XXX

XXX

Średnia ocena: 2.3  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (67)

  • Canulas 09.02.2019
    I emotikonka w tytule. Takie: wiecie, joł, bez spiny, żarcik wieczorny - nie.
    Treść może podpalać piekło, ale jak ma emotikonkę, to od razu wizualizuje mi się korytasz w licealnej szkole z amerykańskiej komedyjki "romantycznej". Odstrzelone przed pierwszym słowem.
  • Bogumił 09.02.2019
    Ta historia jest nie do obrony, jeśli brać ją na zupełnie poważnie. Stąd emotikon.
  • Canulas 09.02.2019
    :)
    ;)
    :\
  • sensol 09.02.2019
    gniot
  • Bogumił 09.02.2019
    Ups, to jest żart;)))
  • sensol 09.02.2019
    ty cały jesteś żart. kiepski
  • Canulas 09.02.2019
    Bogumił, a komentarz odpowiedzią na ten żart.
    Parcie na szkło uderza po mych oczętach niebieskich, wyzierajac choćby z tych kolosalnych literek w tytule.
    Treść polityczna lub około-polityczna, wielkie, jebitne literycha, ale dla kontrastu przymrużona minka, sugerująca, że wiecie, to takie tam heheszki.
    Nie oceniam, bo nie czytałem, a nie daję ocen za zamiary albo pomysł na siebie.
    Ale no, ekhm...
  • Bogumił 09.02.2019
    sensol Żartowałeś z tym żartem?
  • Aisak 09.02.2019
    Napisane z biglem, nieprzegadane, treść wyważona z historycznym tłem.
    Podoba mi się, ale serio

    RZYGAM BIEDRONIEM!
    Opanuj się Bogumił, tu nie Oaza.
    5.
  • Bogumił 09.02.2019
    Ja też rzygam Biedroniem. Jest więc jakiś wspólny punkt dwóch zbiorów rozłącznych:)))
  • Bogumił 09.02.2019
    Za ocenę dziękuję.
  • Mam wątpliwości czy tego typy twórczość pasuje do tego rodzaju portalu. Niemniej jednak znalazłeś ciekawą historię i opisałeś ją w fajny, sarkastyczny sposób. Taki jest problem z tymi Biedroniami, że ciągle próbują pokażą, że są elitą intelektualną, a ich przeciwnicy to prostaki. Jednak to Biedroń ostatecznie kompromituje się brakiem wiedzy. Pozdrawiam! Ps.5!
  • Mam wątpliwości czy tego typy twórczość pasuje do tego rodzaju portalu. Niemniej jednak znalazłeś ciekawą historię i opisałeś ją w fajny, sarkastyczny sposób. Taki jest problem z tymi Biedroniami, że ciągle próbują pokażą, że są elitą intelektualną, a ich przeciwnicy to prostaki. Jednak to Biedroń ostatecznie kompromituje się brakiem wiedzy. Pozdrawiam! Ps.5!
  • Sorry, za podwójny komentarz.
  • Florian Konrad 09.02.2019
    ale tekst przeczy własnej tezie, przecież w/w kobieta, niezależnie od personaliów i narodowości - została zamęczona przez dewotów za rzekome czary, rehabilitacja wszystkich ofiar i potępienie zbrodniarskiej działalności inkwizytorów i wszystkich sukinsynów stosujących tortury, przeprowadzających ordalia uważam za moralny obowiązek każdego zdrowo i trzeźwo myślącego człowieka.
  • Akurat Biedroń wyraził swoje poparcie dla zabijania i torturowania chrześcijan i alawitów przez islamistów. Poparł też (oczywiście jako zdarzenie historyczne) Turecką rzeź Kurdów w dwudziestoleciu międzywojennym.
  • Bogumił 09.02.2019
    Niezupełnie. Stosy to była specjalność protestantów nienawidzących katolicyzmu. Poza tym to była sprawa o podłożu gospodarczym a zarzuty o czary były wyssane z palca.
  • I jeszcze jedno; nie mylmy inkwizycji czy polowaniem na czarownice; gdyż to dwie zupełnie inne rzeczy.
  • Bogumił 09.02.2019
    Marek Adam Grabowski Otóż to ona zginęła w majestacie pruskiego prawa.
  • Wrotycz 10.02.2019
    "(...) rehabilitacja wszystkich ofiar i potępienie zbrodniarskiej działalności inkwizytorów i wszystkich sukinsynów stosujących tortury, przeprowadzających ordalia uważam za moralny obowiązek każdego zdrowo i trzeźwo myślącego człowieka."

    Nic dodać.
  • Bogumił 10.02.2019
    Wrotycz A rehabilitacja 100 milionów ofiar komunizmu, kilkunastu milionów nazizmu czy choćby miliona tzw. Wielkiej Rewolucji Francuskiej w tym kilkuset tysięcy wymordowanych Wandejczyków?
  • Karawan 10.02.2019
    Stosy to była specjalność protestantów nienawidzących katolicyzmu - Czy ty naprawdę jesteś taki głupi czy taki ograniczony? Inkwizycja to u ciebie protestanci? Zadziwia twoja podwójna moralność i głupota bezdenna!
    Artykuł sensownie napisany choć tezy typowo propagandowe, głupie i przez to żałosne. Trochę jednak szacunku dla czytających jeśli masz zamiar tu na opowi pisywać, bo bywają tacy którzy wiedzą co nieco o historii, chemii, ekonomii, etc. Biedroń mi wisi ale nie próbuj fałszować oczywistych faktów. Stosy to sprawa zapoczątkowana przez władze jeszcze przed powstanie świętej inkwizycji, kiedy o protestantach nie słyszał nikt. Ucz się!! I nie pisz bzdur!!
  • Już to pisałem; inkwizycja to nie było polowanie na czarownice. Tak samo jak walka z pedofilią to nie walka z przemocą domową.
  • Już to pisałem; inkwizycja to nie było polowanie na czarownice. Tak samo jak walka z pedofilią to nie walka z przemocą domową.
  • Bogumił 10.02.2019
    Inkwizycja była katolicka, ale stosami posługiwali się głównie odszczepieńcy od Kościoła. Dwie trzecie wszystkich stosów to zasługa protestanckich Niemiec w historycznym rozumieniu tego obszaru geograficznego a jedna czwarta to protestancka Anglia po utworzeniu tzw. Kościoła Anglikańskiego (narodowego). Karawan, doczytaj sobie proszę ten temat.
  • Dokładnie. Należy jeszcze dodać, iż walka z magią występowała we wszystkich kulturach. Czytałem kiedyś o przypadku starszej japonki szykanowanej przez sąsiadów za to, że karmiła bezdomne koty. Historia miała miejsce podajże w latach 50-tych ubiegłego wieku.
  • Bogumił 10.02.2019
    Marek Adam Grabowski Dobrze to zjawisko przedstawia Dołęga Mostowicz w powieści "Doktor Wilczur", gdzie znachorów leczących domowymi sposobami i ziołami traktowano jak zbrodniarzy.
  • Zaciekawiony 10.02.2019
    Felieton byłby niezły poprzez zauważenie paradoksu i chichotu historii, problem w tym, że wpycha na siłę jego bohaterowi motywację, której ten nie przejawiał. Nie bardzo wiadomo kto sobie wysnuł wniosek, że Biedroń chciał zrobić na złość katolikom. Ostatnia słupska czarownica to postać historyczna i jej upamiętnienie nie miało na celu afront wobec katolików. Sama postać jest zresztą w mieście dobrze znana, obok ronda stoi Baszta Czarownic, dawny turm miejski.
  • Bogumił 10.02.2019
    Widziałem wpis Biedronia na ten temat na tweeterze. Nic mu nie wciskam. Intencje tego czynu ujawniła też urzędniczka podległa Biedroniowi w ratuszu. cytat za portalem racjonalista, który nie ma powodu, żeby drwić z Biedronia: " Ma to być rehabilitacja ofiary kościoła rzymskokatolickiego, by pokazać jakże to kościół męczył kobiety. Dokładnie takie tezy sformułowała na stronie urzędowej Słupska Karolina Chalecka, urzędniczka ds. promocji i rozwoju w Biurze Prezydenta. [ 1 ] Podobny trend wokół tej postaci jest zauważalny od pewnego czasu. Popularny zespół trashrockowy Ikarion w efektownym utworze Trina Papisten śpiewa: „Trino Papistei inkwizycji wydano cię!", teledysk pokazuje jakoby w spaleniu Triny brało udział aż czterech biskupów"


    A tutaj parę opinii tweeterowiczów. Bardzo słuszny jest zarzut, ze Katarzyna została zrehabilitowana pod pogardliwym pseudonimem nadanym jej przez luteran ze Słupska:


    https://twitter.com/RobertBiedron/status/74821613405543219
  • Karawan 10.02.2019
    Szkoda słów na nieuków, którzy wiedzą lepiej. Pewnie pierwsze ludobójstwo to Niemcy? Szkoda słów!! Do szkoły matoły!
  • Zachowujesz się po chamsku, i powinienem zgłosić twój komentarz do redakcji. Sam jesteś niedouczony skoro nie wiesz czym się zajmowała inkwizycja. Zapewne w przeciwieństwie do mnie nie ukończyłeś żadnych studiów.
  • Bogumił 10.02.2019
    Lenin brał przykład z Wielkiej Rewolucji Francuskiej. Wandea to było pierwsze ludobójstwo na taką skalę. Dokonane w imię ateizmu. Później dopiero Turcja i zaplanowane z zimną krwią ludobójstwo Ormian. Islam wymordował katolików. A Hitler brał przykład z komuny. Trzy wielkie ludobójstwa popełnione w imię ateizmu. Wielka Rewolucja Francuska, bolszewicka Rosja i wreszcie nazistowskie Niemcy.
  • Zaciekawiony 10.02.2019
    Jeśli sięgnąć dalej w przeszłość, to dragonady przeciw husytom i wojny albigeńskie też podchodzą po ludobójstwo.
  • Historia jest pełna ludobójstw. Trudno o religię czy naród, który by nie miał nic na sumieniu.
  • Bogumił 11.02.2019
    Zaciekawiony wojny burskie też
  • Ozar 11.02.2019
    Hej. Kufa jakoś przegapiłem ten tekst. Mera Culpa. Co do w/w pani to rzeczywiście może dziwić fakt uczczenia jej akurat przez takiego człowieka jak Biedroń. Być może to pomyłka, ale znając politykę zawsze trzeba patrzeć na dany fakt w szerokiej perspektywie. Jeśli prawdą jest, że została pomówiona i wystawiona na odstrzał tylko z powodów ekonomicznych, czyli jako konkurencja to mnie akurat to nie dziwi. W tamtych czasach najłatwiej było oskarżyć kogoś o czary, kontakt z diabłem itd., żeby się konkurenta pozbyć.
    Reasumując wygląda to na czysty przykład walki o klientów, czyli dla owego człowieka Katarzyna była wrogiem i konkurencją, a to wystarczy żeby podać ją na tacy protestanckiej władzy.
    Co do Biedronia to akurat nie lekceważył bym jego przesłania. Wielu Polaków ma dość wojny PIS z PO i szuka alternatywy. Partia Wiosna daje do pewnego stopnia coś w rodzaju alternatywy, choć nie pokazuje jak sfinansować swoje pomysły. Dla mnie Biedroń to gość, który rzuca hasłami, ale nie pisze skąd wziąć na to kasę. Jednak 12-14% poparcia daje do myślenia na przyszłość.
    Pomijam tu ze względów oczywistych kim jest sam bohater, bo Polacy już przekroczyli pewien próg i homo niewiadomo nie jest dla szczególnie młodych wielką przeszkodą.
    Czas pokaże czy to tylko taki wybryk natury, czy z partią Wolność będziemy musieli się liczyć.
  • Bogumił 11.02.2019
    Zastanawiający dla mnie fenomen socjologiczny. Facet który sam zapowiada wszczęcie wojny ideologicznej na wielką skalę zapowiadając, jak Hitler ("uwolnimy Niemców od fanaberii sumienia") likwidację podstawowej wolności, wolności sumienia, tylko z powodu głupawego uśmieszku uważany jest przez pewną grupę ludzi za kogoś kto tej wojny nie będzie prowadził.
    Nie wspominając o jego pożałowania godnych postulatach pseudo gospodarczych, jak likwidacja kopalń. Powinien zacząć od siebie i spalić swój dom, przeprowadzić się do ziemianki przykrytej darnią i ogrzewać ją krowim łajnem. Wtedy byłby wiarygodny. Najśmieszniejsze jest to, że ci lewicowo wrażliwi jeżdżą jaguarami, a ekowrażliwcy najbardziej zatruwają ziemię latają choćby samolotami kilka razy w roku za granicę. A i tak znadują się głupcy którzy im wierzą.
  • Ozar 11.02.2019
    Bogumił Bogusław niewątpliwie masz racje, w tym co piszesz, ale mnie ciekawi coś innego, znacznie bardziej istotnego. Jak zapewne wiesz w Polsce Anno Domini 2019 nie ma praktycznie żadnej partii polskiej. Te, które znamy są finansowane z zewnątrz. Tu się kłania historia wieku XVIII gdzie zdecydowana większość polskich magnatów i reprezentujących ich posłów była albo na garnuszku króla Prus, albo Austrii albo Carycy Katarzyny. Teraz jest podobnie i dlatego mnie ciekawi kto opłaca Biedronia i jego partie. Gdzieś wyczytałem że poprzez fundacje niemiecka SPD co akurat zważywszy na lewicowość tej partii jest całkiem możliwe.
    Smutne jest to, że 90% Polaków żyje w świecie wirtualnym i wydaje im się, że czy to PIS, PO czy inna znana partia jest polską. To bzdura, a teraz wychodzi na to, że narodziła się kolejna nasza, ale tak naprawdę nie nasza partia. Cóż jaki naród takie partie. Niestety nie potrafimy wyciągać wniosków z historii i dalej dajemy się robić w konia jak cielaki idące na rzeź.
  • Wielu Polaków ma dość wojny PO-PIS; jednak czy aby Biedroń ma być trzecią opcją? Tę rolę lepiej mogliby pełnić: Kukiz, Jurek, Gwiazdowski, Braun ect. Biedroń to żadna nowość tylko ogrzewane kotlety po komunie.
  • Wielu Polaków ma dość wojny PO-PIS; jednak czy aby Biedroń ma być trzecią opcją? Tę rolę lepiej mogliby pełnić: Kukiz, Jurek, Gwiazdowski, Braun ect. Biedroń to żadna nowość tylko ogrzewane kotlety po komunie.
  • Bogumił 11.02.2019
    Ozar Kto płaci różnym partiom z grubsza wiadomo, bądź to z różnych przecieków, bądź z domysłu, komu wiernie służą. Ale pisowi kto płaci? To raczej Izrael i USA każą sobie płacić.
  • Karawan 11.02.2019
    Panom matołkom pod rozwagę mimo ukończenia studiów. Zgłoś do Admina czym prędzej wtedy przestaniemy tu czytać bzdurne indoktrynacje i nie mające oparcia w nauce teoryjki rodem zza wschodniej granicy- szkoły trolli. Do szkoły!! Do wiedzy!! Nie do propagandy!

    "zbrodnia przeciwko ludzkości" oznacza którykolwiek z następujących czynów, popełniony w ramach rozległego lub systematycznego, świadomego ataku skierowanego przeciwko ludności cywilnej:
    (a) zabójstwo;
    (b) eksterminacja;
    (c) niewolnictwo;
    (d) deportacja lub przymusowe przemieszczanie ludności;
    (e) uwięzienie lub inne dotkliwe pozbawienie wolności fizycznej z naruszeniem podstawowych reguł prawa międzynarodowego;
    (f) tortury;
    (g) zgwałcenie, niewolnictwo seksualne, przymusowa prostytucja, wymuszona ciąża, przymusowa sterylizacja oraz jakiekolwiek inne formy przemocy seksualnej porównywalnej wagi;
    (h) prześladowanie jakiejkowiek możliwej do zidentyfikowania grupy lub zbiorowości z powodów politycznych, rasowych, narodowych, etnicznych, kulturowych, religijnych, płci [....] lub z innych powodów powszechnie uznanych za niedopuszczalne na podstawie prawa międzynarodowego, w związku z jakimkolwiek czynem, do którego odnosi się niniejszy ustęp, lub z jakąkolwiek zbrodnią objętą jurysdykcją Trybunału;
    (i) wymuszone zaginięcia osób;
    (j) zbrodnia apartheidu;
    (k) inne nieludzkie czyny o podobnym charakterze celowo powodujące ogromne cierpienie lub poważne uszkodzenie ciała albo zdrowia psychicznego lub fizycznego.

    A tera wróćcie do historii świata ludzkiego i jeśli ta szara breja w waszych głowach wam pozwoli - pomyślcie o czy próbujecie i kogo przekonywać!
  • Bogumił 11.02.2019
    Poszerzając ten katalog wkrótce zbrodnią przeciw ludzkości stanie się zabójstwo muchy albo zdeptanie trawnika. Można do tej definicji wrzucać co się chce, przepis jest pojemy, wszystko przyjmie. Tylko, że to uważam za dygresję, bo nie na temat kwalifikacji prawnej tego czynu dokonanego przez sąd pruski, który sądził Katarzynę za czary i praktyki magiczne, rozmawiamy. Natomiast inkwizycja nie zajmował się ściganiem czarownic. Mimo wszystko była instytucją o nieco szerszych horyzontach i zajmowała się konkretami. Przejrzyj sobie choćby protokoły z procesu Joanny d'Arc. Inkwizycja zeznań nie wymuszała też torturami. Mimo upokorzeń jej zadawanych, Joanna w ścisłym sensie tego słowa, nie była torturowana.
  • Bogumił 11.02.2019
    A co do donoszenia tutaj komukolwiek na kogokolwiek to uważam za pomysł poroniony, i mam nadzieję, że Marek ochłonął już po tym co napisał. W końcu jest wolność słowa i jak ktoś chce głosić, że Ziemia jest płaska to mu wolno.
  • Nie, nie życzę sobie żadnych wyzwisk pod moim adresem. Na drugim portalu na którym piszę, coś takiego byłoby nie do pomyślenia.
  • Bogumił 11.02.2019
    Marek Adam Grabowski Marek, Karawan rzucił to dość ogólnie w liczbie mnogiej. Uważam, że można się adekwatnie odgryźć bez angażowania w to osób trzecich.
  • Ponieważ studia to nie jest poziom dla ciebie, to radzę przyjemniej wejść na wiki. Jest tam osobne hasło o inkwizycji, a osobne o procesach o czary. Te drugie powstały już w starożytnym Rzymie. Nie wiem czego tu można nie rozumieć!
  • Ozar 11.02.2019
    Karawan Tu przegiąłeś pałę mówiąc bardzo delikatnie. Punkty od d do k nie mają nic wspólnego ze zbrodniami przeciwko ludzkości, co najwyżej mogą być uwzględnione przy bardzo dużej skali. A co do matołków to za kogo się uważasz żeby tak pisać!!!!???
  • Karawan 11.02.2019
    Marek Adam Grabowski.
    MAG u doczytaj także zastrzeżenie dotyczące Wandei i czasem pomyśl co piszesz. Nie próbuj mi udowadniać, że czarne jest białe. Kościół to jeden z największych zbrodniarzy w dziejach ludzkości, a czy jego niewątpliwe zasługi dla ludzi równoważą zbrodnie? Nie mnie o tym decydować. Ale i też nie oznacza to bym nie pamiętał o zbrodniach!! Czyli dokładnie jak Bogumił o Biedroniu tyle, że ja nie osądzam i nie przekonuję o "oczywistej prawdzie", bo to moja wiedza i moje emocje. Inni maja prawo nie być zainteresowanymi moim byle jakim istnieniem. I należy to uszanować a nie pluć w cudze uszy!
  • Aisak 11.02.2019
    I tutaj mamy obraz Drodzy Państwo -

    Jak poznać Mędrca?

    Że:
    Nie zadręcza
    Nie zachęca
    Nie nastręcza
    Nie pokazuje palcami.
  • Bogumił 11.02.2019
    Aisak


    Kto Karawana myśli nie zgłębia
    Ma mózg gołębia
    Kto światłej myśli tej nie docenia
    Nie ma wyższego wykształcenia.
    I na dodatek jest jeszcze
    Tłukiem i niedoukiem
  • Aisak 11.02.2019
    Bogumił śliczny wierszyk, weź go sobie do serduszka chi chi chi

    Dobre z tym ma mózg gołębia xD

    eee, Bogumił zacznij pisać rap story :]
  • Masz prawo do własnej opinii, ale nie do obrażanie tych którzy jej nie podzielają. I proszę cię przestań odbiegać od tematu. Co ma wspólnego Wandea czy Apartheid z tematem artykułu?
  • Ritha 11.02.2019
    Ale tu macie sympatycznie :3
  • Bogumił 11.02.2019
    Cóż, temat zobowiązuje.
  • Karawan 11.02.2019
    inkwizycja nie zajmował się ściganiem czarownic. Mimo wszystko była instytucją o nieco szerszych horyzontach i zajmowała się konkretami. Przejrzyj sobie choćby protokoły z procesu Joanny d'Arc. Inkwizycja zeznań nie wymuszała też torturami.... drugim portalu na którym piszę, coś takiego byłoby nie do pomyślenia.
    Oto wasza głębia z mózgami gołębia - idźcie tam gdzie wam dobrze robią żałosne postlobotomiczne mózgownice. Tu ludzie w miarę normalni i czytający na ogól ze zrozumieniem, a także nie stroniący od wiedzy. Nawet Ozar ! Wiedzy wiec życzę, bo jak powiedział pewien święty "nie jest grzechem nie wiedzieć, ale ciężkim grzechem jest nie chcieć wiedzieć!"
    Ozar to co przytoczyłem to prawo! Przepis Trybunału Międzynarodowego! Mądrzejszyś od niego? A matołki to przecie własnie tacy co nie dopuszczają niczego poza tym co sami wiedzą lepiej. Przeczytaj uwaznie całośc "rozmowy", uwagi innych a potem myśl, a na ostatku pisz.
  • Bogumił 11.02.2019
    Bitwę pod Wiedniem też zaliczasz do zbrodni Kościoła? Bo w sumie to o obronę chrześcijaństwa chodziło przecież.
  • Bogumił 11.02.2019
    Albo może bitwa pod Lepanto?
  • Ozar 12.02.2019
    Karawan napisałes "inkwizycja nie zajmował się ściganiem czarownic" - tu już walnąłeś byka wielkości Gigantozaura!!!
    Kolejny Giga "Inkwizycja zeznań nie wymuszała też torturami....- ja pie.....ę aż nie chce mi się wierzyć , że to Ty piszesz takie głupoty. Mam tu wymienić tortury inkwizycji?
  • Ozar 12.02.2019
    Bogumił To może jeszcze Grunwald ... Wszak Polacy walczyli z jakby nie było zakonem!!!
  • Bogumił 12.02.2019
    W końcu walczyły dwa chrześcijańskie ludy. Czyli jeszcze coś w rodzaju wojny domowej.
  • Ozar 12.02.2019
    hahahahahaha dokładnie, ale... Polacy byli uważani przez tzw. Niemców za kraj barbarzyński, więc Krzyżacy wyruszali do walki z nami jak do kolejnej krucjaty przeciw niewiernym.
  • Bogumił 12.02.2019
    Ozar
    Taki czarny pijar to był, że niby byliśmy za mało ortodoksyjni według nich.

    W każdym razie Karawan może sobie zaliczyć ofiary po obydwu stronach do ofiar Kościoła.
  • Bogumił 12.02.2019
    Ozar A zresztą mieli też trochę racji, bo w naszych szeregach byli nawet jacyś islamiści w postaci Tatarów Krymskich.
  • Ozar 12.02.2019
    Bogumił No dokładnie a do tego Litwini,Litwini i Rusini a takze wspierani byli lennikami obu tych panstw - miedzy innymi byly to wojska z Moldawii i Podola. Po stronie polskiej walczyli rowniez najemnicy z Czech, Moraw i Slaska jak rowniez Tatarzy
  • TrzeciaRano 12.02.2019
    Ozar po aneksji Krymu do Rosji sytuacja społeczno-ekonomiczna wielu krymskich grup etnicznych uległa pogorszeniu. Od 1880 zaczął rozwijać się krymski ruch odrodzenia Narodowego. Co mówi ci nazwisko ismail gasprinski?
  • Ozar 12.02.2019
    Hej. Coś mi tam świta to chyba krymskotatarski intelektualista, a do tego polityk, czyli taki islamski aktywista. To tak na szybko z głowy.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania