Elizjum

Chłopiec pochylony nad stertą rozważań; unika spojrzeń, cudzych cieni. Lęka się wstać.

 

Dziewczynka pochylona nad pięknem sadzawki; unika brzydoty, cudzej wrażliwości. Lęka się spaść.

 

Gdzieś rozpoczyna się dzień... delikatny chłód uderza w policzek chłopca. Podrażniony własną słabością. Niszczony uległością.

 

Gdzieś rozpoczyna się noc... delikatne ciepło gładzi policzek dziewczynki. Kochająca demony wielkości. Kreatorka rzeczywistości aberracji.

 

Zamknięte koło dobiera odpowiedni los.

 

Pola niedaleko klejnotu ludzkich rąk; znak naznaczony krwią. Iluzja znad fikcyjnych światów.

 

Wzrok chłopca spoczywający na aniele; doskonałym, Bożym ciele.

 

Wzrok dziewczynki wewnątrz horyzontu; zebrane ślady pobytu.

 

Zapadła ciemność.

Magia pradawna - Eliksois.

 

Chłopiec dostrzega kształt; lustro pokazujące istotę. Bez duszy, bez serca, bez twarzy. Koniec gnijącego padołu. Krzyk pokolenia.

 

Dziewczynka dostrzega szansę; wyciągnięty nóż doświadczeń.

 

Walka trwa.

Pokolenia złączone rządzą obrazu; Eliksois słodkim głosem tuli.

 

Głowa chłopca zwisająca. Krzyżyk pociągnięty sznurem.

Ostatnia modlitwa.

Dziewczynka odnalazła szczęście.

Chłopiec stojący nad i pod.

Morderczy bezkres.

Umiłowany bezsens.

S.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (10)

  • Pan Buczybór 19.05.2019
    Kurde, bardzo ciekawe opowiadanie. Dość ciężke, zadające dużo pytań, każące szukać niejednoznacznych odpowiedzi. Bardzo spoko
  • Something 19.05.2019
    Dziękuję za odwiedziny i krótką refleksję. :)
  • Pasja 19.05.2019
    Witam
    Nawiązujesz do elizjum części świata która jest przeznaczona dla dusz dobrych ludzi i miejscem wiecznej szczęśliwości i wiecznej wiosny po śmierci. Ale też ogród rozkoszy – biblijny raj stworzony przez Boga dla Adama i Ewy.
    Chłopiec i dziewczyna - on boi się wstać, ona spaść. Ciekawe rozważania nad życiem i przemijaniem. Historia libi się powtarzać.
    Pozdrawiam
  • Pasja 19.05.2019
    I jeszcze odniosę się do znaków, które należy szukać.
  • Something 20.05.2019
    pasja Masa refleksji. Dziękuję :)
  • pkropka 19.05.2019
    Ciężkie, ale bardzo dobre. Zapada w pamięć, zmusza do refleksji.
  • Something 20.05.2019
    Dziękuję za odwiedziny :)
  • Florian Konrad 10.07.2019
    a, zamiast komentowania coś wkleję, o Elizjum :D całe gimnazjum za mną chodziło https://www.youtube.com/watch?v=00jS-D0YbHs
  • Something 10.07.2019
    Twórczo :D
  • Florian Konrad 10.07.2019
    nawet mogę to zaśpiewać :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania