuj duszę swą. To może być objawem jakiejś choroby - trzeba to najpierw zbadać, ale jeśli nie, to przyjdzie pora, byś zwrócił się o pomoc, by egzorcysta wyrzekł apage, Satanas!
  • Enchanteuse 25.04.2019
    *nurzała we krwi polskiej

    Btw, cóż to za zjawiskowa pani w sutannie. Tego jeszcze nie bylo... Chyba. Ale podoba mi się. Koncept tej postaci, w sensie.
  • Boguluba 25.04.2019
    Bóg zapłać za komentarz, Chciałabym odpowiedzieć równie pozytywnym pod którymś z Twoich tekstów, ale widzę tam tylko świeczki. Zapal jedną i dla mnie. Bóg z Tobą!
  • Zaciekawiony 26.04.2019
    Kiedyś na innym forum pojawiła się taka wojująca katoliczka wrzucająca cytaty z Biblii i uważająca, że musi innych nawracać. Po paru miesiącach przeprosiła tłumacząc, że zaczęła leczenie psychiatryczne. Miała fazę maniakalną dwubiegunówki i uważała, że musi oczyszczać dusze innych, bo została do tego wybrana.
  • bo to zapewne grzesznica okrutna była ;)
  • Boguluba 26.04.2019
    Francis - Gorzalka Głoszenie dobrej nowiny wymaga pokory. Zawsze łatwiej znaleźć źdźbło w oku bliźniego niż belkę we własnym, a głęboką wiarę, podobnie jak jakąkolwiek miłość (nie tylko do Boga, ale czasem i do człowieka) trudno czasem odróżnić od szaleństwa. Bóg zapłać za spojrzenie również z tej strony.
  • Boguluba ale mądrej głowie dość po słowie. Pokory nie wojowania i narzucania.
  • Boguluba 28.04.2019
    Francis - Gorzalka Niczego nikomu nie narzucam. Staram się tylko otwierać bliźnim oczy. To od nich zależy, czy zechcą patrzeć.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania