Dziwne Słowa

Czasem dorosłych trudno zrozumieć,

bo dużo dziwnych słów trzeba umieć.

Jak porozmawiać z kim, kto używa

dziwacznych zwrotów, jak: "te aktywa"?

 

Tata polubił słowo "dylemat",

mówiąc je często na różny temat.

Mama czasami "dąsać" się lubi,

zazwyczaj, kiedy tata coś zgubi.

 

Słowo "narzędzia" to nie dziwadło.

Gorzej z "imadło" albo "kowadło".

Czemu dorośli tak "komplikują"

i "konwersację" z dzieckiem swym psują?

 

Nawet braciszek, starszy lat kilka,

też robi z siebie słownego wilka!

"Procesor", "pendrajw" to norma jego.

Nikt go nie zmusza przecież do tego.

 

Nie lepiej wszystkim mówić normalnie?

Zamiast "blutufem" wysłać coś zdalnie?

Przecież my dzieci to zrozumiemy,

bo z dorosłymi rozmawiać chcemy!

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (26)

  • betti 02.02.2018
    Jakby to powiedzieć... dzieci dzisiaj są bardzo mądre, chwytają w lot. Jak zaczniesz mówić do nich ''normalnie'', to mogą nie zrozumieć...
  • betinka 02.02.2018
    A ty masz dzieci?
  • Krzypaw77 03.02.2018
    Mój młody, kiedy wczoraj z żoną rozmawialiśmy o tym, z jakich krajów pochodziły popularne zespoły z lat 80', pytał mnie, co to jest te "nowoczesne gadanie". A rozmawialiśmy o Modern Talking i innych :)
  • Krzypaw77 03.02.2018
    Nie wiem, czy to pytanie do betti, czy do mnie. U mnie krąży po mieszkaniu taki fajny 11-latek :)
  • betti 03.02.2018
    Krzypaw77 właśnie o tym pisałam wyżej. Modern Talking i nowoczesność?
  • Krzypaw77 03.02.2018
    betti
    To tylko luźny przykład. Nie traktuj tego dosłownie.
  • betti 03.02.2018
    Krzypaw77 dzięki za odrobinę radości, przyda się.
  • Agnieszka Gu 02.02.2018
    Witam,
    Fajny, bardzo sympatyczny utworek :) I z rozsądnym morałem :)
    Pozdrawiam
  • Krzypaw77 03.02.2018
    Bardzo dziękuję i pozdrawiam :)
  • KarolaKorman 02.02.2018
    Dałam 5, bo lubię rymowanki, a ta jest do tego zabawna i ciekawa :) Pozdrawiam :)
  • KarolaKorman 02.02.2018
    Dałam 5, bo lubię rymowanki, a ta jest do tego zabawna i ciekawa :) Pozdrawiam :)
  • KarolaKorman 02.02.2018
    oooooooooooo :O Hm, sorki :( Raz nie wchodzi wcale innym dwukrotnie, taki psikus :)
  • Krzypaw77 03.02.2018
    Bardzo dziękuję za opinię :) A co do zdublowanych komentarzy, rzeczywiście mają chyba jakiś problem z serwerem.
  • Bardzo fajna rymowanka, właśnie takimi tekstami, niezabardzo skomplikowanymi ( to nie zarzut) powinno przekonywać się młodzież do poezji. Pięknie!
    Pozdrawiam
  • betti 03.02.2018
    Maurycy bój się Boga, co Ty pleciesz, mało jeszcze grafomanii?
  • betti mowie co myśle. Człowiek musi najpierw nauczyć się chodzić, zanim weźmie udział w biegu z przeszkodami. Uważam, że z wierszami jest podobnie.
    Zbyt trudny przekaz tylko zrazi początkujących odbiorców poezji, to dla mnie pewne jak dwa razy dwa.
  • Krzypaw77 03.02.2018
    Maurycy Lesniewski
    Dzięki za dobre słowo :)
    Widzę, że mam w betti moją pierwszą fankę ;)
  • Krzypaw77 03.02.2018
    betti
    Wszystkim początkującym tak pochlebiasz, wspierając w dalszej pracy? :)
  • Krzypaw77 03.02.2018
    betti
    Założyłem tu profil niecały tydzień temu, a to są moje pierwsze wierszyki, którymi dzielę się z kimś oprócz moich najbliższych. Coś im tam pisywałem przy jakichś okazjach. Zdaję sobie sprawę z tego, że nie jestem profesjonalistą.
    Te wierszyki są dla dzieci. A jeśli chociaż jeden dzieciak uśmiechnie się, kiedy mój wierszyk przeczyta mu mama, to oby było więcej takich, jak to napisałaś, grafomanów.
    Już rozumem Betinkę, która zapytała Cię, czy masz dzieci. Według mnie albo nie masz, albo dawno dorosły i zapomniałaś, jakie były, będąc młodsze.
    W ogóle to zakończmy już tę jałową dyskusję o moim warsztacie - od razu przyznaję się, że nie mam żadnego, więc nie ma o czym dywagować.
  • Skryty 03.02.2018
    Krzypaw77 betti jest po prostu cięta, ale zna się na rzeczy, trzeba się przyzwyczaić :D
  • Krzypaw77 03.02.2018
    Skryty
    Dopiero uchyliłem drzwi do tego przybytku i zaglądam :) A tu zamiast wrogiego pytania "czego tu?!", widzę lecąca w moją stronę pustą butelkę ;)
    Ale to dobrze - Betti nauczy mnie survivalu i zrobi ze mnie prawdziwego preppersa ;)
  • Skryty 03.02.2018
    lepiej, że leci, niż żeby tulipana ktoś robił ;)
  • Krzypaw77 03.02.2018
    Skryty
    Jestem jej wdzięczny za szansę uniku :)
  • akwamen 03.02.2018
    Skryty zna się jak prosie na gwiazdach ha, hi, he jak ogarnie pisownie jezyczka ojczystego hłe, hle to sie moze pozna ;) :)
  • Krzypaw77 03.02.2018
    akwamen
    Ten "języczek" trochę mnie połechtał ;)
    Idę stąd. Żonie poprzeszkadzam w przerwie na reklamę ;) W końcu sobota wieczór i grafik trza odhaczyć dla świętego spokoju :) A spokojna żona, to szczęśliwy dom :)
  • akwamen 03.02.2018
    Krzypaw77 mądrze prawisz :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania