Poprzednie częściJestem skałą.

Jestem Twoim sumieniem!

Nie mogę zaprzeczyć, że kłamstwo powtarzane sto razy za moim przyzwoleniem staje się prawdą. A Ty stajesz się jego niewolnikami. Czasami ze strachu przed utratą dobrego imienia, a czasem, bo jest Ci tak wygodnie. Dziwi mnie tylko to, że nigdy nic nie robisz, by zabić to kłamstwo, zanim dorośnie. Zanim zmieni się z larwy w motyla o skrzydłach czarnych jak noc. Motyla, który dzięki ludziom takim jak ty będzie żyć wiecznie. Co gorsza nigdy nie poczyniłeś żadnych kroków, żeby mnie uspokoić. Zamiast tego każesz mi żyć z nożem na gardle. A teraz do sedna. Nie boisz się, że kiedyś wszystkie krzywoprzysięstwa wrócą do ciebie? Wrócą i zranią, Cię sto razy mocniej niż ty zraniłeś ludzi, których rzekomo nazywasz przyjaciółmi? Nie boisz się, że dom, który tak misternie budowałeś na kruchej skale kłamstwa runie w przepaść? Jesteś albo głupi, albo zbyt pewny siebie, taka jest moja diagnoza. Czemu milczysz? Zadałam pytanie i żądam odpowiedzi! O nie mój drogi, nie uciszysz mnie tak łatwo, jak ich! Bo ja jestem Twoim sumieniem! Jestem adwokatem zarówno diabła, jak i Boga. Dobrze odpuszczę Ci dzisiaj, dam się zagłuszyć kolejną kolejką. Ale jutro zabawa zacznie się od nowa.

 

 

Ostatnio nie idzie mi z pisaniem wierszy, więc próbuję pisać takie krótkie teksty. Wiem, że to, co pisze nie jest ambitne, ale od czegoś trzeba zacząć.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (12)

  • Pasja 27.06.2018
    Dzień dobry.
    Zawsze w takim temacie pozostają niedopowiedzenia i wewnętrzne rozdarcie. Nie ma chyba człowieka na Ziemii, żeby nie otarł się o kłamstwo. Wtedy zawsze poszukujemy plastra na sumienie. Nie zawsze jest to dobre.


    moja tylko i tylko moja sugestia:
    z nożem przy gardle... z nożem na gardle?
    Co gorsza Ty... Co gorsza, ty
    że dom który... że dom, który
    Jesteś albo głupi albo... Jesteś albo głupi, albo
    Wiem, że to, co pisze nie jest ambitne... Wiem, że to, co piszę, nie jest ambitne,

    Pozdrawiam i miłego dzionka
  • Tina12 27.06.2018
    Naniosłam twoje sugestie. Ciesze się, że wpadłaś.
  • Justyska 27.06.2018
    Tino bardzo fajny tekst. Powywalaj zbędne dookreslenia "ty" "mi" czasem wynika z kontekstu.
    Podobała mi sie werwa w tym tekście. Pisz więcej prozy.
    Pozdrowka
  • Tina12 27.06.2018
    Trening czyni mistrza. Postram się na przyszłosć unikać zbędnych dookreśleń.
    Dzięki za wizyte.
  • Blanka 27.06.2018
    Hej, bardzo podobała mi się końcówka "dzisiaj dam się zagłuszyć kolejną kolejką. Ale jutro zabawa zacznie się od nowa..." Ogólnie poza tymi drobiazgami, o których dziewczyny wyżej napisały, fajny tekst:) Pozdro.
  • Tina12 27.06.2018
    Cieszę się, że podoba Ci się tekst.
  • Margerita 27.06.2018
    pięć Tinka, jak zawsze
  • Tina12 27.06.2018
    Dzięki
  • Kim 27.06.2018
    Hej!
    Wierszy nie potrafię za bardzo komentować, a takie teksty już tak. Podobało mi się. Wiarygodnie weszłaś w rolę sumienia. Tak jak mówisz, tekst nie jest arcydziełem, ale w odbiorze jest całkiem fajny i ciekawy. Powodzenia przy następnych! Pozdrawiam!
  • Tina12 27.06.2018
    Dzięki staram sie jak mogę. Czasami jest lepiej czasami gorzej, ale wciąż ide do przodu.
  • Dekaos Dondi 27.06.2018
    Podszedł mi ten tekst. Mówi sam za siebie. A poza tym ładnie się czyta.
    Może lepiej by było: A Ty stajesz się jego niewolnikiem. Zaś:...a innym razem, bo tak jest tobie wygodnie.
    Tak by bardziej pasowało do reszty. To ino sugestia :~) Tak czy siak: → 5 Pozdrawiam:~)
  • Tina12 27.06.2018
    W sumie, że też nie zwróciłam na to uwagi.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania