Poprzednie częściDrabble - Ciotka
Pokaż listęUkryj listę

Drabble→*@*→Droubble → Łąka nad Lasem

                                                                       —/?–

Puszyste krople deszczu, bębnią o płaską twarz leśnego pnia. Wiele z nich znajduje ukojenie w okrągłych słojach, o drzewnych ścianach, pomalowanych ongiś nieustającym wzrastaniem. Słońce z ciepłym rozleniwieniem, delikatnie toruje drogę, pomarańczowo złotym promieniom, muskając białe pierzaste baranki, karmiąc nimi potrzebne światło. Są trochę uparte i ani myślą robić miejsce na blado błękitnej łące, ozdobionej brzaskiem, a gdzieś hen daleko, przestrzenią i gwiazdami.

 

Pomału przestaje padać. Burza dawno minęła. Może przestraszyła się własnych błyskawic. Tylko gdzieniegdzie, słychać jeszcze cichnącą muzykę dotykanych liści. Skrawki wilgoci, iskrzą odrobinkami światła, na pięciolinii srebrzystej pajęczyny. Drga niczym struna harfy, dotykana śpiewem ptaków i wspomnieniami drzew, które odeszły, chociaż przecież odejść nie mogły.

 

Przemoczony wiatr, zwiewnym powiewem, strąca resztki snu z zaspanych owadów oraz z innych leśnych stworzeń. Całun utkany z ozonu, przenika ożywczym zapachem, dosłownie wszystko wokół. Miesza w strumieniu. W żabowych kumkaniach, futerkach wiewiórek i piórkach ptaków.

 

Zewsząd dobiega szum przytulania konarów, do innych sąsiadujących. Wiatr w tym usilnie dopomaga. Nie za mocno. Tak w sam raz. Żeby jeszcze mogły pobyć razem. Nacieszyć się wspólnym wzrastaniem ku niebu, pomalowanym wschodzącym słońcem świtu. Wchłonąć obraz i mieć nadzieje, że zostanie w nich na zawsze.

Nad lasem lecą łabędzie. W oddali słychać śpiew pił łańcuchowych.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (4)

  • Shogun 12.06.2020
    Piękna i smutna historia, o miejscu, które niestety zostanie wycięte w pień.
    Nie wiem, nie znam się, ale jakbym wyczuł troszeczkę prozy poetyckiej? Tak mi się wydaje przez ten bogaty i barwny język :D
    Pozdrawiam ;)
  • Dekaos Dondi 12.06.2020
    Shogunie→Dzięki:)↔Pozdrawiam:)
  • Pasja 13.06.2020
    Drabble umieszczone w prozie poetyckiej. Owiane smutkiem miejsce wiecznego spoczynku natury. Pewnie zaleją betonem zielone pola.

    Pozdrawiam
  • Dekaos Dondi 13.06.2020
    Pasjo→Dzięki:)→No tak to w życiu bywa:)↔Pozdrawiam:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania