...

...

 

Ta historia jest pisana na nowo, więc zapraszam do opowiadania "Dziedzictwo Imperium" :-)

Średnia ocena: 3.6  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (34)

  • NataliaO 25.02.2016
    brązowowłosej i brązowookiej - Może to jakoś zmienić, za dużo brązu; Zapowiada się fajnie :) 4:)
  • elenawest 25.02.2016
    No postaram się zmienić :-) mam nadzieję, że opko będzie fajne :-P dzięki, że zajrzałaś :-*
  • Nox 25.02.2016
    Czekam na next :) 5
  • elenawest 25.02.2016
    Bardzo mi miło :-) cieszę się, że czytasz też inne moje teksty :-D
  • ScarlettBray 25.02.2016
    5 ode mnie, podoba mi się i czekam na więcej ;)
  • elenawest 25.02.2016
    Dziękuję pięknie :-)
  • little girl 25.02.2016
    "Dla tej brązowowłosej i brązowookiej dziewczyneczki spacery z rodzicami w towarzystwie jednego czy dwóch ochroniarzy, częste wyjazdy do innych krajów lub jej domów, prywatni nauczyciele uczący ją, to było dla niej całkiem normalne. " - to zdanie jakoś mi nie gra. Poza tym wyłapałam literówke sią - się i chyba gdzieś brakowało spacji.
    Co do samej historii, narazie niewiele się dzieje, zwykłe przedstawienie głównej bohaterki, oraz nutka tajemnicy, o co właściwie chodzi z tą księżniczka;) Podoba mi się pomysł, postaram się zajrzeć do następnych części. Co mogę jeszcze dodać? Zazdroszczę, ze potrafisz prowadzić tyle serii naraz, ja bym się pogubila :p Zostawiam 4
  • elenawest 25.02.2016
    Hehe, no jakoś udaje mi się nie pogubić :-) być może dlatego, że każdy mój bohater jest inny... :-)
  • Ktokolwiek 25.02.2016
    Na początek błędy techniczne, potem będę się rozwodzić nad treścią :)
    1. ,,spowodowaną na przykład przez to" - nie mówi s8ię ,,spowodowaną przez to" tylko ,,spowodowaną czymś" czyli w tym przypadku ,,powodowaną na przykład tym, że rodzice byli znanymi muzykami "
    2. Albo ja jestem beznadziejna i nie rozumiem (co jest prawdopodobne :D) albo fragment ,,tylko w tej jak najbardziej poprawnej" nie ma sensu :) jeśli ma to oświeć mnie proszę :)
    3. ,,mówić o sobie per księżniczka" słowo ,,księżniczka" powinno znaleźć się w cudzysłowie :)
    Styl pisania jest bardzo... dziwny. Albo ja po prostu tak to odczułam. Nie potrafię w tym momencie stwierdzić, co mi w nim nie odpowiada, ale może wydedukuję to w przyszłości :)
    Co do treści, bardzo mnie zainteresowała, bo wręcz szaleję za takimi klimatami :D Trafiłaś w stu procentach w mój gust i na pewno przeczytam kontynuację :) tytuły szlacheckie są dla mnie czymś naprawdę cudownym, ogólnie kocham historię, zwłaszcza tą sprzed pierwszej wojny światowej :)
    Pozdrawiam i łap 4 :)
  • elenawest 25.02.2016
    Wiem, też mi coś w tym stylu niekoniecznie odpowiadało :-/ ale dzięki za ocenę ;-) tą poprawną wersję tytułu szlacheckiego wytłumaczę ci później, jak dojdę do siebie po pracy :-P
  • Ktokolwiek 25.02.2016
    elenawest nie chodzi mi o sam tytuł, bo rozumiem, że tak jest bardziej poprawnie. Nie rozumiem tylko wstawki, którą przytoczyłam w komentarzu powyżej. Wydaje mi się, że chciałaś tam po prostu napisać coś w znaczeniu ,,albo bardziej poprawnie", tylko się w tym zaplątałaś :)
  • elenawest 25.02.2016
    Ktokolwiek nie, ja to tak chciałam napisać, jak tam jest, ale być może przesadziłam :-P poprawię ;-)
    Cieszę się, że temat, który poruszyłam ci się spodobał :-D
  • Ktokolwiek 25.02.2016
    elenawest Chyba zaczynam ogarniać, ale może lepiej popraw, bo musiałam zdanie przeczytać kilka razy, żeby zacząć je rozumieć i inni mogą mieć podobnie :) dziękuję, że wzięłaś moją opinię pod uwagę :)
  • elenawest 25.02.2016
    Ktokolwiek no ależ oczywiście :-)
  • elenawest 26.02.2016
    Poprawiłam te aspekty opowiadania, co do których mieliście wątpliwości :-) teraz powinno być lepiej :-D
  • ausek 25.02.2016
    Jak Ty to robisz, że piszesz tyle serii? Co do tekstu, to jak na tak krótki fragment rzuciły mi się powtórzenia. Zdania masz jakoś dziwnie zbudowane... Chętnie przeczytam, co wymyślisz dalej, bo po tym wstępie mam wrażenie, że zupełnie niepotrzebny jest ten prolog. Równie dobrze mogłabyś zdradzać te szczegóły (jakie tu podałaś) w kolejnych rozdziałach. Zachowałabyś wtedy taką tajemniczość, jednocześnie ciągnęłabyś czytającego za nos do następnego rozdziału. Nie oceniam. :)
  • elenawest 25.02.2016
    Spoko :-) a tak jakoś mi się to udaje ;-) no muszę przeredagować ten tekst, bo też jestem średnio z niego zadowolona :-/
  • Truta 26.02.2016
    Staje się coraz większym fanem Twoich opowiadań ;) na dzisiaj 5 :) nie pozwól mnie zawieść :D
  • elenawest 26.02.2016
    Dziękuję bardzo :-D postaram się moich czytelników nie zawieśś i utrzymywać przynajmniej dobry poziom moich zapisków ;-)
  • Truta 26.02.2016
    elenawest poziom jest dobry ;) i czekam na "zakon" ;) proszę też o sprawdzenie mojego tekstu :)
  • elenawest 26.02.2016
    Truta ok, postaram sie sprawdzic, ale najwczesniej dopiero w niedziele :-) bo jutro caly dzie mnie nie ma, a dzis jestem juz wykonczona :-P
  • Truta 26.02.2016
    elenawest rozumiem :) nie każdy ma tak jak ja... Wymuszony odpoczynek :D mam sporo czasu i nadrobie mój późny strat na opwi ;) a teraz zabieram się do czytania. Miłego wieczoru ;)
  • elenawest 26.02.2016
    Truta dziękuję i wzajemnie :-) znaczy ja jutro mam czas wolny i zamierzam sporzytkować go z moim chłopakiem :-P
  • Daniel 26.02.2016
    Prolog powinien przedstawiać historię, która wydarzyła się pewien czas przed akcją reszty utworu. Tutaj stwierdzam małą zawartość prologu w prologu. Zaprezentowałaś nam opis wyglądu i rzuciłaś kilkoma faktami z życia głównej bohaterki. Pod koniec jakieś informacje, mające na celu złapać czytelnika na haczyk. Co wyszło dosyć tandetnie, niestety.
    Z błędów:
    „Prywatni nauczyciele uczący ją, to było czymś całkiem normalnym. O tym, jak bardzo się pod tym względem myliła, przekonała się dopiero w szkole podstawowej.” — Rodzicom zabrakło pieniędzy na prywatnych nauczycieli?
    „Ponadto była zawsze lepiej od nich ubrana, lepiej wykształcona, *możnaby* powiedzieć(…)” — Można by.
    „Ponadto była zawsze lepiej od nich ubrana, lepiej wykształcona, można by (zechciałem nanieść poprawkę w tej wersji) powiedzieć, że czasami bardziej dystyngowana i spokojniejsza. To wszystko jednak nie miało większego wpływu na to, jak szybko znajdowała nowych przyjaciół. Była lubioną osobą, nie tylko w swojej klasie, ale też i w szkole.” — Oho. Już mam ochotę dać jej w pysk, a to dopiero prolog. To, że nosiła się lepiej od reszty — rozumiem. Ale ta popularność niezbyt prawdopodobna, nawet gdyby ludzie chcieli włazić jej w dupę, aby na tym zyskać.
    „Już za kilkanaście lat miała się dowiedzieć, że pochodzi z potężnego, europejskiego rodu.
    Jakiego? O tym zostanie poinformowana nagle, w warunkach nader nieoficjalnych i całkiem przypadkowych.” — Coś mi tutaj zalatuje zagrywkami z Hollywood. A czerpanie z tak upośledzonych źródeł to zły pomysł.
    Ktokolwiek wspominała o stylu, ja widzę w nim pewien rodzaj ubóstwa językowego.
    Generalnie: nie kupuję tego totalnie. Zostawiam dwie gwiazdki za jako taką poprawność zapisu.
  • elenawest 26.02.2016
    Dzięki
  • Daniel 29.02.2016
    elenawest, wybacz za ten brutalny przekaz myśli ;-; Nie chciałem Cię urazić.
  • elenawest 29.02.2016
    Daniel no spoko. Ja sama wiem, że to mi nie wyszło ;-)
  • Okropny 29.02.2016
    Jak na razie - nie zachęca. Tekst jest miałki, martwy (czyt. odwrotność żywego), a ten zarys historyjki - naiwny i zupełnie nieprawdopodobny. Jak Daniel napisał, tandetny.

    Od małego patrzyła na gobeliny dwóch rodów, ale dopiero za kilkanaście lat miała... co? Nauczyć się czytać? ;]

    Zostawiam dwa, bo jeden to za mało, a trzy za dużo.
  • elenawest 29.02.2016
    Przyznaję, że akurat ten prolog mi zupełnie nie wyszedł i zastanawiam się czy w ogóle pisać dalej to opowiadanie... Bo wybrałam sobie taki temat, że jeśli nad nim nie przysiądę, to was zanudzę.
    Ale dziękuję za ocenę ;-)
  • Moni 29.02.2016
    Hejo, narzekają na Ciebie na pitoleniu, Eleno. Nie wiem czemu.
  • elenawest 29.02.2016
    Moni już sprawdzam
  • Okropny 29.02.2016
    Wow
  • Jan Potfforny 01.03.2016
    5!
    Pozdrawiam!
    JP
  • elenawest 01.03.2016
    Dziękuję :-D miło mi, że czytasz ;-)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania