Poprzednie częściKsięga Rodzaju 1,1-10
Pokaż listęUkryj listę

Księga Rodzaju 34,6-10

"Chamor, ojciec Sychema, udał się do Jakuba, aby się z nim rozmówić" Czyli wtedy Chamor z przeklętego plemienia Chiwwitów, ojciec Sychema udał się do Jakuba, aby się z nim rozmówić, gdy Sychem, syn Chamora, zhańbił Dinę, córkę Jakuba, bo porwał ją, spał z nią i zgwałcił ją. "A gdy synowie Jakuba przyszli z pola i usłyszeli o tym, zasmucili się mężowie ci i bardzo się rozgniewali, że dopuścił się bezwstydnego czynu w Izraelu, śpiąc z córką Jakuba, a tak nie wolno" Czyli a gdy synowie Jakuba przyszli z pola i usłyszeli mowę słów o tym, że Sychem, syn Chamora z przeklętego plemienia Chiwwitów, zhańbił Dinę, zasmucili się mową słów o tym mężowie ci i bardzo się rozgniewali, gdy usłyszeli mowę słów o tym, że Sychem, syn Chamora z przeklętego plemienia Chiwwitów dopuścił się haniebnego bezwstydnego czynu w Izraelu, w którym swoją wolę wypełniał Bóg Wszechmogący, a tak nie wolno czynić w Izraelu, bo Dinę córkę Jakuba, porwał ją, spał z nią i zgwałcił ją. "Chamor zaś tak odezwał się do nich: Sychem, syn mój, całą duszą przylgnął do córki waszej. Dajcie mu ją za żonę, proszę," Czyli Chamor zaś taką odezwał się mową słów do Jakuba i synów jego: Sychem, syn mój całą duszą przylgnął do córki waszej. Dajcie mu ją za żonę, proszę, wtedy prosi, gdy Sychem, syn jego Dinę, córkę Jakuba, porwał ją, spał z nią i zgwałcił ją. Analogicznie do tych, którzy najpierw haniebnie, ohydnie i okrutnie czynią, a następnie proszą żeby im dać... (Przyp. 28, 9) "i spowinowaćcie się z nami: Dawajcie nam za żony córki wasze, a bierzcie za żony córki nasze," Czyli spowinowaćcie się z nami przez córki wasze i córki nasze: Dawajcie nam za żony, córki wasze, a bierzcie za żony córki nasze "i mieszkajcie z nami. Ziemia stoi przed wami otworem: Osiedlajcie się w niej, uprawiajcie handel i nabywajcie ją na własność !" Czyli i mieszkać ma Jakub z braćmi Diny, z przeklętym plemieniem Chiwwitów w ziemi przeklętych plemion Kananejczyków, która dla Jakuba i braci Diny jest otwartą przestrzenią. Osiedlać się mają w tej ziemi, przeklętych plemion Kananejczyków, uprawiać handel i nabywać ziemię na własność od synów Chamora (Rdz 33,19) księcia tego kraju przeklętych plemion Kananejczyków, z przeklętego plemienia Chiwwitów (Rdz 34,6-10)

Średnia ocena: 0.0  Głosów: 0

Zaloguj się, aby ocenić

    Napisz komentarz

    Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania