Huragan Ophelia

- Wiesiek, ty choleero jedna, ty gamoniu, ty,tyyy łajzo! Co to za kobieta oznaczyła cię na fejsbuczku? Czemu wysyła do ciebie minki z serduszkami? Zdradzasz mnie, tak? A poza tym, ile razy prosiłam żebyś liście zagrabił i porządek na ogródku zrobił? No ile? Nie wytrzymam z tobą ani minuty dłużej! Wyprowadzam się do mamusi! – zakrzyknęła Ophelia i z mocą huraganu opuściła wieśkowe domostwo.

Pech chciał, że akurat tego dnia dostała okresu, a szafka ze słodyczami ziała pustką tak wielką jak wielkie było Opheliowe dupsko. Na dodatek mleko skisło i nie mogła przyjąć porannej dawki kofeiny, a każdy kto ją zna wie, że Ophka nie zaczyna dnia z radością gdy nie zapali papieroska i nie wypije porządnej kawy. Niestety opuszczając, "wieśkowe pałace" zapomniała zabrać zapalniczki. Aaah i ta łajza jej były narzeczony Wiesław K. wypalił wczoraj wieczorem ostatnią Opheliową deskę ratunku o smaku miętowym, bez filtra.

- No matoł jakich mało, tyle razy prosiłam, nie dotykaj moich rzeczy! Nie pal moich papierosów, nie sypiaj z koleżankami. Nic do tego gamonia nie dochodzi! No żesz cholerny chłop jełop! Niech ja tylko znajdę tę jego koleżaneczkę, lafiryndę jedną - Długo jeszcze tak pomstowała i wygrażała. Wiedziona chęcią zapalenia i wypicia czegoś mocniejszego zakradła się do sąsiada, pana Mareczka. Słynął on z najlepszego bimbru w obrębie trzech powiatów. Nie wiedziała tylko, że Marek nie zdążył rozcieńczyć zacieru i moc napitku silniejsza była od soku z gumijagód, którymi częstowały się słynne z dziecięcych bajek Gumisie.

Oliwy do ognia dolała wiadomość, która wyświetliła się na jej komórce „ Ophelcia, złotko drogie, tylko się nie złość… Widziałam właśnie Wieśka jak obściskiwał się z jakąś lalą, zdjęcie w załączniku”.

-AAAAAA!AAAAA!TEGO JUŻ ZA WIELE! JUŻ JA WAM POKAŻE DO CZEGO JESTEM ZDOLNA! – i pokazała. Od rana szaleje po Irlandii niczym huragan w poszukiwaniu tej zdradzieckiej parki.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (9)

  • Pan Buczybór 16.10.2017
    Ta, wszystko co złe to z Polski :) No, fajna miniaturka i czyta się przyjemnie. Pozdro.
  • bazgroszytka 16.10.2017
    Jakoś Eamony, Shaouny i inne Eoiny nie pasowały mi do tekstu ;) Również pozdrawiam :)
  • Marian 16.10.2017
    Wesoły kawałem, ale z błędami.
    Oto kilka z nich:
    "A poza tym Ile razy prosiłam" -> "A poza tym, ile razy prosiłam"
    "dawki kofeiny a każdy" -> "dawki kofeiny, a każdy
    "tyle razy prosiłam nie dotykaj moich rzeczy" -> "tyle razy prosiłam, nie dotykaj moich rzeczy"
    "od Soku z gumijagód, którymi częstowali się słynne" -> "od soku z gumijagód, którymi częstowały się słynne"
    Pozdrawiam.
  • bazgroszytka 16.10.2017
    Dziękuję za wskazanie błędów. Już poprawione. Pozdrawiam z wietrzna krainy :)
  • bazgroszytka 16.10.2017
    Wietrznej *
  • Adam T 17.10.2017
    Myślę, że szafka ze słodyczami lepiej zabrzmi jeśli będzie "ziać" pustką, "ziajanie" bardziej odnosi się do fizjologii.

    ...porannej dawki kofeiny a każdy kto ją... - przecienk przed "a" i przed "kto" musi być. Nie wierzysz, poszperaj w sieci.

    Niestety opuszczając Wieśkowe pałace zapomniała zabrać zapalniczki. - "opuszczając wieśkowe pałace" potraktowałbym tu jak wtrącenie i wydzielił z obu stro przecinkami, przed imiesłowem zresztą przecinek jest wskazany bardzo. Wieśkowe małą - przymiotnik w końcu.

    ...częstowali się słynne z dziecięcych bajek Gumisie. - Gumisie = te Gumisie, nie ci Gumisie = częstowały się. Podobnie byłoby "te Muminki". Nie wierzysz, posłuchaj piosenki z czołowki "Gumisie - waleczne, rycerskie".

    Tyle wyłapałem na szybko.
    Sam tekst, to taka polska szkoła humoru.
    Pozdrawiam
  • bazgroszytka 17.10.2017
    Błędy poprawione, dziękuję i pozdrawiam.
  • Marian 17.10.2017
    Adam T nie ma racji. "Wieśkowe" powinno być napisane z dużej litery, bo dopowiada na pytanie "czyj?", a nie "jaki?".
    Patrz: https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/przymiotniki-od-nazwisk;1730.html
    Pozdrawiam.
  • Adam T 17.10.2017
    Racja, Marianie, mój błąd.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania