-----(wykasowany)-----

 

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (10)

  • Angela 19.04.2019
    Fajny tekst, zmuszający do przemyśleń, bo może by tak zastosować złoty środek, a jeśli tak, to jak by on wyglądał?
    Pozdrawiam.
  • Bogumił 19.04.2019
    Samym faktem, że się urodziłeś, już kogoś skrzywdziłeś, bo stałeś się konkurencją do ograniczonych zasobów materialnych, jak uczył któryś z teoretyków komunizmu i współcześni ekolodzy. Wrogów będziesz miał więc zawsze, nawet jak nie będziesz nic robił. A jak się odezwiesz, to liczba wrogów się powiększy, bo zawsze znajdą się tacy, którym się to nie spodoba. Taki lajf, więc nie warto się wysilać, żeby wszystkim dogodzić, bo to niemożliwe.
  • Marian 19.04.2019
    Ciekawe.
    "jak by tu przejść przez życie, nie słuchając żadnych DOBRYCH rad" - pewnie się nie da.
    Podobnie jak nie da się być do końca dobrym ani złym.

    Napisałeś słowo "kredo". Wiem, że nowe zasady w polszczyźnie takie coś już dopuszczją, ale mi bardziej pasuje tradycyjne "credo".
    Pozdrawiam.
  • Anonim 19.04.2019
    Bardzo Wam dziękuję za czytanie i opinie. I za cenne uwagi.
    Dla mnie sercem tego tekstu jest jedno zdanie: Starając się nie być uciążliwy dla ogółu, stałem się taki dla jednostki – i to z jaką intensywnością!
    W pewnym filmie usłyszałem: świat składa się z wielu warstw gówna i ty musisz zdecydować, którą warstwę wybrać dla siebie.

    Pozdrawiam.
  • Bogumił 19.04.2019
    świat składa się z wielu warstw .....

    Ktoś zdrowo odleciał.
  • Ozar 14.05.2019
    Dobry i sensowny tekst. Jednak dla wielu tzw. cwaniaków twoje zachowanie wywoływałoby tylko uśmiech politowania, albo nazwali by ciebie frajerem. Niestety mając już sporo lat zauważyłem, że łatwiej jest przejść przez życie będąc ch..... niż dobrym człowiekiem. Zobacz choćby najbogatszych ludzi. Większość z nich nie ma żadnych zasad, potrafią nawet zabić dla kasy, albo jak to się mówiło w latach 90 - tych pierwszy milion trzeba ukraść. AG nasz świat to .świat wilków, hien, jadowitych wężów, skorpionów itd. Tu praktycznie nie ma już miejsca dla dobrych ludzi, bo większość z nich śpi pod mostem, albo w noclegowniach. A co do wzorców to są one głównie dla biednych i właśnie dobrych, bo ci bogaci mają je w dupie. Podobnie jest zresztą z prawem to jest także tylko dla biednych. 5 Cieszę się że trafiłem na twój tekst poprzedni bo piszesz bardzo ciekawie i poruszasz trudne tematy.
  • Anonim 14.05.2019
    Ozar,
    prawda, co prawisz. Znam bardzo inteligentnego (poziom mensy), zaradnego faceta, a nie grzeszy majątkiem, bo... jest uczciwy i to nie tylko w kwestii finansowej.

    Dziękuję Ci za wizytę i opinię.

    Pozdrawiam.
  • Dekaos Dondi 25.06.2019
    AG→Tytuł mnie przyciągnął→Nie można nie krzywdzić kogokolwiek. Zdarza się, że to nawet nie jest naszą winą. A dlaczego? Odpowiedź jest bardzo prosta. Każdy człowiek jest absolutnie niepowtarzalny. Już nigdy taki sam nie zaistnieje. Podobieństwa, owszem. Dlatego to co jednego wkurzy, drugi oleje. To taki skrót myslowy. Gdybyśmy wszyscy dokładnie tak samo odczuwali, to można by ustalić jakiś wzorzec nie krzywdzenia.
    Chodzi mi rzecz jasna o psychikę, a nie krzywdy fizyczne raczej. Tak subiektywka ma.Pozdrawiam:)
  • Dekaos Dondi 25.06.2019
    Zapomniałem→Tekst ciekawie napisałeś. ''Esensja jest'':)
  • Anonim 25.06.2019
    Dekaos,
    widzę, że zgadzasz się z treścią tego tekstu.
    Każdy jest niepowtarzalny. To tak, jak z płatkami śniegu. Niby powstawaniu każdego towarzyszą te same prawa, a jaką mamy różnorodność...

    Dzięki za wizytę.

    Pozdrawiam.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania