Gdy widzę, Gdy myślę, Gdy wiem po co

Gdy tak siedzę i widzę twoje szare, zmęczone oczy i domyślać się mogę, ile łez z nich wypłynęło.

Gdy widzę twoje dłonie spękane od ciężkiej pracy i wyobrażać sobie tylko mogę, jak wiele musiałaś dźwigać.

Gdy myślę, jak wiele zwykłych rzeczy zrobiłaś w swoim życiu, których nikt poza mną nie dostrzegł i których nikt nigdy nie doceni, zastanawiać się tylko mogę — po co?

Gdy wiem, jak czas okrutny był dla ciebie, od pierwszych chwil twojego życia i gdy wiem, że nawet nie mogę ci powiedzieć, jak bardzo współczuję, zastanawiać się tylko mogę, po co nauczyłaś mnie mówić.

Dlaczego dla tego świata byłaś nikim, chociaż dla mnie ten świat bez ciebie byłby niczym?

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (6)

  • Przepięknie. Zupełnie inaczej opisana relacja do bliskiej osoby (mamy? Tak wnioskuję po słowach 'nauczyłaś mnie mówić'. Chyba, że nie chodzi o takie zwyczajne mówienie, a np. wyrażanie siebie). Podoba mi się pytanie na końcu - czym jednostka jest dla świata, a czym dla innej jednostki
  • Angela 17.05.2016
    Przecudne, wzruszające. krótkie ale więcej słów nie trzeba by wyrazić uczucia. Świeczki mi w oczach stanęły.
    Nie wiem tylko czy tekst jest osobisty, czy nie, i czy powinnam go ocenić.
  • KarolaKorman 18.05.2016
    wzruszający, piękny tekst, pełny ciepłych uczuć do kobiety, która opisałeś, aż łza się w oku kręci, 5 :) Pozdrawiam :)
  • Julsia 18.05.2016
    Wzruszające. Przepiękny tekst
  • Rasia 18.05.2016
    Ja też w pierwszym odruchu pomyślałam o mamie. Każdy w nas nosi w sobie potrzebę, by zostać zapamiętanym przez świat. Dążenia do tego za wszelką cenę nie mają jednak sensu, istotne jest to, jak postrzegają nas oczy tych najbliższych - tych, którzy uczyli nas jeździć na rowerze, usłyszeli nasz pierwszy płacz. I my dla nich, i oni dla nas pozostaną zapamiętani na zawsze :) W sumie w niewielu słowach pobudziłeś mnie do refleksji, duży plus dla Ciebie. Zostawiam 5.
  • Ekler 18.05.2016
    Oho ho :3 dziękuję za komentarze, czasem mi się uda :D

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania