Poprzednie częściFormy krótkie #1 SAMOBÓJCA?
Pokaż listęUkryj listę

Formy krótkie #6 SĄSIAD

Trzecia rano, wtorek, o szóstej wstaję do pracy, a u sąsiada impreza trwa w najlepsze. Muzyka tak głośna, iż mam wrażenie, że za chwilę szyby z ram wylecą. Myślę, która to już w ciągu miesiąca... Szósta?... Siódma?... Sam już nie wiem. Wstaję, idę do kuchni, biorę szczotkę i kijem walę w kaloryfer, potem w sufit. Sufit był złym pomysłem... tynk mi się posypał na głowę. Nie pomaga. Już ja sobie z nim jutro porozmawiam! Już ja go opierdolę – myślę. Robię kawę. Nie zasnę już. Nie przy tym hałasie.

Nie lubię sąsiada!

Wracam z pracy. Wchodzę do łazienki, a tu kałuża. Kapie z sufitu. Znowu on! Biegnę na górę, pukam do drzwi. Walę w nie pięścią. Nic. Nie ma go!

Nie znoszę sąsiada!

Wychodzę na balkon, odetchnąć świeżym powietrzem. Jest przyjemnie. Nagle jakby oberwanie chmury. Jestem cały mokry. Ale to nie deszcz. Nie ma ani jednej chmurki. To on, podlewa kwiaty, a mnie tak przy okazji. W promocji, a może i w gratisie. Nie wytrzymam. Krzyczę – Co pan wyrabia!? – Odpowiada jedynie – A co? Co pan z cukru jest, czy co? Hehe. – Szlag mnie zaraz trafi.

Nienawidzę sąsiada!

Kolejna impreza. Nie reaguję. Mija kilka dni. Wychodzę do pracy. Na drzwiach klatki schodowej wisi klepsydra.

Kocham sąsiada!

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (3)

  • Neurotyk 23.04.2016
    Do momentu zakończenia akcji bawiłem się świetnie, przeżywając razem z bohaterem "akcje" z sąsiadem. Scena na balkonie była tak niewinna, a zarazem wkurzajaca niewątpliwie głównego bohatera, tak nierealna a zarazem w istocie prawdziwa, mówiąca o nas samych, relacjach sąsiedzkich, że to mnie całkowicie już uwiodło:) Natomiast zakończenie iście, niestety, stereotypowe, ale każdy naród zapracował na etykietki... 5 - jesteś Adasiem Miauczyńskim Opowi:D
  • Serdecznie współczuję wszystkim ludziom mieszkającym w bloku, nie takie sytuacje mi opowiadano, niestety :( tekst dobrze się czyta, podobają mi się powtarzające się zdania, nadają mu jakiegoś szyku :)
  • TeodorMaj 25.04.2016
    Dziękuję ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania