Poprzednie częściLBnD 01 Niebezpieczny dźwięk

LBnD 08 - Kochanie...

Nie lubiłem z nim rozmawiać, ale miewałem taką potrzebę. Chciałem bowiem dowiedzieć się jednej ważnej rzeczy. Kwestia ta nurtowała mnie od zawsze. Stanąłem naprzeciwko niego i spytałem:

- Kochasz mnie?

- Nie - odparł bez wahania.

- Jak to nie? - zdziwiłem się. - Nie możesz mnie nie kochać.

- Mogę i właśnie to robię.

- Dlaczego mnie ranisz? - spytałem zdesperowany.

- Ponieważ nie doceniasz tego uczucia. Kochałem cię, ale to odrzuciłeś. Szukasz miłości na zewnątrz.

- Tam mnie kochają!

- Nieprawda, nie pokocha cię nikt, dopóki ja tego nie zrobię.

- Pierdolenie! Ja kocham siebie! - wykrzyknąłem i uderzyłem go w twarz.

 

Posypało się szkło.

 

Zostałem sam.

 

Kochany.

 

Ale czy na pewno?

Średnia ocena: 4.7  Głosów: 12

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (40)

  • Tjeri 16.06.2020
    Od tego momentu: "Stanąłem naprzeciwko niego i spytałem", wiedziałam, że chodzi o lustro. Jednakże brak zaskoczenia w tym względzie wynagradza przewrotne pytanie końcowe. Nie uważam braku niespodzianki za minus. Myślę, że trudniej jest napisać dobre drabble, niebazujące na zaskoczeniu. Napisałam "wynagradza", bo widzę, że jednak taki był Twój zamysł.
  • Shogun 16.06.2020
    Witaj Tjeri :)
    Tak i cieszę się, że pytanie końcowe "wynagradza" brak zaskakującego zakończenia :D
    Cóż, zgodzę się, że trudniej napisać dobre drabble bez takiego właśnie zakończenia.
    Mimo wszystko mam cichą nadzieję, że mi się udało haha ;D
  • Tjeri 16.06.2020
    Shogun - owszem :). Bo "niespodzianka" często spłyca tekst, stając się jego jedynym sensem. I coś, nad czym warto się zastanowić czytelnikowi umyka.
  • Shogun 16.06.2020
    Tjeri Racja. Czytelnik skupia całą swoją uwagę nad "niespodzianką" zapominając o całej reszcie tekstu, w której również może być "przesłanie".
  • Dekaos Dondi 16.06.2020
    Adyś Shogunie Ty. Może nie uwierzysz, ale napadł mnie ostatnio ten sam pomysł.
    Ale nie napisałem, więc nie wiem, co by z tego wyszło.
    Zaskakująca puenta, może 'spłycić'' gdy ''wymaże'' tekst powyżej.
    Najtrudniej jedno i drugie osiągnąć. Tu ostanie wersy, robią też swoje.
    Pozdrawiam:)→5
  • Shogun 16.06.2020
    Ano pomysł ten mnie już od kilku dni po głowie chodził DD, tak się zbierałem do niego, zbierałem i napisałem haha :D
    Znając życie coś by wyszło i zapewne ciekawe "coś" ;)
    To prawda, może i właśnie najtrudniej ten "złoty środek" osiągnąć.
    Cieszę się, że całość współgra ze sobą :)
    Również pozdrawiam ;)
  • Anonim 16.06.2020
    Ty, ale tu jest 114 słów!
    Tomkowi Bordo dałem za cos takiego jedynkę, tu wstrzymam się od oceny, bo Ty wyciągasz wnioski.
    Byłoby świetnie, ale znów wg mnie końcówka jest zbyt kawa na ławę. Ale ja przeginam w drugą stronę.
    Może zakończyć na: Kochany?

    Pozdro!
  • Shogun 16.06.2020
    Przed chwilą sprawdziłem, jest 100 słów :D
    Cóż, temat jest "kocham siebie, ale bez wzajemności", jakbym zostawił na samym "Kochany", to wyszłoby, że jest kochany, a chodziło mi o zaakcentowanie tej nutki niepewności, którą wprowadza właśnie "Ale czy na pewno?"
    Również pozdrawiam ;)
  • Anonim 16.06.2020
    Shogun
    faktycznie, sto równe. To mój edytor pieprzy. Musze sprawdzić wszystkie swoje drabble, bo zawsze mu ufałem.
    A na końcu mi chodziło o"kochany?" ze znakiem zapytania.
  • Shogun 16.06.2020
    Antoni Grycuk ok, przez chwilę rzeczywiście myślałem, że jet ponad sto, ale mówię sobie, że przecież pamiętam, że sto. Na wszelki wypadek i tak sprawdziłem.
    Hmm, zastanowię się, choć szczerze przyznam, że podoba mi się ta końcówka, bo fajnie "domyka" drabble nie zamykając go :)
  • Piotrek P. 1988 16.06.2020
    Mocny motyw! 5, pozdrawiam :-)
  • Shogun 16.06.2020
    Dziękuję bardzo! :D
    Również pozdrawiam ;)
  • LBnDrabble 16.06.2020
    Witamy kolejne Drabble w Bitwie.
    Literkowa życzy dobrej zabawy.
  • Shogun 16.06.2020
    Dziękuję bardzo ;)
  • Pasja 16.06.2020
    Pokochać siebie? Nigdy odpowiedzi nie znajdziesz w lustrze. A jeszcze, gdy spojrzysz w takie powiększające to już na pewno nie zrozumiesz tamtego o co jemu chodzi. Najlepiej to się z nim napić, wtedy wyzna ci miłość dozgonną.
    Ciekawa konstrukcja drabbelka.

    Pozdrawiam
  • Shogun 16.06.2020
    Dziękuję :)
    Co prawda to prawda, ale chociaż pogadać jest z kim :) Niby można się z nim napić, ale czy wtedy jego wyznanie dozgonnej miłości będzie prawdziwe?
    Pozdrawiam ;)
  • Szpilka 17.06.2020
    Lustro i dialog z samym sobą, inny i zaskakujący drabbelek ??
  • Shogun 17.06.2020
    Dziękuję bardzo :D
  • Pan Buczybór 17.06.2020
    "Szukasz miłość" - miłości

    Troszkę sztuczny ten dialog. Ogólnie w oczy rzuca się wulgaryzm, a tak poza tym... Nieźle, ale bywały lepsze drabble u ciebie
  • Shogun 17.06.2020
    O kurcze, zaraz poprawię.

    W sumie na taki trochę miał wyglądać, że bohater ma niejako "sztuczny" problem.
    Tak, sam po sobie wiem, że bywały lepsze :D mimo to dzięki ;)
  • Akwadar 17.06.2020
    Najtrudniej gada się z gościem w lustrze, a wytłumaczyć sobie dlaczego nie znosi się swojego oblicza, to jest dopiero sztuka.
    Dobre. :)
  • Shogun 17.06.2020
    I nawet Pan Wodniak do mnie przypłynął :) Witam :D
    Dokładnie tak, okazuje się, że wytłumaczyć coś sobie samemu, to czasem trudna sprawa.
    Dziękuję ;)
  • A. Hope.S 17.06.2020
    Aqua- popieram.
    Patrząc w lustro dostrzegasz sobie - nienawidzisz swojego widoku. lecz inni widzą w tobie więcej i się pytasz dlaczego?... przecież nie potrafisz siebie kochać.
    - kiedy nie kocha się samego siebie, wiemy, że nie jesteśmy egoistami i dajemy z siebie więcej, niż sami to dostrzegam

    Mój punkt widzenia.

    Przepraszam Shigunie. Musiałam napisać, choć obiecałam, że komentować nie będę.
  • Akwadar 17.06.2020
    Shogun a tak mnie prądy zniosły... :)
  • Akwadar 17.06.2020
    A. Hope.S często patrzy sie w lustro i siebie nie widzi, abo nie chce widzieć - strach czy tchórzostwo?
  • A. Hope.S 17.06.2020
    Moim zdumieniem? egoistyczne twórz- nie chce stanąć prawdzie w oczy.
  • Akwadar 17.06.2020
    A. Hope.S albo strach, przed brakiem wiary w to co można ujrzeć po drugiej stronie.
  • A. Hope.S 17.06.2020
    Akwadar bym napisała litanie, ale skórce to.
    Masz strach przed własnym odbiciem?
  • Akwadar 17.06.2020
    A. Hope.S a Ty?
  • A. Hope.S 17.06.2020
    Akwadar Nie, nie mam strachu, bo wiem kim jestesm i mam czyste sumienie.
  • A. Hope.S 17.06.2020
    Ale również krytycznie na siebie spoglądam.
  • Akwadar 17.06.2020
    A. Hope.S a ja uważam, że nikt do końca nie wie, co w nim drzemie. Jedni zdają sobie z tego sprawę, inni nie.
  • A. Hope.S 17.06.2020
    W tobie tkwi neklurna bomba.?dlatego postaramy się aby do eksplozji nie doszlo?
  • A. Hope.S 17.06.2020
    tchorz*
  • LBnDrabble 21.06.2020
    Zapraszamy na Forum! Głosujemy do środy tj. 24 czerwca /północ/
    https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/
  • LBnDrabble 24.06.2020
    Prosimy o czytanie, komentowanie i zagłosowanie! Czas do północy.
    Literkowa życzy miłego dnia
  • Shogun 24.06.2020
    Zagłosowane! ;D
  • Onyx 16.11.2020
    Postawmy sobie ważne pytanie: czy w ogóle da się siebie kochać?
    A
  • Onyx 16.11.2020
    A za drabble pięć
    Przez przypadek za wcześnie komenta wrzuciłam ;)
  • Shogun 16.11.2020
    Onyx Zdarza się ;) Cóż, na to pytanie już każdy musi odpowiedzieć sobie sam.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania