Uwaga, utwór może zawierać treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich!

Dziecięca zabawa

Prosta sprawa - lubi dzieci,

rozmawia z nimi, doradza.

Chciałby jednak jeszcze więcej

- na kolanach swoich sadzać.

 

Dzieci ufne i ciekawe...

wypełniają zalecenia.

Mają frajdę w tej zabawie,

pozwalają na zbliżenia.

 

Jest wesoło i radośnie,

uśmiechnięte buzie, piski.

Gdy się grymas twarzy zmienia

- jest zbyt późno na domysły.

 

Te skłonności są znanymi

problemami wszystkich czasów.

Koloratka bywa złudnym

- sanktuarium dla kut..ów.

Średnia ocena: 4.6  Głosów: 13

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (23)

  • Pan Buczybór 05.02.2017
    No to jest dobre. Naprawdę. 5
  • Freya 05.02.2017
    Widzę, że znasz się na poezji.
    Dziękuję!
  • Drzazga w mózgu 05.02.2017
    Przykro mi czytać takie rzeczy jako katolikowi. Smutna to prawda, że wśród wielu dobrych księży jest też wiele zepsutych zboczeńców. Miejmy nadzieję, że będzie ich coraz mniej, by nie szargali imienia dobrych kapłanów. A za kłujące w oczy przesłanie 5.
  • Freya 05.02.2017
    Akurat w tej grupie społecznej nie powinno ich być wcale i to jest zagwostka.
    Dziękuję za komentarz.
  • Drzazga w mózgu 05.02.2017
    Święta racja.
  • Pasja 06.02.2017
    Dzisiaj już i tak słyszy się częściej o takich sprawach, niestety w sporej części społeczeństwa ksiądz jest świętością i nic nie można mu zarzucać. Osoby pokrzywdzone są kłamcami i chcą oczernić biednego duchownego. A zwłaszcza dzieci.? Polityka weszła do kościła i broni tej świętości ? Kościół jest instytucją i broni swoich pracowników. Jest twierdzą, a nie świątynią otwartą dla wszystkich. Miłego dnia.
  • Freya 06.02.2017
    Myślę, że gdy religia była jeszcze tradycją kulturową, obrzędową; to miała swoistą wiarygodność i zasadność, ale właśnie, gdy stała się instrumentem władzy - no to teges.
    Dzięki za komentarz :)
  • Ritha 06.02.2017
    Dobre przesłanie, 5 poszło
  • Freya 06.02.2017
    No dobra - dzięki pięknie!.., ale w temacie bajków jeszcze; kot Filemon, strażak Sam, Zaczarowany ołówek, a o Muppety czy Fraglesi - Hensona, to nie bede sie nawet pytać, bo to pewnie za mondre było, hę? :)
  • Ritha 06.02.2017
    Freya kot Filemon kojarzę, a reszta jakoś mnie nie uwiodła, mogę dorzucić jeszcze: Ulica Sezamkowa, Scooby Doo, Flinstonowie i ci drudzy kosmiczni, no, Jetsonowie! Czerwony Kapturek i tyle chyba :)
  • Margerita 06.02.2017
    pięć
  • Freya 06.02.2017
    Dzięki za kom i ocenkę. ;)
  • Karawan 07.02.2017
    Koloratka bywa złudnym - sanktuarium ...dopatrzyłem się błędu. Koloratka jest niestety doskonałym sanktuarium dla tych, którzy ją noszą. Co dzień niemal dowiadujemy się o tym. Może zamiast "niech będzie pochwalony" należałoby mówić "czy wielebny lubi dzieci?". 5!!!
  • Freya 07.02.2017
    Wierszyk miał w zamyśle koncept niewinnej rymowanki z kontekstem domyślnym, ale jakoś tak samo wyszło nieco dosadnie. Ale może to jednak opatrzność czuwa nad zachowaniem - świadectwa prawdy.
    Dzięki za kom i ocenkę. ;)
  • Ras Tafari 07.02.2017
    Wszystkicj takich księży powinno się z przestrzelonymi nigami zostawiać na pustyni. Moje zdanie. 5 za prawdziwy przekaz, tylko zniechęciła mnie ta cenzura w ostatnim wersie. Nie bój się wyzywać takich gnoji, należy otwarcie mówić o skurwysynach, aby na przyszłość było mniej ofiar.
  • Freya 07.02.2017
    To jest tylko myk pomijający otwarty wulgaryzm, a i tak każdy wie o co kaman.
    Dzięki za śmiały kom. :)
  • Nuncjusz 07.02.2017
    Freya Kutas nie jest wulgaryzmem
    cyt
    Kutas – w XVII–XVIII-wiecznej Polsce chwost (kutas, kwast, chwast – ozdoba szmuklerska postaci pędzla z nici lub sznureczków[1]) na końcu sznura, przypinanego do pasa jako element dekoracyjny. Często stanowił dolne wykończenie co bogatszych szamerunków stosowanych w mundurach wojskowych i habitów. Także element ozdobny niektórych rodzajów czapek (np. szlafmycy) i zasłon.

    Jest to także określenie odnoszące się do współczesnych frędzli i pomponów.
  • Nuncjusz 07.02.2017
    Woźny pas mu odwiązał,
    pas słucki, pas lity,
    Przy którym świecą gęste kutasy jak kity...
    (Adam Mickiewicz „Pan Tadeusz”, księga I, Gospodarstwo).
  • Karawan 07.02.2017
    Nuncjusz Mówiąc krótko: "zwis frędzlowaty"
  • Nuncjusz 07.02.2017
    Karawan albo krawat czyli zwis męski
  • Freya 07.02.2017
    Nuncjusz rozumiem, że jeśli ktoś powie do ciebie; Ty kutasie, to zrozumiesz, że mówi; Ty frędzlu albo pomponie.
    A pacz jacy duchowni są przewidujący, oni nawet w na habitach noszą za przeproszeniem - frędzle! :)
  • Nuncjusz 07.02.2017
    Freya oczywizda :)
  • Pasja 07.02.2017
    Freya kropidlaki kapiące.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania