Poprzednie częściKsięga Rodzaju 1,1-10
Pokaż listęUkryj listę

Księga Rodzaju 46,7-9

„Tak tedy przyprowadził z sobą do Egiptu synów swoich i wnuków swoich, córki swoje i wnuczki swoje, całe potomstwo swoje”Czyli tak tedy przyprowadził Jakub – Izrael z sobą z ziemi kanaanejskiej do Egiptu, synów swoich z jednego rodu Sema, żony synów swoich i wnuków swoich z jednego rodu Sema i z dwóch rodów Sema i Chama, których urodziły żony synów Jakuba, córki swoje, żony synów Jakuba – Izrael z jednego rodu Sema i Kananejki z dwóch rodów Sema i Chama, i wnuczki swoje, które urodziły córki Jakuba i Kananejki , i całe potomstwo swoje, całe potomstwo Jakuba – Izrael z jednego rodu Sema (Rdz 11,10-26) I z dwóch rodów Sema i Chama. Jak Abraham i Sara, żona Abrahama, która była siostrą Abrahama (Rdz 20,12) urodziła Abrahamowi Izaaka, ojca Jakuba i Ezawa z jednego rodu Sema (Rdz 21,2-3; 25,26) „A to są imiona synów Izraela, którzy przybyli do Egiptu: Jakub i synowie jego. Pierworodny Jakuba Ruben” Czyli a to są imiona synów Izraela – zwycięzca, według mowy słów, które rzekły żony Izraela – zwycięzca. Pierworodny Izraela – zwycięzca, Ruben z jednego rodu Sema, według słów, które rzekła Lea żona Izraela – zwycięzca, gdy urodziła Izraelowi pierworodnego syna z jednego rodu Sema, córka Labana, brata Rebeki, matki Jakuba i Ezawa z jednego rodu Sema (Rdz 22,20-23;28,1-2; 29,32) „Synami Rubena byli: Chanoch, Pallu, Chesron i Karmi” Czyli synami Rubena z jednego rodu Sema byli: Chanoch według słów, które rzekła żona Rubena, gdy urodziła Rubenowi pierworodnego syna, Pallu, według słów, które rzekła żona Rubena, gdy urodziła Rubenowi znów syna , Chesron według słów, które rzekła żona Rubena, gdy urodziła Rubenowi znowu syna . I Karmi według słów, które rzekła żona Rubena, gdy urodziła Rubenowi jeszcze raz syna. Analogicznie do imienia Izaak, według okoliczności (Rdz 18,15-18) Imienia Jakub, według wydarzenia (Rdz 25,26) I imienia Ezaw według wyglądu(Rdz 25,25). Potomków Abrahama z jednego rodu Sema (Rdz 46,7-9)

Średnia ocena: 0.0  Głosów: 0

Zaloguj się, aby ocenić

    Napisz komentarz

    Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania