Epitafium nagrobne 65 plus

"Tu leży człek pełen siły,

który Bogu był miły.

Choć serce i duszę miał czyste,

odmówcie za niego modlitwę".

 

"Tutaj ateista leży,

który nigdy w nic nie wierzył".

 

Tak mi się skojarzyło, gdy połaziłem sobie dzisiaj między grobowcami.

Średnia ocena: 3.3  Głosów: 14

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (96)

  • Nonsferatu 24.07.2020
    Wybierasz sobie kwaterę?
  • Morus 24.07.2020
    Tak się przeszedłem do kolegi który w piątek był jeszcze w robocie, a w poniedziałek rano 1.06 już nie żył. Przykre.
  • Ant 24.07.2020
    To jakaś ujma, że człowiek był niewierzący?
  • Akwadar 24.07.2020
    Grobowce powiedzialy kto wierzący, a kto ateista?
  • Ant 24.07.2020
    Akwadar Podpisy :)
  • Ant 24.07.2020
    Akwadar Bo zakładam, że to podpisy na pomnikach są. Ten pierwszy na pewno
  • Akwadar 24.07.2020
    Ant autor stwierdzil, że skojarzył, wiec chyba nie wyczytał
  • Ant 24.07.2020
    Akwadar Racja
  • Morus 24.07.2020
    Tu leży człowiek radziecki
    Co pogrzeb miał świecki.
  • Morus 24.07.2020
    Akwadar są bez krzyży. Czyli wiadomo mniej więcej hu od hu.
  • Akwadar 24.07.2020
    Morus a jak nieboszczyków pomylili i wierzącego bez krzyża pochowali? A jak pod krzyżem leży taki, co ukrywał brak wiary?
  • Akwadar Tu leży dama, pierwszy raz sama. Jan Sztaudynger
  • Pasja 24.07.2020
    To ja
  • Morus 24.07.2020
    pasja hi hi
  • miro 25.07.2020
    Morus Tu leży blady dupek
    co ma sumieniu strupek
    mądrością nie grzeszył
    to się poważaniem cieszył

    Taki też przeczytałeś? :)))
  • Dead_Dog 12.04.2021
    miro
    tu leży miro
    co się popisywał szmirą
    we łbie chlupało
    dupa go bolała
    a on dalej bredzi aż miło
  • laura123 12.04.2021
    Dead_Dog kim Ty jesteś, bo niektórzy już obłędu dostają z niewiedzy?
  • Dead_Dog, Jakże słusznie obrany kierunek na wiersz i słusznie na celowniku.

    To bardzo kiepski wiersz - dokąd zmierzacie droga modlitw?
  • *drogą
  • Dead_Dog 13.04.2021
    laura123 co to za zagadka: dwie kulki i armatka?
  • Dead_Dog 13.04.2021
    yanko wojownik 1125 a dostałem za niego nagrodę Nike od samego Michnika!
  • Dead_Dog, To Twój wiersz? Jesteś Morusem? Nawet przeszło mi to przez myśl.
    Michnik - taki dupek od afery z Rywinem - taki chuj - chyba kojarzę, ja bym nie wziął tej nagrody, chyba że ona pieniężna.
  • Dead_Dog 13.04.2021
    yanko wojownik 1125 Morusa w to nie mieszaj. On niewinny. Nagrodę dostałem za "miro". Źle wpisałem odpowiedź.

    W sumie to jesteście tak nieznośni i popieprzeni, że zaczynam was lubić. Ale opuszczam was już na zawsze. Moderator nie chce mnie zbanować, to się sam - autoban:)))
  • Dead_Dog 13.04.2021
    Muszę się sam
  • Dead_Dog,
    Morus - tak słyszałem o jego niepokalaniu. My ciebie nie lubimy, tylko tak opacznie to pokazujemy.
  • Dead_Dog,
    To taka masturbacja, na zdrowie.
  • Dead_Dog 13.04.2021
    yanko wojownik 1125 aaa... dałem się nabrać. Tyle ciepła zaznałem. A to wszystko było na przekór!
  • Dead_Dog, Od piekła były wiatry, stąd takie mylne wrażenie.
  • Dead_Dog 13.04.2021
    yanko wojownik 1125 uchyl proszę rąbka tajemnicy - które z was to moderator? Olewa moje maile a chcę konto zlikwidować.
  • Dead_Dog, Żeby zlikwidować, to trzeba napisać podanie i wnieść opłatę. Pół roku się czeka na rozpatrzenia. Nie ma lekko, ani hop hop.
  • Dead_Dog, Tu łatwo wejść, ale w drugą stronę to... Myślisz, że my tu jesteśmy z własnej woli? Po prostu kiedyś też weszliśmy.
  • Dead_Do, Chcesz naprawdę mail do moderatora?
  • Dead_Dog, Czy znowu będziesz dymił?
  • Szpilka 13.04.2021
    Yanko

    Hahahhaha, świetne, też tu weszliśmy ???
  • Szpilka
    :)
  • Dead_Dog 14.04.2021
    yanko wojownik 1125 poważnie. Poproszę o tego maila, bo przez formularz kontaktowy nic chyba nie dociera.
  • Dead_Dog 14.04.2021
    yanko wojownik 1125 "Wchodzący to porzuć wszelką nadzieję"???
  • Dead_Dog, Bardzo proszę, ale trzeba trochę poczekać zanim odpisze.

    jedenjeden@pisz.to
  • Dead_Dog, Wchodzący tu, nie bądź fanatycznym katolem, pseudopatriotą, nie wyzywaj innych od najgorszych, okaż gram kultury, inni się przez ciebie wskutek negatywnych emocji wtedy nie stoczą.

    Ale przecież wiesz dobrze jak funkcjonuje ten portal, ponad setka wierszy i wykasowane w czas, a ptactwo atakujesz imiennie, nie po nicku. Czyli zaliczyłeś ósme piętro.
    Szkoda, że popsułeś, bo tu już prawie ładnie było.
    Idź na portale katolickie i patriotyczne, jeśli potrzebujesz to krzewić, choć nie sądzę żeby akurat tobie, było to wewnętrzną potrzebą.
  • Dead_Dog 14.04.2021
    yanko wojownik 1125 nieporozumienie. Wyjechałem z Dantem jako odpowiedź na twoje słowa:
    yanko wojownik 1125 wczoraj o 11:53
    Dead_Dog, Tu łatwo wejść, ale w drugą stronę to... Myślisz, że my tu jesteśmy z własnej woli? Po prostu kiedyś też weszliśmy.
  • Dead_Dog 14.04.2021
    yanko wojownik 1125 co to za domena???
  • Dead_Dog, Interia
  • Dead_Dog, Nie piszę o moich, nie jestem sową.
  • Dead_Dog, A faktycznie, mogłeś kopiować nick innego usera podobny do imienia, no to t wówczas wystawiasz katolikom typową ocenę, tu zawsze dym zaczyna katolik albo kato-patriota.
  • Dead_Dog 14.04.2021
    yanko wojownik 1125 przecież nie znam z imienia panasowy i innego ptactwa.
  • Dead_Dog, A jaki miałeś/łaś nick na ósmym?
  • Morus 14.04.2021
    Dead_Dog ten adres to jakiś fejk, prowokacja, tu masz adresy do właściciela portalu, na które możesz pisać, jeśli chcesz usunąć konto:
    admin@opowi.pl, opowi@10g.pl
  • Morus, Fachowe porady raz dobę, to bardzo dobry bardzo dobry mail.
  • *raz na dobę
  • Dead_Dog 14.04.2021
    Morus dziękuję
  • Pan Buczybór 24.07.2020
    Można wywnioskować z tego pseudowiersza, że jak ateista, to nie zasługuje na pamięć... Dość nie po bożemu...
    Ekhm, a tak poza tym to po prostu słaby i nijaki utwór, któremu daleko do poezji lub choćby wzbudzenia refleksji.
  • Ant 24.07.2020
    Niewierzący przecież nie są godnymi pamięci
  • Morus 24.07.2020
    Dlaczego pseudo? Całkiem porządne epitafia. Wiesz jakie drętwe tam są? Pomyślałem sobie żeby zrobić jedno dla siebie na zaś.
  • Morus 24.07.2020
    Ant są ale nie- świętej pamięci.
  • Ant 24.07.2020
    Morus Zależy jak świętość rozumiesz
  • Morus 24.07.2020
    Ant no jakby rozumieć w sensie dosłownym to by chyba nikt nie powinien tego mieć przed nazwiskiem.
  • Ant 24.07.2020
    Morus Pełna zgoda
  • Pasja 24.07.2020
    Tu leży wieszcz, Przechodniu, nie szcz. Julian Tuwim
  • Morus 24.07.2020
    Dobre.
  • Morus 24.07.2020
    A najlepsze jakie widziałem jest u mnie we wsi, ale na bramie;
    „ Jesteś tym, czym byłem ja,
    Będziesz tym, czym ja jestem”.
  • Morus 25.07.2020
    Jeszcze takie widziałem na Warmii;
    „Nie czekacie, ja nie wrócę.
    Nie śpieszcie się, ja zaczekam”

    Na grobie dwudziestolatka zmarłego w wypadku.
  • wicus 25.07.2020
    Smutne, ale piękne! Często epitafia to prawdziwe dzieła sztuki. Myślę sobie, że nie jest do końca prawdą, że ateista nie wierzy w nic - on wierzy,że nie ma Boga.
  • bogumil22 25.07.2020
    Dwukrotnie zdarzyło mi się w ciągu ostatnich trzech lat być na pogrzebach zadeklarowanych ateistów, którzy mieli tzw. świeckie pogrzeby. Nie były to jakieś szczególnie bliskie, czy nawet znane mi osoby. W jednym przypadku matka kolegi, której w ogóle nie znałem, w drugim zmarła w wieku około czterdziestu lat siostra kolegi. Te ceremonie świeckie do bólu przypominają liturgię katolicką, poza brakiem oczywiście obrzędów ściśle liturgicznym. Na koniec jest nawet modlitwa, dla tych którzy chcą to robić, mimo że zmarli nie przejawiali chęci do modlenia się.

    Trochę przykro się na to patrzy. Zauważyłem też, że spalanie ciał chętniej wybierają ateiści, niż katolicy, którzy z reguły wolą tradycyjny pogrzeb w trumnie. Trudny to temat.
  • wicus 25.07.2020
    bogumil22 Pogrzeby "świeckie" wiążą się z jednym zasadniczym problemem - co zrobić i co powiedzieć? Jak powiedział swego czasu Woody Allen: "Nie wierzę w Boga, więc moje życie nie ma sensu". Jeśli życie kończy się śmiercią, to ostatecznie wszyscy ponosimy klęskę. Dlatego nie dziwi mnie to wychynięcie ku duchowości na ateistycznych ceremoniach.
  • Nonsferatu 25.07.2020
    wicus hahahahahaj
  • wicus 25.07.2020
    Nonsferatu odleciał.
  • Szpilka 26.07.2020
    wicus

    Mnie zastanawia, czy ktoś się za Ciebie pomodli, gdy do czyśca trafisz, wg świętej Faustyny Kowalskiej tylko modlitwy tych na ziemi mają moc sprawczą ?

    Św. s. Faustyna Kowalska

    Apostołka Bożego Miłosierdzia tak w swoim „Dzienniczku” opisuje wizję czyśćca: „W jednej chwili znalazłam się w miejscu mglistym, napełnionym ogniem, a w nim całe mnóstwo dusz cierpiących. Te dusze modlą się bardzo gorąco, ale bez skutku dla siebie, my tylko możemy im przyjść z pomocą. Płomienie, które paliły je, nie dotykały się mnie. Mój Anioł Stróż nie odstępował mnie ani na chwilę. I zapytałam się tych dusz, jakie ich jest największe cierpienie? I odpowiedziały mi jednozgodnie, że największe dla nich cierpienie to jest tęsknota za Bogiem. Widziałam Matkę Bożą odwiedzającą dusze w czyśćcu. Dusze nazywają Maryję ”Gwiazdą Morza”. Ona im przynosi ochłodę. Chciałam więcej z nimi porozmawiać, ale mój Anioł Stróż dał mi znak do wyjścia”.

    https://szlakami.pl/raport-z-czyscca/
  • Szpilka 26.07.2020
    Wicus w czyśćcu siedzi,
    duszę ogień smali,
    choć wsio wyznał na spowiedzi
    jak ten obok Stalin ?
  • wicus 27.07.2020
    Szpilka Zacytuję ks. prof. Tischnera: "Ty się lepie *****j martw o zbawienie swojej duszy".
  • wicus 27.07.2020
    Szpilka Nie marnuj swojego niemałego talentu na tworzenie takich "filipik". Wiem, że dla niektórych fakt, że ktoś ma inne zdanie niż oni może być zbrodnią, ale to jeszcze nie daje nikomu prawa do używania "stalinowskich" porównań.
  • Szpilka 27.07.2020
    wicus

    Czytajże ze zrozumieniem, napisałam, że się zastanawiam, czy się ktoś pomodli, a nie martwię, też coś!
    Gdzie masz porównanie? Stalin nie może w czyśćcu siedzieć? A dlaczegóż to? Przecież to Bóg decyduje, a nie Ty! No! Nie zapominaj o wolności twórczej. O!
  • wicus 27.07.2020
    Szpilka Człowiek martwi się, cieszy albo pozostaje obojętny (ale wtedy się nie zastanawia). Samo zestawienie ze Stalinem jest niewłaściwe. I nie zapominaj, że Ty także Bogiem nie jesteś, więc nie powinnaś przesądzać ani o losie Wielkiego Językoznawcy ani moim. :)
  • puch 27.07.2020
    wicus Ty naprawdę jesteś zabetonowany i wszystko z betonem ci się kojarzy.
    I jak tu nie wierzyć, żeś klon, kiedy poziom idealnie ten sam.
    Kompletnie nie rozumiesz o czym się pisze i dlaczego, a wynika to właśnie z umysłowego betonu.
    Stalin miał chyba bardziej otwarty intelekt.
  • wicus 27.07.2020
    puch Czy puch to jakieś zamiennik puchacza?
  • puch 27.07.2020
    wicus Nie zachodź w pałę. bo szef dobrze wie kogo kabluje.
    Idioty nie ma co udawać.
  • wicus 27.07.2020
    puch Nie zrozumiałem ani słowa. I nie powiem żebym.specjalnie żałował.
  • Dead_Dog 12.04.2021
    puch a jaki twórczy! Tyle milionów wymordować w ciągu niecałego półwiecza! Pozazdrościć otwarcia umysłu!
  • Dead_Dog 12.04.2021
    puch grypsuj mię, człowiek, bo nie kumam, co bekasz!
  • Puchacz 25.07.2020
    Nie wiem kto odleciał, ale wicusiowi skrzydeł nie dał.
    Okna można otwierać :)
  • wicus 25.07.2020
    Puchacz Nie wszyscy na tym świecie są ptaszkami.
  • Morus 25.07.2020
    Ech.
  • Piotrek P. 1988 25.07.2020
    Epitafia-rymowanki potrafią zabrzmieć zabawnie. Wiele komentarzy również przeczytałem z ciekawością. 5, pozdrawiam :-)
  • Morus 25.07.2020
    Faktycznie, wyjątkowy wątek, a komentarze też stanowią o jego kolorystyce. Dziękuję za komentarz.
  • befana_di_campi 25.07.2020
    Samo życie po życiu. Beznamiętne 5 :)

    Serdecznie :)
  • Morus 25.07.2020
    Życie po życiu. Dokładnie. Albo po prostu drugie życie, już gdzie indziej, po zrzucenie zbędnej powłoki.
    Pozdrawiam.
  • LBnR wraz z Bożeną Joanną zaprasza do wzięcia udziału w zabawie na słowa!
    Temat i ramy czasowe uzyskasz w tym wątku:
    https://www.opowi.pl/forum/konkurs-lbnr-nr-76-w-imieniu-bozeny-w1305/
    Serdecznie zapraszamy!!!
  • Grain 14.04.2021
    Jerzy Waldorff ma takie epitafium /własne/

    ,, Tu leży Waldorff Jerzy,
    który każdą władzę miał w nieposzanowaniu.
    Leż draniu"

    Jeżeli autor chciał wywołać szum wokół siebie, to się udało.
    Ale to nawet nie jest sztuczny tłok, jaki robią kieszonkowcy.

    Ni pieniędzy z tego ani strawy duchowej.
  • Szpilka 14.04.2021
    Grain, epitafium prześmiewcze ?, nie każdy podchodzi do własnej śmierci śmiertelnie poważnie i dobrze ?
  • Szpilka 14.04.2021
    A tu masz wesołe epitafia poety Parlickiego:

    Epitafium początkującego golfisty

    Choć mało ćwiczył,
    Dołek zaliczył.

    Epitafium wyrodnej matki

    Odeszła teraz do domu Pana,
    Choć wcześniej była też z tego znana.

    Epitafium zgrywusa

    Gdy mu śpiewałem "Salve Regina",
    Myślałem umarł, czy znów przegina.

    Epitafium zakały rodu

    Czegoś wielkiego dokonał
    Dopiero wtedy, gdy skonał.

    Epitafium urzędnika

    Choć ciężkim dupkiem był na urzędzie,
    To niechaj ziemia lekką mu będzie.
  • TseCylia 14.04.2021
    Szpilka , w tym samym czasie co ty wysyłałam kom polecający Parlickiego; D
  • Szpilka 14.04.2021
    TseCylia

    Ciekawy zbieg okoliczności ?
  • TseCylia 14.04.2021
    Szpilka , no właśnie.;D
    Bywamy zgodne?;D
  • Szpilka 14.04.2021
    TseCylia

    Na to wygląda ?

    Ciao, muszę w real, ale chyba wrócę jeszcze ?
  • Szpilka, Z dystansem takie ino ciekawe, napatosowane odrzucają, chwalące dobroć, podkreślające wartość, to takie nudne i męczą i najczęściej to nie prawda.
    Niemniej na grobie ateisty, takie jak w wierszu mogłoby być bez szkody i rzekłbym, że to zapewne człowiek dobry, a za tego wierzącego bym się nie pomodlił. A i pewnie wielu co by przechodziło, pomyśleliby, że jak wierzący, to się każdy za niego modli i wszyscy by tak pomyśleli i nikt by się nie modlił.
  • Szpilka 14.04.2021
    Yanko, celnie to ująłeś - napastowane i nieprawdziwe, a te na wesołą nutkę przynajmniej uśmiech wywołają u czytającego ?
  • TseCylia 14.04.2021
    Polecam twórczość funeralną M. Parlickiego. Sorry, ale tutaj niezbyt te epitafia. Bez oceny.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania