Poprzednie częściEfekt Acjonu - prolog

Efekt Acjonu - przykładowy dialog

Witam jest to próbny dialog, powiedzcie co jest źle (zapewne głównie ortografia), czy da się to czytać co mógłbym poprawić i ogólnie jakie ma minusy i czy ma jakiś chodź by najmniejszy plus. Nie umiem pisać dobrych dialogów ale uczę się i staram, miejmy nadzieje miłego czytania...

 

...trochę bliżej i zapytaliśmy:

- o co tyle krzyku? To tylko kawałek jedzenia, i tak sobie nim nie poje…

- zamknij się durniu i nie przeszkadzaj!! - zawołał jeden z walczących o jedzenie.

- puśćcie ich!!

- bo co? - zapytał śmiejąc się – bo co mi zrobisz? Poskarżysz się majorowi?

- tak – po czym zacząłem się oddalać od miejsca bójki

- stój psie!! -zawołał do mnie po czym zaczął bieg w moją stronę lecz przez zwykły wypadek lub dzięki mojemu szczęściu potknął się i wywrócił wołając – stój nie ruszaj się!! zaraz cię dogonię.

- leż i się nie podnoś bo się znowu wywalisz zawołałem śmiejąc się, nie jak ale zobaczyłem w jego oczach jego ból i cierpienie – jestem Agron a ty?

- po co ci to wiedzieć?

- no nie wiem tak o, po prostu chcę wiedzieć – odparłem podchodząc, podałem mu swą dłoń i spytałem go wtedy – to jak masz na imię?

- Arsil… jestem Arsil – odrzekł lekko onieśmielony

- a więc Arsil, masz już może drużynę? - zapytałem, bo wydał mi się sympatyczną osobą i miałem dziwne uczucie jakbym go już kiedyś spotkał. Miałem wrażenie że on również to poczuł.

- jeszcze nie znalazłem drużyny.

- a może dołączysz do nas? - zaproponowałem nie pytając Juriego i Kirina.

- hmmm… brzmi dość ciekawie, a kogo macie zamiar wziąć jako piątego członka zespołu? - zapytał z ciekawością.

 

 

tak wiem że te imiona trochę dziwne i mało kreatywne. takie dialogi mają być w całej książce ale jak dowiem się co jest źle to postaram się je poprawić

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (6)

  • Pan Buczybór 22.04.2019
    *"o co tyle krzyku?" - zdanie zaczynamy z dużej litery. A, i zauważyłem, że dalej popełniasz ten sam błąd, więc nie będę powtarzać.
    *"zapytał śmiejąc się" - zapytał, śmiejąc się. (Po wtrąceniach dialogowych zawsze daje się kropkę. Pamiętaj o tym.)
    *A i ogólnie, co do kresek dialogowych: trzeba ich używać konsekwentnie - tylko jedna, czyli ta najdłuższa "—". Więcej tutaj: https://www.ekorekta24.pl/myslnik-pauza-polpauza-i-dywiz-lacznik-czym-sie-roznia-i-jak-je-stosowac/
    *"po czym zacząłem" - ja bym przed tym zdaniem dodał coś odnoszącego się do dialogu, np. "powiedziałem"
    *"zawołał do mnie [przecinek] po czym zaczął bieg w moją stronę [przecinek] lecz przez zwykły wypadek lub dzięki mojemu szczęściu potknął się i wywrócił [przecinek] wołając – stój [wykrzyknik] nie ruszaj się!!"
    *"nie podnoś [przecinek] bo się znowu wywalisz [—] zawołałem [przecinek] śmiejąc się, ale zobaczyłem w jego oczach ból i cierpienie – jestem Agron [przecinek] a ty?"
    *"- no nie wiem [kropka, nowe zdanie] tak o, po prostu chcę wiedzieć – odparłem podchodząc [kropka, nowe zdanie] podałem mu dłoń i spytałem go wtedy"
    *"odrzekł lekko onieśmielony" - odrzekł, lekko onieśmielony.
    *"miałem dziwne uczucie [przecinek] jakbym go już kiedyś spotkał. Miałem wrażenie [przecinek] że on również to poczuł."
    *"zaproponowałem [przecinek] nie pytając Juriego i Kirina"

    Także, jak widzisz, błędów od groma. Ale spoko, wielu tak zaczynało. Nie będę ci tu wypisywał zasad interpunkcji, więc przeanalizuj, co jest nie tak i ewentualne poczytaj, jak robić to poprawnie. W necie jest dużo artykułów, łatwo coś znaleźć.
    No i trudno przez te wszystkie błędy skupić się na samej treści. Nie wydała mi się jednak jakoś specjalnie zła - ot, raczej średnio. Sam dialog był w miarę sensowny, ewentualnie można by się postarać o większą naturalność wypowiedzi. Warto się zastanowić, jak mówią ludzie, jak powinni mówić twoi bohaterowie, czy zdania, które konstruują nie są zbyt sztywne.
    Umiejętności masz małe, ale przynajmniej chcesz się uczyć, więc życzę ci powodzenia i postępów w pisaniu.
    Pozdro
  • Ario 23.04.2019
    Dzięki za uwagi l, spróbuję wyciągnąć wnioski, wiem że mam dużo błędów ale chodziło mi głównie czy takie dialogi mają sens i czy da się to czytać, nie jestem jak widać mistrzem ortografii ale może to przez że przez te wszystkie lata mało pisałem i czytałem, jestem jeszcze młody i się ucze, dzięki za przeczytanie i komętarz szanuje takich ludzi którzy poświęcają swój czas by poprawić innych
  • Zaciekawiony 23.04.2019
    Ale czy ty wiesz co to jest ortografia? Bo mam wrażenie, jakbyś nie umiał zobaczyć, że w tekście masz jakiś błąd.

    To, że zdania zaczyna się od dużej litery, pewnie wiesz, czemu więc od małej zaczynają się wszystkie wypowiedzi? Wypowiedź to też zdanie.
  • Ario 23.04.2019
    Program w którym piszę raz mi pokazuje błędy a raz nie, staram się je poprawić ale ja piszę to na to nie zwracam uwagi, najpierw chce wszystko napisać a później poprawiać, dzięki za komętarz i poświęcony czas
  • Zaciekawiony 23.04.2019
    Zresztą już raz prosiłeś o ocenę dialogów w innym tekście i tam ci to opisałem:
    http://www.opowi.pl/krolewstwa-a50826/#comment-441895
  • Ario 23.04.2019
    Zapomniałem aż o tamtym bo jest to co prawda bardzo podobne do tego ale pisane w dużych odstępach czasowych, a wtedy nie założyłem konta nie czytałem, dzięki za komętar spróbuję wyciągnąć wnioski, lecz głupoty tak łatwo się nie pozbędę z głowy

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania