Poprzednie częściKlub i Villa Raj

Klub Zamek Forever

"Klub Zamek Forever"

 

gatunek: sny/fantastyka/czas wolny/koleżeństwo/imprezy/surrealizm/podróże

 

Średniej wielkości plażowe miasto u wybrzeży Zatoki Biskajskiej. Inny, alternatywny, lepszy świat oraz wszechświat. Ciepło i słonecznie, wiosna 2009.

 

Dwoje rodzeństwa, nazywających się Mysta Brada i Lejdy Sista, miało po dwadzieścia siedem lat orz mieszkało między różnorodnym architektonicznie centrum miasta a eleganckimi przedmieściami, w klimatycznej dzielnicy przytulnych kamienic z okiennicami, balkonami i tarasami, otoczonych ogrodami z trawnikami oraz stawami.

 

Pod ich dom przyjechał autobus wycieczkowy. Wsiedli, a wtedy pojazd odjechał w kierunku centrum miejscowości. Zanim dotarli do tajemniczego celu, zatrzymali się osiem razy. Na każdym przystanku, dołączało do nich po jednym koledze i po jednej koleżance. Wszyscy mieli po dwadzieścia siedem lat. Autobus zatrzymał się w centrum miasta, w bardzo eleganckiej dzielnicy kilku zamków oraz dziesiątek kamienic, otoczonych ogrodami z drzewami, ławkami klasycznymi oraz bujanymi, palmami i fontannami. Pasażerowie, których było osiemnaścioro, wyszli z pojazdu na zewnątrz. Świeże powietrze pachniało wiosenną, rozkwitającą roślinnością, a zwłaszcza kwiatami.

 

Przed dziewięcioma kolegami i dziewięcioma koleżankami stał artystyczno-kulturalny Klub Zamek, który wyglądał jak nieco bajkowy zamek z wieżami oraz balkonami. Był otoczony klimatycznymi murami, skrywającymi subtropikalny ogród z palmami, bananowcami, figowcami, wielkimi żywopłotami, rozległymi trawnikami i tarasami, a także z ławkami, huśtawkami oraz fontanną.

 

Ludzie przeszli przez fragment ogrodu. Do wnętrza wspaniałego i robiącego wielkie wrażenie budynku weszli przez piękne, zabytkowe, podwójne drewniane drzwi. Znaleźli się wewnątrz korytarza, gdzie spotkali pięciu przewodników i pięć przewodniczek, a spotkanie było zadziwiające oraz iście nostalgiczne. Tutejsi byli bowiem dla turystów i turystek wieloletnimi dobrymi znajomymi, spotykanymi wielokrotnie podczas niezwykłych oraz mających miejsce zaledwie dwa lata wcześniej podróży po wielu różnych, wspaniałych krainach zarówno tego świata, jak i po wielu różnorodnych oraz zaskakujących planetach, porozrzucanych po wszechświecie.

 

Powietrze wypełniło się przezroczystą i bardzo przejrzystą, żółto-różowo-pomarańczową poświatą. Dziesięcioro miejscowych miało po około pięćdziesiąt lat. Przedstawili gościom plany nowych imprez oraz fantastycznych podróży, jednak z zachowaniem autentycznych i oryginalnych klimatów z przed lat, a nawet dokładnie tej samej muzyki, która w tamtych wspaniałych oraz niezwykłych czasach często pojawiała się w radiu i w telewizji. Tymczasem nazwa owego pomysłowego projektu brzmiała: "Klub Zamek Forever".

 

Od razu po przejściu z korytarza do przedpokoju, wszyscy weszli na piętro, a wtedy Lejdy Sista przeszła do drugich schodów. Zauważyła, że wschodnia część korytarza była pomalowana w nowe, żółto-zielone kolory, podczas gdy zachodnia część pozostała zachowana w starszych barwach, a mianowicie w bieli i odcieniach beżu. Na środku znajdującej się na piętrze części korytarza, między schodami a oknami, kobieta spostrzegła cztery przyklejone do ściany kafelki. Dwa z nich były brązowe, a dwa kolejne miały niebieski kolor. Tymczasem dekoracyjne obramowanie, które uzupełniało całość, było barwy jasnozielonej.

 

Dziewięciu kolegów, dziewięć koleżanek, pięciu przewodników i pięć przewodniczek weszło do jednego z romantyczno-inspiracyjno-twórczo-imprezowych pomieszczeń, gdzie zjedli ciasto lub owoce oraz wypili kawę albo herbatę, po czym zatańczyli wesołe i zabawne tańce przy muzyce dyskotekowej z trzech ostatnich dekad dwudziestego wieku, jak i z wczesnych oraz środkowych lat dwutysięcznych, bardzo podobnie jak w starszych, oryginalniejszych, bardziej bajecznych, fantazyjnych, tajemniczych i niezwykłych czasach. Wszyscy znowu mieli jeden wspólny sen, że byli gwiazdorami oraz gwiazdami rock and rolla, posiadającymi wielobarwne włosy, a z sufitu sypał się złoty i srebrny, świecący pył.

 

Po trwającej zaledwie sto kilkadziesiąt minut, ale wypełnionej po brzegi pozytywną energią i niezliczonymi wspaniałymi wspomnieniami z cudownych, szalonych oraz niezwykłych czasów, wszyscy z powrotem przeszli z wielofunkcyjnego pokoju artystyczno-imprezowo-rekreacyjnego do przedpokoju i wrócili na korytarz. W ten sposób minęła im pierwsza połowa dnia. Była pełna bardzo dobrych, przebojowych, kapitalnych, oryginalnych i rewelacyjnych przygód.

 

Trzydzieścioro uradowanych i podekscytowanych ludzi wyszło z korytarza, przez piękne drzwi na zewnątrz, przed zamek. Na podwórku, między budynkiem z kilkoma drzewami liściastymi i krzewami kwitnącymi, jedna z osiemnastu dwudziestosiedmioletnich osób wyciągnęła z magicznej kieszeni kolorową piłkę plażową, a wtedy wszyscy z nich stanęli w kręgu i zaczęli rekreacyjnie odbijać lekki kulisty przedmiot, podając go wzajemnie między sobą. W międzyczasie, przewodnicy wraz z przewodniczkami poszli w stronę płotu frontowego i zniknęli po drugiej stronie budowli.

 

Po kilkunastu minutach beztroskiej zabawy, piłka zniknęła i z powrotem znalazła się w magicznej kieszeni osoby, do której należała, a rozbawieni ludzie poszli na pobliskie ławki, mieszczące się między trawnikiem a placem. Usiedli na nie. Czekali przez kilka minut na pojazd mający zabrać ich w niezwykłą i pełną iście kosmicznych przygód podróż na inną, ekscytującą i fascynującą planetę. W międzyczasie rozmawiali i śmiali się.

 

Z pogodnego nieba przyfrunął kosmiczny rakietobus czaso-przestrzenny. Wylądował na parkingu, nieopodal płotu i rosnącego wzdłuż niego żywopłotu. Ludzie wyszli z ogrodu i poszli na przystanek, po czym weszli na pokład niezwykłego pojazdu, który następnie wzbił się w powietrze i pofrunął w daleki kosmos. Gdy upłynęły trzy godziny, rakietobus wylądował na tropikalnej planecie, pełnej różnorodnych krajobrazowo wysp z palmami kokosowymi i jasnobeżowymi plażami, otoczonych przez jasnoniebieskie, płytkie morza i oceany, u wybrzeży których wszyscy byli bez przerwy bardzo szczęśliwi.

 

nastrojowa muzyka:

 

Chic - Good Times

Earth, Wind & Fire - September

The Whispers - And The Beat Goes On

Tubeway Army - Are Friends Electric

Patrick Hernandez - Born To Be Alive

Chic - Le Freak

Sheila and B. Devotion - Spacer

Sheila and B. Devotion - Put It In Writing

Electric Light Orchestra - All Over The World

Kool & The Gang - Celebration

Sugarhill Gang - Rapper's Delight

Earth, Wind & Fire - Let's Groove

Egyptian Lover - Freak-A-Holic

Kool & The Gang - Get Down On It

A Flock Of Seagulls - I Ran

The Clash - Rock The Casbah

ABC - The Look Of Love

Rose Laurens - Africa

Michael Jackson - Beat It

Trans-X - Living On Video

Peter Schilling - Major Tom

Taco - Puttin' On The Ritz

Eurythmics - Sweet Dreams

Men Withous Hats - The Safety Dance

Wang Chung - Dance Hall Days

Van Halen - Jump

Alphaville - Sounds Like A Melody

Nik Kershaw - The Riddle

Nik Kershaw - Wouldn't It Be Good

Harold Faltermeyer - Axel F

Jan Hammer - Crockett's Theme

Eurythmics - There Must Be An Angel (Playing With My Heart)

Miami Sound Machine - Conga

Los Lobos - La Bamba

A-ha - The Living Daylights

Prefab Sprout - The King of Rock 'N' Roll

Desireless - Voyage Voyage

Bee Gees - You Win Again

Kim Wilde - You Came

Ice MC - Easy

Guru Josh - Infinity

2 Unlimited - Get Ready For This

C+C Music Factory - Gonna Make You Sweat

Tom Petty - Learning To Fly

The Shamen - Move Any Mountain

Michael Jackson - Remember The Time

Gabrielle - Dreams

Luniz - I Got 5 On It

Skee-Lo - I Wish

Robert Miles - Fable

Fugees - Ready Or Not

Jamiroquai - Virtual Insanity

Puff Daddy & Faith Evans feat. 112 - I'll Be Missing You

2Pac & Talent - Changes

Wamdue Project - King Of My Castle

Celine Dion - That's The Way It Is

Spice Girls - Spice Up Your Life

Will Smith - Miami

Robbie Williams - Millennium

Craig David - 7 Days

Vanessa Amorosi - Absolutely Everybody

French Affair - My Heart Goes Boom

Robbie Williams - Rock DJ

Kylie Minogue - Spinning Around

Moloko - The Time Is Now

Jennifer Lopez - I'm Real

Eve feat. Gwen Stefani - Let Me Blow Ya Mind

Outkast - Ms Jackson

Jennifer Lopez - Play

Pink - Get The Party Started

Daniel Bedingfield - Gotta Get Thru This

Stereophonics - Have A Nice Day

Las Ketchup - The Ketchup Song (Asereje)

Fat Joe feat. Ashanti - What's Luv

Jennifer Lopez fest. LL Cool J - All I Have

Pink feat. William Orbit - Feel Good Time

Outkast - Hey Ya

50 Cent - In Da Club

Lumidee - Never Leave You

Justin Timberlake - Rock Your Body

Eminem - Sing For The Moment

Black Eyed Peas - Let's Get It Started

Shapeshifters - Lola's Theme

Linkin Park feat. Jay Z - Numb/Encore

Franz Ferdinand - Take Me Out

Natasha Bedingfield - These Worlds

Kelis - Trick Me

Aqua Vs Kevin Lyttle - Turn Barbie On

Usher fest. Lil'Jon & Ludacris - Yeah!

Double-M - Tornerai

Paola E Chiara - Vamos A Bailar

Mr C The Slide Man - Cha-Cha Slide

Coldplay - Clocks

Snoop Dogg, Pharrell Williams & Uncle Charlie Wilson - Beautiful

Madonna - Hollywood

Patrick Nuo - Reanimate

Patrick Nuo - 5 Days

Safari Duo - Played-A-Live (The Bongo Song)

ATB - You're Not Alone

Black Eyed Peas - Don't Phunk With My Heart

Gorillaz - Feel Good Inc

2Pac feat. Elton John - Ghetto Gospel

Good Charlotte - I Just Wanna Live

Simon Webbe - No Worries

Snoop Dogg feat. Charlie Wilson & Justin Timberlake - Signs

Kelly Clarkson - Since U Been Gone

Fort Minor - Believe Me

Cassie - Me & U

Nelly Furtado feat. Timbaland - Promiscuous

Monrose - Shame

Ne-Yo - So Sick

Madonna feat. Justin Timberlake - 4 Minutes

 

Koniec.

Średnia ocena: 4.2  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (6)

  • Szpilka 17.06.2020
    Piotrek, skojarzyło mi się z Klubem 27 - Robert Johnson, Brian Jones, Jimi Hendrix, Janice Joplin, Jim Morrison, Kurt Cobain, Amy Winehouse. Krótko żyli, za to bardzo intensywnie ?
  • Piotrek P. 1988 17.06.2020
    Dziękuję za inspirujący, przebojowy i oryginalny komentarz, pozdrawiam :-)
  • Pasja 17.06.2020
    Kolorowo jak zwykle i beztrosko. Podróże i cudowne mieszane towarzystwo i przygoda w takiej obsadzie muzycznej to tylko może u ciebie się przydarzyć. Pozdrawiam cieplutko
  • Piotrek P. 1988 17.06.2020
    Dziękuję za pełny koloru, optymizmu i radości komentarz, również pozdrawiam :-)
  • Dekaos Dondi 18.06.2020
    Piotrek P.1988→Pozytywna energia, w pozytywnym otoczeniu, z przygodami i muzyką, która by mogła dopełnić dzieła.
    Jedyna co by mogło zaszkodzić, to gdyby zaczęli grać wszyscy naraz. Też byłoby ciekawie, lecz niekoniecznie do wytrzymania:))
    Tekst w Twoim stylu. Jestem:za:)↔Pozdrawiam:)↔5
  • Piotrek P. 1988 18.06.2020
    Dziękuję za wesoły komentarz i za ocenę, pozdrawiam :-)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania