Księga zasad

<Witam! Dziękuję, że tu zajrzałeś, lecz jeszcze nalegam byś przeczytał krótkie ogłoszenie parafialne: wszystkie informacje zawarte w tekście (prócz pierwszej zasady - czwarty akapit) są ciut podkoloryzowane, dzięki czemu dodają pewnego charakterku w tekście. Powieść ta nie ma na celu nikogo obrazić ani skrytykować. Życzę miłego czytania!>

 

 

Życie skrywa wiele sekretów, podobnie jak mózg psychopaty, tylko ten drugi jest o wiele bardziej skomplikowany…

Ludzie w dzisiejszych czasach kompletnie nie zdają sobie sprawy z niebezpieczeństwa, które nad nimi czyha. Codziennie spotykamy się z osobami bądź rzeczami, które zagrażają naszemu życiu. Ktoś kiedyś powiedział: „mówiąc szczerze, to cud, że jeszcze żyjemy” i odnosił się do skali morderstw czy śmiertelnych wypadków zaistniałych w Stanach Zjednoczonych. Niech nikt nie myśli, że u nas jest inaczej. Ja stworzyłem pewną księgę zasad, dzięki którym mamy o jeden procent więcej szans, że przetrwamy na tym krwiożerczym świecie. Wybrałem z nich kilka, które musicie znać, aby poradzić sobie z największą plagą w naszych czasach. Z ludźmi. Jednak wybrałem sobie specyficznych członków tego gatunku, którzy są mi bardzo dobrze znani. Drodzy państwo, jak poradzić sobie z psychopatami?

Psychopatia, według Wikipedii, jest to zaburzenie struktury osobowości o charakterze trwałym, a według mnie jest to po prostu choroba psychiczna, która usuwa, z mózgu chorego, wszelkie uczucia wyższe. Psychopata nie czuje żalu, smutku oraz wielu innych, specyficznych dla gatunku ludzkiego, cech osobowościowych. Przez to staje się dość niebezpieczny dla swojego otoczenia.

Pierwszą ważną regułą, jest całkowity brak krytycyzmu. Według chorego, on sam zawsze ma racje, a jeśli ktoś się z nim sprzecza, to staje się natychmiastowo jego wrogiem. A wrogów trzeba zniszczyć, zgnębić, a nawet i się ich pozbyć. Dlatego wielu psychologów zawsze przytakuje w rozmowie z takimi ludźmi.

Po drugie, nigdy nie wiesz, co psychopacie aktualnie siedzi w głowie. Ów człowiek może się do ciebie uśmiechać, a jednocześnie marzyć o brutalnym mordzie z twoim udziałem. Ludzie ci mają wielki dar przekonywania. Potrafią przekonać każdego, do czego tylko chcą, a ta osoba dopiero kilka godzin później uświadamia sobie, co takiego zrobił. Jest to czasem bardzo zabawne, lecz tylko ze strony obserwatora. Poszkodowany w takim wypadku ma przerąbane, gdyż ciężko mu będzie później odmówić.

Trzecią zasadą, którą osobiście ciągle łamię, jest, żeby nigdy nie rozmawiać o psychopatach przy takim człowieku. Może go to bardzo zdenerwować, lecz jak wcześniej mówiłem, nic nie jest pewne. Lepiej nigdy nie poruszać podobnych tematów, bo może się to źle skończyć. Pamiętajcie jednak, by nigdy nie ufać takiemu człowiekowi, gdyż nie wiadomo, kiedy znudzi mu się tobą pogrywać.

A najważniejszą rzeczą w całym tym artykule jest to, że nie można po…

 

– Po tych słowach tekst się urywa. Nikt nie zna ostatniej zasady, a cały ich zbiór, spisanych przez ów tajemniczego autora, zaginął bez śladu. Prócz tej jednej zżółkniałej kartki...

Średnia ocena: 4.2  Głosów: 12

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (22)

  • Karo 23.02.2016
    Dziękuję za anonimową piąteczkę, mam nadzieję, że to Ano :D No pokaż się ;)
  • Neurotyk 23.02.2016
    Karo, ktoś zabił autora tych sów???
  • Karo 23.02.2016
    A skąd ja mam to wiedzieć??? Tekst znalazłem niedawno.... w mojej głowie :D
  • Neurotyk 23.02.2016
    Karo, a czy z Tobą można obcować, i rozmawiać równocześnie o psychopatach?:)
  • Karo 23.02.2016
    Neurotyk Tak... mówiłem że większość rzeczy podkoloryzowałem ;)
  • Neurotyk 23.02.2016
    Karo, powiem Ci, że mnie to zainteresowało, dałem mocne 4, bo mogłeś się rozpisać:) A i lecę do "piątki", skończyłem na tym, ze on ich gonił, a oni mieli albo skakać, albo się wystraszyć swojej fobii :)
  • Karo 23.02.2016
    Neurotyk Ok, dziękuję ;)
  • Negativerose 23.02.2016
    Podoba mi się ;)
  • Karo 23.02.2016
    Dziękuję :D Miło mi bardzo, że mnie odwiedziłaś ;)
  • Rasia 23.02.2016
    "Życie skrywa wiele sekretów, podobnie jak mózg psychopaty" - bez przecinka, porównanie proste
    "Ja stworzyłem pewną księgę zasad, dzięki którym mamy o jeden procent więcej szans, że przetrwamy na tym krwiożerczym świecie." - przeniosłabym od tego zdania myśl do nowego akapitu. Rozdzielisz myśli i ładnie to zaakcentujesz. Tylko wyrzuć wtedy to "ja" z początku.
    "jest to zaburzenie struktury osobowości o charakterze trwałym, a według mnie jest to" - usunęłabym drugie "jest", żeby uniknąć powtórzenia w większym stopniu
    "Pierwszą ważną regułą, jest całkowity brak krytycyzmu." - bez przecinka
    "Według chorego, on sam zawsze ma racje" - bez przecinka i raczej rację*
    "Po drugie, nigdy nie wiesz, co psychopacie aktualnie siedzi w głowie." - tutaj bez pierwszego przecinka. Chyba że naprawdę chcesz to rozdzielić i kropka Ci nie pasuje, to chociaż postaw średnik.
    "lecz jak wcześniej mówiłem, nic nie jest pewne" - przecinek po "lecz" i wyjdzie ładne wtrącenie
    "Lepiej nigdy nie poruszać podobnych tematów, bo może się to źle skończyć. Pamiętajcie jednak, by nigdy" - nigdy x2
    "Nikt nie zna ostatniej zasady, a cały ich zbiór, spisanych przez ów tajemniczego autora" - spisany*
    Podoba mi się zakończenie, sam tekst też jest niezły, choć poczytałabym więcej :) Odbieram to jako dziennik prowadzony przez lekarza pracującego z chorymi. Fajnie wyszło, naprawdę. To z pewnością jeden z Twoich lepszych tekstów. No niech Ci będzie, że 4,5 czyli 5, bo udało Ci się mnie zainteresować, pomimo błędów :)
  • Karo 23.02.2016
    Dziękuję bardzo :D Ale mam teraz takie motylki w brzuchu, gdy usłyszałem, że tobie się podoba. Taka euforia :D Jeahhhhh!! Dziękuję :D
  • Rasia 23.02.2016
    Udało mi się przyprawić kogoś o motylki w brzuchu, jak miło :D Naprawdę jestem aż tak wymagająca? Bo nie jesteś pierwszą osobą, dla którego moja opinia jest aż taka ważna ;p Cieszę się w każdym razie i dla mnie to też radość, jak widzę, że moje rady coś tam dają i ogólnie ktoś się rozwija :) Miło na to patrzeć.
  • Karo 23.02.2016
    Rasia *zgrabnie się kłania - robi jaskółkę* ;)
  • Lotta 23.02.2016
    Dziękuję, że mnie uświadomiłaś, że jednak nie jestem psychopatką. xD Piąteczka.
  • Karo 23.02.2016
    Dziękuję ;) i służę pomocą :D
  • Morelia 23.02.2016
    Karo, to tak z autopsji? ;D A tak na poważnie to szczerze mnie zaciekawiłeś, sama lubię takie tematy i z resztą widzę, że coraz częściej się tu pojawiają... No i Ty też masz widzę w tym kierunku ciągoty :P A co do mnie... Jakoś odrazu pomyślałam o Jeffie z Zapałek Rasi :D Karo, łapaj 5 ;)
  • Karo 23.02.2016
    Dziękuję, tak, bardzo interesuję się zaburzeniami psychicznymi,
  • Morelia 23.02.2016
    Karo, to w sumie ciekawy temat, najlepsi literaci szli tym tropem pisząc swoje książki:D Takie wtapianie się w te wszystkie mechanizmy działania ludzkiego mózgu jest świetne, zwłaszcza dla osób, które się na tym znają, dlatego mam nadzieję, że jeszcze zobaczę coś baaardzo rozbudowanego na ten temat w Twoim wykonaniu^^
  • Karo 23.02.2016
    Morelia piszę teraz na najnowszą bitwę i staram się stawiać każde zdanie tak, by... Zobaczysz jak wstawię ;) ale chodzi mi o to, że może ci się to spodobać :D więc przedwcześnie zapraszany ;)
  • Morelia 23.02.2016
    Karo to w takim razie na pewno zajrzę:D
  • Psychopaci interesujący się zaburzeniami psychicznymi są niezwykle interesujący podczas analizy Freudowskiej :D 5
  • Karo 23.02.2016
    Oj dziękuję, warto znać swoje słabe i dobre strony, więc dużo czytam na takie tematy :D

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania