***

 

Średnia ocena: 4.9  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (15)

  • dorota brzózka 13.11.2019
    Nasze odbicia w lustrach i nasze odbicia w ludziach. Kiedy nie potrafimy odbić się w ludziach staramy się zobaczyć siebie w lustrze. Zwierciadełko powiedz przecie, kto jest najsmutniejszy w świecie?
    Morf, dobry przekaz. Ładny tytuł.
    Są literówki =>
    nie spełnioną = niespełnioną
    nie skrępowanym = nieskrępowanym
    Pozdrawiam serdecznie :)
  • Morf 13.11.2019
    Dziękuje ?
  • JamCi 13.11.2019
    Ano człowiek jest ograniczony do samego siebie. Nie wszystkie nadzieje i marzenia stają się faktem. Ale i nie wszystkie powinny. Frustracja jest motorem rozwoju. Więc może faktycznie warto rozbić... Kto wie. Zamiast stać i wpatrywac się w swoje rozczarowania i zawody sobą.
    Pozdrawiam :-)
  • Morf 13.11.2019
    Dobre przemyślenia i trafne wnioski :-)
  • betti 13.11.2019
    płytkie wyobrażenia
    wielkich marzeń
    ścigają życie
    aby nie znaleźć
    końca

    Nie rozumiem tych wersów. Ścigamy życie, aby nie znaleźć końca, choć wielkim jest to pragnieniem, ale mamy zbyt małą wiedzę, nasze wyobrażenia są tylko powierzchowne... jednak o jaki koniec chodzi?
  • Morf 13.11.2019
    Marzeń.
    Końca marzeń.
  • betti 13.11.2019
    Morf to tym bardziej stają się niezrozumiałe te wersy, pragniemy, ścigamy, by nie zbliżyć się do marzeń? Raczej wszyscy starają się dogonić marzenia. A u Ciebie ''wielkie marzenia ścigają życie aby nie znaleźć końca'' tych marzeń... dziwne co najmniej. Resztę już Tjeri wypunktowała, więc nie będę się czepiać.
    Pozdrawiam serdecznie.
  • Tjeri 13.11.2019
    Jest potencjał w tym wierszu. Mocny, wiarygodny przekaz. Tyle że widze parę niefortunnych fraz i kilka niepotrzebnych słów.

    Weźmy pierwszą strofę:
    "płytkie wyobrażenia
    wielkich marzeń
    ścigają życie
    aby nie znaleźć
    końca"

    Słowo "ścigają" jest tu najsłabszym punktem. Oraz fraza "aby nie znaleźć końca". Widzę tu zamknięty cykl niezrealizowanych marzeń, złych celów, samonakręcenie. Ale niezręcznie jest to ujęte.

    Druga:
    "spojrzeń zbyt wiele
    za siebie
    za utraconym obrazem
    iluzorycznym faktem
    nieskrępowanym mitem"
    Pominęłabym niektóre słowa
    np.
    za iluzorycznym faktem = za iluzją
    nieskrępowanym mitem = mitem (z "i" przed słowem)

    Przy kolejnych też bym pogrzebała, ale niekoniecznie, bo już nie rażą.
    Niewiele trzeba by był to dobry wiersz.
  • Morf 13.11.2019
    Kawał dobrego komentarza.
    Szczerze i rzeczowo.
    Dziękuje :-)
  • TseCylia 13.11.2019
    Dobre, a najlepsza, jak dla mnie, ostatnia.
    Wiersz tętni.
  • Morf 13.11.2019
    Wdzięczny za dobre słowo ;-)
  • Krzysztoff 13.11.2019
    Dopiero teraz przeczytałem. Dobry wiersz, chyba już po lekkiej kosmetyce. Pozdrawiam.
  • Morf 15.11.2019
    Dzięki Krzysztoff :-)
    Pozdrawiam!
  • Pasja 13.11.2019
    Lustra są częstym natchnieniem poetów. Lustra odbiciem siebie, odbiciem swoich wyborów. Tafla zaznacza przemijanie, zaznacza upływ czasu i zapisuje pragnienia. Dwa światy równoległe zderzają się w lustrze. Czasem roztrzaskujemy w nich istnienie na kawałki, by ponownie poukładać na nowo i wybrać lepsze odbicie.
    Pozdrawiam
  • Morf 15.11.2019
    No piękne te przemyślenia i bogate wnioski :-)
    Jestem za. Dobry komentarz. Dziękuje niezmiernie :-)

    ✦ Swoją drogą takie komentarze pod tekstami są niezwykle zachęcające dla piszącego, bo trud "wgryzienia się " w wiersz i analiza bardzo pomagają spojrzeć z innej strony na swoją twórczość. Jeszcze raz dziękuje pasja! :-)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania