Poprzednie częściKszyk, czyli w oparach absurdu

Kszyk - nowa sprawa - część 4 (Podejrzany zlokalizowany)

Doszło do kradzieży dzieła sztuki, a komisarz i detektyw postanowili za wszelką cenę dopaść i ukarać złodzieja.

***

Po chwili na ekranie wyświetliło się nagranie, przedstawiające fragment budynku, w którym mieścił się sklep, a przy okazji również wejście do muzeum. Nie wiadomo skąd obok gliniarzy zjawił się kustosz i stęknął z rozkoszy.

- Moje muzeum! Już mamy tego drania. Nie wywinie się.

Po około dwóch godzinach bezmyślnego wpatrywania się w ekran, detektyw zasugerował:

- Może by tak to przewinąć?

- Nie, to interesujące – oburzył się komisarz. – No co? Wy nie podglądacie sąsiadów?

Gliniarze wzruszyli ramionami. Rurk przyniósł popcorn i colę. Po kolejnych dwudziestu minutach nerwowego oczekiwania w końcu pojawił się podejrzany facet w pasujących do opisu skarpetach. Rozglądał się podejrzliwie dookoła.

- O rety! – krzyknął komisarz. - Przecież to…

Zapadła cisza. Wszyscy chcieli poznać tożsamość złoczyńcy. Jajka smażyły się na patelni, mleko kwaśniało w krowach, ptaki srały na parapet, ale wszystko nie miało znaczenia wobec informacji mających za chwilę paść.

- To… zupełnie nieznany mi człowiek. Nigdy w życiu go nie widziałem – powiedział komisarz.

- Nieważne - odparł detektyw. - Ja go kojarzę. Ten człowiek pracuje w cukierni niedaleko muzeum.

- No to mamy trop. Ruszajmy tam natychmiast.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (6)

  • Ritha 19.07.2017
    Fajne, ale krótkie. Naku*wiaj dalej ;)
  • Clariosis 05.08.2020
    A szkoda, że i tutaj nie ma zakończenia. Czytało mi się "Nową Sprawę" po prostu świetnie, o wiele lepiej niż we wcześniejszej, również urwanej. :)
    Wszędzie piąteczki powystawiałam, a teraz idę pisać Ci bardziej objętościowy komentarz gdzieś indziej. :)
  • fanthomas 05.08.2020
    Może kiedyś dokończę. W sumie to nie wiem czemu tak urwałem, może czytelników mało było albo wenę nagle straciłem :)
  • fanthomas 05.08.2020
    Szczoła jest skończona, również bezpośrednia kontynuacja Kszyku
  • Clariosis 05.08.2020
    fanthomas Świetnie! Będe mieć co czytać. :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania