Inteligencjia poniżej przeciętnej

Witam. Chciałbym poruszyć temat dzieci z inteligencją poniżej przeciętnej. W skali wisc-r ten poziom iq mieści się w przedziale od 70 - 84 iq. Poziom ten nie oznacza upośledzenia umysłowego ale też nie świadczy o inteligencji w normie. Dlatego uczniowie z tego przedziału nie kwalifikują się do kształcenia specjalngo a w szkole masowej sobie nie radzą. Dzieci te stanowią 5 różnych grub. 1. Dzieci zaniedbane pedagogicznie które mają naprawdę inteligencjie w normie. 2. Dzieci z powolnym ale prawidłowym przebiegiem procesów poznawczych. 3.Dzieci z niecharmonijnym rozwojem umysłowym u których poszczególne zdolności rozwiją się w różnym tempie. 4. Dzieci które we wszystkich skalach testu osiągnął wynik na poziomie niższym niż przeciętny. 5. Dzieci upośledzone umysłowe które dzięki wiedzy oraz dobrej pamięci mechanicznej sztucznie mogą osiągnąć lepszy wynik. Jak nauczyciele powinni traktować i pomagać takiemu dziecku. 1. Skierować do poradni i dostosować się do zaleceń w niej zawartych. 2. Nigdy nie ośmieszać i nie krytykować. 3. Rozwijać mocne strony ucznia. 4. Chwalić za postępy w nauce i nie tylko. 5. Doceniać wysiłek wkładany w naukę a nie tylko efekty. 6. Zadbać o dobre kontakty dziecka z rówieśnikami. 7. Uświadomić dziecku że ma prawo nie rozumieć i pytać nawet po kilkanaście razy i zawsze mu się odpowie. 8. Pomóc w opanowaniu chociaż podstawy programowej tak żeby dziecko mogło sprostać wymagnią następnej klasy. Jak rodzice powinni pomóc dziecku? 1. Akceptować dziecko takie jakie jest. 2. Pomagać w nauce. 3. Pozostawić czas wolny. 4. Nie krytykować za złe oceny. 5. Chwalić za wszystkie postępy. 6. Rozwijać zainteresowania i mocne strony dziecka. Dzieci z inteligencją poniżej przeciętnej mogą dobrze i zupełnie samodzielnie funkcjionować w życiu o ile udzieli im się wsparcia i zrozumie ich trudności a problemy zostaną rozpoznane. Uczniowie ci najlepiej jeśli kończą szkoły zawodowe teraz branżowe. Powinni dobrze odnajdywać się w zawodach typu :kucharz sprzedawca fotograf itp. W dorosłym życiu mogą podjąć pracę zawodową założyć rodzinę i żyć samodzielnie.

Średnia ocena: 0.0  Głosów: 0

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (5)

  • betti 19.10.2019
    A jaka trzeba mieć inteligencję, żeby w wyrazie inteligencja zrobić błąd jak Ty? I to w tytule...
  • Gwiazdeczka5667 26.10.2019
    84 iq
  • Gwiazdeczka5667 26.10.2019
    Znaczy 90 iq
  • 13mirek 19.10.2019
    Strasznie niechlujny tekst.
    Pełno błędów w zapisie (cyfry piszemy słownie), brak podziału, który aż o to wyje, jak i zwyczajnych błędów ort.
    Dość prostacka ulotka o problemie, a nie literacka forma.
  • JamCi 19.10.2019
    Hmmm... To nie jest tekst literacki. Naukowy też nie. Może przemyśl jaki jest cel, jaka myśl chcesz przekazać i spróbuj ją sprecyzować, bo tak, to nie wiadomo o co chodzi.
    Wejdź sobie w swój profil publikacje i tam po prawej są takie ołówki. To edycja tekstu. Możesz wejść i poprawić sobie błędy. Pozdrawiam. Nie oceniam.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania