Dzieci w szkołach Głupota, kasa, czy totalny brak odpowiedzialności?

Dzieci w szkołach Głupota, kasa, czy totalny brak odpowiedzialności?

 

Moja córka właśnie rozpoczęła kolejny rok nauki w liceum, w normalnych warunkach. Powiem szczerze, byłem i jestem temu przeciwny.

Dlaczego?

Tego chyba wyjaśniać nie trzeba, ale żeby jednak nie stawiać tezy bez choćby kilku zdań wyjaśnienia, tak bardzo skrótowo postaram się wyjaśnić. Nie będę tu pisał co i jak tylko wstawię kilka wypowiedzi świata nauki a dokładnie profesorów zajmujących się epidemiami, wirusami i podobnymi tematami. Od razu wyjaśnienie, nie podam nazwisk, bo owe wypowiedzi pisałem w formie haseł na wakacjach na kartkach i nie pomyślałem o nazwiskach. Proszę jednak mi uwierzyć, że każde tu wymienione hasło zostało wypowiedziane.

 

— Pandemia nie słabnie, a rośnie i drugi jej etap już mamy. Wysyłanie dzieci i młodzieży w takich warunkach do szkół uważam za przejaw braku rozsądnego myślenia, a nawet za brak poczucia odpowiedzialności. To jest eksperyment prowadzony na milionach młodych ludzi i to mnie najbardziej przeraża.

— Ograniczyliśmy wesela, chrzciny, urodziny czy stypy, a każda większa szkoła to 10, a czasami nawet 20 takich wesel. To albo kpina z przepisów, albo głupota, albo co gorsza eksperyment na młodych ludziach, na zasadzie a nuż się uda. Niestety moim zdaniem to igranie z ogniem, które zakończy się tragicznie.

— Jak w marcu czy kwietniu mieliśmy 200/300/400 zachorowań dziennie to ludzie bali się jeden drugiego, panowała totalna obawa o zdrowie i życie. Wprowadzono wiele zaostrzeń, zresztą słusznych, które jak mniemam, rzeczywiście ograniczyły skalę zachorowań. Teraz z przerażeniem dowiaduje się, że mają być otwarte szkoły, uniwersytety i inne placówki. Pytam więc, jak to jest, że teraz, kiedy mamy dwa razy tyle zachorowań nasze władze zachowują się tak, jakby wirus już zniknął. Otwieramy szkoły, a to może spowodować i moim zdaniem spowoduje olbrzymi wzrost zachorowań i to nie tyle młodych ludzi, bo ci jak wiem z doświadczenia w moim szpitalu raczej przechodzą chorobę albo bezobjawowo, albo z niewielkimi objawami, ale głównie ich rodziców, dziadków, a także wszystkich tych, którzy będą z nimi mieli kontakt, choćby w drodze do i ze szkoły.

— Dlaczego nikt nas lekarzy z wieloletnim stażem nie pyta o zdanie. Otwarcie szkół to w obecnym czasie wręcz samobójstwo. Obym się mylił, ale ta decyzja rządu tylko przyspieszy wzrost zachorowań i to w bardzo wielkim stopniu. Czyż nie można było poczekać jeszcze 2/3 miesiące i dopiero wtedy, w zależności od ilości zachorowań zastanowić się nad otwarciem szkół.

 

To tylko kilka wypowiedzi, a mógłbym tu napisać jeszcze przynajmniej kilkadziesiąt. Poniżej kolejny kwiatek do tortu, czyli wypowiedź Rzecznika Praw Dziecka, dla mnie zupełnie absurdalna i pokazująca, że żyjemy w jakimś abstrakcyjnym świecie.

 

Rzecznik Praw Dziecka: Cały świat ma ten eksperyment, wszyscy drżymy

Powrót do szkoły. - Myślę, że wszyscy jesteśmy w miarę przygotowani do tego wielkiego wyzwania — powiedział Mikołaj Pawlak.

 

Ja się pytam jakim prawem dokonuje się eksperymentu na młodzieży i dzieciach?

"Wszyscy drżymy" – no do cholery co to jest? Jakaś gra!, zakłady bukmacherskie, lotto? Czy ten człowiek zdaje sobie sprawę co mówi? Rzucanie na szali zdrowia, a nawet życie milionów ludzi to nie gra, czy film katastroficzny.

Co innego, gdyby nie było innego wyjścia, jak tylko ryzykować! Ale wyjście jest – to nauczanie zdalne, które przy swoich wielu wadach jest przynajmniej bezpieczne. Nie rozumiem tego.

Moim zdaniem nasze władze stały przed przepaścią i właśnie zrobiły krok naprzód.

Dlaczego rzucono młodzież i dzieci na pole minowe?

Odpowiedź może być bardzo, bardzo prosta.

Kasa, kasa i jeszcze raz kasa. Rząd już nie chce płacić matkom za opiekę nad dzieckiem, nie chce kolejnych tarcz itd. Wychodzi na to, że kasa jest dla nich ważniejsza od zdrowia Polaków. Jeśli to prawda, a za tydzień, dwa będziemy mieli masowo zamykane szkoły, a do tego zachorują tysiące dorosłych sprawa dla mnie jest bardzo prosta: Trybunał Stanu i pod ścianę, bo wyrok może być tylko jeden!

Na koniec taka moja osobista dygresja. Dziwi mnie, że jeszcze nie powstała żadna organizacja jakkolwiek ją zwać zrzeszająca rodziców, którzy widząc, jaki mamy przyrost zachorowań nie przeciwstawia się temu co robi rząd. A druga sprawa, co nam odpowiedzą ludzie którzy podjęli taką decyzję i doprowadzili do Armagedonu? Jak znam życie nic...

Patrząc na takie działania, decyzję wstydzę się, że w tym prawie 40-milionowym narodzie nie można od 40-lat wybrać do władzy ludzi, którzy dobro Polski i jej obywateli mieliby na pierwszym miejscu, ale to już inna bajka.

Czy znowu Polak będzie mądry po szkodzie???

 

Zapraszam do dyskusji!

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (189)

  • Zaciekawiony 02.09.2020
    Chodzi o kasę. Antymasaczkowcom zresztą też, oni rozsiewają plotki o nieistnieniu wirusa bo boją się o gospodarkę.
  • Ant 02.09.2020
    Tu jest jeszcze inny problem, który ostatnio zauważyłem, nawet w moim niedalekim otoczeniu Część społeczeństwa nie wierzy, że to wirus komukolwiek zagrażający, i że jest to spisek władz lub "tych u góry", żeby nas zniewolić, zniszczyć gospodarkę lub z jakiegoś innego nieokreślonego powodu. Bardzo często powtarzającym się motywem jest "czy znasz osobiście kogoś chorego na koronawirusa?"
  • wicus 02.09.2020
    Kasa jest najprostszym wytłumaczeniem na wszystko. Religia? - wymyślono ją dla kasy,, Politycy i biznesmeni - oczywiście, złodziej na złodzieju, lekarze, policjanci, sędziowie - biorą w łapę. A ci którzy ferują wyroki na ich temat, oczywiście gardzą dobrami materialnymi i są ascetami..
  • Ozar 03.09.2020
    Moim zdaniem chodzi nie tylko o kasę ale także o władzę. Zobacz jak niektóre posunięcia czy wprowadzane przepisy ograniczają naszą wolność. Niektórzy już dzisiaj twierdzą że ten wirus został tak rozdmuchany tylko po to, żeby wprowadzić pod osłoną niby zaostrzeń antywirusowych globalną dyktaturę. Według innych to już totalny atak neomarksistów na demokrację.
  • Ozar 03.09.2020
    Ant Jak jż napisałem wg. wielu szczególnie dziennikarzy czy publicystów to nic innego jak wykorzystanie szansy na dyktaturę pod pozorem walki z wirusem. A do tego też już frontalny atak na demokrację robiony przez tych, którzy widzą swoją szansę w tym momencie (tu mam na myśli chocby neomarksistów, którzy praktycznie juz opanowali UE a teraz chcą opanować także takie kraje jak Polska czy Węgry). To taki skok na władzę pod pozorem walki z Covidem. Niestety wygląda na to, że coraz bardziej skuteczny.
  • Ant 02.09.2020
    Sprawa jest dość skomplikowana. Z jednej strony wirus, na którego do dnia dzisiejszego nie mamy szczepionki ani leków. Z drugiej ekonomia. Faktycznie to co się odbywa ze szkołami to jest eksperyment - coś w rodzaju "spróbujmy, zobaczymy jak to się skończy".
  • Kapelusznik 02.09.2020
    Ekonomia dostanie cios jeśli zamkniemy państwo z powodu pandemii
    Ekonomia umrze i zdechnie - wraz z populacją która umrze i zdechnie
  • Ozar 03.09.2020
    Kapelusznik Być może własnie o to chodzi, żeby ekonomia którą znamy padła, a wraz z nią państwa, a wtedy ci którzy tym sterują dojdą do władzy. To oczywiście teoria spiskowa, ale wiele, bardzo wiele na nią wskazuje.
  • Szpilka 02.09.2020
    Proponuję obejrzeć ten krótki filmik, po wklejeniu linku pojawi się napis - Ich habe das verstanden und möchte fortfahren, należy kliknąć w napis:

    https://www.youtube.com/watch?v=h7R3SUcloWw&has_verified=1&bpctr=1599018954

    Czterech policjantów znęca się nad demonstrantką, demonstracja legalna i pokojowa, czegóż tak władza się obawia, że posuwa się do przemocy? Prawdy, wirus nie jest śmiertelnie niebezpieczny, stanowi zagrożenie tylko dla ludzi starszych i mocno schorowanych.

    Warto też czytać niezależne publikacje, nie tylko źródła propagandowe, którą sieją panikę i destrukcję.

    Dobitnie i celnie wyraził się na temat koronświrusa profesor Bhakdi:

    https://covid1984pl.wordpress.com/2020/05/13/nowa-inicjatywa-profesora-bhakdiego-i-innych-niemieckich-naukowcow-przeciwko-koronawirusowemu-szalenstwu-i-dla-obrony-zdrowia-wolnosci-i-demokracji-w-przyszlych-podobnych-sytuacjach/
  • Zaciekawiony 02.09.2020
    To wirus nie jest śmiertelny, czy jest śmiertelny dla starszych i chorych? Wybierz jedno.

    Niezależne kanały na YT straszą jeszcze bardziej niż telewizja, w ich asortymencie są przepowiednie Nostradamusa o końcu świata, którego epidemia jest zapowiedzią, księga apokalipsy, przymusowe chipowanie już za momencik i zmyślone choroby od maseczek
  • Szpilka 02.09.2020
    Zaciekawiony

    Schorowanych i wiekowych nalezy chronić, a reszta powinna przechorwać, czyli nabyć odporność stada, tak dzieje się w Szewcji i to Szwecja ma rację.
    Dalsze lockdowny zniszczą gospodarkę i ludzie wylądują na ulicy, wtedy może zaczną myśleć. Demonstrację oglądałam - tę oficjalną z propagandowych źródeł i tę niezmanipulowaną.
  • Ant 02.09.2020
    Zauważyłem Szpilka, że ciągle powołujesz się na tą jedną stronę. Zresztą artykuł jest jeszcze z czerwca a sam blog nie jest aktualizowany od tamtego czasu. Jeśli chcesz mieć wiarygodne informacje musisz szukać lepiej i powoływać się na źródła z autorytetem, anie blogi anonimowych internautów.
  • Szpilka 02.09.2020
    Ant

    Oryginały są po niemiecku, nie odpowiadam za brak polskiej wersji, ponadto wszystko co zawarto w czerwcu jest nadal aktualne. Znajdź sam wypowiedzi profesora Bhakdi i innych oponentów, i przekonaj się sam ?
  • Ant 02.09.2020
    Szpilka Zastanawia mnie dlaczego wypowiedzi tego akurat profesora (którego opinii, chyba sama potwierdzisz, odbiegają odbiegają od opinii znacznej większości środowiska medycznego) uważasz za bardziej wiarygodne?
  • Szpilka 02.09.2020
    Ant

    Posłuchaj zatem Roberta Kennedy'ego, wystąpił na demonstarcji w Berlinie:

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=11&v=RloipY83ljg&feature=emb_title

    Bo profesor Bhakdi jest na emeryturze i żaden rząd nic mu nie może zrobić, i żadnemu nie musi w tyłek włazić dla ewentualnych profitów, ponadto odkryłam manipulację mediów, po co to robią, skoro prawdę głoszą?
  • Ant 02.09.2020
    Szpilka Dzięki za materiał. Jeśli nie wierzysz mediom, pójdź do swojego lekarza i z nim pogadaj o swoich wątpliwościach, zapytaj czy się szczepi i co sądzi o wirusie. Internet jest pełny wszelkich teorii i każdy kto wierzy nawet w najbardziej wydumaną teorię, znajdzie jej potwierdzenie w internecie.
  • Szpilka 02.09.2020
    Ant

    Byłam i to nie u jednego, co z tego, że lekarz skoro zmanipulowany? Maski nie noszę i nikt mnie nie zmusi, policja też nie, tak napisano w Konstytucji, a żeby uniknąć wszelkich perturbacji mam glejt od lekarza niezmanipulowanego, a i tak muszę się boksować z ludźmi chorymi ze strachu ?
  • Ant 02.09.2020
    Szpilka Czyli mam rozumieć, że lekarz, u którego byłaś osobiście jest zmanipulowany i niewiarygodny, a jakiś nieznajomy facet z internetu to dla ciebie autorytet?
  • Szpilka 02.09.2020
    Ant

    U kilku byłam osobiście, niezmanipulowany wierzy profesorowi Bhakdiemu, tak jak i ja ?
    Ant, nie ma się o co spierać, czas niebawem pokaże, kto ma rację.
  • wicus 02.09.2020
    Szpilka Wierzyć można księdzu. W takich sprawach trzeba mieć solidną wiedzę.
  • Szpilka 02.09.2020
    wicus

    Ale jakieś autorytey warto mieć, nieprawdaż? Czy dyktatorce wierzyć, hę?
  • wicus 02.09.2020
    Szpilka Jakiej dyktatorce. Szpilce? ;)
  • Szpilka 02.09.2020
    wicus

    Nie, tej co propagandą się zajmowała komunistyczną, a teraz jarząbka przycina, że nie bardzo pamięta, co ona tam robiła ?
  • wicus 02.09.2020
    Szpilka Nie wszystko da się zbyć uśmiechem. To przykre, ale prawdziwe.
  • Szpilka 02.09.2020
    wicus

    Ano uśmiecha się idiotycznie poniekąd, szczególnie, gdy niewygodne pytania stawiają ?
  • Zaciekawiony 02.09.2020
    Szpilka
    Szwecja dorobiła się 8 miejsca na świecie w ilości zgonów z powodu COVID na milion mieszkańców i też ma spadek PKB.
  • Kapelusznik 02.09.2020
    1. Jest zabójczy - umierają też 20-latkowie - są przykłady.
    2. Policja ma za zadanie utrzymywania stabilności i porządku - nieświadome rozprowadzanie fałszywych haseł, oraz zwiększanie prawdopodobieństwa zarażenia innych obywateli, jest bardzo niebezpieczne.
    3. Jest WHO, słuchaj się WHO - to profesjonaliści, a nie przypadkowe video na youtube
  • Szpilka 02.09.2020
    Kapelusznik

    Obejrzyj demonstrację w Berlinie, dlaczego władza biła demonstrantów, skoro prawdę głosi?
    Propaganda, na początku zapodałam źródła, zapoznaj się, a przestaniesz się bać. Posłuchaj też, co Trump powiedział o WHO.
  • Szpilka 02.09.2020
    Zaciekawiony

    Tak, bo zleceważyli ludzi starszych i chorych, błąd naprawiono, a w Hiszpanii mimo lockdownu znowu wzorost zachorowań, czyli o czym to świadczy? Musimy przechorować!
  • Kapelusznik 02.09.2020
    Szpilka

    Trump to jebany dowcip
    Doprowadził do tego że covid zabił ponad 170 tys. osób w USA
    I spojrzałem na te twoje "źródła" - nie rozbawiaj mnie

    170 tys. osób to 3 wietnamy i jedna I wojna światowa na luziku

    System medyczny w USA Zdycha, jakieś 30% osób ma zostać wywalone z domów bo nie mają pracy, bezrobocie przebiło się przez 20% (więcej niż Wielki Kryzys 1929) itd.
    A ty - TY - piszesz, bym "posłuchał Trumpa"
    Ten chodzący dowcip?
    Tą manifestację upadku Amerykańskiego Imperium - najwspanialszy dowód upadku Amerykańskiego Snu?

    Popracuj nad dowcipami, bo humor masz kiepski
  • Szpilka 02.09.2020
    Kapelusznik

    "Więc
    Fuck you - i twój kompletny brak odpowiedzialności"
  • SwanSong 02.09.2020
    Szpilka
    Ty jesteś tak durna sama z siebie, czy ci za to płacą? Jakiegoś bałwana przywołujesz i jego teorie z tyłka. Może idź do szpitala i pooglądaj ludzi z covidem pod respiratorami to ci przejdzie ochota na durne teorie spiskowe. Naprawdę... powiedz ludziom, żeby nie jedli gówna, to znajdzie się taka Szpilka, która nabierze pełną porcję i powie, że smaczne.
  • Szpilka 02.09.2020
    SwanSong

    O! Koleś Kapelusznika? Mam przesłanie od niego dla ciebie - "Więc
    Fuck you - i twój kompletny brak odpowiedzialności"
  • Kapelusznik 02.09.2020
    Szpilka
    Nie - nie jest moim "Kolesiem" - nawet ie czytelnikiem z tego co wiem.
    Ale i tak miło ujrzeć malutki przykład rozsądku w tym oceanie nieodpowiedzialności i gówna w którym to tak bardzo lubisz nurkować XD
  • Szpilka 02.09.2020
    Kapelusznik

    Już, trollu? Orgazmu doznałeś? To się wytrzyj i zainhaluj, bo jeszcze kojkniesz od nadmiaru wrażeń ?
  • Kapelusznik 02.09.2020
    Szpilka

    A tak - twa hipokryzja rośnie

    Trollem innych nazywasz - a sama trolujesz

    Nie - orgazmu nie dostałem - nie przy tobie :)
    Sama próba wyobrażenia sobie jak wyglądasz z takim poziomem inteligencji wywołuje odwrotną reakcję :)

    Ale nie musisz się martwić, jeszcze dziś o tobie zapomnę, jak twoi rodzice, przyjaciele, wszyscy ex-chłopacy (o ile ich miałaś, w co wątpię) po pierwszym dniu - oraz Bóg, w którego najpewniej wierzysz XD

    A kiedy twoja egzystencja stanie się dla mnie równie mało istotna, jak jest naprawdę - odpalę pornhuba i pooglądam kobiety, które mimo profesji - nadal są mądrzejsze od ciebie :)

    Popracuj nad tekstem pisanym i opanowywaniem emocji - bo wyśmiewanie się z twojej głupoty, jest jedynie początkiem atrakcji jakie możesz zapewnić wszystkim czytającym komentarze :)

    Przy okazji - kłaniam się wszystkim czytelnikom i obserwatorom - mam nadzieję, że bierzecie z tej zabawnej konwersacji, równie dużo przyjemności ile możliwe :)
    Oczywiście nie licząc depresji związanej że ludzie jej pokroju są niestety liczni.
  • Szpilka 02.09.2020
    Kapelusznik

    Udowodniono naukowo, że trollowanie doprowadza do ekstazy seksualnej, dlatego to robisz, przyjemniaczku ?
    A w ogóle to odczep się ode mnie, bo nie dość, żeś nudny, to jeszcze kultury ci brak. O!
  • Kapelusznik 02.09.2020
    Szpilka

    Przyczepiam się do idiotyzmu który reprezentujesz
    I to nim głośno pogardzam

    Jeśli jesteś mądrzejsza, niż jaką się tu prezentujesz - rozejrzyj się trochę - i spójrz na statystyki
    Kryzys będzie tak czy inaczej - ekonomia już dostała drastyczne uderzenie - o co najbardziej się bałaś - a przynajmniej to wskazałaś jako najistotniejsze.

    Truchła niestety nie są w stanie operować maszyn w fabrykach, ani przyjąć zamówień.

    Co jest potrzebne to rozsądek, liczne zabezpieczenia i siatki ratunkowe/ socjalne - które nie doprowadzą do tragicznej sytuacji która jest aktualnie w Ameryce.

    Jestem pewny że znasz cytat Regana opisującego stany jako:
    "shining city upon a hill" - Błyszczące miasto na wzgórzu

    Czas zrozumieć, że aktualnie, to miasto się świeci - ponieważ PŁONIE
  • Szpilka 02.09.2020
    Kapelusznik

    Pogardzasz i nadal nadajesz do mnie? Co to? W domu wszyscy cię ignorują, nooooo ja też cię ignoruję. W nosie mam twoje wywody, inteligentny wie, że przemocą się nikogo do niczego nie przekona.

    Ciao, udanego popołunia ci życzę, mimo że wzbudzasz we mnie niesmak.
  • Kapelusznik 02.09.2020
    Szpilka

    Pa Pa~!
  • Pontàrú 02.09.2020
    Nie ma żadnych potwierdzeń, że osoba która raz przechorowała covid już się nie zarazi. W samych Chinach są przypadki ludzi którzy chorowali po dwa lub więcej razy. Ponadto od momentu rozpoczęcia epidemi wykryto już kilka zmian w wirusie na terenie całego świata a co za tym idzie, przechorowanie raz nie daje odporności.
    Nie uważam że brak maseczki do dobry pomysł.
  • Ozar 03.09.2020
    Kapelusznik Co do WHO to niestety jak choćby pokazją Amerykanie ta organizacja nie dała sobie rady w wirusem. Z tego co piszą naukowcy z USA, Włoch, Francji itd. nie ostrzegła nikogo, choć podobno wiedziała o wirusie już na jesień 2019 roku. A to tylko jeden z wielu zarzutów.
  • Nachszon 02.09.2020
    Grypa Ozar jest groźniejsza i nikt nie robi z tego rabanu. Z żoną przeszliśmy COVID-a, bo w styczniu wróciliśmy z Irlandii, a wcześniej w październiku siedzieliśmy na Malcie. Samochody, lotniska, autobusy, metro, a to był początek szczytu COVID-a, żadnych maseczek, żadnych środków ostrożności. Samopoczucie jest słabe. Gorączka, kaszel, który dusi. U żony tydzień, u mnie trzy dni (u mnie rozwinął się po pięciu dniach, licząc od końca choroby żony). Nie przeszliśmy bezobjawowo. Silny organizm wybroni się, słaby zejdzie i tyle. Jak ostre przeziębienie, którym tak naprawdę covid jest. Oczywiście, jestem za tym, aby nie narażać bez sensu ludzi, ale z drugiej strony, czy ja wiem. Świat musi się toczyć, pieniądze muszą się obracać, wszyscy muszą zarabiać, bo inaczej nie covid wykończy ludzi, ale nędza jest groźniejsza. Co do szkół i dzieciaków, nie wiem. Siedzenie w domu na pewno nie wzmacnia odporności, a w to, że dzieciaki poza szkołą nie będą się narażać, spotykając się w klubach, na dyskotekach i innych tym podobnych, nie uwierzę. Także dla mnie to dramat średniego kalibru.
  • Ant 02.09.2020
    Na grypę mamy szczepionki i leki - to jest subtelna różnica.
  • Nachszon 02.09.2020
    Ant Gówniane szczepionki. Pięć znajomych rodzin szczepiło się i za każdym razem chorowali po szczepieniach całą rodziną Przestali. Nie jestem antyszczepionkowcem, bo uważam że to głupota, ale akurat na grypę nie szczepię się nigdy.
  • Szpilka 02.09.2020
    Nachszon

    Szczepionka nie chroni przed zachorowaniem na grypę, chroni przed powikłaniami, a sam przebieg choroby jest dużo lżejszy.
  • Ant 02.09.2020
    Nachszon Nie znam historii twoich znajomych. Należy po prostu wiedzieć jak szczepionki i wirusy działają. Myślę, że to jest nasz główny problem - brak wiedzy.
    Szczepionka działa tylko na jeden określony typ wirusa. Wirusy mutują co roku i stąd powinno się szczepić co roku, bo co roku wirus jest nieco inny.
  • Kapelusznik 02.09.2020
    Wiesz że to to z grypą to już dziesięć razy powalony mit, nie?

    I masz świadomość że Covid-19 nie operował jeszcze roku, a wszyscy podają statystyki roczne, nie? I fakt - grypa ma więcej zachorowań - ale nieporównywalnie mniej śmierci.

    Możliwe że przeszedłeś łagodny covid - gratuluję
    Nadal byłeś nosicielem i potencjalnie zaraziłeś kilkanaście osób.

    To tak tylko na marginesie
  • Nachszon 03.09.2020
    Kapelusznik Może zaraziłem, może nie, guzik mnie to obchodzi, poczucie winy to nie moja dziedzina, za silny na to jestem. Wiem, że jestem zdrowy; było, minęło, może jeszcze przyjdzie, a może nie. Tak samo może przyjść co innego. Wypadek lotniczy, samochodowy, kolejowy czy co cokolwiek innego. Oby nie, ale różnie bywa. Grypa to nie mit, ale mniejsza o to. Obydwoje z żoną mamy dzięki Bogu bardzo silne organizmy. Mimo pięćdziesięciu pięciu lat nadal gram w kosza, śmigam na macie, pływam, bez problemu przejeżdżam na rowerze 60 km, biegam, pracuję zawodowo, jeżdżę po świecie (nie na wycieczki), uczę się, uprawiam seks i w ogóle nie oglądam telewizji. Gdybyś teraz mnie zapytał, kto jest premierem kraju, odpowiem bez wstydu: nie wiem. W ankiecie, gdzie trzeba było wpisać leki, jakie się bierze, zostawiłem puste miejsce. Lekarz przyszedł do mnie z prośbą o uzupełnienie. Powiedziałem, że nie mam, co uzupełniać, bo nie pamiętam, abym kiedykolwiek w ciągu mojego świadomego życia wziął jakikolwiek lek. Wyobraź sobie, że z nieukrywaną złością powiedział, że to nieodpowiedzialne nie brać jakichkolwiek leków w tym wieku. Odpowiedziałem: "Ty chyba gościu sam siebie nie słyszysz, pomyśl chwilę i powtórz to jeszcze raz, to wtedy uwierzę, że to powiedziałeś". Jąkając się, przepraszał. Do czego zmierzam? Ano do tego, że jak przyjdzie do Ciebie covid, albo inne podobne gówno, to trzeba być przygotowanym, ale na to pracuje się latami w myśl zasady: najpierw dbaj o siebie, dopiero wtedy naprawdę będziesz mógł zadbać o innych. Nie mówię, że nie przegram wtedy, ale przynajmniej wiem, że grałem. A poczucie winy, którym próbujesz mnie obdarować, przepraszam, ale wsadź sobie w dupę.
  • Ozar 03.09.2020
    Nachszon Ciesze się że miałeś i przeżyłeś tak całkiem poważnie. Napisałeś "Świat musi się toczyć, pieniądze muszą się obracać, wszyscy muszą zarabiać, bo inaczej nie covid wykończy ludzi, ale nędza jest groźniejsza" - no i to jest największy problem naszej cywilizacji na dzisiaj. Jednak mimo wszystko narażanie młodzieży jest chyba tym co akurat nie ma wpływu bezpośre3dniego na gospodarkę i kasę. A co myślisz o teorii że Covid to idealna okazja dla tzw. neomarksistów do opanowania świata? (UE już opanowali, a do tego próbują tego samego w USA). znasz temat? Bo jak nie mogę go opisać?
  • iNick 03.09.2020
    Nachszon , Nie każdy ma możliwość być Tobą i pracować na zdrowie.
    Większość zda się, że ma na odwrót i co temu winni?
    Słabi dostaną covidem od mocnych za to, że słabi.
    Na pewno część mocnych osłabnie po entej infekcji, najmocniejsi będą mieć się dobrze, słabych już nie będzie.
    Dobór naturalny.
    Jak za dwa lata będziemy tu we komplecie (a nie to nie z powodu covid) , to może wyjdzie na to że Ty i Szpilka, mieliście racje.
  • iNick 03.09.2020
    Ozar "idealna okazja dla tzw. neomarksistów do opanowania świata?"
    Taka sama jak dla skrajnej prawicy, strefy wolne od LGBT, miasta nacjonalistyczne itd i widać komu sprzyja policja.
    Marksiści, Cię Ozarze w nocy nie porwą.

    Ta, pytanie nie do mnie, ale ja zagrożenia nie widzę tam, gdzie Ty wskazujesz, Ty jako narodowy socjalista.
  • iNick 03.09.2020
    *(a jak nie,
  • Ozar 03.09.2020
    iNick Co do tego narodowego socjalisty ... Hm no do pewnego stopnia masz rację, ale mam tez coś takiego jak socjalistyczne podejście do pracy, wynagrodzeń i traktowania pracownika jako człowieka a nie maszyny do roboty za grosze. Co do skrajnej prawicy to ona jest teraz zdecydowanie w odwrocie. Jak zapewne wiesz UE ale także USA i inne kraje są obecnie zalewane falą skrajnej lewicy ala Spinelli, czy Gramsi. mam nadzieję że wiesz o czym mówię. A LGBT to tylko jakby odprysk tei ideologii. Temat rzeka, ale jak chcesz możemy podyskutować, ale temat jest bardzo rozległy.
  • iNick 03.09.2020
    Ozar

    Ozarze, ja się przestałem interesować polityką, historią itp. Wolny byłem od oglądania wiadomości wszelkich i tak by dalej trwało gdyby nie Covid właśnie.
    Nie bywam w europie ani w stanach, lukam co tu, tu widzę skrajną prawicę, coraz wyraźniej i więcej.
    Jak pandemia by zdechła znów byłbym wolny - no na tyle, na ile jeszcze się da.
  • Nachszon 05.09.2020
    Ozar Nic nie słyszałem na temat opanowania UE przez neomarksistów, ale spojrzałem do neta, żeby się zorientować. Ze mną nie podyskutujesz, bo dla mnie to bzdura. Jeżeli widzę jakiekolwiek zagrożenie dla świata to przede wszystkim ze strony wszędzie panoszącego się chrześcijaństwa. Z drugiej strony z radością konstatuję fakt, że coraz więcej rodzin w Polsce wychowuje dzieci w duchu zdrowego, racjonalnego ateizmu. Znam już wielu trzydziestoparolatków, którzy właśnie takie wychowanie odebrali. Z wieloma pracuję. Stonowani, fachowi, wyciszeni, racjonalni, myślący bardzo ściśle, tolerancyjni. Rewelacja. Miód. Można z nimi naprawdę przebudować świat. Nie wiem, być może też jestem neomarksistą tylko o tym nie wiem. Tak czy tak Ozar, dyskusja nie dla mnie. Po prostu nie wierzę w takie rzeczy.
  • Jarema 05.09.2020
    Nachszon to mało bystry jesteś jak nie słyszałeś. A wiesz że lewactwo unijne zamówiło sobie pomnik Marksa za 2 miliony eurosów w Chinach?
  • Ozar 06.09.2020
    Nachszon posłuchaj sobie red. Michalkiewicza albo Karonia może bardziej tego drugiego. Wpisz sobie hasło neomarsizm marsz przez instytucje. To się zaczęło jeszcze w latach 60 tych. Kiedy to nowi komuniscidoszli do wniosku że rewolucja poprzez woj e domowa i powstanie nie ma sensu. To był marksizm Ala Lenin czy Castro czy Kim it sen. Ci nowi opierają się na Altiero Spinnelim Gramsim itd. I wyznają teorię opanowania świata nie przez rewolucję A przez trzy rzeczy: opanowanie edukacji, mediów i władzy. Pierwsze dwa już są opanowane A teraz starają się opanować władzę. To tak bardzo skrótowo ale posłuchaj Karonia on to bardzo dobrze tłumaczy.
  • piliery 02.09.2020
    W Szwecji dzieci chodza normalnie do szkoły i ludzie zachowuja się normalnie. Nie maja tam większych zachorowań procentowo niż w Polsce. Bez restrykcji i szumnych zarządzeń, bez paraliżu słuzby zdrowia. Rozsądek - o niego trzeba apelować.
  • Nachszon 02.09.2020
    piliery, Amen
  • Kapelusznik 02.09.2020
    Ta
    A patrzyłeś jaki był skok w zachorowaniach po tym jak je otworzyli?

    I jak bardzo pilnowali kwarantanny na początku?
  • piliery 02.09.2020
    Kapelusznik Cały czas obserwuję to co dzieje się w Szwecji. Szkół podstawowych i przedszkoli nie zamknęli. Nie zanotowano zwyzki zachorowań wsród tej grupy. To pilnowanie było ciagłymi apelami o rozsadek. Wygrali na tym bo nie zmęczyli stałym napięciem społeczeństwa.
  • Ozar 03.09.2020
    piliery Rzeczywiście Szwecja poszła swoją drogą i jak na razie wydaje się, że nie był to całkiem zły pomysł. Czas pokaże czy mieli racje, czy nie.
  • wicus 02.09.2020
    Doskonale rozumiem Autora i solidaryzuję się z jego zatroskaniem! Zgadzam się, że w całej tej sprawie brakuje rozsądku, co chyba najlepiej pokazuje wypowiedź Rzecznika Praw Dziecka. Natomiast uważałbym z wyciąganiem przedwczesnych wniosków: generalnie o kasę chodzi zawsze i wszędzie, ale nie sądzę, żeby akurat w tej sprawie miało to znaczenie decydujące: nauczanie zdalne nie może zastąpić nauki w szkole, pokazały to choćby wyniki ostatnich matur. Nie myślę też, by zagrożenie zarażeniem w szkołach było większe niż w sklepach, na placach zabaw, w parkach czy w środkach komunikacji, które przecież funkcjonują..Nie da się wiecznie trzymać dzieci w "złotych klatkach". Mimo to wiadomo, że ryzyko zachorowania, o którym pisze Autor, oczywiście istnieje.
  • Ozar 03.09.2020
    wicus Jasne że nie można wiecznie trzymać dzieci w "złotych klatkach", ale także nie można akurat na nich robić sobie eksperymentów. Problem w tym, że taki młody człowiek chory na Covid i nie mający żadnych objawów może zarazić swoich rodziców, dziadków, krewnych itd. Wtedy robi się problem. A czy poszli do szkół czy mieliby lekcję zdalnie nie ma wielkiego znaczenia dla gospodarki i kasy. Tu widzę problem.
  • Ant 02.09.2020
    Czy znacie kogoś chorego na koronawirusa? Lub znacie kogoś, kto zna taką osobę?
    Ciekawi mnie jak to wpływa na waszą ocenę zagrożenia
  • Szpilka 02.09.2020
    Nie znam ani nie słyszałam, moi znajomi też nie, bardzo dziwne.

    Wirusa jak się nie bałam, tak się nie boję, bo nie ma czego ?
  • Ant 02.09.2020
    Szpilka Ja też osobiście raczej wirusa się nie boję. Boję się, że mogę komuś zaszkodzić, gdybym był jego nosicielem.
  • wicus 02.09.2020
    Ant To szalenie interesujące - bardziej obawiasz się choroby i śmierci innych ludzi niż własnej?
  • Szpilka 02.09.2020
    wicus

    A co? Nie można być altruistą?
  • Ant 02.09.2020
    wicus Odpowiadając bezpośrednio na twoje pytanie: oczywiście nie. Natomiast wyjaśniając nieco co miałem na myśli, chodzi mi o to, że jest osobą stosunkowo młodą, niechorującą. Ze statystyk zachorowań wynika, że dużo częściej groźnie koronawirusa przechodzą osoby przewlekle chore i starsze. Więc gdybym był nosicielem bezobjawowym, mógłbym nieświadomie zakazić taką osobę i tego się boję.
  • Szpilka 02.09.2020
    Ant

    Nie zaszkodzisz, wystarczy kichać i kasłać w przedramię, poza tym im więcej nas łyknie wirusa, tym szybciej koronaświrus się skończy ?
  • Kapelusznik 02.09.2020
    Znam
    Mam astmę
    Boję się jak jasna cholera
    Cyferki pokazują prawie milion trupów - nie mam zamiaru do nich dołączyć - o nie nie nie.

    Mam jednak mała depresję patrząc na skalę nieodpowiedzialności, idiotyzmu i samolubności ludzi. Oni zabijają siebie i tych dookoła - i nadal nic nie robią by przynajmniej zmniejszyć prawdopodobieństwo nowego zachorowania.
  • Kapelusznik 02.09.2020
    Szpilka

    Nie...
    Tak to nie działa.
    Chyba że mówisz sarkastycznie, że im więcej nas coronawirusa będzie miało i cała ludzkość zdechnie - koronawirus się skończy - to tak.

    Ale tak normalnie - to nie. Coronawirus będzie już zawsze. Będą nowe epidemie tego samego, dzięki anty-szczepionkowcom, a i pewnie nowe zmutowane wersje się pojawią i dopiero będzie zabawnie.
  • wicus 02.09.2020
    Ant Szlachetnie.
  • Szpilka 02.09.2020
    Kapelusznik

    To siedź w domu, a zabarykaduj się dobrze przed koronaświrusem.

    Ciekawe z czego będziesz żył, gdy gospodarka upadnie, o plajtach nie słyszałeś?
  • wicus 02.09.2020
    Szpilka Trzeba nie mieć grama przyzwoitości, żeby tak pisać.
  • Szpilka 02.09.2020
    Kapelusznik

    Nie mówię sarkastycznie, trzeba dalej żyć mimo wirusa, przestań się bać, ten wirus nie jest zabójcą, on też chce przeżyć.
  • Szpilka 02.09.2020
    wicus

    Nie gryź, bo przestanę się do Ciebie odzywać.
  • Kapelusznik 02.09.2020
    Szpilka
    Jak gospodarka będzie działać, kiedy ludzie mający ją napędzać zdechną.
    Nie mówię o zatrzymaniu ekonomii - mówimy o szkołach - dzieci nie mają bezpośredniej potrzeby iść do budynku gdzie jest zwiększony potencjał zarażenia.
    W sklepach itp. powinny zostać zastosowane, wszystkie możliwe zabezpieczenia.

    A - tak, głównie w domu - w przeciwieństwie do ciebie cenię swoje życie i tych wokół mnie
    B - kiedy wychodzę mam serię zabezpieczeń, jak maski, czy płyn dezynfekujący - które pozwalają mi relatywnie normalnie działać poza domem.

    Popełnianie samobójstwa i zabijanie innych nie jest ok - nawet jeśli dokonujesz tego podświadomie

    Ale śmiało - rozprowadzaj wirusa - zabijaj starsze osoby. Mimo wszystko - nie są już nic warte dla gospodarki - a to ona ma dla ciebie większą wartość, prawda?
  • Kapelusznik 02.09.2020
    Szpilka

    Wirus JAK NAJBARDZIEJ JEST ZABÓJCĄ!
    Fakt że organizm chce przeżyć nie oznacza że nie jest ZABÓJCĄ!

    Od kiedy to jest faktem?

    Od kiedy osoba która strzeliła policjantowi w łeb z shotgana, nie chce żyć?
    Albo wilk zabijający owcę?

    Skąd wyciągnęłaś tak idiotyczny tekst.

    I - w moim przypadku - MUSZĘ SIĘ BAĆ
    Mam astmę
    Mam dobre 7% szans śmierci przy spotkaniu z Covidem
    I 7% TO KURWA BARDZO DUŻO

    Czy jest szansa że przeszedłem bezobjawowo? Tak
    Czy mam zamiar testować moje szczęście - szczególnie jak ostatnio udowodniono że osoba która przeszła kowid może przejść go po raz kolejny, tym razem bezobjawowo? - NIE

    Ponieważ ja i moi bliscy są bezpośrednio zagrożeni i mają realną - wysoką szansę - ŚMIERCI

    Więc
    Fuck you - i twój kompletny brak odpowiedzialności
  • Szpilka 02.09.2020
    Kapelusznik

    Też cenię i od początku bez maski chodzę, i szlag mnie nie trafił ? Nie kicham na nikogo i nie kaszlę, więc nie zabijam. Kapelusznik, to tak rób, skoro wierzysz, że uchronisz siebie i innych, powodzenia ?
  • wicus 02.09.2020
    Kapelusznik Jedna rzecz koniecznie wymaga sprostowania: ludzie umierają, a nie "zdychają". A sugestia, że posłanie dziecka do szkoły czy wyjście z domu to samobójstwo, trąci przynajmniej grubą przesadą.
  • Szpilka 02.09.2020
    Kapelusznik

    "Więc
    Fuck you - i twój kompletny brak odpowiedzialności"

    Nawzajem, nie dość, że dureń, to cham jeszcze.
  • Kapelusznik 02.09.2020
    wicus

    Niegodną śmierć i Głupią Śmierć - nazywam zdychaniem
    Bo tym jest

    Głupio się nie umiera
    Głupio się zdycha

    A Śmierć przez nieodpowiedzialność innych, samego siebie i niekompetencję rządu - można nazwać tylko i wyłącznie "głupią"
  • Szpilka 02.09.2020
    Kapelusznik

    "Więc
    Fuck you - i twój kompletny brak odpowiedzialności"
  • Kapelusznik 02.09.2020
    Szpilka

    Jestem uczulony na idiotyzm - a twoje kolejne komentarze tylko to podkreślają
    Żyjesz w innym wymiarze

    Ludzie zdychają, zbliżamy się do MILIONA TRUPÓW - to 1/6 Holocaustu - a ludzie NIE KRZYCZĄ

    No do jasnej cholery!
    Prawie MILION!
    MILION
  • Szpilka 02.09.2020
    Kapelusznik

    Z jakieś mordowni się urwałeś? To paszoł won! Znajdź sobie do dysput wulgarnych kolesi własnego pokroju.
  • Kapelusznik 02.09.2020
    Szpilka

    Znajdź sobie ludzi którym została 1 szara komórka - jak twojego pokroju.

    Nie mam siły być uprzejmym względem: fanatyków, idiotów i ślepych

    A zapewniam cię - zaliczasz się do minimum jednej z tych grup.
  • Szpilka 02.09.2020
    Kapelusznik

    "Więc
    Fuck you - i twój kompletny brak odpowiedzialności"
  • Kapelusznik 02.09.2020
    Szpilka

    Nie możesz cytować moich własnych słów odnoszących się do braku odpowiedzialności - kiedy nie napisałem nic, co by wskazało że jestem nieodpowiedzialny oraz:
    Jeśli sama jesteś nieodpowiedzialna

    Rozumiem że idiotyzm lubisz, ale hipokryzję też?

    Czy z 1 szarej komórki spadłaś na pół w między czasie?
  • Szpilka 02.09.2020
    Kapelusznik

    "Więc
    Fuck you - i twój kompletny brak odpowiedzialności" IĆ już, trollu, nie koronaświrus cię zabije, tylko astma cię ze złości zadusi.
  • Kapelusznik 02.09.2020
    Szpilka

    A widzisz - twoja prawdziwa natura - ludziom śmierci życzysz
    Ironicznie - pokrywa się to z twoim brakiem odpowiedzialności :)

    Więc - miłego dnia, życzę potencjalnej morderczyni
    Śmieci ci nie życzę

    Ale żebyś przez swą głupotę zabiła któregoś z bliskich może - była by to poetycka nauczka

    Pa pa~!
  • Szpilka 02.09.2020
    Kapelusznik

    Blalalalalala, co za portal, wszędzie trolle! Tfu!
  • Pontàrú 03.09.2020
    Dziadek mojego przyjaciela wrócił po operacji do domu z gorączką. Jak się okazało, wypuszczono go ze szpitala chorego na covid i nikt tego nie sprawdził. Wiadomym jest że po ciężkim zabiegu rodzina przyjeżdża odwiedzić chorego i w ten sposób, nie mając pojęcia o zakażeniu, wszyscy pozostali członkowie rodziny: wspomniany przyjaciel, jego rodzice, wujostwo i babcia także się zakazili. U każdej z tych osób wynik covida był pozytywny. Kolega odchorował bo młody i silny organizm. Ciocia, mama, tata babcia byli w szpitalu. Tata już nie wrócił do domu. Więc jak widać mam w gronie bliskich przyjaciół kogoś, kto stracił ojca i dziadka przez covida i jak widzę że ktoś mówi o nieprawdziwym wirusie lub o braku koniecznościnoszenia masek to mnie krew zalewa
  • Szpilka 03.09.2020
    Pontàrú

    Mnie krew nie zalewa, bo każdy ma prawo do własnych poglądów. Pisałam o starszych i schorowanych, odnośnie zaś do noszenia masek, to warto poczytać coś o hiperkapnii i hipoksji. Ten mądrala z astmą nie dość, że niedotleniony, to jeszczę maskę nosi, teraz rozumiem, dlaczego taki agresywny, no tlenu w mózgu brakuje ?
  • Ozar 03.09.2020
    Ant no własnie nikogo nie znam...
  • iNick 03.09.2020
    Szpilka, Przyłbica Ci nie spowoduje niedotlenienia.
  • Szpilka 03.09.2020
    iNick

    Owszem, kumuluje się CO2 i u zdrowych zachodzi hipoksja, a u chorych już na coś - hiperkapnia.
    O tym się głośno nie mówi, szkoda młodzieży ?
  • Pontàrú 03.09.2020
    Szpilka

    Spoko. Na yt jest taki filmik ziomka który przebiegł dość spory dystans z maską pokazując tym samym, że noszenie maski nie ma większego znaczenia na ilość wdychanego tlenu co z resztą pokrywa się z opiniami lekarzy. Uważam, że noszenie maski nie jest opinią a ty powinnaś ją nosić w miejscach publicznych choćby dla dobra ogółu
  • Szpilka 03.09.2020
    Pontàrú

    Ogółowi szmaciana maska w niczym nie pomoże, bo to jak łapanie wirusów siatką rybacką ?

    Akurat w Media Markt młody sprzedawca się skarżył do mnie, że dostaje palipitacj serca od noszenia maski i słabo mu się robi, a on przecież nie biega po sklepie, to jak to się ma do Twojego stwierdzenia?

    Niech każdy robi, jak uważa, najważniejsze, żeby drugiego nie zmuszał do własnych pomysłów. O! ?
  • iNick 03.09.2020
    Szpilka, Chodziłem na treningi w maseczce (z powodu alergii) i z autopsji nic w temacie o którym wspominasz, nie stwierdzam, przychylam się i popieram, co pisze Pontàrú.
  • iNick 03.09.2020
    Szpilka, po temu trza mieć ffp2, lub ffp3, bawełnianych w ogóle nie powinni zalecać.
  • Szpilka 03.09.2020
    iNick

    Bingo! ?
  • Szpilka 03.09.2020
    iNick

    Nie pochwalam, mnie tam dobrze bez maski, wprawdzie ludzie się na mnie krzywo patrzą, a często próbują nakłonić do założenia, ale ja się tylko uśmiecham, ot, biedni ludzie, strasznego pietra im napędzono ?
  • iNick 03.09.2020
    Szpilka,

    Ja rozumiem tych ludzi, też bym przed Tobą uciekał.
  • Pontàrú 03.09.2020
    Szpilka

    Wiesz że maska to nie siatka na wirusa, prawda? Jako że kowid roznosi się drogą kropelkową, a te pojawiają się przy kichaniu i kaszleniu, a kropelki są już spore, to maska je zatrzymuje. Zatem maska ma chronić nie tyle ciebie co przed tobą. Ponadto noszenie maski ogranicza częstotliwość dotykania ust i nosa co wpływa pozytywnie również na Twoje zdrowie.
    To jest tak jak ze szczepionkami. Owszem, pewna część społeczeństwa, na przykład osoby uczulone na składniki szczepionek, mogą być nieszczepione bo wszyscy pozostali są. Ich życie zależy od pozostałych którzy jak mogą to się szczepią. I nagle pojawia się osoba która nie chce się szczepić i co wtedy?
    Jako że nie masz (jak mniemam) żadnych poważnych przeszkód żeby nosić maskę, zrób coś dla innych (na przykład dla osób z problemami oddechowymi) i zabezpiecz tych którzy sami chronić się nie mogą.
  • Szpilka 03.09.2020
    iNick

    Przejrzą niebawem na oczy i Ty też ?
  • Szpilka 03.09.2020
    Pontàrú

    Wielogodzinne noszenie maski jest szkodliwe dla zdrowia, a ja dbam o swoje zdrowie. Nie wierz we wszystko, co zapodaje tuba propagandowa. Od początku nie noszę maski i nie dam sobie wmówić, że ten wirus jest śmiertelnie niebezpieczny, a ja stanowię zagrożenie dla innych. Nie stanowię, trzymam dystans, na nikogo nie kicham i nie kaszlę, i to wystarcza!
  • iNick 03.09.2020
    Szpilka

    Obyś nie pracowała przy azbeście. Smog pewnie pochłaniasz z zadowoleniem.
  • Szpilka 03.09.2020
    iNick

    Mieszkam w zielonej krainie z widokiem na Alpy, a do jeziora mam rzut beretem, zatem nie żałuj mi czystego powietrza i nie zmuszaj do zakładania durnej szmatki, bo jakiś manipulant tak wymyślił ?
  • iNick 03.09.2020
    Szpilka,

    Zaorzą, postęp techniczny wdziera się wszędzie, za kilka lat przyjdą i Ci zaorzą, postawią betonowe miasto i naazbestują po drodze a potem przykryje go smog.
  • Szpilka 03.09.2020
    iNick

    Co za czarnowidztwo, Alpy też zaorzą? To przeniosę się gdzie indziej ?
  • iNick 03.09.2020
    Szpilka,

    Nie będzie się już gdzie przenosić, wszystko zaorzą i wybetonują, chyba że na Marsa do kolonii, ciemno zimno i pewnie ciężki arbeit a o powrocie tylko pomarzyć...
  • Szpilka 03.09.2020
    iNick

    A mnie już na świecie nie będzie, to co się będę teraz frasować?

    Mykam w real, do następnego ?
  • iNick 03.09.2020
    Zajrzyj tu https://t3kstura.eu/ dużo wariatów, ale to zależy jak się czujesz pośród.
  • Szpilka 04.09.2020
    iNick

    Nareszcie moi Ziomale się przebudzili, serce mi się raduje ?

    Podobna manifestacja planowana jest także w Szczecinie. Natomiast za tydzień w sobotę ma odbyć się ogólnopolska manifestacja w Warszawie. Udział w niej potwierdziło do tej pory ponad tysiąc osób. "Dość dyktatury, reżimu i niszczenia gospodarki! Koniec z odbieraniem wolności przez rozporządzenia, które są niezgodne z prawem i łamią Konstytucję RP" - czytamy w opisie wydarzenia.

    https://kobieta.onet.pl/antycovidowcy-wyjda-na-ulice-polskich-miast-przy-okazji-pandemii-wprowadza-sie/srlt81j

    Dzięki za zaproszenie, przemyślę, bo prawdę powiedziawszy, obmierzły mi z lekka portale, niemal wszędzie agresywne mądrale ze swoimi "najmojszymi" prawdami i czuby różnej maści, chyba się wycofam na językowe, spokój i niewymierne korzyści.

    Udanego dzionka ?
  • iNick 05.09.2020
    Szpilka, Zara, mieszkach w alpach, miedzy pagórkiem ślicznym a jeziorkiem krystalicznym, to co Cię bolą maski we polskim kraju?
    jesteś opłacaną agentką podziemnej organizacji domów weselnych, wspieranej przez szarą strefę biur podróży i gangi restauratorów.
    Jedź do Madrytu, szybciej zyskach przeciwciała.

    No pewno, jak nie wariatka jesteś, to po najlepiej tam na te językowe.

    Jakby wszyscy uwierzyli i przestrzegali, to by szybko było po (chyba, że ktoś na bieżąco wyjmuje z zamrażarki i tłucze nowe fiolki z wirusem), jak pisałem, chcesz się buntować, to najpierw wyrzuć smartfona, nie korzystaj z googla, nie używaj systemów pd Apple i Microsoft (ja tak mam) itp.

    Zaczynam wątpić, czy Twój awatar pochodzi z tej sceny https://www.youtube.com/watch?v=DDMJSg0a5u0 - takie pierwsze skojarzenie, ale ona nie układa tam tak łapki.
  • iNick 05.09.2020
    Się mi literki pozamieniały...
  • Szpilka 05.09.2020
    iNick

    Zapodano temat, podjęłam się dyskusji, ale jak widać do dyskusji wielu nie dorosło, bo zaczęły się jazdy ad personam. Masz rację, niech SE moi Ziomale robią, co chcą, już mnie to guano obchodzi ?
  • Pontàrú 11.09.2020
    Tak jeszcze a propos masek

    https://youtu.be/Y47t9qLc9I4
  • Szpilka 11.09.2020
    Pontàrú

    Wszystko można udowodnić w zależności od aktualnych potrzeb.

    Doktor Skoczylas bardzo przystępnym językiem przybliżył temat niedotlenienia.

    Niebezpieczeństwo noszenia maseczek i czy chronią przez wirusem?

    https://www.youtube.com/watch?v=lRK-fa58y88

    Zaleca noszenie przyłbic jako zdrowszych, ktoś w komentarzu rezolutnie zauważył, że mogą nie zadziałać na zakutych łbach ?

    W Austrii pobito Clemensa Arwaya /biolog, autor książek/, bo zamiast maski naciągnął na twarz golf, spanikowany pracownik poczty ruszył do ataku. Tak działa panika i brak rzetelnej wiedzy, ale ktoś tę panikę celowo nakręca ?
  • Ozar 11.09.2020
    Szpilka panika jest jednym z elementów obecnej kampanii . czy nosisz maskę czy nie wirus i tak dotrze do ciebie. Reszta to propaganda, mająca na celu pozwolić zarobić tym którzy owe maski milionami sprowadzają i wsio. Tu chodzi o kasę a nie zdrowie. Pomyśl tylko , rok temu maska kosztowała 10 groszy, dzisiaj 3/4 zł czyli 30 razy tyle... To chyba wystarczy za komentarz.
  • Ozar 11.09.2020
    A do tego totalny zamordyzm na który ludzie się zgodzili wbrew swoim prawom konstytucyjnym, ale to był już jeden z przewidzianych przejawów owej propagandy.
  • Szpilka 12.09.2020
    Ozar

    Zgadzam się, ale coś ruszyło, popatrz:

    https://www.youtube.com/watch?v=18pDzcGZObQ
  • iNick 12.09.2020
    Szpilka, Media narodowe, to żaden autorytet, to fanatyzm . z własnej woli nie uwierzę w nic co podają -znam długo znam zjawisko. Nie oglądałem ponad dwóch godzin bzdur, bo po co? Oni promują siebie, jak się tylko uda, łapią każdą okazje. Wątpliwe autorytety przedstawiasz w tych odnośnikach na yt - wszystkie.
    Posłuchałem speca od prawdy maseczkowej w innych odsłonach i koleś nie ma żadnej wiedzy ponad ogólnie dostępną jakoś tam umowną, może tak samo mówić, że coś jest białe, jak i czarne i przedstawi na to tyle samo dowodów.
    Pandemia pracuje dla władz, tyle to fakt, ale ja powtórzę, że bunt należy zacząć od pozbycia się smartfonów i zaprzestania korzystania googla (w tym z youtube), to dużo gorsze od maseczek. Mediom narodowym nie wierzę mniej więcej tak samo, jak rządowym czyli w ogóle.
  • Szpilka 13.09.2020
    iNick

    Właśnie, pandemia pracuje dla władz, pomyślałeś, ile lat trzeba będzie spłacać dług, który rząd zaciągnął na dofinansowanie ludności? I to zupełnie niepotrzebnie - vide Szwecja.
    Twoje prawo wierzyć albo nie wierzyć, ale stopa życiowa ludności bardzo się obniży, czas potwierdzi moje słowa, zaś rządzący odejdą ze stanowisk zabezpieczeni finansowo do końca życia, a my zostaniemy w czarnej (_!_)
  • iNick 18.09.2020
    Szpilka, Ale Ty nie musisz dla pandemii a pośrednio również dla władz, i nie musisz namawiać innych by to robili. Jest Pandemia i chrońmy się jak umiemy, np. przez noszenie maseczek.
    Moja stopa i tak niska a życie jak papier toaletowy, kryzys jest odkąd pamiętam, wciąż jakiś a jak nie będą niektórzy mieli środków, by jedenaście miesięcy w roku spędzać w podróży i będą w zamian miesiąc, to i dobrze, mniej się będzie cholerstwo szerzyć. Większości z dobrobytu za bardzo się w dupach poprzewracało.
    Te protesty antymaseczkowców - żenada, tę babę co pozwała ekspedientkę za nieobsłużenie z powodu braku maseczki, to tylko wychłostać.
    Jak Covid nie groźny, to zostań wolontariuszką na oddziale zakaźnym, na kilka dni, potem napisz czy podtrzymujesz swoje zdanie.
  • Szpilka 19.09.2020
    iNick

    Dobra, dobra, nie ma co dywagować, jeszcze kilka miesięcy i wszystko pieprznie, bardzo mnie ciekawi, co wtedy powiesz? Zmanipulowali Cię? Oszukali?

    „Łatwiej jest oszukać ludzi, niż przekonać ich, że zostali oszukani” – Mark Twain

    No, jak w przysłowiu, Polak mądry po szkodzie ?

    Z dobrobytu powiadasz? Marzy Ci się opcja - wszystkim po równo, czyli goowno?

    Na zakaźny się nie wpuszcza na czyjeś widzimisię, do wolontariatu pewnikiem też potrzebne przeszkolenie medyczne, po za tym, jeśli to mistyfikacja, to szanse żadne. To co Ty mi tu z takimi propozycjami wyjeżdżasz?
  • Szpilka 19.09.2020
    *poza tym
  • iNick 23.09.2020
    Szpilka,
    "jeszcze kilka miesięcy i wszystko pieprznie"
    To ja: "czekam z utęsknieniem na ten koniec świata, gdy zapłoną miasta brat zabije brata..."

    "bardzo mnie ciekawi, co wtedy powiesz?"
    A co bym powiedział gdyby wojna wybuchła? Przeżył bym ją, ale wszystko stracił, co bym powiedział?

    Polak głupi przed szkoda i po szkodzie głupi. Aforyzmy i sarkazmy, Marka Twaina sobie kupi, dalej głupi, ale czytał.

    Tak, na ten dobrobyt, to nawet dobry bat, bo niektórzy nie wiedzą co z pieniędzmi zrobić a zwyczajnie można bezdomnym rozdać, oni będą wiedzieli. Trochu pokory przez Covida, piniądz w mnijszej mocy.

    Za komuny pięć lat za pobicie policjanta, teraz dziesięć.

    Na zakaźny łatwiej jako pacjent, Ale chcieć to móc. Pierwszy wynik z DuckDuckGo https://www.korpussolidarnosci.gov.pl/wolontariusze-covid19/
  • iNick 23.09.2020
    Szpilka "To co Ty mi tu z takimi propozycjami wyjeżdżasz?"
    A co Ty się rządzisz w moim kraju, jak żyjesz poza nim? Agitatorka z obcych landów, Ichnie kręgi kulturowe - Austria - kraj Hitlera...
  • iNick 24.09.2020
    *milicjanta - wtedy
  • Szpilka 24.09.2020
    iNick No, masz rację, hołub agresję i nienawiść, scheda po komunie. Ten kraj Hitlera, tamten Stalina, inny Bandery, nic tylko sczeznąć z nienawiści.

    Obywatelstwa nikt mi nie odebrał, poza tym "nie chce mi się z tobą gadać" - Bogusław Linda, nie masz nic wartościowego do powiedzenia, potrafisz tylko jadem strzykać.
  • Kapelusznik 02.09.2020
    Całkowity idiotyzm - popełnianie samobójstwa w podgrupach

    Co do Pawlaka - to idiota na 1020
    Słyszałeś co walnął ostatnio?
    - Że w poznaniu nauczyciele edukacji seksualnej podają dzieciom tabletki na zmianę płci, bez ich i ich rodziców zgody?

    Żyjemy w Matrixsie
    W jakiejś dziwnej niby-rzeczywistości

    Jasna cholera

    W tych momentach mam nadzieję że ten mega wulkan Yellowstone w końcu pierdyknie
  • Ozar 03.09.2020
    Kapelusznik słyszałem o tych preparatach hormonalnych, które robią totalną manianę z organizmu. To nie żart. Podobno podawane są nawet w przedszkolach a także szkołach p[podstawowych. No cóż takie coś powinno być ściągane jak narkotyki. Napisałeś "Żyjemy w Matrixsie" - oczywiście i to już 30 lat. To wszystko co nam podają media, TV itd. to ustalona przez fachowców papka, która ma nas totalnie ogłupić (to tzw. duraczenie - czyli totalne ogłupianie). To nowa metoda lewicowych neomarksistów, którzy doszli niestety dla nas do słusznego wniosku, że duraczenie, czyli ogłupianie jest znacznie lepszą metodą niż rewolucja. Teraz już mamy całe narody ogłupione (Francja, Holandia, Belgia, Szwecja, Norwegia). To temat rzeka ale tak to wygląda. Jak by było zainteresowanie to mogę to opisać dokładnie.
  • Ant 03.09.2020
    Ozar Zmiana płci to dużo więcej niż przyjęcie tabletki ;) Taki proces trwa latami
  • Ozar 03.09.2020
    Ant Ok ale od czegoś się zaczyna
  • Kapelusznik 03.09.2020
    Ozar
    Przesadzasz
    Narkotyków nie podają dziedzciom

    A terapia hormonalna mająca pomóc tranwestytom zmianę płci jest bardzo długotrwała, zarówno pod wzgłedem medycznym, ale i psychicznym.
  • Ozar 03.09.2020
    Kapelusznik Może i tak, ale takie działania mnie dość poważnie niepokoją bo to chyba nie jest normalne.
  • Kapelusznik 03.09.2020
    Ozar
    ...
    Jest
    Wyobraź sobie, że jako facet żyjesz w ciele kobiety. Masz mentalność i seksualny popęd typowego mężczyzny, a ciało kobiety
    Dziś są już środki pozwalające zmienić stan twoich hormonów i nawet operacje.

    Seksualność i płeć nigdy nie były: 0-1
    Było i jest to spektrum.
    I jako spektrum powinieneś na to patrzeć.
  • piliery 04.09.2020
    Kapelusznik i dlatego po zakończeniu kuracji spora grupa tych ludzi dochodzi do wniosku ze popełniła straszną pomyłkę . Co do dzieci to warto znać historię Cuninghama i jego podopiecznych, która zakończyła się tragicznie
  • iNick 24.09.2020
    Ozar. A etanol w siebie wlewać to normalne?
  • wicus 02.09.2020
    O jednej ważnej rzeczy jeszcze nikt tu nie wspomniał albo wspomniał tylko trochę: na świecie są choroby groźniejsze od koronawirusa - prześledźcie sobie statystyki zachorowań i zgonów na nowotwory, zapalenie płuc czy grypę. Nie wszyscy chcą też pamiętać, że najczęstszą przyczyną śmierci jest aborcja (wiele prędzej przyzna, że dzieci sąprzynoszone przez bociany, niż to, że człowiek żyje od poczęcia, co jest faktem oczywistym).
  • wicus 02.09.2020
    *"groźniejsze" to złe słowo, może raczej: bardziej śmiercionośne
  • Kapelusznik 02.09.2020
    wicus
    Większość przykładów jakie podałeś - tak - są bardziej śmiertelne - ale i nieporównywalnie słabsze w rozprzestrzenieniu. Covid 19 rozprzestrzenił się bardzo szybko i to na skalę globalną i mimo że zagrożenie śmierci jest niewielkie, patrząc na ogólne statystyki (jak na razie) - zagrożenie śmierci jest paraliżujące.

    Nie wiem czemu wskazujesz aborcję jako przykład śmierci - prawnie nie są to jeszcze żywe jednostki ludzkie - a jeśli mielibyśmy liczyć każde zapłodnione jajeczko, czy niezapłodnione nawet które wypływa z kobiety w czasie tych kilku niesamowicie radosnych dni jakie ma - wszystkie kobiety mające więcej niż 1 miesiączkę, byłyby uznawane za morderczynie.
  • wicus 02.09.2020
    Kapelusznik Oczywiście, co do koronawirusa,, trzeba się zgodzić. A jeśli chodzi o aborcję - polskie prawo chroni ludzkie życie od poczęcia (oczywiście, można wynajdować różne semantyczne kruczki, ale Konstytucja, która jest najwyższym Aktem Prawnym, mówi to, co mówi; są trzy "wyjątki", ale to temat na inną dyskusję). Gdyby wszystkie kobiety w ciąży (tak, w ciąży, w której z jakiegoś powodu (?) nie zaleca się stosowania używek itd.) dokonały aborcji, efekt byłby taki, że dzieci przestałyby się rodzić. Trudno dyskutować z faktem, że człowiek żyje od poczęcia, kiedy zdarza się, że dzieci przeżywają aborcję. Życie nie zaczyna się w chwili urodzenia.
  • Kapelusznik 02.09.2020
    wicus

    Znaczy - nie mam zamiaru wchodzić tu w głębokie dyskusje. Ale nie popieram zakazu aborcji. Mimo wszystko jest cała masa przypadków gwałtów i zapłodnienia niepełnoletnich - dwunastolatka nie powinna przechodzić porodu. Dalej - nie jestem kobietą, nigdy nie będę - to powinna być ich decyzja, co robią ze swoim ciałem - oczywiście - w idealnym świecie nie chciałbym żeby którekolwiek dziecko straciło szansę by żyć przed narodzinami, ale niestety w tym świecie nic nie jest idealne.

    Cała nasza rzeczywistość to śmierdząca kupa hipokryzji, sprzeczności i gówna.
  • SwanSong 02.09.2020
    wicus
    Jeśli zlepek kilku komórek nazywasz człowiek, to coś ci w głowie nie działa. A aborcja powinna zostać tak jak była przez wiele lat - dla ofiar gwałtu lub przy zagrożeniu życia matki, lub przy dziecku z ciężkimi wadami genetycznymi. Ale, oczywiście, durnym prawicowcom coś jak zwykle nie pasowało.
  • wicus 02.09.2020
    SwanSong Można to przyjmować do wiadomości albo nie, ale każdy był kiedyś takim "zlepem komórek" , co zresztą sam pośrednio potwierdzasz pisząc o dopuszczalności aborcji w przypadku 'DZIECKA z ciężkimi wadami genetycznymi". Widać, że nie masz pojęcia o kształcie obecnego prawa - wygląda ona dokładnie tak, jak twierdzisz, że nie wygląda, bo: "durnym prawicowcom coś nie pasowało". Zabijanie dzieci nie pasuje żadnemu rozumnemu, przyzwoitemu człowiekowi.
  • Jarema 02.09.2020
    SwanSong tylko że to jest otwarta furtka dla wszelkich aborcji, bo znalezienie skorumpowanego ginekologa troglodyty, który orzeknie o zagrożeniu, którego nie na, wcale nie jest trudne.
  • wicus 02.09.2020
    Jarema Pewnie masz rację, ale kluczowe znaczenie ma mentalność społeczna. Dziś mamy sytuację, w której wielu traktuje aborcję jako zwykły zabieg, niekiedy nawet nie wiedząc, że wiąże się ona z zabiciem dziecka albo panicznie bojąc się odpowiedzialności z góry zakłada, że posiadanie dzieci to koszmar, "bo mogą się urodzić chore" (jakby tylko ich ten problem dotyczył). Ja nie ukrywam, że zapis o dopuszczalności aborcji przy poczęciu w wyniku gwałtu bez wahania wyrzuciłbym do kosza, bo może ona przynieść same wielkie szkody, a jeśli chodzi o aborcję "eugeniczną", która niekiedy bywa wskazywana jako jedyne wyjście, gdy ma miejsce realne zagrożenie życia matki lub dziecka, należałoby zaznaczyć, że nie może być o niej mowy w sytuacji, gdy PODEJRZEWA się, że np. dziecko będzie miało zespół Downa - raz, że ludzie z zespołem Downa żyją i mają prawdo do życia, a dwa, że podobne diagnozy nie zawsze są trafione.
  • wicus 02.09.2020
    Jarema *trafne
  • iNick 02.09.2020
    Jarema, a żeś od razu doszukał swojego... przez myśl mi w temacie to nie przeszło a takim jedno i tęczowi pewno coś tam ukręcą - socjalizm zaprowadzą z dyktaturą gejowską i chłopy bydom lesbijkami a baby gejami z ukazu.
  • Puchacz 02.09.2020
    wicus Kufa, jakie wielkie szkody przynosi zapis o przerwaniu ciąży w wyniku gwałtu???
    Ty jesteś chory psychicznie i ideologicznie.
    I robisz z kobiety worek na spermę, a jej mózg i uczucia zastępujesz macicą.
  • wicus 02.09.2020
    Puchacz Z bluzgiem nie dyskutuję.
  • Puchacz 02.09.2020
    wicus A ja z głupotą i oszołomstwem.
  • Ozar 03.09.2020
    SwanSong Tu pełna zgoda, choćby z jednego powodu. U nas aborcja na życzenie jest zabroniona, ale wystarczy znaleźć namiar w necie na Czechy i tam można spokojnie dokonać aborcji. Pomijam wszelkie sprawy religijne, światopoglądowe i inne, ale jadące tam Polki sa narażone na wiele niebezpieczeństw choćby nieudany zabieg, powikłania po zabiegu, nie możność ponownego zajścia w ciąże itd. itd. Niestety taka Polka nie wniesie żadnego pozwu przeciw czeskiemu lekarzowi, bo zaraz by ją pewnie aresztowali u nas. To w obecnych czasach totalna głupota i fanatyzm. Zresztą jak widzę kobiety idące w marszach przeciw aborcji to zważywszy na ich wiek nawet gdyby je zgwałcił Tyranozaur na pewno by nie zaszły w ciąże, bo takie coś po 80-ce jest nie możliwe!!!
  • Ozar 02.09.2020
    Dziękuje za tak szerokie zainteresowanie moim tekstem. problem dotyczy mnie osobiście dlatego postanowiłem się do niego odnieść. Odpowiem na komentarze jutro bo mój komp domowy umarł i mogę pisać tylko z pracy a dzisiaj jestem zawalony robotą po urlopie.
  • Szpilka 02.09.2020
    Ozar, więcej nie zamierzam komentować, bo to wabik na wszelkiej maści ideowych troglodytów i obskurantów.
  • Marian 02.09.2020
    Szpilko, masz rację. Nie warto dyskutować, bo dyskusja na takie tematy zawsze pójdzie w las.
  • Szpilka 02.09.2020
    Marian

    Aha, poszło w las, dzięki ?
  • iNick 02.09.2020
    Słyszę o szkodliwości maseczek i nie wiem co myśleć, bo chwaliłem sobie antysmogowe w miejscach zapylonych i przeciw niektórym alergenom - było dużo lepiej niż bez, teraz ciężko zdobyć porządną ffp2 w rozsądnej cenie.
    Używam szmelcu, szkoda  że wszyscy nie używają choćby szmelcu.

    Chcesz walczyć z systemem, to wyrzuć smartfon, maseczka chroni cię przed systemami rozpoznawania twarzy.

    Malo jest osób tak niewierzących władzy jak, ja, ale pandemia to nie wymysł - środek tak, ale nie wymysł. Łatwiej wprowadzają narzędzia inwigilacji i automatyzację, człowiek - pracownik, staje się mniej potrzebny, zastąpi go inteligentna maszyna, dawno mówi się o konieczności redukcji populacji, oficjalnie, ale jakby nikt nie słyszał. Covid może skutecznie skrócić średnią życia, tak że ludzik będzie pracował do emerytury a potem szedł w niebyt, to dla systemów jak najbardziej na rękę. Chińczycy podawali, że u części mężczyzn, którzy przechorowali covid, występuje bezpłodność - ograniczenie populacji, jeśli to fakt. Nie wiem co jest faktem, poza samym covidem.
    Pandemie się zdarzają i najpierw warto zalukać do historii, potem mówić, że są wymyślone.
    Nie wypowiadam się, ludzie nie wierzą.
    Rok szkolny, przed odbyły się rozliczne dyskoteki - dobry początek dla szerzenia.

    Covid, służy wielkim tego świata, ale po co im ułatwiać?

    Pandemie trwają zazwyczaj dwa - trzy lata, gdyby wszyscy przestrzegali zasad (maseczki ,dystans, rezygnacja z wyjazdów i dużych imprez), może wirus straciłby moc w dwa lata, może wcześniej - to moje zdanie, tak kombinuję tylko na podstawie wcześniej opisanych.

    Maseczki i dystans nie obierają nikomu wolności, te drugie może są tylko niewygodne, wiele osób nosiło je bez przymusu jako ochronę przed smogiem, teraz stały się symbolem ucisku, a ludzie próbują jakby wybawić się na zapas.

    Też jestem w grupie ryzyka i nie leży mi zetknięcie z wirusem.

    Ta, Szpilka pisze jakby ją opłacali, może opłacają.

    Dzieci w szkołach, na ten temat nie mam zdania, na pewno lepiej jakby jeszcze nie szły, ale się włóczą po dyskotekach (nastolatki) to jeden chu, z tym, ze mniej w przestrzeni publicznej roznoszą.

    Kasa i władza, władza i kasa, kasa dla władzy - to akurat nic nowego, bo tak, to zawsze.
  • iNick 02.09.2020
    Może być jak z hiszpanką, zda się że odeszło a to przypierdoli. Oby nie, ale zda się, że tak może, wówczas wiosną paru ludziów na pewno tu trwale zabraknie.
  • Ozar 03.09.2020
    INick Rzeczywiście jak piszesz pandemię trwają dwa/trzy lata. Tu jednak mamy do czynienia z czymś co jest wielką okazją dla tych, którzy na tej okazji chcą zyskać politycznie czy kasowo. Najgorsze jest to, że wykorzystując Covid pewne grupy chcą nam narzucić dyktaturę. To wskazuje dlaczego tak mocno pokazujemy akurat tylko ten wirus, który jest dużo mniej groźny niż choćby grypa.
  • Ant 03.09.2020
    Ozar Skąd te informacje, że ten wirus jest mniej groźny niż grypa?
  • Ozar 03.09.2020
    Ant Bo grypa + to co może dać pośrednio jest znacznie gorsza od Covid. A do tego na Grypę choruje rocznie 200 tys. Polaków
  • Ant 03.09.2020
    Polskie statystyki:

    Zakażenia grypą: 3.769.480
    Zakażenia COVID-19: 54.487

    Grypa zgony: 64
    COVID-19 zgony: 1.844

    Śmiertelność grypy: >> 0,002 % <<
    Śmiertelność COVID-19: >> 3,38 % <<

    (dane z połowy sierpnia 2020)
  • Ozar 03.09.2020
    Ant Ok, ale zapominasz o zgonach spowodowanych powikłaniami grypy, gdzie atakowane jest serce, nerki, wątroba, a nawet mózg. Wtedy śmiertelność wzrasta bardzo szybko.
  • Ozar 03.09.2020
    Tu śmiertelność musisz sobie pomnożyć spokojnie razy 100
  • Ozar 03.09.2020
    Czyli mamy ponad 6000
  • Ozar 03.09.2020
    A czytałem że nawet ponad 10000 mamy zgonów po powikłaniach.
  • Ant 03.09.2020
    Ozar Skąd liczba 100 ? Masz jakieś źródło lub statystki?
  • Ozar 03.09.2020
    Ant Sorka pisałem z pamięci, ale jak chcesz poszukam.
  • Ant 03.09.2020
    Chętnie się zapoznam, bo sam nic nie znalazłem. Wręcz przeciwnie, to co znalazłem wskazuje na to, że liczba zgonów z powodu grypy (w tym przypadku 64) zawiera już zgony z powodu powikłań.
  • Ozar 03.09.2020
    Jednak nie chodzi tu o liczby, jak wiesz grypa u jednych to lekki katar czy kaszel, a u innych nawet atak serca. Co do danych to takich chyba nie znajdę łatwo, bo wiele jest zakłamań, a do tego jak ktoś zmarł na udar, czy zawał to na to zmarł, ale nikt nie napisze że przedtem miał nie leczoną grypę. Ale ok poszukam, choć to czepianie się sprawy oczywistej.
  • Ant 03.09.2020
    Oczywiście należy zachować zdrowy rozsądek. Aktualnie chyba nie mamy wiedzy czy i jakie są powikłania po covidzie. Tym bardziej należy dane popowikłaniowe z rezerwą. Te dane jeszcze nie istnieją, bo sama pandemia trwa parę miesięcy. Odnośnie grypy wiemy więcej i jest to "znany" wróg.
  • Ozar 03.09.2020
    Ant Masz rację bo chociażby pokazją się artykuły jak Covid niszczy płuca nawet przy bezobjawowym chorowaniu, a to może doprowadzić choćby do raka. Czas pokaże.
  • Józef Kemilk 02.09.2020
    Cześć Ozar

    Nie wiem jak to zrobiłeś, ale zarysował się inny podział Opowijczyków.

    Co do twoich poglądów, to nie zgadzam się z nimi. Szkoła zdalna tak zdała egzamin, jak Państwo Polskie w katastrofie smoleńskiej. Mam dwójkę dzieci w wieku szkolnym, jedno w klasie maturalnej i jest przerażone, jak można pisać maturę, jak właściwie szkoły nie ma. Drugie jest w podstawówce i tak naprawdę większość obowiązków spadło na rodziców. Szkoła zdalna, to katastrofa.

    Co do powrotu do szkół, to dobra decyzja, która niestety wiąże się z większym ryzykiem zarażania. Niestety pojawiła się nowa choroba i musimy z nią żyć. Nie pierwsza i pewnie nie ostatnia. Na szczęście śmiertelność póki co nie jest wysoka i miejmy nadzieję, że tak zostanie. Do tej pory w Polsce umarło na COVID około 2.100 osób. Wiem, każda śmierć boli, ale w ciągu roku na raka umiera w Polsce 100 tys. ludzi. Znacznie więcej, a jakoś nie widzę akcji zakazywania palenia, walki o "niechemiczną żywność", która nas zabija, walki z alkoholem, plastikiem, a więc głównymi przyczynami tej paskudnej choroby. Śmiertelność wiele wyższa, efekty uboczne jak ktoś przeżyje dramatyczne, a my nic z tym nie robimy! Przecież nie przenosi się droga kropelkową jak COVID.

    Wielu z nas nie dba o dietę, kondycję fizyczną i nie bije na alarm z tego powodu, a to powoduje choroby układu krążenia, czyli drugą po raku najczęstszą przyczynę śmierci. Powinniśmy krzyczeć, jedzcie zdrowo, uprawiajcie sport, bo Wasz tryb życia was zabija. Wolimy tego nie widzieć!

    Ale COVID. Tak tego należy się bać! Bić na alarm, podawać dzienne statystyki, informację o efektach ubocznych, o lekkomyślności ludzi bez maseczek. Najlepiej żeby wszyscy siedzieli w domu. A jedzenie, picie, pieniądze na ogrzanie mieszkania, na prąd? Same się stworzą? A pozostawienie dzieci w domu spowoduje, że będą zdrowsze? Bez ruchu zamknięte w czterech ścianach, zgnuśnieją nam w domach. Będą bardziej chorowite i bardziej podatne m.in. na COVID!

    Jazda na rowerze jest niebezpieczna. Mamy ją dziecku zakazać. Przy pływaniu może się utopić. Nie pozwolić mu na to. Czy należy wszystkiego zakazać, co potencjalnie powoduje śmierć? W końcu każdy z nas rodząc się zmierza dokładnie do takiego samego końca, do śmierci. I to od nas zależy, czy życie będzie wartościowe i będziemy korzystać z niego, czy też zamkniemy się w czterech ścianach bojąc się świata i własnej śmierci, która i tak nadejdzie.

    Czyżby na świecie pojawiła się nowa metoda zniewolenia?
  • Zaciekawiony 02.09.2020
    Mamy akcję zmniejszania ilości miejsc, gdzie można palić oraz akcję podbijania cen akcyzą (nie pamiętam dokładnie, ale chyba 90% ceny papierosów to podatki). I zresztą budzi to sprzeciwy osób uważających, że się im wolność (palenia) odbiera.
  • Józef Kemilk 02.09.2020
    Zaciekawiony I porównaj te akcje z histerią Covidową. Wolne zabijanie ok, szybkie nie.
  • Ozar 03.09.2020
    Józef Oczywiście że to nowa metoda zniewolenia. Już teraz widać, że rządy wykorzystują Covid do wprowadzenia zamordyzmu i nowej dyktatury. Gorzej że jak twierdzi wielu ludzi to wszystko to okazja dla tzw. neomarksistów dla opanowania tego, czego jeszcze nie opanowali (UE już jest ich).
  • DEMONul1234 02.09.2020
    Cały ten wirus, choć prawdziwy, ogarnął tak naprawdę dosyć małą część populacji ziemskiej. Co do wzrostu zachorowań w Polsce odnosił się jakoś szczególnie nie będę, bo niektórzy są bardziej obeznani w temacie, jednak wysunę pewien prosty powód tego niemiłego zjawiska. Panika. Jak dobrze wiemy, zarówno media cyfrowe jak i te papierowe naciągnęły sprawę. Stado przysłowiowych "Januszy" zaczęło pchać się na chama do supermarketów, wykupować makaron, papier toaletowy oraz ryż, i tak się jakoś stało, że jeden zaraził drugiego, drugi trzeciego...
    Dziwi mnie także formułowanie maksym typu "Nie zdobędę pracy przez tego wirusa". MOIM zdaniem wynika to z lenistwa. Bowiem łatwiej jest przeleżeć całą kwarantannę, oglądając telewizję, niż sięgnąć po książkę, czy film edukacyjny.
  • Ozar 03.09.2020
    Demon Panika była i jest, choć teraz już mniejsza. jednak pytanie kto i dlaczego zrobił panikę jest bardzo ciekawa, bo ten wirus jest co do umieralności słabszy nawet od grypy. Miom zdanie to tylko okazja żeby wprowadzić dyktaturę i zamordyzm na świecie (głównie lewicowy - czyli neomarksizm). A do tego totalna propaganda czyli zwana popularnie duraczeniem. To jak zauważyli neo jest znacznie lepsza metoda służąca ogłupianiu całych narodów. To działa ale skutki będą tragiczne. temat rzeka , ale jak chcesz moge to opisać dokładniej.
  • Ozar 04.09.2020
    Jak zauważyłem kilka osób napisało, że dziwi ich tak wielka propaganda i ogólnie mówiąc panika związana z Covidem, mimo jak na wirusa bardzo niskiej śmiertelności. Dalej piszecie, że być może ma to jakiś cel. Otóż jestem podobnego zdania. Wielu dziennikarzy, czy publicystów szczególnie tych niezależnych czy może trochę inaczej myślących niż ci z różnych propagandowych TV pisze i mówi, że ów wirus nie jest problemem medycznym tylko politycznym. Idąc dalej tym tokiem rozumowania, jeśli przyjmiemy teorię mówiącą o po pierwsze sztucznym pochodzeniu tego wirusa, a są takie (to akurat nie do końca prawda, bo choćby polski profesor opisał go już w latach 60-tych, choć pytani o to twierdzą że obecny zmutował) a także założymy, że został celowo "wypuszczony", to od razu widać przynajmniej dwie sprawy. Po pierwsze nie ma za zadanie "likwidacji większości populacji" bo wtedy zamiast niego "puszczono" by w świat choćby takiego zmutowanego Ebolę o nazwie chyba Makbet, który ma skuteczność w granicach 95%, a nie od 2-5%, a do tego zaraża w 24 godz, a po 36-48 pacjent już nie żyje Po drugie jeśli przyjmiemy teorię mówiącą o tak bardzo skrótowo ataku na gospodarki, finanse itd. to zadziwia skala zachorowań. W chinach 90 tys.(nawet jeśli dane są oszukane 10 razy - to 900 tys), a w USA gdzie jest już 6,5 mln. Tu chyba upada teoria że Covid miał wykończyć Chiny (taka była jedna z pierwszych teorii). Wygląda na to, że celem mogą być Stany, bo takie tam biedy z nędzą jak Indie, Brazylia to zważywszy na poziom medycyny a czasami całkowity jej brak jak choćby w slamsach San Paulo liczących od 20-30 mln wcale nie dziwi. Wydaje się bardzo prawdopodobne, że ktoś za tym stoi i chce przewrócić do góry nogami obecny porządek i jak widać udaje się to w bardzo dużym stopniu zważywszy choćby na to, co dzieje się w USA, gdzie finanse już prawie leżą na łopatkach a prace straciło pond 40 mln ludzi, co jest gorszą sytuacją w finansach niż krach na giełdzie w 1923 chyba roku. Podobnie w Europie podaje się, że takiego spadku PKB itd. nie było od czasu II wojny światowej. czy to prawda z tą teorią spiskową zobaczymy, bo widać bedzie ruchy w dalszych miesiącach czy latach. Jak ktoś ma cel to prędzej czy później zobaczymy jego skutki, ale to wszystko zbyt mocno śmierdzi moim zdaniem żeby było przypadkiem.
  • iNick 05.09.2020
    Ozarze, ja nawet myślę, że za pożarami lasów i wysypisk śmieci też ktoś stoi. A za covidem choćby obrońcy plastiku, który miał zacząć znikać od przyszłego roku, przez pandemię jeszcze długo nie odejdzie, może wcale i przykryje oceany, skończy się tlen, będę sprzedawali, tak jak wodę pitną.
  • Ozar 06.09.2020
    iNick jak rozumiem to ironia ale nie trafiona bo za pożarami wysypisk rzeczywiście stoją ci którzy zamiast tracić kasę na utylizacje śmieci wola je spalić. Poczytaj sobie w necie jest sporo artykułów na ten temat.
  • Józef Kemilk 06.09.2020
    Krach w 1929 r. Wytłumaczeniem tego szaleństwa może być z jednej strony potrzeba sprawdzenia w jakim stopniu można zniewolić masy, z drugiej zaś ochrona środowiska.
  • iNick 12.09.2020
    Ozar, Nie ironia, w skrócie skomentowana rzeczywistość - względnie centrując w domyśle na fakt.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania