Inna cisza

.

Średnia ocena: 4.5  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (5)

  • Canulas 28.07.2018
    "- Czego ty chcesz do jasnej cholery?! No, czego?! - chłopak podniósł głos na dziewczynę, nawet na nią nie patrząc." - tylko wtrącenia dookreślające wypowiedź, jak: szepnął, wspomniał, rzekł, odparł, powiedział, krzyknął, zapytał itp z małej. "Chłopak" - nie.

    "- Dlaczego?! Pytasz naprawdę dlaczego? - jego głos się lekko ściszył. - Dlatego mnie pokochałaś." - tu też. "Jego" z wielkiej.


    "Powiedział to twardo, chłodno, a teraz w jego oczy napłynął przerażający spokój" - lepiej: do jego oczu, choć to bardziej tyczylo by się łez. W przypadku spokoju, może: a na jego twarzy objawił się... Lub: w jego oczach dostrzec można było... Nooo, coś w ten deseń.

    "pokręciła głową, niedowierzając, że to mówi." - z wielkiej.

    "ledwo jej oczy podniosły się by na niego spojrzeć i od razu je spuściła." z wielkiej.


    Dziewczyna zawstydzona zamknęła oczy i na chwile przygryzła wargę." - chwilę

    Za mało synonimujesz słowo" dziewczyna" i za bardzo dookreslac personalnie, co czyje. Czasem załatwia to kontekst i nie trzeba używaj: mój, moje, twój, jego, jej.

    Pod kątem treści tekst się broni. Jednak bardziej bym go widział w kategorii: miłosne - no ale to kwestia gustu.
    Nie było źle. Sama relacja zarysowania dość żywo. Tylko trochę detale psuły.
  • off 28.07.2018
    Dziękuję za wyłapanie błędów i opinię :)
    Mam tylko problem z dużymi literami, na które zwracasz mi uwagę - tych po znaku zapytania i myślniku... ponieważ w szkole mnie uczą, że po wykrzyknikach i znakach zapytania, a następnie myślniku, dajemy małą literę.
    Jeszcze raz dziękuję za poświęcony czas i pozdrawiam :)
  • Canulas 28.07.2018
    Jest to zależne od tego, czego te wielkie litery dotyczą. Jeśli są dookreślenia wypowiedzi - z małej.
    Wszelkie inne - z wielkiej.
  • off 28.07.2018
    Dziękuję w takim razie za rozwianie wątpliwości.
  • Canulas 28.07.2018
    off, wolałbym to dotłumaczyc lepiej, bo nie lubię tak na odpierdol, ale tera nie mam jak.

    Masz: http://artefakty.pl/page/zapis-dialogow
    Moze się przyda.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania