Grzech śmiertelny

Od prawicy do lewicy,

Złość tak wielka rozgorzała,

Że nie mogą od kurwicy,

Stwierdzić kogo jest ta chała.

 

Wszyscy zgodnie dziś skandują,

Wiedząc gdzie już leży wina,

I w swych słowach wyśpiewują,

Jaka myśl być ta powinna.

 

Jeden do drugiego wilkiem,

Co dziś zżera cudze trzewia,

I jak świnie z wielkim kwikiem,

W takt do waśni dziś zagrzewa.

 

Hipokryzja bezgraniczna,

Dziś się szerzy drogi Panie,

Bo w ten sposób grzechem mieć,

Tak po prostu, własne zdanie.

Średnia ocena: 4.6  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (33)

  • Dekaos Dondi 12.01.2020
    Lakion→Bardzo na tak. Jest rytm. Jest treść... Tak niestety często jest.
    Jedynie ostatni wers by napisał→ Tak po prostu własne zdanie →lepszy rytm chyba:)
  • Kocwiaczek 12.01.2020
    Ja bym jeszcze poprawiła bezgraniczna na pisane łącznie ale może to było celowe. Poza tym bardzo ładne rymy :) dziękuję za udostępnienie.
  • Lakion 12.01.2020
    Poprawki już wprowadzone. Dziękuję :)
  • Dekaos Dondi 12.01.2020
    Ewetualnie:)
    Bo w ten sposób grzechem wielkim
    mieć po prostu własne zdanie
  • indri 12.01.2020
    Podzieliłbym to na zwrotki, zlikwidował niektóre wielkie litery, zachowując tylko na początku zdań. Treść niby jest o czym, ale o czym dokładnie. Że się prawica z lewicą niby kłócą, a nikt nie ma racji. Bo tak to odczytuję. Ale to nie jest prawda. Czyli moim zdaniem pointa nietrafiona. Prawda nie leży po środku, tylko leży tam gdzie leży.
  • Lakion 12.01.2020
    Racja jest jak dupa, każdy ma swoją :P Pozdrawiam.
  • indri 12.01.2020
    Lakion jeździsz lewą stroną?
  • Lakion 12.01.2020
    indri a czy to ważne którą?
  • Lakion 12.01.2020
    W Anglii tak, jeździł bym lewą, a tak poza tym nie mam prawo jazdy, więc chodzę, a jak chodzę to nie mam takich problemów.
  • indri 12.01.2020
    Lakion no jeśli każdy ma swoją prawdę to pewnie na srodze jesteś nieszablonowy i nie przestrzegasz przepisów. Tak? Jeździsz po pijaku.
  • Lakion 12.01.2020
    Jak mawiał Albert Einstein. Wszystko jest rzeczą względną :P A i jeszcze jedno, nie baw się w tak przewidywalną socjotechnikę, bo od każdej reguły znajdziesz wyjątki. Gdyby życie było takie proste, każdy miałby milion na koncie i wakacje na Karaibach.
  • indri 12.01.2020
    Lakion chodzisz ulicą czy chodnikiem. Przełazisz na czerwonym?
  • Lakion 12.01.2020
    Pa.
  • indri 12.01.2020
    Jaka jest Twoja prawda na ten temat?
  • indri 12.01.2020
    Łamiesz przepisy?
  • Lakion 12.01.2020
    indri pozostawię cię bez odpowiedzi. Sorki.
  • Puchacz 12.01.2020
    Lakion Potrafi być namolny :)
  • indri 12.01.2020
    Puchacz szybko udowodniłemże prawda bywa jedna. I jej nieprzestrzeganie może być bolesne. To uciekł.
  • Lakion 12.01.2020
    Puchacz raczej nie rozumie, że świat jest trochę bardziej złożony. To w psychologii nazywa się zawężeniem percepcji. To czysta psychomanipulacja mająca na celu nie dać ci innej odpowiedzi niż ta, którą ma na myśli twój rozmówca. Jeżeli ktoś stawia takie pytania, to chce tobą manipulować i wejście z kimś w takim w dyskusję to czysty masochizm. Szkoda czasu i brak w tym sensu.
  • indri 12.01.2020
    Lakion udowodniłem ci że prawda najczęściej bywa jedna i jakbyś policji pierdzielił te brednie to byś dostał w łeb i by się kozakowanie skończyło.
  • Puchacz 12.01.2020
    Lakion Dokładnie tak to wygląda i pluję sobie w brodę żem nerwus i nie umiem olać głupoty.
  • Lakion 12.01.2020
    indri gdyby policja wierzyła w każdą prawdę kryminalistów to więzienia byłyby puste. Tam każdy siedzi za niewinność.
  • Lakion 12.01.2020
    Puchacz miej to w dupie ;) to najlepszy przepis ;)
  • indri 12.01.2020
    Puchacz ty się pojawiasz pod moimi wpisami?
  • indri 12.01.2020
    Puchacz łazisz za mną?
  • indri 12.01.2020
    Napisałeś wiersz ale jak wolisz takie komenty jak od dodusia to sorry. Nie będę cię niepokoił. Żyj w swoim ciasnym światku. Baj.
  • Jared 12.01.2020
    O świecie bardziej złożonym pisze symetrysta, który w pierwszym zdaniu juz ten symetryzm deklaruje, no comment XD indri ma rację, prawda to nie zawsze jest horacjanski złoty środek XD

    Ps. Einstein to powiedział w kontekście czasoprzestrzeni, przenoszenie tego na dosłowną wszystosc to nieporozumienie
  • Lakion 13.01.2020
    Jak piszę w tym wierszydełku, każdy ma prawo mieć własne zdanie. Dzięki ;)
  • Piotrek P. 1988 13.01.2020
    Lakion, w tym tekście poruszyłeś ciekawy temat. Ogólnie sprawę ujmując, świat ludzki wydaje się co kilka lat robić powoli stopniowo coraz bardziej pusty, płytki, sztuczny, sztywny, fałszywy, pełny hipokryzji i coraz bardziej marginalizujący osoby mające swoje własne zdanie i głoszące prawdę, pozytywność, wolność, sprawiedliwość, dobrobyt, radość życia, nadzieję na lepszy świat i ludzkość, prawdziwie dobrą wolę, a nie tylko teoretycznie. 5, pozdrawiam :-)
  • Lakion 13.01.2020
    Dzięki :)
  • Pan Buczybór 13.01.2020
    Noooo, myślałem, że będzie to bardziej prowokacyjne, ale ostatecznie wyszło nawet mądrze i z przekazem. Wprowadziłbym jednak jakiś podział na strofy, bo w obecnej formie wygląda to nieco niedbale.
  • Lakion 14.01.2020
    Dzięki, ale tak pozostanie :)
  • Lakion 14.01.2020
    A może jednak zmienię :P

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania