Dwa światy - za szkłem - Angela

Rzęsisty deszcz spływał po włosach, moczył policzki i wsiąkał w materiał starej kurtki. Mimo zimna chłopiec już ponad pół godziny stał w ogrodzie, jak zaczarowany wpatrując się w okna rezydencji. Wygłodniałym wzrokiem pożerał wystrój salonu, skąpanego w ciepłym świetle lamp, wyobrażał sobie miękkość kanap. Widział młodzieńca siedzącego przy suto zastawionym stole i jak szalony pragnął, by choć na jeden dzień znaleźć się na jego miejscu. Być paniczem.

 

W dobrze ogrzewanym salonie nie było czym oddychać, a szczelnie zamknięte okna broniły wstępu wilgotnemu od deszczu powietrzu. Nastoletni dziedzic odsunął od siebie talerz z niemal nietkniętą kolacją, jego myśli kierowały się ku światu zewnętrznemu, odgrodzonemu taflą szkła. Jaki zapach mogły mieć świeża trawa czy liście? Czy krople deszczu byłyby przyjemnie, odświeżająco chłodne? Jak to by było być prawdziwie, nieskrępowanie wolnym? Chciał znaleźć się bliżej okna, jednak wózek inwalidzki przy wycofywaniu zahaczył o masywną komodę.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (16)

  • Angela 20.04.2019
    Czysty strzał, może Maurycy?
  • Angela strzelasz we mnie? :)
  • Dekaos Dondi 20.04.2019
    Może Coffiee???
  • pkropka 20.04.2019
    Może Leotie? Albo Angela ;)
  • Pasja 20.04.2019
    Witam
    Dwa obrazy równoległe, a jak odległe sobie. Marzenie o byciu paniczem i marzenie o wolności.
    Strzelam Angela
  • Leotie 20.04.2019
    Angela
  • Postawię tym razem na Leotie :)
  • Dekaos Dondi 21.04.2019
    Ktoś, kto płynnie pisze, tak a nie inaczej:)
  • Pasja 21.04.2019
    A kto płynie?
  • Pan Buczybór 21.04.2019
    lol, te ostatnie zdanie... Nie wiem, ale wydało mi się takie śmieszne i psujące klimat.
    A tak w sumie, nie wiem, ktoś kiedyś pisał w podobnej tematyce, ale kto? Nie mam pomysłu, na kogo postawić
  • A swoją drogą, bardzo mi się tekst podoba. Z kimś go jarzę, co mam na końcu języka...??
  • Dekaos Dondi 21.04.2019
    To ja→A swoją drogą, bardzo mi się tekst podoba. Z kimś go jarzę, co mam na końcu języka...??
  • Pasja 24.04.2019
    Zgadłam, hura :))
  • Angela 24.04.2019
    Gratuluję, następnym razem bardziej się postaram : )
    Ja chyba nikogo nie wcelowałam : (
  • kalaallisut 24.04.2019
    Tego stylu jeszcze nie znam :) ale poznaję;)
  • pkropka 27.04.2019
    Ooo trafiłam! :D
    Bardzo obrazowo napisałaś, używając tyle słów, ile potrzeba. Ani więcej, ani mniej. Super!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania