Co was zniechęca w podejściu twórców?

Vampircia
28.02.2016
Jestem ciekawa, czy macie takie coś, że pewne rzeczy z automatu was zniechęcają do czytania i mam na myśli nie samo opowiadanie tylko coś w zachowaniu twórcy. Ja np. absolutnie nie trawię dopisków odautorskich, które są antyreklamą własnego dzieła. Czyli rzeczy typu "wiem, że to opowiadanie jest beznadziejne" albo "nie znam się na gramatyce i nie chcę się znać, więc proszę nie czepiać się błędów" czy "ja piszę tak, bo tak i wiem, że tak się nie powinno pisać, ale tego nie zmienię, bo tak lubię". Dla mnie takie teksty to dowód na brak szacunku do czytelnika i staram się takie opowiadania omijać szerokim łukiem. Generalnie takie wymuszanie komplementów na zasadzie "wiem, że nie umiem", "wiem, że to kiepskie" nie sprawia, że mam ochotę twórcę pocieszyć i powiedzieć: "ależ wcale nie, to nie jest kiepskie" tylko po prostu odechciewa mi się czytać. Wkurzają mnie też postawy egocentryczne i roszczeniowe typu: leję na wszystkich i wszystko, ale ja chcę dostawać jak najwięcej komci. Sorry, że tak marudzę, ale często widzę takie zachowania i uważam, że to denerwujące. I się zastanawiam, czy tylko mnie to wkurza.
Moni
28.02.2016
Pełna zgoda. Do tej pory jestem zła na Smoka, bo wjechał na mnie za pokazanie mu błędów, a gdy powiedziałam mu, że są lepsi od niego, uznał to za splamienie jego honoru. I oczywiście kiedy ktoś mówi "nie jestem dobry w tym a tym, więc dzięki za uwagi" czy "nie jestem AŻ tak dobry (w momencie np. porównania do świetnego pisarza)" to nie mam nic przeciwko. Ale płakać też nie można.
Inna sprawa, że niedostrzeganie swoich wad jest jeszcze gorsze. Skupianie się na nich może być przynajmniej jakąś motywacją do poprawy. Ostatnią wkurzającą mnie rzeczą jest wyśmiewanie czegoś, co samemu się używa. Oczywiście pomijam tu parodie. :v
Neurotyk
28.02.2016
Z imienia i nazwiska, lecisz :)

PS

Mogłaś podzielić swoją wypowiedź na dwa akapity, ale stało się i jak to mówi Karo – "nie odstanie się".