Poprzednie częściFormy krótkie #1 SAMOBÓJCA?
Pokaż listęUkryj listę

Formy krótkie #58 – Biały orzeł...

Biały orzeł przysiadł na kamiennym parapecie starego, zniszczonego okna. Drewniana rama pamiętała czasy ciężkie i pełne cierpienia. Pokój nosił ślady rozpaczy i niczym nieukojonego bólu. Ściany pokryte starymi i niewidocznymi już plamami krwi, której nigdy tutaj nie było, tworzyły atmosferę ludzkiej niedoli. Młoda kobieta stała nad białą kołyską, nad którą wisiała kolorowa karuzela z pozytywką; wydobywająca się z niej wesoła melodia w tej chwili brzmiała niczym pieśń pogrzebowa. Pod małym kocykiem spoczywało niegdyś dziecko; dusza zabrana zbyt wcześnie. Wyrwana z kochających rąk, kochającego serca. Jego duch odszedł już dawno, ale w każde Święta zdawał się być z kobietą; z matką, która nigdy nie pogodzi się z jego odejściem. Na niebie pojawiła się pierwsza gwiazda, a pokój wypełniła kolęda, głośna i wyraźna, lecz nieistniejąca. Już nie. „Lulajże Jezuniu, moja perełko...”... – Lulajże mój skarbeńku, lulaj, gdziekolwiek jesteś – pomyślała kobieta. Kołyska poruszyła się, a biały orzeł na parapecie zatrzepotał skrzydłami. Dusza dziecka wróciła. Wróciła na tę jedną chwilę, by za chwilę odejść wraz z białym ptakiem... „Lulajże...”.

Średnia ocena: 4.7  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (7)

  • Pan Buczybór 25.12.2016
    Potrafisz złapać za serce. 5
  • Violet 25.12.2016
    Tak bardzo w Twoim stylu,szarpiesz serce i budzisz sumienie. Jeden szczegół, orzeł na parapecie? Albo ptak mały, albo parapet niezwykle szeroki. 5 Pozdrawiam.
  • detektyw prawdy 26.12.2016
    a co, nie mozna miec szerokiego parapetu? na moich, mysle , orzel by sie zmiescil. Ale fakt, ze autor mogl tez napisac, ze parapet jest niezwykle szeroki czy cos takiego... Zostawiiam 5
  • riggs 25.12.2016
    I to jest to! Nie przekombinowane, prawdziwe, trochę niepokojące, trochę tragiczne... 5 bez zastanowienia.
  • Szudracz 26.12.2016
    Wywołałeś ogromną refleksję. 5
  • KarolaKorman 03.01.2017
    ,, Ściany pokryte starymi i niewidocznymi już plamami krwi, której nigdy tutaj nie było, tworzyły atmosferę ludzkiej niedoli. '' - to zdanie mi jakoś nie pasuje
    Kiedy doczytałam do końca, aż dreszcz mnie przeszedł, 5 :)
  • TeodorMaj 03.01.2017
    Dzięki za ocenę ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania