Poprzednie częściKryształ nadziei- Prolog

Kryształ nadziei cz.20

Gdy Jan i Nadzieja doszli już na błonie klasztoru, zastali tam nieoroszonych towarzyszy. Był to Jakub z wojskiem. Przez małą chwilę bracia patrzyli sobie w oczy, aż cisze przerwał rozkaz Kuby.

 

- Straże zabrać ich do klasztoru. Gwiazdę wrzucić do celi. A Jana zamknąć w jednej z komnat.

 

- Ty, jak mogłeś?! Nadzieja uciekaj!

 

Ale żołnierze zabrali ich oboje. I wprowadzili do klasztoru, który został siłą przejęty przez wojsko. Nadzieja była prowadzona krętymi schodami, do lochu. Gdy w końcu dotarli, do lochów Nadzieja tylko zamkniętych w celach zakonników. Którzy szeptali coś między sobą. Nagle zatrzymali się obok celi, w której już była jakaś kobieta. Otworzyli drzwi po czym wrzucili tam gwiazdę. Z początku nie wiedziała kto to, jest lecz po chwili rozpoznała matkę.

 

- Mamo? Co ty tu robisz?

 

- Złapali mnie, gdy na was czekałam. Jak już zdążyłaś, zauważyć klasztor też podbili.

 

- Ale po co ty? To o mnie chodzi!

 

Nagle drzwi się otworzyły i weszła Lili.

 

- Jaki piękny obrazek. Ale już niedługo. Straże zabrać je na błonie.

 

W tym samym czasie Jan siedział wpatrzony jak w obraz, w róże którą dała mu matka. Zastanawiał się czemu, to właśnie jemu przypadła taka trudna misja. Ale z zadumy wyrwał go głos brata.

 

- Janie, już czas.

 

- Czas na co. Co jeszcze może być ważnego. Nie mam nic. Matka i ojciec w niebie. Ty rodzony brat wystawiłeś mnie do wiatru. A Nadzieja..

 

- Nadzieja zawarła układ, z Czarnymi Braćmi. Jeżeli mi nie wierzysz, to chodź.

 

I wyszli na błonie. A tam czekała już Lili i gwiazdy. Ale Nadzieja nie patrzyła mu w oczy. Była jakaś inna, wystraszona.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (6)

  • Margerita 11.07.2016
    Tu nie masz żadnego błędu pięć
  • Tina12 11.07.2016
    No to sie ciesze.
  • Margerita 11.07.2016
    Tina12
    A będą też inne opowiadania jak skończysz, już pisać Kryształ Nadziei proszę nie przestawaj pisać opowiadań
  • Tina12 11.07.2016
    Margerita
    Nie wiem.
  • Margerita 11.07.2016
    Tina12
    Proszę
  • Tina12 11.07.2016
    Margerita
    Na razie napisałam koniec Kryształu.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania