Kara - część pierwsza z dwóch (1/2)

Nazywam się Tomas Allen, mam trzydzieści dziewięć lat, pochodzę z ubogiej rodziny, lecz sam nie narzekam na brak pieniędzy. Piszę tą notkę z dwóch powodów. Pierwszy – mam nadzieję, że kiedyś znajdzie ją moja córka, przeczyta i wybaczy za wiele lat spędzonych z ojcem skurwysynem. Drugi – zawsze ja zadawałem ból, czasem nawet odbierałem życie, a dzisiejszej nocy czekam na własną śmierć.

Mam jeszcze chwile czasu, by naskrobać swe ostatnie prośby, życzenia, czy testament. Zamiast tego zdecydowałem, że opowiem tym, którzy znaleźli tę kartkę, historię wyjaśniającą, jak się tu znalazłem. Wiem, że większość wolałaby abym od razu przeszedł do sedna, jednak ma opowieść jest na tyle krótka, że przedstawię ją w całości.

Można powiedzieć, że całe życie byłem wielkim chujem lubiącym krzywdzić innych. Nie tylko cieleśnie, ale też psychicznie. Sprawiało mi to ogromną radość, choć nie wiem dlaczego. Może byłem socjopatą, a może psychopatą? Nie wiem i nie za bardzo mnie to obchodzi.

Ożeniłem się z piękną kobietą, która urodziła mi córeczkę, Amy. Kochałem je nad życie do czasu, kiedy ma żona odeszła. Zachorowała na raka mózgu, a gdy lekarze odkryli to cholerstwo, było już za późno. Od tamtej pory zacząłem surowo wychowywać Amy. Z początku dostawała tylko niegroźne klapsy za każde przewinienie, ale dorastając kary się powiększały, tak samo jak ilość blizn na jej plecach po bacie. Nigdy nie próbowała mi oddać. Siedziała lub leżała w bezruchu, a gdy „TO” się skończyło, biegła do pokoju i dopiero w nim pozwalała sobie na płacz. Wtedy zawsze mówiłem przez zamknięte drzwi „dzielna dziewczynka”, a ona cichutko płakała dalej siedząc na swym wygodnym łóżeczku, tak by sąsiedzi nie słyszeli. Wiedziała bowiem, że gdyby zadzwonili na policję lub do kuratorium, odebrano by mi ją, a ona poszłaby do rodziny zastępczej.

Nie chciała tego, a ja o tym wiedziałem. Kochała mnie bez względu na wszystko. Przecież pozostałem jej tylko ja.

Pewnego wrześniowego wieczoru, zaraz po odbyciu kary za pałę z religii, wybiegła, wycierając płynące po policzkach łzy, i krzyknęła na mnie:

- Nie możesz mnie bić! - Jej długie, ciemnobrązowe włosy opadały na oczy. Widocznie zgubiła gdzieś swą ulubioną opaskę. „No trudno, pomyślałem, drugiej już nie dostanie”. - Prawo zabrania cieleśnie karcić dzieci! - Cała twarz się jej naburmuszyła, a ręce, zaciśnięte w pięść, wygięły w tył, niczym u skoczka narciarskiego.

- Tego mogłaś się nauczyć, a z religii już nie?! - wykrzyknąłem, by dać do zrozumienia, że na jednej karze się nie skończy dzisiejszego wieczoru. - Od kogo się nauczyłaś takich słów? Cieleśnie? Gdybym cię nie znał pomyślałbym, że rozmawiam z wykształconą dziewczynką, która na pewno nie dostała pały z religii. - Naburmuszenie szybko znikło z jej twarzy, a dłonie się rozluźniły, jakby nagle doznała olśnienia, że nie może uczyć ojca, jak się postępuje.

- Mówił mi, że muszę się temu sprzeciwić – rzekła, a kąciki ust nagle jej opadły w szczerym smutku.

- Kto? Kto ci tak mówił? - dopytywałem się jak wściekły. - Komu powiedziałaś o naszym sekrecie?

- Nikomu, przysięgam. – Próbowała mnie przekrzyczeć.

- Chcesz, by cię zabrali?! Oddzielili nas od siebie?! Chcesz tego?!

- Nie! Kocham cię, tato! - powiedziała to takim tonem, że od razu przestałem krzyczeć, z lekka się uspokoiłem i ukląkłem przed nią, rozwierając ręce, by już po chwili przytulić mą śliczną księżniczkę. - On to widział i mówi, że tak nie można – wyszeptała mi do ucha.

- O kim ty mówisz? - Nie miałem już siły, by ponownie się wydzierać. Postanowiłem wydobyć z niej informacje na spokojnie. Cholernie ciężko grać dobrego i złego glinę, nie mając nikogo do pomocy.

- Pan Koszmar. Pomaga mi w lekcjach, opowiada bajki na dobranoc i bawi się ze mną – powiedziała to tak radośnie, aż wydawało mi się, że mówi prawdę.

- O czym ty mówisz? Jak koszmar może się bawić? Nie pomyliło ci się coś? - próbowałem ją jakoś przejrzeć, lecz uparła się na tego „Pana Koszmara”, a może „Pana Koszmaru”, nigdy nie miałem dobrej pamięci. Dziś już wiem, że mówiła o „Koszmarze”, tym samym, o którym śniłem przez całe moje dzieciństwo.

I nie były to wcale dobre sny.

Kończy mi się kartka, muszę dokończyć na innej. Chyba na drugim końcu korytarza widziałem ich masę. Gdybym z jakiegoś powodu nie dokończył powieści, zdradzę wam radę na przyszłość. Nigdy nie lekceważcie dziecięcych lęków, ponieważ dorośli też kiedyś byli dziećmi. Nigdy nie wiadomo kiedy lęk stanie się jawą, a jawa jest dla dorosłych jedynym prawdziwym koszmarem, z którego już się nie obudzą.

Bójcie się mężczyzny z szafy. Bójcie się monstra spod łóżka. Posłuchajcie płaczu dziecka, albowiem można w nim usłyszeć śmiech Pana Koszmaru.

Średnia ocena: 4.5  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (38)

  • Karo 28.05.2016
    Końcówka trochę zbyt patetyczna, ale to mój znak rozpoznawczy w większości mych skromnych opowiadań (w większych kreacjach już się tego pozbyłem ;) ) Dlatego mam nadzieję, że aż tak bardzo nie zmieni waszej opinii o całości :D
  • Karthus 28.05.2016
    Mnie się tam podobało. Fajny klimat stworzyłeś - ojciec totalny, acz kochający skurwysyn i dzielna córka. Daje 5.

    Ps. Wracasz?
  • Karo 28.05.2016
    Karthus Nigdy nie odeszłem :P Dzięki ;)
  • Karthus 28.05.2016
    Karo cieszę się. Trochę masz u mnie do nadrobienia xd
  • Karo 28.05.2016
    Karthus Oj tak :D Dawno nic tutaj nie czytałem :P
  • Karthus 28.05.2016
    Karo ja też zbytnio nie mogę się skupić na czytaniu. Trochę zaglądam do Niepasteryzowanego. Jak skończe jego Preludium to zobacze.
  • Ginny 28.05.2016
    Zapowiada się ciekawie, na pewno przeczytam kolejną część :)
    Karo, na początku napisałeś: "mam nadzieję, że kiedyś znajdzie ją mój syn". Potem wspomniałeś, że główny bohater ma córeczkę Amy, a co z tym synem?
    Masz ciekawy styl pisania. A i wracasz już do żywych? :D
  • Karo 28.05.2016
    Ginny Z tym synem była ciekawa historia, ale z twojego punktu widzenia popełniłem błąd. Wybacz ;) Synek miał być, ale wycofałem się z tego pomysłu.
  • Ginny 28.05.2016
    Każdemu się zdarza xD
  • Karo 28.05.2016
    Ginny Zróbmy taki test:
    Jestem ciekaw, czy jakbym wrzucił to z innego, nowo założonego konta, to czy więcej ludzi by czytało? jestem cholernie ciekaw, bo jak na razie niestety mam wrażenie, że większość zamiast czytać moje wypociny omija mój nick, bo "to ten chuj" i tak. :D
    Oczywiście jestem wdzięczny Wam za to, że czytacie ;)
    Zrobię tak, że wrzucę tutaj drugą część "Kary", ale następne moje teksty będą wrzucane z innego konta :D przynajmniej na razie. Jestem ciekaw czy ktokowiek mnie rozpozna :D
  • Okropny 28.05.2016
    Karo to, albo cię oleją.
  • Karo 28.05.2016
    Okropny W sumie niezbyt mnie to obchodzi, ale jednak z czystej, nieposkromionej ciekawości muszę sprawdzić, bo to dość ciekawy eksperyment społeczny (a takowe eksperymenty ubóstwiam nad życie - ludzkie i zwierzęce - dosłownie ;)
  • Angela 28.05.2016
    Napiszę tylko: Ja chcę kolejną część i to możliwie szybko : ) 5
  • Karo 28.05.2016
    Dziękuję ;)
  • Angela 28.05.2016
    Karo ty nie dziękuj, tylko pisz : )
  • Karo 28.05.2016
    O ku..a. Tylko napisałem coś o unikaniu "tego chuja" i automatycznie pojawiły się dwa anonimki z pałami (będzie chłosta) :D
  • alfonsyna 28.05.2016
    Nie przeceniaj się, Karo, nie sądzę, że wszyscy Cię unikają - zwyczajnie słaby ruch tu mamy ostatnio. :P
    Chyba trochę faktycznie przesadziłeś z patetycznym zakończeniem, ale nawet mnie to jakoś nie razi - co więcej, mam wrażenie, że styl Ci się poprawia, ale może poczekam na tą drugą część, żeby mieć ogląd całościowy tej historii, oceny teraz nie zostawiam. :)
  • Karo 28.05.2016
    Dzięki ;)
  • Kajamoko 29.05.2016
    Zostawiam 5
    Nie wiem o co chodzi z "tym chujem", bo jestem nowa. Postaram się dowiedzieć, bo wydajesz się spoko xD
  • Karo 29.05.2016
    Dzięki :D
    Jestem swego rodzaju chujem, ale takim, z którym można się spokojnie przyjaźnić ;)
    P.S. Zachowanie postaci w tekście (prócz zadawania kar) wzorowałem głównie na sobie, a nie na psychopatach.
  • Kajamoko 29.05.2016
    Okej...
    Powiedzmy, że Cię rozumiem xD
  • ausek 29.05.2016
    Zaciekawiłeś mnie tym opowiadaniem. Jak dla mnie trochę z mało rozbudowane w pewnych momentach, ale może w następnej części odpowiesz na pytania powstałe w mojej głowie. Zostawiam 4 i czekam na więcej, bo wiem, że stać Cię na to. :)
  • Karo 29.05.2016
    Ausek Nie rozbudowywałem to z jednego ważnego powodu:
    "Czekam na śmierć i chce opowiedzieć moją historię światu i nie mam, kurwa, czasu się rozpisywać."
    Dzięki ;)
  • ausek 29.05.2016
    Karo lubię czytać Twoje teksty, więc nie marudź i dawaj następny. :P
  • Karo 29.05.2016
    ausek Ja nie marudzę :D Tylko cytuję mojego bohatera ;)
  • ausek 29.05.2016
    Karo, wiem, że cytujesz. :D
  • Nazareth 29.05.2016
    Fajne, tylko czemu tak krótko? Czekam na kolejną część :)
  • Karo 29.05.2016
    Kartka mi się skończyła! Nie czytałeś? :D
  • Nazareth 29.05.2016
    Karo To biegiem po następną albo na odwrocie pisz :P
  • Karo 29.05.2016
    Nazareth To był odwrót! Niestety małe te karteczki tu są :D Ale znalazłem ich parę po drugiej stronie korytarza i teraz się dłużej rozpiszę :p
  • KarolaKorman 30.05.2016
    Ciekawie to rozegrałeś i też chcę kolejną część :) mam pewne podejrzenia, kto jest katem naszego bohatera, ale nie będę zdradzać, zostawiam 5 :)
  • Karo 30.05.2016
    Dzięki ;)
  • elenawest 30.05.2016
    Karo ej, a kiedy dodasz kuglarza? Bo czekam, czekam i jakos go nie widze, a obiecales...
  • Karo 30.05.2016
    elenawest Po tym tekście. Na pewno ;) Kurcze, kompletnie nie wiedziałem jak obrobić w niektórych miejscach i jak zakończyć rozdział :(
  • elenawest 30.05.2016
    Karo jakby coś, to śmiało pisz, postaram się jakoś pomóc :-D
  • Karo 30.05.2016
    elenawest ok
  • Ciekawe...
  • Karo 04.06.2016
    Cóż takiego?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania