Poprzednie częściKszyk, czyli w oparach absurdu

Kszyk: powrót - część 4

Facet leżał na podłodze i coś mamrotał. Komisarz nadstawił uszu.

- Pomocy – wychrypiał tamten.

- Po Mocy? To chyba jakiś fan Gwiezdnych Wojen.

- Co on tu robi?

- W tym momencie leży i się wije.

- To w końcu leży, czy się wije? Bo już się pogubiłem.

- A nie można robić obu rzeczy naraz?

- Nie wiem, nigdy nie próbowałem, chociaż żona mnie namawiała.

- Przecież pan nie ma żony.

- Tak? To kto to w taki razie był?

Michael rozwiązał mężczyznę, który zaraz spróbował uciec. Został zatrzymany przez policjantów.

- Czemu pan ucieka? – zapytał oburzony komisarz.

- Zostałem związany i pobity. To chyba wystarczający powód.

- No nie wiem. To my tu jesteśmy od zadawania pytań. Kto panu to zrobił?

- Jakiś psychol wszedł przez okno i mnie zaatakował. Nie miałem szans, to była silna bestia. Był ubrany w zielony płaszcz przeciwdeszczowy. Tylko tyle pamiętam.

- Mętna historyjka. Już bardziej uwierzyłbym, że to pan sam się pobił i związał. Bo po co zwykły nieszkodliwy przybysz miałby to robić?

- Bo to wariat?

- To na pewno listonosz – rzucił Michael.

- Dlaczego?

- Dostarczył podejrzaną przesyłkę i był na miejscu, gdy nastąpił atak. W dodatku to prawdopodobnie przebieraniec, a prawdziwy listonosz od dawna gryzie piach. Chciał byśmy stracili czujność.

- To co teraz robimy?

- Może zagramy w pokera.

- Jestem za. No dobra, żartowałem. Napiłbym się herbaty. Strasznie zgłodniałem.

- Zjemy, jak już skończymy tę sprawę.

- A jak nie skończymy, to nigdy nic nie zjemy?

- O tym nie pomyślałem. Na razie jednak się wstrzymajmy. Podsumujmy: listonosz włamał się do mieszkania, związał tego faceta, potem uciekł, odciął sobie głowę, wsadził do pudełka, dał innemu facetowi, któremu też odciął głowę. Nie, chyba coś pomieszałem.

- Możliwe. Wszystko się wyjaśni, kiedy znajdziemy listonosza, prawdziwego albo podrabianego. To nieważne, musimy tylko zacząć szukać – zdecydował komisarz.

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (6)

  • Nuncjusz 25.02.2017
    Czy ktoś widział moją głowę? Bo obawiam się, że ją gdzieś straciłem
  • Tanaris 25.02.2017
    U mnie jej nie ma, czyli jestem niewinna? :p 5
  • Nuncjusz 25.02.2017
    Tanaris to podejrzane, czyli jesteś podejrzana przez oko mojej byłej głowy
  • fanthomas 25.02.2017
    Świetna puenta ;)
  • Tanaris 26.02.2017
    Nuncjusz o kurczaczek, właśnie będę miała na obiadek xD oko patrzności musiało wypaść po drodze :S
  • Pan Buczybór 25.02.2017
    Akcja rozwija się jak bakterie na spaghetti. 5

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania