Komunista

Stoi na wzgórzu, wśród szubienic, sosen.

Stoi i patrzy w kierunku Rosji

On, co mordował niewinnych ludzi

Za całe zło wyrządzone zapłaci

Średnia ocena: 3.8  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (7)

  • Neurotyk 01.12.2016
    Precz z komuną!
  • Karawan 02.12.2016
    Komuna i komunista to prawie jak wiara i ksiądz. Tylko skąd u licha te skrzywdzone dzieci?
  • Skoiastel 02.12.2016
    Mimo poważnego tematu, to jakieś to takie... płytkie. Jakby nieskończone.
  • Nuncjusz 02.12.2016
    ja bym zmienił tytuuł np. na Stalin - konkretny facet, komunista mi tu brzmi idiotycznie, tak jakby kazdy komunista był diabłem wcielonym
    Fanatycy z każdej strony są strzała warci, tak z prawej jak i z lewej, no i niestety, pisząc takie wiersze wychodzisz mi na fanatyka
  • Neurotyk 02.12.2016
    precz z konkretnymi mordercami!
  • Dzik 02.12.2016
    Nie jestem, tak się składa fanatykiem, ani trochę. Jestem po prostu świadom zła, jakiego wyrządzili siepacze Stalina, bólu, który zadawali przeciwnikom ich ustroju, męki tych, którzy walczyli o wolną Polskę ( polecam moje opowiadania "Spowiedź" i "Męczarnie Mścisława" ) Jakby co, to nie popieram teraz żadnej partii, większość wydaje się bowiem beznadzieją, mam własne poglądy, o których niekoniecznie chcę pisać.
  • Karo 02.12.2016
    "Oni tylko wykonywali rozkazy" - uwielbiam to tłumaczenie. Wiedziałeś, że (zapominając na chwilę o niemieckich oficerach) jeśli powiedziałbyś człowiekowi - wydał konkretne polecenie - by ten zrobił krzywdę drugiemu jeśli 2 nie wypełni danego zadania, to on ją bez wahania zrobi. Słuchając rozkazu z "wyższej pułki", wydanego przez szanowanego człowieka, odrzucamy od siebie poczucie odpowiedzialności za naszą zbrodnię. Zabijając człowieka, nie mamy wyrzutów, gdyż uważamy, że to wcale nie my, lecz osoba, która nam to zadanie zleciła.
    (taki ciekawy fakcik porównujący ludzi podczas wojny z dzisiejszymi)

    Za wiersz 4. Jest on dobry, ale jak na tak poważny i wymagający temat nieco za mało i zbyt ogólnie ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania