Uwaga, utwór może zawierać treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich!

Krótka rzecz o dwóch włoskich braciach.

Florencja, 1654 r.

Dwóch chłopaków siedziało pod fontanną i skrobało w swoich notatnikach. Większy, Giovanni (*1), był grubaskiem o lwiej grzywie kręconych włosów i sardonicznym uśmiechu przyklejonym do twarzy, zaś mniejszy, Rafael (*2), nie mógł usiedzieć w miejscu i wiercił się nieustannie. Jego wygolona na łyso czaszka, podobnie jak grzywa Giovanniego, była wyrazem młodzieńczego buntu i sposobem na pokazanie całemu światu, że albo będzie tak jak on chce, albo nie będzie wcale.

I wszyscy mogą się wypchać.

 

- Rafaelu - zagadnął brata większy. - Cóż to tak pilnie skrobiesz w tym swoim zeszycisku?

Ogolony spojrzał na drugiego, popatrzył przez chwilę, jakby oceniając sytuację, po czym rzekł:

- Pamiętasz, Giovanni, opowieści stryjaszka? O dzikich szczepach ludzi Nowego Świata? No więc myślę o tym, jak ich magia może oddziaływać na białego człowieka... - odwrócił się do brata i odłożył zeszyt. Na kartce, prócz tekstu, były szkice ludzi z gałęziami zamiast rąk i pioruny rozdzierające mrok. Wyciągnął ręce, gotów do gestykulacji. - Giovanni, wyobraź sobie ludzi na mechanicznych koniach, napędzanych magiczną siłą ziemi. Wyobraź sobie pustynię, utwardzoną drogę, a na niej stację. Magia dzikich wibruje w powietrzu, widzisz to? (*3)

Giovanni patrzył na brata. Znane było nie od wczoraj, że Rafael ma zadatki na księdza-egzorcystę lub jednego z tych nowoczesnych medyków, którzy po kryjomu kroją trupy. Nie raz rozmawiali o niespaniu podczas spania, o zaletach ćwiczeń fizycznych i kąpielach błotnych. Rafael nawet sypiał przy otwartym oknie na podłodze, całkowicie przekonany, że hartuje organizm. Z jego organizmem wszystko było w porządku, mówili sąsiedzi i rodzina. Tylko z głową nie tak.

- Widzę to, Księciuniu. Mów dalej, co z tymi mechanicznymi końmi...?

- Pół-wozy, pół-konie, właściwie. Taki koń na kołach, coś takiego. Kilku jeźdźców jadących przez suchą krainę, z florenami ukradzionymi innemu. Jeden z jeźdźców umiera, inny spotka ducha nieżywej dziewczynki (*4). Inny, o wyglądzie wuja Bartolomeo, będzie patrzył, jak ucinają mu nogę, a... - urwał, gdyż Giovanni uniósł rękę.

- Oszczędź mi tych okropnych detali, Rafaelu. Opowiedz mi o czymś innym, no, co tam wyskrobałeś w zeszłym kwartale. Jak rozwinąłeś te gromowładne bliźniaki...? Jak im tam, Kanati i Angela?

Starszy z chłopców, łysy z wyboru pokręcił głową, przysunął się bliżej i zaczął opowiadać.

Czas mijał, łysy mówił, kudłaty słuchał poskubując rzadką bródkę i co jakiś czas zapisywał coś w swoim notesie.

- ...Koniec końców, trafiają z powrotem do Europy, gdzie polują na potwory, między innymi do Francji. Zakończyłem to tak, że Barthes ma jej wyznać miłość, ale jednak nie wyznaje. (*5)

Długowłosy podniósł wzrok znad szkicu przedstawiającego indiańskie tipi z głową kobiety i pazurami rysia.

- I czemu nie wyznaje? - spytał.

Łysy wzruszył ramionami, przetarł czaszkę dłonią, zmienił pozycję na gzymsie. Giovanni podał im jabłka i obaj wyciągnęli swoje noże, by je obrać - każdy inaczej.

- A ty? Jak twoje historyjki? - spytał, chrupiąc jabłkiem, Rafael.

- A, nie chcesz tego słuchać.

- No, mówże, chłopcze!

Giovanni żachnął się, ale spytał:

- Co chcesz najpierw? To z cudzołóstwem, upojnymi nocami wśród magicznych stworzeń, czy wszystko ci jedno? (*6)

Niższy wiedział, że to pułapka i zareagował odpowiednio.

- Kolejność nie ma znaczenia. Mów, nie owijaj w len, czy jak to się mówi.

Ten rozczochrany chrząknął, oponka tłuszczu na jego brzuchu zafalowała. Zaczął mówić, nie patrząc na brata. Nigdy nie patrzył na rozmówcę, gdy rozmawiał. Zarzucano mu brak szacunku, ale gdy już spojrzał w oczy rozmówcy, było jeszcze gorzej. Jeśli w oczach starszego z braci skrzyły się iskierki szaleństwa, to w piwno-zielonych, ukrytych za okularami, oczach młodszego, szalała prawdziwa pożoga. Poza tym rzadko kiedy potrafił się wysłowić porządnie. Bez przerwy przeklinał i powtarzał głupie powiedzonka zasłyszane wśród gminu, z którym, ku rozpaczy rodziny, chętnie przebywał.

- Na małej, zwykłej wsi mieszka odkrywca i wynalazca, z którym mieszka pół-kobieta, pół-namiot, która zjada kłopotliwych sąsiadów. Nieopodal nich mieszka zaprawdę urodziwa dama, która chętnie chadza z wynalazcą, amatorem wprawdzie lecz walecznym, do łoża, i zawsze wie, gdzie jej miejsce. Uśmiecha się pięknie i ma takie cyce! - Pokazał. - No, a on jest okropny, ale ma dobre serce. Na strychu mieszka mu wilkołak, któremu czyta poezję. (*7) Dobra, widzę, że nie słuchasz.

- Słucham, słucham. A to takie... Wiesz, co pisałeś, z tym... Że anieli i diabli, coś tam?

Giovanni spojrzał na brata poważnie.

- Powiem ci, ale jak się ze mnie nabijasz, toś glista i pachoł.

Łysy przyłożył rękę do serca, poważnym spojrzeniem okrasił ukłon.

- Najpacholszy i najgliściejszy. Mów, bo się chmurzy, a nie chcę, żebyś zmókł, chłopcze.

Nazwany "chłopcem" westchnął ciężko, ale zaczął opowiadać.

- Wyobraź sobie zabójcę na usługach niebios, który dostaje zlecenie na zamordowanie kurtyzany. I idzie z nią do zaułka, gdzie po "francuskiej markizie" zamierza ją zabić, ale zamiast tego to ona zabija jego.

- Jak?

- Strzelbą z bardzo krótką lufą, właściwie dwiema, ale bardzo krótkimi. Którą wyciąga z cipy, gdy robi mu finał "markizy" i strzela mu w twarz. Dopiero potem dowiadujemy się, że strzelbę dał jej diabeł, żeby zagrać aniołom na nosie. (*8) - Skończył i sięgnął po kolejne jabłko.

Przez chwilę słychać było tylko chrupanie i mlaskanie. Gruby lubił jeść, co robił często i obficie, kiedy się tylko dało.

- Ty, to dobre jest - powiedział ten mniejszy po chwili.

- A, pierdolisz.

 

Koniec.

 

Przypisy.

 

*1 Okropnego portret własny

*2 Canulas, jako żywy

*3 Seria Canulasa "Pięćset mil do domu"

http://www.opowi.pl/piescet-mil-do-domu-czesc-i-a35702/

*4 j/w, tylko bliżej końca

*5 Seria Canulasa "Rura w ziemi"

http://www.opowi.pl/rura-w-ziemi-iii-czesc-xiii-a35612/

*6 Teoria Rithy, że wszędzie u Okropnego w tekstach jest nadmiar seksu ;]

*7 Seria Okropnego "Penny Pulp"

http://www.opowi.pl/szukaj?q=Penny+Pulp

*8 Tekst Okropnego "Sto dni do Armagedonu"

http://www.opowi.pl/sto-dni-do-armagedonu-a40181/

*

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (83)

  • KarolaKorman 26.02.2018
    Bardzo fajna scenka :) Trochę było z Canulasowego powrotu do domu, ale całej reszty nie skojarzyłam. Może nie powinnam , bo i nie miałam z czym, to próżny wysiłek kombinować. Tak czy siak bracia byli ciekawi i rozmowa przednia. Podobało mi się :) 5 wstawione, pozdrawiam serdecznie :)
  • Okropny 26.02.2018
    Jak więcej osób przeczyta, to powinno być wszystko jasne. A jak nie, to Ci opowiem sam, albo wrzucę linki ;)
  • Canulas 26.02.2018
    Okropny, ja oczywiście pokojarzyłem przednio.
    Grubasek powinien coś wtrącić o legendarnych centaurach i byłby już komplet.
    Ewentualnie siostra powinna wyjść z nożyczkami w ręku.
    Dobre. Klimatyczne.
    Teoretycznie proste w odbiorze, no ale zobaczymy.
    Łita ogarnie, a dalej, to nie wiem.
  • Okropny 26.02.2018
    Canulas rozważałem danie linków, ale potem sen zmorzył, więc jeno dodałem.
  • Canulas 26.02.2018
    Okropny, bo ja wiem czy potrzebne. Oceń sam.
    Ja kojarzę, więc nie patrzę do końca obiektywnie
  • Okropny 26.02.2018
    Canulas byłoby (kurwa) głupio (jak chuj) jakbyś nie kojarzył.
  • Canulas 26.02.2018
    Okropny, kurwa, noo wiesz... Ja to pinów nie pamiętam. Czasem mi się coś pojebie.
    No, ale fakt.
  • Ritha 26.02.2018
    Okropny bede tu za pol h, wycywam zagadke xd
  • Okropny 26.02.2018
    Canulas o centaurach to ja już dawno zapomniałem, a kwestię nożyczek zostawiam na torze pobocznym z przyczyn technicznych, nawiasem mówiąc.
  • Okropny 26.02.2018
    Ritha bez pośpiechu
  • Canulas 26.02.2018
    Okropny, a pierdolisz... Centaury wyszły jak ta lalka.
  • Okropny 26.02.2018
    Canulas mówię tylko, że o nich nie pamiętam, rozdział zakończony, zaplute zamazane. Spoko, że wciąż nosisz w łysym serduszku, doceniam.
  • Canulas 26.02.2018
    Pierdolisz tam, że łysym.
    Jak mi się coś czasem nadpodoba, to pamiętam opór.
    Pewnie zajmuje to przestrzeń do zapamiętywania pinów.
  • Okropny 26.02.2018
    Stary, dobry Canulas. W sercu nosi jakieś pierdy o koniach, pinu nie pamięta, a na wyjebaną dysocjację- autokreację się dziwuje, jakby żyrafę z obrzynem w dupie zobaczył.
    Stary, dobry Canulas.
  • KarolaKorman 26.02.2018
    widzisz, to co czytałam, skojarzyłam, ale całej reszty nie czytałam i nie miałam z czym pokojażyć - wiele mam jeszcze do nadrobienia :(
    Dobrze, że dodałeś linki. Takie ofermy jak ja, będą mogły wiedzieć, co tracą :)
  • KarolaKorman 26.02.2018
    KarolaKorman pokojarzyć * w takiej formie podkreśla, to i zmieniłam na ż, ale kojarzyć miało być :)
  • KarolaKorman 26.02.2018
    O! Florencji od Rithy nie załapałam :(
  • Okropny 26.02.2018
    KarolaKorman Florencja nie jest od Rithy, tylko Ritha sama sobie ją przypisała. Mi chodziło o klimat, wiesz, Włochy, słoneczne popołudnie, ciepełko, te sprawy.
  • KarolaKorman 26.02.2018
    A to przepraszam, zwracam co twoje :)
  • Canulas 26.02.2018
    Ostatnio masz tendencję do ukrywania obrzynów
  • Okropny 26.02.2018
    Nic nie poradzę, że lubię obrzyny
  • Ritha 26.02.2018
    Florencja, Giovanni, a podobno po przeczytanie Lei rzygasz włoskością... :>

    I teraz zrobimy tak. Będziemy liczyć gwiazdy, Okropny. Jedna gwiazda za nutkę włoskości.

    "wyobraź sobie ludzi na mechanicznych koniach, napędzanych magiczną siłą ziemi. Wyobraź sobie pustynię, utwardzoną drogę, a na niej stację. Magia dzikich wibruje w powietrzu, widzisz to?" - widzę. Cudne nawiązanie, warte drugiej gwiazdy.

    Rafael... + opis. Trzecia, tłusta gwiazda za wycieczki personalne :D

    "- Pół-wozy, pół-konie, właściwie. Taki koń na kołach, coś takiego. Kilku jeźdźców jadących przez suchą krainę, z florenami ukradzionymi innemu. Jeden z jeźdźców umiera, inny spotka ducha nieżywej dziewczynki. Inny, o wyglądzie wuja Bartolomeo, będzie patrzył, jak ucinają mu nogę, a... - urwał, gdyż Giovanni uniósł rękę" - Can stworzył opowiadanie, z którego ludzie hurtem czerpią inspirację. Fel zrobiła pastisz, tera Ty, to się nazywa trafić do szerszej publiki

    "- ...Koniec końców, trafiają z powrotem do Europy, gdzie polują na potwory, między innymi do Francji. Zakończyłem to tak, że Barthes ma jej wyznać miłość, ale jednak nie wyznaje" - hahahaha, Rura też, ok, 4 gwiazda (nawet pamietasz co czytałeś, niesamowite ;p)

    "Mów, nie owijaj w len" :D

    "- Na małej, zwykłej wsi mieszka odkrywca i wynalazca, z którym mieszka pół-kobieta, pół-namiot, która zjada kłopotliwych sąsiadów" - hahahaha. Banshee! Masz komplet gwiazd, man. Gut dżob.

    "- Powiem ci, ale jak się ze mnie nabijasz, toś glista i pachoł.
    Łysy przyłożył rękę do serca, poważnym spojrzeniem okrasił ukłon.
    - Najpacholszy i najgliściejszy. Mów, bo się chmurzy, a nie chcę, żebyś zmókł, chłopcze.
    Nazwany "chłopcem" westchnął ciężko, ale zaczął opowiadać" :D

    Chi, Chi, Chi, chip i Dale, dniem i nocą <emotikon ukazujący nuty, którego nie umiem zrobić>

    I końcówka, widzę Was oczyma wyobraźni, jesteś dobrym reporterem rzeczywistości. powinieneś pracować w TVN24.
    Nawet wiency gwiazd bym dała, ale się nie mieści.
  • Okropny 26.02.2018
    "Fel zrobiła pastisz, tera Ty, to się nazywa trafić do szerszej publiki" ja to zrobiłem z miłości.

    "(nawet pamietasz co czytałeś, niesamowite ;p)" - chyba cię pojebalo, sprawdziłem.

    "Mów, nie owijaj w len" - to nawiązanie oczywiste do tych canulasowych suchych żartów co rozdział.

    Do tvn24 by mnie nie wzięli, za dużo przeklinam.
    - co pani robiła, gdy ta kamienica naprzeciwko pierdolnęła?
    Albo
    - znajdujemy się w miejscu, gdzie jeszcze przed chwilą stała niegdys przepiękna kamieniczka, która przez ostatnie dwadzieścia lat stała obkurwiała. Wczoraj coś jebło i dziś mamy krater. Z Radomia mówił do państwa Herr Okropny, tefałen24
  • Ritha 26.02.2018
    ""(nawet pamietasz co czytałeś, niesamowite ;p)" - chyba cię pojebalo, sprawdziłem" - ach! To dobrze, już się zmartwiłam :D
  • Okropny 26.02.2018
    Ritha w ogole nie pamiętałem, o chuj w tej rurze chodziło, musiałem,dwa ostatnie rozdziały przeczytać po dwakroć
  • Ritha 26.02.2018
    Okropny jedz masło.
  • Canulas 26.02.2018
    Masło jest chujowe. Nie jedz
  • Ritha 26.02.2018
    Bys jadl, bys pin pamiętał ;)

    Przez Was jestem zlosliwcem, sycko przez Was.
  • Okropny 26.02.2018
    Canulas nie jem masła, pierdolę
  • Ritha 26.02.2018
    W zasadzie to z tym maslem, to nakecialosc z dziecinstwa. Babcia moja mówiła, ze jak sie je maslo, to pamiec lepsza :D
    Nie jem masla, gotuje na nim.
  • Kim 26.02.2018
    Idźcie plz pitolić na pitoleniu bo komentarze na głównej zaśmiecacie :P
    https://imgur.com/a/Owo38
    Pozdrowionka ;)
  • Canulas 26.02.2018
    Nie jem masła.
    Nie ce pinu. Ce implanta.
    I paintdrive zamiast palca
  • Okropny 26.02.2018
    Kim sie nagle odzywa, no prosze

    Nie do wiary
  • Okropny 26.02.2018
    Canulas PAINTDRIVE!
  • Canulas 26.02.2018
    Ma rację, kobieca. Bez odbioru
  • Okropny 26.02.2018
    Canulas wszystko musi zepsuć
  • Canulas 26.02.2018
    Kobicina *autokorekta
  • Ritha 26.02.2018
    Kim, tu przynajmniej można bardziej merytorycznie pogadac niz w pitoleniu.
    Ale ide i tak, bo robota stygnie.
  • Okropny 26.02.2018
    Ritha tu jest mniej ludu, do chuja
  • Ritha 26.02.2018
    Okropny dokladnie
  • Canulas 26.02.2018
    Jakie suche żarty, kasztanie
  • Okropny 26.02.2018
    Mam ci wypisać?
  • Canulas 26.02.2018
    Żebym ja Ci zara, heheszkowcu, nie napisał.
  • Okropny 26.02.2018
    Jaki kurwa czujny i wściekły, jak Lucy Maud Montgomery z piekieł
  • Ritha 26.02.2018
    E! Spokój.
    Żadna prostytutka nie ucierpiała, to nie smieszne dla Okropa :p
    Żeś był Brutusonulas to teraz masz włoskiego brata :p
    No. Poszli do roboty.
  • Okropny 26.02.2018
    Ritha sie nie wpierdalaj, ja Rafaelowi tłumaczyłem juz przy rurze albo 500 dni na milosc, że te suche,żarty sa suche i do mnie to nie trafia


    Co nie umniejsza mojego uczucia do tego chlopca
  • Ritha 26.02.2018
    Okropny zawsze byłeś hermetyczny, przez co deczko niemiarodajny :D
  • Ritha 26.02.2018
    "Ritha sie nie wpierdalaj" - pedział deptacz komentarzowych pięt.
  • Okropny 26.02.2018
    Ritha co hermaco?
  • Ritha 26.02.2018
    Hermetyczność – cecha dowolnego układu lub urządzenia, oznaczająca jego kompletną zamkniętość dla zewnętrznych czynników.
  • Okropny 26.02.2018
    Ritha ale co niemiarodajny, co?
  • Okropny 26.02.2018
    Ritha ale co niemiarodajny, co?
  • Ritha 26.02.2018
    Okropny to, ze jeśli coś się Tobie nie widzi, to się nie przekłada na szerszy odbiór, innych ludziów.
    Podobają Ci się kobiety z dziwnymi twarzami i dziwnie brzmiące imiona, ale i tak Cię lubie i akceptuję Okropny.

    Nie spierdol tego :D
  • Okropny 26.02.2018
    Ritha wdzięcznym i za milosc, i przyjaźń, i akceptację i, kurwa, za wytłumaczenie.

    Jakimi dziwnymi twarzami?
  • Canulas 26.02.2018
    Pięknie. Coraz lepiej.
  • Ritha 26.02.2018
    Okropny a ta ostatnia chociażby Max coś tam, google grafika wywaliło mi facjate jak u kobiety po przejściach, niet.
  • Ritha 26.02.2018
    Spokojnie Can, my z Okropnym tylko rozmawiamy. Nie grozi konfliktem.
  • Okropny 26.02.2018
    Ritha Jessica Stroup wpisz
  • Canulas 26.02.2018
    wiem Łita.
  • Ritha 26.02.2018
    Okrop wpisalam, nie pomoglo.
    Nie drążmy, ide. :)
  • Canulas 26.02.2018
    Zara tam wpadnę, kopów "naczaskam" to się szybko za sortowanie listów weźmiesz, obiboczyno półtłusta
  • Okropny 26.02.2018
    Won mnie stąd, pastuszyno w kółko golona
  • Canulas 26.02.2018
    Hahaha, właśnie. Jaki Brutusonulas, Łita?
  • Ritha 26.02.2018
    Pedziłeś mu, że nie ma duża seksa, a ja mówie, że jest dużo seksa. Oooo. Kciałam dobrze, on uparty, nie ma temata.
  • Okropny 26.02.2018
    Canulastronauta!
  • Canulas 26.02.2018
    Terriblopitek
  • Okropny 26.02.2018
    Can, to było kiepskie, man
  • Canulas 26.02.2018
    To osądzi historia
  • Agnieszka Gu 26.02.2018
    Witam,
    Ot i proszę, jak swojsko się zrobiło :)
    I Canulasowe podwórko i Okropnego po sąsiedzku :)
    Lubię takie mieszmasze złapane w jeden węzeł ;)
    Pozdr
  • Nsn 26.02.2018
    dobre dobre :)
  • Okropny 26.02.2018
    Nsn, tu kontekst jest przydatny ;)

    Ale thx
  • refluks 26.02.2018
    Nie znam kontekstu, niepotrzebny mi, bo samo w sobie arcyciekawe.
    A i bonus w postaci waszych komentarzy.
  • refluks 26.02.2018
    "jak się ze mnie nabijasz, toś glista i pachoł."
    "A, pierdolisz."
    "zeszycisko"

    a to kradnę.
  • Okropny 26.02.2018
    I co z tym zrobisz, farfoclu?
  • refluks 26.02.2018
    Okropny Se będę używać, wiotki prońciu
  • Okropny 26.02.2018
    refluks se używaj, zmyślaku
  • Aisak 26.02.2018
    to powinno być w tekście.
  • fanthomas 26.02.2018
    nie łapię kontekstu niestety
  • Okropny 26.02.2018
    fanthomas, dodałem przypisy, obczaj sobie
  • Canulas 26.02.2018
    ooo, się i ja na reklamę załapałem
  • Okropny 26.02.2018
    Canulas spodziewałeś się czegoś innego?
  • Canulas 26.02.2018
    Okropny, nieee. Dwa słowa, których szukasz, to: "Droczę się".
  • Okropny 26.02.2018
    Canulas sorry, blask z łysiny mnie oślepił i przez chwilę nie widziałem, jak suszysz do mnie zęby z daleka

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania