.

 

Średnia ocena: 4.7  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (45)

  • betti 18.07.2018
    Pierwsza, trzecia i w ostatniej '' płynę, z każdym nowym nurtem, by umrzeć ponownie - gdzieś dalej'' .

    Rubio, to co sobie wybrałam jest piękne. Zabieram. Niepotrzebnie wplotłeś rym, bez niego wiersz byłby o niebo lepszy. Masz takie piękne fragmenty, a chwilami psujesz przegadaniem. Jest najwyższa półka i średniaczek. Popracuj nad tym, bo talent to Ty masz....
  • rubio 18.07.2018
    Ja nad tym pracuję, ale chyba nie w tę stronę, w którą byś polecała. Pracuje się po to, by coś zbudować, do czegoś dojść; różne są konstrukcje do wyboru, różne są cele drogi do obrania. Poza tym wiesz, usunąłbym rymy, i dawaliby mi nagrody za wiersze bez rymów, i trzeba by jeździć, odbierać, a tam pewnie nawet nie można palić, gdzie to wręczają. Nie wytrzymałbym. Cóż, przepraszam. ;)
    Niemniej, oczywiście - dziękuję :)
  • betti 18.07.2018
    rubio ja też palę, witaj w klubie... szkoda, że nie chcesz iść, bo to dobra droga, może kiedyś uwierzysz...

    Can, rozczarowujesz mnie.
  • Canulas 18.07.2018
    betti, i wszystkich wokół.
  • betti 18.07.2018
    Znasz się na poezji?
  • rubio 18.07.2018
    No ja wolę sensowną niż uznawaną za dobrą, choćby to uznawanie było dzielone przez wszystkich ludzi poza mną; cóż poradzę. Inaczej definiujemy 'sens', ale wchodzenie w to to bym musiał elaboraty wystukiwać, więc niech będzie, jak jest.
    Spal sobie, jako i ja teraz, tu się zgadzamy co do kierunku, więc - nie ma najgorzej.;d
    pzdr
  • rubio 18.07.2018
    Canulas "i wszystkich wokół. " - za to zdanie, że nie jestem "wszyscy", też dzięki ;)
  • betti 18.07.2018
    rubio piszesz chwilami jak poeta, wplatasz w to amatora... dziwisz się, że to rzuca się w oczy i przeszkadza?
  • Neurotyk 18.07.2018
    betti no musisz z nim popracować, też mam dysonans: obok fragmentów dobrej poezji umieszcza kolega naprawdę kiepskie wersy...

    Lej go, lej, nikt nie jest alfa i omega i Rubik nie jest :)
  • betti 18.07.2018
    Neurotyk tylko jak mu to wytłumaczyć, kiedy znalazł się ekspert, który leje wodę. Nie wiem po co to robi. Niepojęte.
  • rubio 18.07.2018
    Neurotyk każdy jest, pytanie, czy definiuje to "sam z siebie", czy dlatego, że po kimś przejął.
  • Canulas 18.07.2018
    betti, wali się nasza - całkiem dobrze zbudowana relacja, na łeb na szyję. Cóż. - Dobranoc.
  • rubio 18.07.2018
    betti "tylko jak mu to wytłumaczyć," nie ma takiej możliwości. To ma dawać mi poczucie bycia spójnego ze mną, bycia tym, czym ma być, przy równoczesnej świadomości, ze mógłbym i całe napisać zgodnie z jakąś tam modą, z jakimś tam definiowaniem 'dobrej poezji' w danych czasach.
    Gdybym usunął kiepskie wersy, zastąpił je dobrą poezją, tak, że cały tekst byłby dobrą poezją, daliby mi jakieś laury, pierdoły, zapraszali do jakichś bohem - bym się porzygał w lustro patrząc.
    I teraz, można to, co wrzucam, przyjąć, można odrzucić.
    Nawiasem mówiąc, ja komentuję głównie te teksty, które przyjmuję, a nie te, które odrzucam. I w związku z tym rodzi się pytanie, na ile ja mogę uznać, że Wy macie kwalifikacje do tego, by mnie do czegoś przekonać w związku z definiowaniem wartościowej poezji.
  • Betti - czy sie Can wg samego siebie zna na poezji, to Cana rzecz. Jednakze dlaczego by mu dosc wprost sugerowac, zeby sie nie wypowiadal, bo sie nie zna (tak to zabrzmialo), kiedy Can ma niezwykle, unikatowo unerwiony odbior. Ja to mowie na zasadzie wielokrotnego spostrzezenia, ze bardzo czesto dociera do takich pokladow odczucia i interpretacji (chocby jakichs moich tekstow), do ktorych nie dociera za bardzo nikt inny.
  • Neurotyk 18.07.2018
    rubio filozofowanie takie dla sztuki według mnie tylko. Definiuje, pytanie... Mleczarnia bez mleka.
  • betti 18.07.2018
    e make i ka pololi to niech sobie dociera do Twoich tekstów, ale niech nie pieprzy zdolnemu facetowi, żeby siedział na dupie, kiedy może fruwać. Podcinanie skrzydeł, to niefajna rzecz
  • betti 18.07.2018
    Canulas nie wiem co Ty robisz i o co Ci chodzi. Chwalisz denne teksty, ale kiedy widać talent, sugerujesz, żeby nic z nim nie robić... co z Ciebie za człowiek. Nie rozumiem.

    Skoro musisz, to się obrażaj...
  • betti, nie powiedzial, by siedzial na dupie.

    Powiedzial, ze widzi indywidualnosc obranego kierunku i jego zdaniem powinien w nim zmierzac.

    Jego zdaniem. Po prostu. Wykluczanie jego zdania na zasadzie 'siedz cicho, nie znasz sie' jest ponizej krytyki.
  • rubio 18.07.2018
    betti jeśli sądzisz, że Can - przy całej mojej do niego sympatii i szacunku - ma jakikolwiek wpływ na to, czy ja zmienię choć spację w jakimś tekście, uznawszy uprzednio, że nie będę zmieniał, to, no - bardzo błędnie sądzisz.
    Problem w tym, że Ty za fruwanie uznajesz to, co, ogólnie rzecz biorąc, jest dzisiejszą poezją, to, co dziś bywa w nagradzanych tomikach itp. Ja to uważam za, lekko mówiąc, fałsz i wydmuszki.
    Nieważne. Lepiej zapalę. ;)
  • betti 18.07.2018
    e make i ka pololi zmierzać dokąd? Do przeplatania super poezji z grafomanią? To jest ta cudowna droga?
    Poniżej krytyki to jest, kiedy człowiek się nie zna, a wypowiada jak ekspert.
  • Canulas 18.07.2018
    betti, nie obrażam się :) Nie pękaj na robocie. Bez napinki. Rubio jest wystarczajaco samoświadomy, by dmuchać w swój mały żagielek.
    Wszystkim zgromadzonym: wilkom, owcom, leśniczym, dziękuję dziś za uwagę, ale niestety nie mam mocy przerobowych, by wraz z zacnym państwem pogłębiać ten dołek. Na wszelkie wydumane jak i ho-ho, prawdziwe zarzuty "czynienia zuuuaaa" odpowiem w stosownym czasie. Tymczasem idę w kołderkową otchłań.
    Baju-baj żołnierze i sanitariuszki Opowi.
  • rubio 18.07.2018
    betti a zdajesz sobie sprawę z tego, że przy takim zakotwiczeniu w 'kierunkach literackich', kiedy pewnego dnia zacznie się epoka, w której "przeplatanie super poezji z grafomanią" będzie uważane za obowiązujący wzór poezji - to właśnie takie przeplatanie będziesz musiała uznać za super poezję?
  • Neurotyk 18.07.2018
    Canulas baj miekki kocyku ;)
  • rubio 18.07.2018
    Canulas " dmuchać w swój mały żagielek. " sam masz mały żagielek, m8 ;]
  • betti 18.07.2018
    rubio to raczej nigdy nie nastąpi. Nie wierzę, że ludzie cofną się w rozwoju.
  • Canulas 18.07.2018
    Neurotyk , baj panie w kubełku ;)
  • Canulas 18.07.2018
    rubia, haha, średnia literacka
  • rubio 18.07.2018
    betti nie kuś mnie do wejścia w dyskusję na temat definicji "rozwoju", proszę Cię ;D
    Poza tym, no, mam nadzieję, że jeszcze jakiś komentarz się odnośnie wiersza pojawi, a nie tylko same "panie dzisiaj to się salon z aneksem robi gdzie tam pan będziesz ściankę działową to już się nie robi tak", bo to jednak, ta cała wymiana zdań tu, kurewsko nie na temat. ;)
    do spania, późno jest, dobranoc :)
  • Betti

    Wg mnie wlasnie cofaja sie wspolczesnu w rozwoju na przestrzeni promowanej sztuki.
    Zatracajac szacunek dla, hm, kunsztu. Z braku lepszego slowa.

    W kanonie nowoczesnym, utrzymujacym ze wszystko moze byc sztuka, to przeplatanie wiersza grafomania - jak najbardziej mogloby przejsc, niebawem.

    Tym samym, w tej chwiejnosci i przestawialnosci - trzeba miec czym weryfikowac.

    A wlasnie wech Cana jest doskonaly.
  • betti 19.07.2018
    e make i ka pololi wybacz, ale ja nie mam zdrowia do czytania bzdur. Mam dość, Ten portal powinien zniknąć z powierzchni ziemi, bo robi więcej szkody niż pożytku ...

    Pozdrawiam.
  • betti, okej. Dobrej nocy. Ja mysle, ze tu nikt nie chcial czynic szkody (ja nie chcialam), tylko starly sie rozne punkty widzenia.
  • Canulas 18.07.2018
    Kurcze. Teoretycznie mamy ten sam alfabet. Te same litery. No, ale teoretycznie. Masz talent, ale chyba powstał on na bazie własnej utartej drogi. Nie idź za dźwiękiem gwizdka. Kapitalnie robisz, to co robisz.
  • rubio 18.07.2018
    "ale chyba powstał on na bazie własnej utartej drogi. Nie idź za dźwiękiem gwizdka" indeed + nie mam najmniejszego zamiaru. Dzięki za te słowa, te zacytowane szczególnie.
  • Ritha 19.07.2018
    Jest betti, jest gównoburza.
    Jest betti, jest Neurotyk.
    Jesteście, betti i Neuro, żalośni.
    Pozdrawiam
    (bez odbioru, wpadłam tylko obadać porzadek wszechświata)
  • Neurotyk 19.07.2018
    Jest Betti i Neurotyk, jest Ritha. Też to zauważyłem ;) W kupie siła, Ritha.
  • Neurotyk 19.07.2018
    "Bądźmy dla siebie kupą".
    Baj
  • betti 19.07.2018
    Jesteśmy żałośni, bo wypowiadamy się na temat poezji, no tak, tutaj tylko pieprzenie bzdur i chwalenie bzdur jest uznawane za czynnik rozwoju, co z tego, że grafomanii, kiedy ta wszechobecna w portalowym życiu.

    Weź się Ritha ogarnij, bo żenada.
  • Ritha 19.07.2018
    bla bla blabla bla bla

    bla bla

    blaa

    ;D
  • Ritha 19.07.2018
    Bla.
  • rubio 19.07.2018
    Ritha, jak tak teraz patrzę na tę wczorajszą wymianę zdań nie na temat, w którą odruchowo wdepnąłem, to mi tylko uświadamia, że muszę codziennie powtarzać sobie jeden z najwyśmienitszych cytatów - "Dopomóż mi, Boże, żebym się dzisiaj nie wpakował w jakąś historię, która mnie raczej nie obchodzi" (E. Stachura).

    Tak że, weź lepiej napisz coś o tekście, a nie tam pierdoły.
    A jak nie, to napisz coś o błękitnym zegarze bądź jego ekwiwalencie. ;)
  • Powiem krótko, podoba mi się taki układ jaki tu zastosowałeś. Mimo mrocznego klimatu, właśnie delikatne „rozgrzeszenie go” rymami, powoduje, że wiersz jest bardziej przyswajalny, i lepiej trafia w świadomość.
    Dla mnie jest super.
  • rubio 19.07.2018
    Te układy to mi się właściwie same stosują, raz coś spłynie i płynie rymująco, raz coś się oderwie i jest mniej przyswajalnie.
    Ale; oddziaływanie i treść są istotne, nie forma.
    Innymi słowy - dzięki bardzo ;D
  • rubio czyli masz po prostu dobre wyczucie, a tego raczej trudno się nauczyć.
  • Enchanteuse 19.07.2018
    Wbrew opinii opowijskich specjalistów od poezji, odnajduję w tym wierszu arcydzieło. A niech tam, przyznaję się. Mi wolno. Ostatecznie jestem tylko grafomanką ;)
    Te rymy wcale nie są niepotrzebne, rubio. Nadają akcent, słodycz, która, jak zaznaczył Maurycy, łagodzi ciężkość przekazu.
    Ach, brakowało mi takiego wiersza. Brakowało. Dlatego wrócę jeszcze do niego.

    (5 *****)
  • rubio 19.07.2018
    Specjalistów od w danym okresie obowiązujących wytycznych odnośnie formalnej konstrukcji tekstu wierszowanego, a nie od poezji; ja bym tak powiedział. A że ta pierwsza specjalizacja mnie mało interesuje - cieszę się, że wbrew.
    Z "arcydziełem" bym nie przesadzał, tu mam raczej poczucie, że to jest mniej więcej takie, jakie ma być; arcydzieła dodawałem w innych wpisach ;D (chyba najbardziej pod tym kątem patrzę na "przebłysk", zajrzyj, mając chwilę, chęć).
    Ale bez, hmm, "fałszywej pychy" - po prostu dziękuję :)

    PS. swoją drogą, zahaczając o tę formalną sferkę; miło widzieć - a propos i Ciebie, i Maurycego - że są ludzie, którzy wiedzą, po co są rymy ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania