Poprzednie częściKtóra z dróg - Piosenka.

Kto powiedział? - piosenka

Kto powiedział, że bez skazy

Przychodzimy na świat?

I z biegiem lat zamazujemy

Niewinności obrazy

A każdy krok postawiony, nie z wiatrem,

Ale pod wiatr

Zaprowadzi nas w niebezpieczne rejony

Przecież tak jest od lat,

Ale kto kiedyś popełnił, błąd

Dobrze wie, że można uciec stąd...

 

I nie każdy krok wstecz

Jest krokiem w tył

Wie to każdy, kto choć raz

Po swojemu żył

A bariery i mury

Są tylko po to by burzy je

I nawet chmury

Dotknąć się da, gdy chcesz,

Gdy niebo jest bliżej nas.

 

Kto powiedział, że rodzimy

Się bezbronni?

I zbiegiem lat przetrwania

Uczy nas czas

Zdobywamy szczyty marzeń,

Które są ulotne jak ptak

Przemy wciąż do przodu, ciągle pod wiatr,

Choć kłody pod nogi rzuca świat,

Ale kto kiedyś popełnił, błąd

Dobrze wie, że można uciec stąd...

 

I nie każdy krok wstecz

Jest krokiem w tył

Wie to każdy, kto choć raz

Po swojemu żył

A bariery i mury

Są tylko po to by burzy je

I nawet chmury

Dotknąć się da, gdy chcesz,

Gdy niebo jest bliżej nas.

 

Kto powiedział, że gdy umieramy

Wiemy o wszystkim

I wszystkich znamy?

Średnia ocena: 4.1  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (77)

  • XDD ale bełkot
    Przypominam, tu wstawiamy wiersze, ta piosenka nic z niczym nie ma wspólnego XD
    Nie wiem, czy u Ciebie te piątki po koleżeńskości czy co... ale to są po prostu wypociny.
  • blaackangel 03.08.2017
    literafantastyczna tu wstawiamy nie tylko wiersze tak dla twojej informacji :) Może zanim coś napiszesz to zoriętuj się w temacie. Tinka, piosenka śliczna 5 :)
  • Tina12 03.08.2017
    blaackangel
    Wielkie dzięki
  • Szymon Skolarus 02.08.2017
    A mnie się podobało :)
  • Tina12 03.08.2017
    Dzięki
  • Desiderata 03.08.2017
    Literafantastyczna czy ty nie przesadzasz w swoich komentarzach? Napisałaś tylko jedna rzecz a masz celność krytykować tych co mają na swoim koncie kilkanaście tekstów...Tina12 mi również się podobało a takimi głupim komentarzami się nie przejmuj;)
  • betti 03.08.2017
    To jest bełkot, ale tutaj to norma, dlatego piątki.
  • Pasja 03.08.2017
    A kto powiedział, że to jest złe. Jest dobrze. :-)
  • betti 03.08.2017
    Dla Ciebie Pasja nawet idealnie...
  • Tina12 03.08.2017
    Dzięki. Widzę, że znów nalot mamy.
  • Pasja 03.08.2017
    Tina12 nie zwracaj uwagi
  • betti 03.08.2017
    Tina12 ja rozumiem, że Ty nie wstydzisz się pisać takich bzdur, ale wystawiać to na widok publiczny bez wstydu? SZOK
  • Violet 03.08.2017
    Toż to siok! :)
    Ukrzyżujmy Tinę, ukamienować, utopić tę jawnogrzesznicę literacką! Jak śmie kalać nieskalane dusze poetyckie idealne, wykląć, przekląć, anatemą obłożyć i na stos posłać! I już nie wiem, co jeszcze na tę biedną Tinę wymyślić...
  • ówczesny 03.08.2017
    Oddać w darze wyznawcom Proroka .
  • betti 03.08.2017
    Niech zacznie sprzątać, gotować, piec i takie tam, ale niech nie pisze, bo nie można bez irytacji, tego czytać.
    Violet masz już kolejną część Arystokraty, bo wciągnęło mnie?
  • Tina12 03.08.2017
    betti
    To mam rade nie czytaj mojej twórczości.
  • Tina12 03.08.2017
    ówczesny
    Ja chce jeszcze pożyć. To może lepsza jest wycieczka na Syberie.
  • Violet 03.08.2017
    betti To nie czytaj! Podaruj dziewczynie trochę spełnienia, okaż litość, daj oddetchnąć, przymruż swe doskonałe oko i pomyśl, że nikt nie jest doskonały.
  • betti 03.08.2017
    Tina12 jakiej twórczości? Ten bełkot nie jest żadną twórczością... no i zrobili jej wodę z mózgu, a pisałam, że robicie krzywdę. Nikt nie słuchał... Twórczość... nie wytrzymam ze śmiechu. Litość podarować? Puknij się w czółko Violet i chociaż raz pomyśl, co piszesz.
  • Violet 03.08.2017
    betti Puknęłam się już dawno i dlatego biorę Cię z przymrużeniem oka :)
  • Violet 03.08.2017
    Tina12 ale tam jest zimno!
  • Tina12 03.08.2017
    Violet
    Ale chyba nikt mie nie zlinczuje za moje głupie pisanie :)
  • Violet 03.08.2017
    Tina12 Na mnie nie licz, ja tego nie zrobię ;) Nawet Cię czytam.
  • betti 03.08.2017
    Tina12 tutaj nikt, ale nigdzie więcej tej ''twórczości'' nie wystawiaj, bo Ty ich zabijesz - śmiechem.
  • Tina12 03.08.2017
    Violet
    Oj chyba mamy poniżej klasyczny przykład tego, że ktoś zamiast się przestraszyć dalej pisze.
  • betti 03.08.2017
    Tina12 Ciebie się przestraszyć? Przestrasz mnie,napisz coś dobrze, chociaż kilka wersów...
  • Tina12 03.08.2017
    betti
    Widzisz nie zrozumiałaś o co mi chodziło.
  • betti 03.08.2017
    Ja napiszę słaby wiersz, to chociaż mam odwagę przyznać się do tego, chociaż ten wiersz jest i tak o niebo lepszy od tego, co tutaj powstaje. Wyśmiewacie Neurotyka, chociaż pisze bardzo dobrą poezję, wystawiacie mu jedynki, a dla takiego gówna macie piątki. To jest Twoje Violet przymrużenie oka, czy litość dla idiotów?
  • Tina12 03.08.2017
    Po czym idiota pozna idiote?
    Po tym że sam nim jest.
  • ówczesny 03.08.2017
    Kolejna gówno nawałnica.
  • Tina12 03.08.2017
    ówczesny
    Tak byrza, deszcz i gradobicie.
  • betti 03.08.2017
    Tina12 idiotę można poznać po zupełnym braku logiki. Piszę Ci durna babo, że to, co piszesz jest do dupy, a Ty nadal nie rozumiesz. Żebyś chociaż odrobinę popracowała, przemyślała te wersy... nie, napiszesz w sekundę i wstawiasz i piątki, i tak w nieskończoność, że można się porzygać.
  • Tina12 03.08.2017
    betti
    Nie martw się o mnie i moje pisanie. Nie przestanę pisać.
  • betti 03.08.2017
    Tina12 pisz, ale chociaż raz zrób to dobrze, tak z szacunku do czytelnika, żeby i on mógł szanować Ciebie. O nic więcej mi nie chodzi...
  • Violet 03.08.2017
    Jak ja piszę teksty, trochę lepsze, to mam ścigać tych co piszą gorsze? A ci co piszą lepiej ode mnie, maja mnie zabronić pisać? Może kiedyś im dorównam, tak jak kiedyś dorówna lepszym Tina. Co do Neurotyka, nigdy go nie wyśmiałam, jedynek nie wstawiam, a wstawiają? Mnie wstawiają, Zdzisiowi wstawiali, Tobie i podejrzewam, że to nie za twórczość, tylko w ramach odegrania się. Daj spokój betti, dla swego i innych spokoju.
  • betti 03.08.2017
    Violet piszesz bardzo dobrze, dlaczego więc nie pomożesz koleżance, dlaczego nie wytłumaczysz, co robi źle? Nie lubisz jej, czy jest Ci tak daleko obojętna, że bez mrugnięcia okiem, patrzysz jak publicznie się ośmiesza?
  • Violet 03.08.2017
    betti Bo to jej klocki, jej wiersze i jej decyzje. Nikt nie miesza się w moje decyzje, moje pomysły i moje wykonanie, a poza tym ja nie jestem kompetentna, aby uczyć kogokolwiek.
  • betti 03.08.2017
    Violet gówna prawda. To jest forum, tu się ocenia, opiniuje, często pomaga właśnie.... umiesz, a nie chcesz podzielić się wiedzą z jakiego powodu?
  • Violet 03.08.2017
    betti jaką wiedzą? Całe życie powtarzam, ze nie znam się na wierszach, są one dla mnie abstrakcją. Szukam przekazu, myśli, czasem inspiracji. Piszę dopiero od dwóch lat i nie potrafię napisać krótkiego tekstu. Za to powieści? Nie ma problemu! Znaleźć błędy? Proszę bardzo, ale to potrafi każdy w miarę dobrze uczący się gimnazjalista. I czego mam uczyć?
    Nie chwalę technicznej strony wierszy, tylko to, co autor chciał mi przekazać. Czego on nie dopisze, moja wyobraźnia dopowie.
    Jeszcze jedna rzecz, wiedzę trzeba umieć przekazać, ja nie umiem. Od wielu lat pracuję z różnymi ludźmi, uczę, i wiesz co? Ciągle nie umiem tego dobrze robić. Mam sukcesy i mamy osiągnięcia, ale dużo mnie kosztuje to edukowanie innych, chociaż wiedzę w tym temacie mam naprawdę sporą. Bardzo proszę, nie graj na emocjach typu: umiesz a nie chcesz, z litości chwalisz , itp. To jest niskie i uwłaczające i bardzo przykre. Są pewne granice...
  • betti i osobiste wycieczki, a w sumie ich braku pod adresem autorów szlak trafił. Oj Betti Betti
  • betti 03.08.2017
    Violet nie mogę pojąć, jak ktoś, kto tak dobrze pisze jak Ty, nie dostrzega różnicy, między dobrym, a złym wierszem. Przecież to szukanie tak jak w prozie odpowiednich słów, porównań itd.

    Pytam po raz kolejny, kiedy wypuścisz Arystokratę?
  • Violet 03.08.2017
    betti A gdzie mam go wypuścić?
  • Tina12 03.08.2017
    Violet
    Może trzymasz go w budzie? Dajmy jej lepiej już spokuj.
  • betti 03.08.2017
    Violet na jakieś forum, obojętnie które, chociaż najlepiej by było, gdybyś wydała od razu całą powieść, nie cierpię czytania w kawałkach i czekania na kolejne odsłony.
  • Violet 03.08.2017
    betti powieść jest w pisaniu, zbliżam się dopiero do środka, a i publikacja ma swoje uwarunkowania.
  • betti 03.08.2017
    Violet Ty mnie wykończysz. Zainteresowałaś, a teraz zostawiasz głodną... nie cierpię takiego stanu.
  • Canulas 03.08.2017
    Jeśli można wtrącić. Ja jak dorwarem swoje teksty sprzed sześciu lat, to myślałem, że przypierdole łbem o ścianę. Z drugiej strony, konstruktywna krytyka też jest ważna, bo samo chwalenie zaburza rozwój.
    To chyba jedna z tych burz, gdzie wszyscy mają i nie mają racji.
  • betti 03.08.2017
    Durne chwalenie zaburza rozwój, nareszcie docieramy do sedna problemu... To teraz szczerze Canulas, podoba Ci si tekst Tiny? Nazwiesz to twórczością?
  • Nuncjusz 03.08.2017
    Tak czy owak, to to jest twórczość :) Temu nie da się zaprzeczyć. Inną sprawą jest jakość tej twórczości
  • ówczesny 03.08.2017
    Durne chwalenie, mordercza krytyka - obie skrajności mogą zaburzyć twórczość.
  • betti 03.08.2017
    Nuncjusz nazwij więc tę twórczość, czy też się boisz jak Violet?
  • betti 03.08.2017
    ówczesny dlaczego mordercza, czy dlatego, że tutaj żadnej krytyki nie ma i nikt nie jest na nią przygotowany?
  • Nuncjusz 03.08.2017
    betti to nie kwestia strachu a raczej kompetencji. Nie mam uprawnień, żeby określić, który wiersz jest dobry a który zły. Znam ludzi, którzy się na tym znają i zawsze mnie zaskakiwali, gdy określali co jest świetne a co nie i to bez chwili wahania.
    Musiałbym ich tu ściągnąć,ale niestety, tylko jednego mi się udało, nie pobył tu długo :)
  • betti 03.08.2017
    Nuncjusz przeczytaj więc zdania, zapomnij, że to ''wiersz'', sprawdź, czy są poprawnie napisane. Wyłap proste błędy.
  • Nuncjusz 03.08.2017
    betti serio, mam co robić i nie chce mi się czytać i analizować gniotów, to nie na moje nerwy.
    Ten pan
    http://www.opowi.pl/profil/kawamelisapapierosy/
    tu był i wybył, ja go rozumiem, poczytaj jego ostatnie komentarze, są widoczne na profilu pod wskazanym linkiem
  • betti 03.08.2017
    Nuncjusz ale ktoś musi pomóc Tinie zrozumieć, co robi źle. Violet nie chce, Ty też, mi nie wierzy, bo jestem wredna. Chcesz, żeby dalej pisała gnioty i ośmieszała się? Przecież tu takich tin jak grzybów po deszczu... Najgorsze jest to, że one myślą, że piszą dobrze, a kłamliwe komentarze utwierdzają w tym przekonaniu. Z tym należy skończyć. Wysłać Pasję do piekła, bo tam jej miejsce!
  • Violet 03.08.2017
    betti Nikt nic nie musi!
  • Nuncjusz 03.08.2017
    betti przypomnę Ci zatem, co tam gdzie s kiedyś zostało m in przez Ciebie ustalone w sprawie komentarzy krytyczno-edukacyjnych
    Piszę z pamięci, ale o to mniej więcej chodziło: zdeklarowałaś się, że będziesz komentować tylko tych, którzy tego chcą i na to zasługują
    Koniec pieśni
  • betti 03.08.2017
    Nuncjusz czyli dwie, trzy osoby... wobec tego zostawiam Was z tym pasztetem. Bawcie się dobrze.
  • Nuncjusz 03.08.2017
    betti to tylko tak Ci się wydaje, że dwie, trzy osoby. Olej Tinę a popatrz na tych,którzy w ogóle nie mają komentarzy
  • Violet 03.08.2017
    betti ale to są dwie, trzy osoby, za chwilę cztery i pięć. Pomóż, pokaż na przykładzie, spokojnie i bez nerwów. Sama chętnie sie dowiem. Normalnie nie mam czasu dokształcać się gdzieś w internecie, ale jakiś prosty przykład , może zwrócić moją i może innych uwagę, na to i na coś innego. Pięciu, którym się nie chce nic nie wyciągną z tego, ale może dwóch autorów coś przyswoi. Spróbować zawsze można.
  • ówczesny 03.08.2017
    betti, głaskanie po główce i ciacianie, źle się przysługuje. Tak samo, jak ostra, niekiedy nie przebierająca w słowach krytyka.
  • Margerita 03.08.2017
    betti
    kobieto nie grzesz bo nie do ciebie należy zostaw pasję w spokoju i nie wysyłaj ludzi do piekła. A twoje miejsce jest w mysiej norze Baj
  • Nuncjusz 03.08.2017
    Margerita
    BAJ
  • Canulas 03.08.2017
    Ja się odnajduje w bardzo specyficznej twórczości. Dlatego komentuje raczej rzadko, ponieważ mój komentarz niebyłby za bardzo merytoryczny.
    Tekst do mnie nie trafia, ale też nie umiem odmówić mu wartości.
    Nie mój ogień, nie mój dym.
  • Canulas 03.08.2017
    Dlatego mój komen jest stonowany. Jeśli nie mam na sto procent pewności, że coś jest zle to się nie wypowiadam.
    Z drugiej strony, dla kogoś, kto w tym głębiej siedzi jest to pewnie w jakiś sposób policzalne. Taka osoba, fajnie, że chce pomóc, że jej zależy.
    Byłem na forach, gdzie nikt się przy ocenie nie pierdolił, ale wskazywał przy tym błędy.
  • Violet 03.08.2017
    Fora i fora; jacy czytelnicy tacy autorzy i na odwrót.
  • betti 03.08.2017
    Violet dlaczego to forum ma być gorsze od innych, tylko dlatego, że nie radzicie sobie z mówieniem/ pisaniem prawdy?
  • Canulas 03.08.2017
    Violet.
    A to też słuszne. Chyba najsłusznjejsze, co tu padło
  • Violet 03.08.2017
    betti dlaczego gorsze? Odpowiednie dla konkretnej grupy osób.
  • betti 03.08.2017
    Violet nie rozśmieszaj mnie. Pa.
  • Violet 03.08.2017
    betti o innych forach, mających sie za mega intektualne, też się wyśmiewają, nazywając je umierającym portalami dla megalomanów i zastanawiają się, co niektóre teksty tam robią.
  • betti 03.08.2017
    Violet Wrzeszcze umarły niby dawno temu, a jednak każdy zna to forum, bo zapisało się na trwałe w historii.
  • Violet 03.08.2017
    betti cholera nie znam... Wrzeszcze?
  • betti 03.08.2017
    Najlepsze forum w sieci, było, bo przecież zniszczyli go trole...
  • Margerita 03.08.2017
    betti/ neurotyku odwal się od niej a jak się nie podoba to nie czytaj powiedź do czego dążysz do tego żeby dziewczyna wpadła w kompleksy i uwierzyła że nic nie potrafi tylko idealnie nadaje się na kurę domową która będzie prała sprzątała gotowała i rodziła dzieci mamy XXI wiek i my kobiety mam prawo robić to co nam się zywnie podoba
  • Margerita 03.08.2017
    pięć

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania