Poprzednie częściKsięga Rodzaju 1,1-10
Pokaż listęUkryj listę

Księga Rodzaju 31,26-29

"Wtedy rzekł Laban do Jakuba: Cóżeś to uczynił ? Zmyliłeś mnie i zabrałeś córki moje jak branki wojenne" Czyli uczynił to Jakub, bo oblicze Labana nie było już wobec Jakuba takie samo jak dawniej było. Wtedy rzekł Bóg Wszechmogący do Jakuba: Wróć do ziemi ojców swoich Abrahama i Izaaka, a Ja będę z tobą (Rdz.31,2-3) Zmylił Labana, bo nie powiedział, że chce uciec od niego, zabrał córki Labana, żony swoje, za które pracował u Labana czternaście lat, a sześć lat za trzodę Labana, który dziesięć razy zmieniał zapłatę Jakuba (Rdz.31,7; 41) Jak w dziesięciu przykazaniach został zmieniony szabat - sobota siódmy dzień odpoczynku dla zdrowia naszego, na niedzielę - pierwszy dzień tygodnia (Rdz.2,2-3) Nie były też córki Labana zdobyczą wojenną, bo pracował Jakub u Labana czternaście lat za dwie córki Labana. "Dlaczego potajemnie uciekłeś i okradłeś mnie, a nic mi nie powiedziałeś, abym cię odprawił z radością i z pieśniami, z bębnami i z cytrami ? " Czyli dlatego potajemnie uciekł Jakub od Labana, bo bał się, że Laban odbierze mu córki swoje (Rdz.31,31) Nie okradł Labana, bo Jakub jest wzorem przykładnej, solidnej i uczciwej pracy dla Labana, wykonywanej dwadzieścia lat (Rdz. 31,41) A nic Labanowi nie powiedział, że chce uciec od niego, bo Laban nie odprawiłby Jakuba z radością i z pieśniami, z bębnami i z cytrami, a odebrałby córki swoje, i musiałby Jakub pracować dla Labana przez następne dwadzieścia lat. "Nie pozwoliłeś mi ucałować wnuków moich i córek moich" Czyli nie pozwolił Jakub Labanowi na zewnętrzny, powierzchowny objaw swojej skupionej uwagi na wnukach swoich i córkach swoich "Zaiste, głupio postąpiłeś" Czyli na prawdę głupim postępowaniem jest zewnętrzny, powierzchowny objaw swoje skupionej uwagi na wnukach swoich i córkach swoich, i dziesięć razy zmieniać zapłatę dla Jakuba, ojca wnuków Labana i męża córek Labana (Rdz.31,7; 41) "Mógłbym teraz z wami surowo postąpić, lecz Bóg ojca waszego rzekł do mnie minionej nocy: Uważaj, abyś tylko uprzejmie rozmawiał z Jakubem" Czyli mógłby Laban swoim wnukom, swoim córkom i Jakubowi uczynić coś złego, gdyby Bóg Wszechmogący Abrahama, Izaaka i Jakuba nie rzekł do Labana minionej nocy, aby strzec Jakuba: Uważaj, abyś tylko uprzejmie rozmawiał z Jakubem (Rdz.31,26-29)

Średnia ocena: 0.0  Głosów: 0

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (6)

  • Aisak 04.04.2018
    bogusław44, co sądzisz o Szatanie?
    Masz na ten temat zdanie?
    Czy po prostu traktujesz Szatana, jako ogólne Zło, i koniec.
  • bogusław44 04.04.2018
    @Aisak. Szatan to piękny i zdolny upadły anioł o aspiracji zrównania się ze Stwórcą (Iz. 14,14-15) Który negował i manipulował rzeczywiste fakty i rzeczywiste słowa Boga Wszechmogącego (Rdz 3,1-7) Nienawidzi ludzi gorszych od siebie i bierze ich sobie za swoje medium. Bo powiedział "Jezusa znam i wiem, kim jest Paweł, lecz wy coście za jedni, ", czyli gorsi od szatana (Dz.19,15)
  • Aisak 04.04.2018
    bogusław44
    Wygnany Anioł!
    (czytam dalej)
  • Aisak 04.04.2018
    Lubię Szatana, bardzo.
  • bogusław44 05.04.2018
    @Aisak. Aby szatan chciał cię znać, szanować i lubił, to twoje myśli, słowa i uczynki muszą być, jak Jezusa Zbawiciela i św. Pawła (Dz. 19,15)
  • Aisak 05.04.2018
    bogusław44, myślisz, że potrzebna mi uwaga i sympatia Szatana?
    Po co?
    Szatan, jest pierworodnym synem, który został wygnany, bo nienawidził przyrodniego rodzeństwa.
    Smutna historia. Powszechna.
    Wielu starych mężczyzn porzuca swoje żony, by związać się z koleżanką swoich prawie dorosłych dzieci.
    Żal mi go. Żal mi Szatana.
    Przytulaski dla Szatana❤

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania