kąt prosty

ukrzyżowana propaganda

jest pogardą dla gwoździ

ptaki latają wyżej od śliny

stary świat nowy świat

czy wiesz że cisza nie kłamie

jest zwiastunem

nie musi niczego nazywać

 

wszystkie sentencje ubrane w słowa

są martwe

Średnia ocena: 2.7  Głosów: 13

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (49)

  • betti 23.06.2019
    Ja tak sobie myślę, że niektórzy ludzie też są martwi... takie żywe trupy.
  • Jacom JacaM 23.06.2019
    Tak sobie myślę, że dla niektórych umartwianie jest drogą do zbawienia ( dokądkolwiek i jakkolwiek), dobrze by jednak było, żeby tej praktyki nie wymagali od innych.
  • betti 23.06.2019
    Jacom JacaM a kto wymaga? Czy to my w każdym wierszu napadamy na ateistów?
  • Jacom JacaM 23.06.2019
    betti każdy ma prawo rozumieć tekst jak chce, jeżeli z twojej perspektywy to napaść na chrześcijan, to twój odbiór. A tak na marginesie, każdy też może rozumieć wiarę na swój sposób
  • betti 23.06.2019
    ''ukrzyżowana propaganda

    jest pogardą dla gwoździ'' - tylko idiota nie zobaczy tutaj ataku. Tylko ateista może pozwolić sobie na takie słowa. W islamie byś za to zapłacił życiem.
  • yanko wojownik 23.06.2019
    Betti - z tym islamem zataczasz kręgi - no może jeszcze nie, ale się powtarzasz i jesteś na dobrej ku temu drodze. Zapomniałem jaką religię wyznajesz - coś tam - no jeden z tych mitów chyba. Taka długa wiara w urojenia, bywa objawem schizofrenii - nie twierdzę, że u Ciebie. Przypomniałem sobie, że po prostu bardzo lubisz Watykan.

    Wiersz dobry - podoba mi się, dobry - lepszy powstaje, jak umysłu dogmaty nie wiążą, aż do skrępowania.
  • betti 23.06.2019
    yanko wojownik bądź tak uprzejmy nie tykać mnie, ani mojej religii, ja się przecież nie czepiam Twojego ateizmu... Nudzisz się, kup piwo, rozpal grilla, zaproś znajomych i zapomnij łaskawie o moim istnieniu. Dziękuję.
  • yanko wojownik 23.06.2019
    betti, a to tak się da, jak ciągle trzaskasz manifesty, ty wyrażasz swoje, ja bronie mojego, bo Twoje temu zagraża.
  • betti 23.06.2019
    yanko wojownik jeszcze nigdzie nie napisałam, że ludzie bez żadnej wiary, warci jedynie szubienicy, prawda? Wszak śmierdzicie sami sobie... nie mam zamiaru wąchać, nie lubię zapachu trupa.

    Czy teraz jesteś w stanie ogarnąć tak proste słowa?
  • Bogumił 24.06.2019
    ateiści jak żywe trupy, ludzie żywcem pogrzebani, wspaniała metafora betti
  • betti 24.06.2019
    Bogumił najśmieszniejsze jest to, że ja nigdy nie dzieliłam ludzi na katolików i ateistów. Jak do tej pory żyliśmy zgodnie, niczego sobie nie narzucając i wzajemnie szanując.
    Dopiero od jakiegoś czasu, jakby ktoś kij w mrowisko włożył, ateiści poczuli się zagrożeni, jakby katolicyzm był grypą, która mogłaby ich zarazić,
    Jak napisał nasz wiejski filozof Yanko,

    ''ja bronie mojego, bo Twoje temu zagraża.''

    Jak moje może mu zagrażać, kiedy ja nie chodzę za nim z wodą święconą, nie wbijam do głowy nauki Jezusa, nie stoję przy jego domu i nie krzyczę, żeby szedł do kościoła, w ogóle, kiedy nie wejdzie mi na oczy, to nie pamiętam, że istnieje. Więc o czym on do diabła radośnie świergocze? Rozum mu odjęło, czy ogólnonarodowa mania uderzać w katolików?
    Tylko kij ma dwa końce, czego nie zawsze taki atakujący ma świadomość.
  • Bogumił 24.06.2019
    betti, niestety to efekty wieloletniego prania mózgów, popychania ich do tego przez media, oskarżania o wszystko Kościoła. Najśmieszniejsze jest to, że oni z tymi wypranymi medialnie mózgami, co też im wmówiono uważają że jak plują na Kościół to stają się rycerzami jakiegoś bliżej niesprecyzowanego "postępu", "nowoczesności". A to tylko żałosne małe żuczki porzucające nieświadomie co do dla dziesiątek pokoleń Polaków było najważniejsze na świecie. Bo cóż, jak nie Bóg.
  • Nuncjusz 24.06.2019
    Od przrszło 40,lat jestem ateistą i proszę na nich nie pluć
    Jest różnica między ateistami a antyklerykałami, czy kimś takim
    Bardzo mnie wkurwia obecna nagomka na kościół.
  • betti 24.06.2019
    Ja też piszę, że jestem katoliczką i proszę na mnie nie pluć i co to daje - nic. Jakby ziemia nie mogła pomieścić wszystkich. Chore to.
  • Bogumił 24.06.2019
    Słusznie zwróciłeś Nuncjuszu uwagę na ten drobny "szczegół", rozróżniając między zwykłymi, nie agresywnymi, a nawet sympatyzującymi z tradycją Kościoła ateistami, a antyklerykałami, agresywnymi, tępymi prorokami trwającej wojny ideologicznej. Takimi nowymi Lutrami, tylko już całkowicie bezbożnymi. Bo to o nich piszę w tekście powyżej.
  • Jacom JacaM 24.06.2019
    Nuncjusz taa, nagonka na Jankowskiego i Cybulę no i jeszcze na Rudzka, straszna ta nagonka liczona w setkach milionów złotych , nagonka na największego posiadacza gruntów w Polsce
  • Nuncjusz 24.06.2019
    Jacom JacaM nie interesują mnie poszczególne ewenty. Mówię o ogólnym trendzie. Poza tym, nie chce mi się pietdolić w tym temacie. Nie jestem żadmym bojówlarzem. Uważam. że to co się ostatnio dzieje, jest zwykłym przeginaniem pały
    Baj
  • Jacom JacaM 23.06.2019
    Hm....a podobno nie żyjemy w islamie :-) tylko idiota widzi tu atak. Widocznie dla ciebie propaganda nie jest pogardą. Taka wiara musi być słaba i płytka
  • betti 23.06.2019
    Napiszesz coś jeszcze w ten sposób, a oskarżę Cię o obrazę uczuć religijnych - masz to jak w banku!
  • betti 23.06.2019
    Nie żyjemy w islamie, ale nawet islam uważa Jezusa za proroka, mają to zapisane w Koranie... możesz tam pojechać i zacząć pluć... ciekawe jak długo byś pożył.
  • Jacom JacaM 23.06.2019
    betti nie rozśmieszaj mnie, to jest żałosne. A twoje uczucia religijne mnie nie interesują, jak już chcesz się odnieść do jakiś krajów, to może do Irlandii , Hiszpanii . Ale nie, tu ma być religijny dyktat :-) Może przyrzyj się historii Europy i szerzej tzw. cywilizacji zachodniej, może dostrzeżesz, ile on wynika z chrześcijaństwa a na ile że sprzeciwu wobec niego
  • Bogumił 23.06.2019
    Jacom JacaM Hiszpania nieuku istnieje dzięki chrześcijaństwu, bo gdyby nie chrześcijanie byłaby nadal arabska. Tożsamość irlandzka też jest na wskroś chrześcijańska, od czasów świętego Patryka. To, że się na moment zagubili, i że władzę dzierżą tam chwilo łotry, nie wyciągaj sobie z tego, zbyt daleko idących wniosków. Wszystko się jeszcze może odmienić.
  • Jacom JacaM 23.06.2019
    Bogumił spadaj że swoją tożsamością pedofilską , a może wybierz się tam oni ci wyjaśnią jak zmienił się ich stosunek, zasadniczo do katolicyzmu i dlaczego
  • Bogumił 23.06.2019
    Jacom JacaM Masz miłośniku pederastów i pedofilów swoją obronę zboczeńców. Już niedługo tych waszych parad. Pederaści to zwykli pedofile i w tej chwili każde ich wystąpienie może być traktowane jako promocja pedofili. Można postawić znak równości. To tak naprawdę, sygnał ostrzegawczy dla wszystkich obrońców inności na opowi. Bronicie bandytów:

    Skandynawskie forum internetowe społeczności LGBTQ o nazwie Qruiser zablokowało konta 40 mężczyzn, którzy składali propozycje seksualne 14-letniemu chłopcu. Wśród nich był działacz fundacji organizującej Paradę Równości w Sztokholmie - pisze w środę "Svenska Dagbladet".
    Dziennikarze tej szwedzkiej gazety przeprowadzili prowokację dziennikarską, polegającą na wymyśleniu postaci 14-letniego Davida, który właśnie miał odkryć w sobie homoseksualizm. Jak pisze "Svenska Dagbladet", poprzez internetowe forum społeczności LGBTQ oraz ułatwiającą spotkania aplikację Grindr wielu mężczyzn składało chłopcu seksualne propozycje oraz wysyłało zdjęcia swoich organów płciowych.
  • Jacom JacaM 23.06.2019
    Bogumił znowu cię dupa swędzi miłośniku pedofili w sutannach, ale ty to dobrze wiesz
  • Bogumił 23.06.2019
    Jacom JacaM Twoja mamusia pewnie była ofiarą pedofila i owocem tego związku jesteś ty, homoseksualista, pedofil. Taki sam, jak ci na tym portalu. Już niedługo waszego. Wszystkie wasze marsze zostaną niedługo zakazane jako przestępcze, zagrażające dzieciom.
  • Jacom JacaM 23.06.2019
    Bogumił , katoliku jak to u was jest z podnoszeniem kamienia ,???? widziałem takich chrześcijan jak ty, co prawda byli głównie prawosławni. Z łatwością przychodziło im gwałcenie muzułmanek, tych bardzo nieletnich też. Każdy fanatyk religijny jest taki sam, islamski czy katolicki. Twojej matki nie będę tykał, to nie jej wina że ma takiego syna śmiecia
  • Bogumił 24.06.2019
    Jacom JacaM najgorsi są fanatycy ateistyści, fanatycy całkiem bezideowi i bezinteresowni, ze zwykłej głupoty, tacy jak ty miłośniku pedofili = pederastów.
  • Tomek Bordo 23.06.2019
    Widzę, że lewica na opowi rozrasta się w oszałamiającym tempie. Wrotycz, Ozar, Jacom....
  • Bogumił 23.06.2019
    Wrotuś to córka marnotrawna, na pewno się nawróci, trzeba łagodnie z miłością nad naszą siostrą odłączoną pracować;)))
  • yanko wojownik 23.06.2019
    Bogumił, Męczycie umysł tym ogłupianiem - jak za forsę, to jeszcze rozumień i tak zakładam, że za, właśnie. Jeśli to odzwierciedlenie tego co w umysłach, to żałość bez współczuć.
    Jak przekonać zdolnych oraz grafomanów, żeby przestali was karmić? Sami se wyhodują, czego może i pragną, a potem se pójdą na portale z ograniczoną wolnością wypowiedzi, zaś tu się wszyscy będą modlić .
  • Belladonna 24.06.2019
    Jako poganka, politeistka, przeczytałam tę czczą dyskusję i...mam głęboko wywalone. Właściwie komentuję, żeby troszkę podpalić. Ot, taki Perunowy czas :D
  • Jacom JacaM 23.06.2019
    Hm...tekst nie ma nic wspólnego z lewicą ani prawicą
  • Kanulas 23.06.2019
    To nie jest poezja.
  • Belladonna 24.06.2019
    Jak już żeście się tak podpalili, to ja tak offtopowo poproszę o głosy pod petycją o nieoddanie braciszkom na Łyścu 5ha parku narodowego na cele kultowe, czyt. na parking na szczycie. Przynajmniej zrobicie coś mądrego dla pokoleń https://secure.avaaz.org/pl/community_petitions/Ministerstwo_Ochrony__Sprzeciwiamy_sie_zmianom_zakresu_ochrony_przyrody_i_majatkowym_na_szczycie_Lysca_Lysa_Gor/?rc=fb
  • Bogumił 24.06.2019
    Wal się.
  • Belladonna 24.06.2019
    Bogumił popierasz przerabianie Parku Narodowego z unikatową florą na parking? Pomijając propozycję seksualną.
  • Bogumił 24.06.2019
    Belladonna Wal się głową o parapet, a do miłości weź sobie jakiegoś pederastę.
  • Belladonna 24.06.2019
    Bogumił hmm, jeśli chciałeś bronić swojej religii, to gratuluję ścieżki. Merytoryka, ogłada, styl wypowiedzi... Słomek rozumiem nie potrzebujesz, by jednak zdjąć łuskę z oczu twoich. Pederasta woli parówki, zatem moja osoba raczej nie byłaby dla żadnego pociągająca. Dwa, nie wyraziłam poglądów politycznych, czy też społeczno-kulturowych, a zatem utożsamianie mnie z głęboką lewicą, to dalece idąca nadinterpretacja, zapalczywość i co tu mówić, brak horyzontów. Trzy, zadałam Ci pytanie, na które odpowiedź wyraźnie Cię przerasta, przez co uciekasz się do inwektyw i wulgaryzmów. Jeżeli chcesz dyskutować, proponuję podnieść poziom, bo nie staje, albo zaprzestać i oszczędzić sobie wstydu.

    Pozostaje jeszcze kwestia, po co ja odpowiadam Tobie. To proste. Rozmowa z Tobą jest w pewien prymitywny, ułomny sposób zabawna.
  • Canulas 24.06.2019
    Taaa, obadałem petycję, choć najczęściej mam takie akcje w dupce. No ale dziś jakoś tak... Se obadalem
  • Belladonna 24.06.2019
    Canulas i? Wnioski? :)
  • Canulas 24.06.2019
    Belladonna, nooo, stawiam na naturę. Jeżdżę rowerem. Niepotrzebny mi kolejny parking ;)
  • Belladonna 24.06.2019
    Canulas cieszy mnie to niezwykle. Każdy głos cenny. Dziękuję :)
  • Bogumił 24.06.2019
    Belladonna Zabawna, dla mnie nie jest zabawna rozmowa z tobą. Generalnie nudzą mnie rozmowy z ludźmi intelektualnie sprawnymi inaczej, jak to nazywacie, które dodatkowo myślą, że pozjadały wszystkie rozumy. Nie lubię taplania się z określonymi osobnikami w błocie. Akurat nie bronię swojej religijności, tylko krytykuję twoją inność intelektualną. Wszystko kojarzy ci się z jednym. A propos skłonności seksualnych nie wiem co was pociąga, trupy, dzieci jak tych kilkudziesięciu pederastów ze Sztokholmu, czy walenie w ścianę. W każdej chwili możecie przecież być kim chcecie, zoofilami, pedofilami, homoseksualistami. Macie szeroki wachlarz wyboru. Ludzi bez moralności może pociągać wszystko. Poza tym gdzie masz inwektywy z mojej strony? Pederasta to normalne określenie używane od wieków, na obrzydliwą czynność seksualną uprawianą przez niektórych mężczyzn. "Wal się" faktycznie nieładne,za to przepraszam.
  • Belladonna 24.06.2019
    Bogumił czy Ty, chłopcze, masz jakiś problem z seksem? Bo szczerze wygląda to na obsesję. Pierwotny komentarz, jak pewnie (nie) zauważyłeś, dotyczy ochrony Parku Narodowego. Moje kolejne pytania również. Insynuacje seksualne są wyłącznie Twoje. Widocznie dużo o tym myślisz. I tak, zdecydowanie mój intelekt jest daleko od Twojego.
  • Belladonna 24.06.2019
    Bogumił Ach i jeszcze jacy wy? Zdecydowanie występuję w jednej, swojej własnej osobie.
  • Belladonna 24.06.2019
    chętnie, ale chwilowo w robocie jestem, zatem chyba nie wypada. :)
  • Kastor 24.06.2019
    Nie zapomnij spuścić za sobą wody, baj.
  • Canulas 24.06.2019
    Utwór w kwestiach czuciowych (jak i doboru słów) bardzo mi się podoba

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania