lbnr 28 "Miasto" RAP

Urodzony w blokowisku, dzisiaj nazwanym slumsami

biegałem z chłopakami robiąc pod oknem tsunami

patrzyłem, dumny byłem na wschodzące bloki miasta

czytając w codziennikach jak to dumne miasto wzrasta.

Pijaczki, inne żule pod blokami się tułali

postrach siali, wiele razy za niejednym z nas ganiali

ale my czterdziestu chłopców w nas rodziła się ta siła

dni mijały, paczka rosła, żuli z ławek przepędziła.

ref: Miasto - tutaj nikt ciebie nie kocha,

nawet nie wie, że istniejesz,

nikt za tobą nie szlocha.

 

Piłka, rower, drzewa, płoty, klatki, windy oraz krzaki

wojny z procą osiedlowe, w szkole, w domu same draki

lecz charakter pozostawał jedną z największych wartości

dla nygusów, zwyrodnialców nie było u nas litości

I niejeden dostał pałą, gdy biegając z ulotkami

"solidarność" krzyczał głośno uciekając piwnicami.

Dziś balkony nie te same, dziś ulice, sklepy, kina

dziś już nie ma tamtych ludzi - to co z nich zostało- kpina!

 

ref: Miasto - tutaj nikt ciebie nie kocha,

nawet nie wie, że istniejesz,

nikt za tobą nie szlocha.

 

Zapomnieli w korporacji zapierdalając dla zysku

nie przyznają dziś, że życie zaczynali w blokowisku

Bez honoru, bez ogłady mercedesy i lexusy,

a koledze co nie poszło na mrozie sinieją uszy

Cześć nie powie kunda taka, mając czyste, gładkie ręce

robolowi - to nie kumpel, bo to menel - ja mam więcej!

Miasto wzrosło- nas zabiło, znieczulica i obłuda

rozwinęło się i zginie w swoich oraz ludzkich brudach

 

.ref: Miasto - tutaj nikt ciebie nie kocha,

nawet nie wie, że istniejesz,

nikt za tobą nie szlocha.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (29)

  • Pan Kruk 03.07.2017
    Rap to kompletnie nie mój gatunek, więc trudno mi się jakoś wypowiedzieć. Ma ten klimat, tak przypisany do tego typu utworów. Według mnie jest poprawnie i ok. Pozdrawiam.
  • riggs 03.07.2017
    bo ja już stary jestem, a to dziś już twórczość niszowa. Dzięki
  • Pan Buczybór 03.07.2017
    Życie łatwe nie jest. Nie wszyscy mają z górki. Tekst dobry, piosenka również. Piątka brachu.
  • riggs 03.07.2017
    prosty chłopak z "falowca" , nie zapomniałem. Dziękuję
  • riggs 03.07.2017
    Oczywiście nie biorę udziału, ale napisać musiałem. Może jakaś Rap dusza dołączy
  • Tina12 03.07.2017
    Nikt nie powiedział, że życie jest proste. Choć rap to nie muzyka którą słucham, ale ta piosenka jest życiowa.
    5 pozdrawiam.


    Dziś albo jutro wstawie moje arcydzieło. Bo mam aż dwie piosenki. Jedna tak zwykła jak sobie tam pisze, a do napisania czegoś w stylu musicalu zainspirował mnie Pan Buczybór.
  • riggs 03.07.2017
    Świetnie, komentowaliśmy jeszcze czyjś tekst piosenki. Wyleciało mi ze łba durnego, ale może namówisz tą osobę do zabawy. Obietnica spełniona. Dzięki
  • Tina12 03.07.2017
    riggs
    Nie mam kogo namawiać xD
  • riggs 03.07.2017
    Tina12 aha, chyba kumam
  • Pan Buczybór 03.07.2017
    Tina12 Wal w musicalowe rytmy. To świetna zabawa.
  • Pasja 03.07.2017
    Rap.Zawsze wzrusza, bynajmniej mnie. Bo to jest przekaz prosto z trzewii. Chłopaku masz jaja. Pozdrawiam
  • riggs 03.07.2017
    Rap to piękny gatunek. Jeśli umie się wyłowić perełki wśród chłamu. Zawsze jest o życiu, jest wiele motywujących tekstów, wulgaryzmy są częścią tego języka. Dziękuję za poczytanie i zapraszam do zabawy.
  • Pasja 03.07.2017
    riggs powinnam, bo wzmocniłeś frekwencję marną mojego tematu. Ale jakoś po i obecnie mam doła. Będę kibicować, a może coś się wydarzy. Dzięki
  • riggs 03.07.2017
    pasja nie patrz na frekwencję. Lepiej kilka osób, niż wcale. Ja ciągle nie mam czasu ogarnąć naszego opowiadania. Jutro startuję o 8, wracam około północy a na 2-gą w nocy pakuję auto 50 km od domu i na Poznań. W ciągu doby będę na Podlasiu i w Wielkopolsce. Olać to. Pisz, nie marudź. Głowa do góry. Daj czadu.
  • Zdzisław B. 03.07.2017
    Zastrzeżenie - rap to nie moje zainteresowanie. Moich uwag nie musisz brać pod uwagę, gdyż może w rapie są inne zasady.
    Spróbowałem tekst wyrapować i z tego narodziły się sugestie:
    *w większości wersów zastosowałeś po 16 zgłosek ze średniówką (zatrzymaniem) po 8. zgłosce (8+8). Jednak nie wszędzie. Może spróbuj doszlifować. Dużo lepiej i rytmicznie mnie się rapowało (np. pijaczki i inne żule // pod blokami się tułali)
    *ta siła - moc, siła (ta, ten, to - lepiej ich unikać, uważa się je za tzw. wypełniacze, śmieci)
    - przed myślnikiem (dywizem) i za nim musi być spacja (odstęp)
    - wiele do poprawy w interpunkcji.

    Treść - bardzo mi się spodobała. Dlatego (mimo powyższych uwag, nie wiem, czy w rapie uwzględnianych) daję 5.
  • riggs 03.07.2017
    Zawsze miałem problem z interpunkcją- większy niż ze " staro-cerkiewno-słowiańskim". Rytm mi uciekł przy tych sinych uszach- wiem, język prosty, ale rap taki jest, aczkolwiek - mimo, iż nie będę poprawiał tego tekstu- wskazówki cenne. Przyznaję, że to mój pierwszy "rap" w życiu. Bardzo dziękuję, ze spojrzałeś, rady zapamiętam .A z tymi myślnikami , to już tyle osób tu pisało inaczej, że zbaraniałem. Pamiętam jak w szkole uczyli "wyraz, myślnik, spacja, wyraz. Tak jak z kropką. A odstępy w dialogach. Skoro jednak wydajesz, to pewnie wiesz lepiej, bo korekta nie przepuści, więc kolejna cenna lekcja. Jeszcze raz dziękuję.
  • Zdzisław B. 03.07.2017
    Spójrz do byle jakiej książki beletrystycznej. Zobaczysz, że wszędzie po wyrazie jest spacja i dopiero myślnik. Nie wiem, jak tłumaczyli w szkole, ale z myślnikiem na pewno jest inaczej, niż z kropką :)
  • riggs 03.07.2017
    Zdzisław B. poprawiam
  • riggs 03.07.2017
    Zdzisław B. zrobione
  • Zdzisław B. 03.07.2017
    Uzupełnię - jeżeli jest krótka pozioma kreska (łącznik, a nie myślnik) przy wyrazie, bez spacji, to jest to albo podział wyrazu przy zakończeniu wyrazu w następnym wersie, albo łącznik dwóch wyrazów (wtedy bez spacji z obu stron), np. biało-czerwona. Natomiast myślnik zawsze musi mieć z obu stron spację.
  • riggs 03.07.2017
    Zdzisław B. :)
  • riggs 16.07.2017
    Zdzisław B. Książka dotarła, dzięki za dedykację :). Jako mistrza krótkiego pisania chciałbym Cię poprosić, żebyś zerknął na "Miłość". Trochę to zainspirowane Twoim pisaniem. Będę wdzięczny. Pozdrawiam.
  • Zdzisław B. 16.07.2017
    Ja i mistrz?! Riggs, ubawiłeś mnie :) Znam swoje miejsce w szeregu. To, że skrobię czasem krótkie formy, znaczy tylko to, że je skrobię i czasem coś, dla innych dobrze i zrozumiale, naskrobię. Ale dzięki, przeciez nie jestem masochistą :)
    PS. Zerknąłem, wpisałem, fajne :)
  • Owca ZSH 06.07.2017
    Zapamiętaj, jedno - w rapie zazwyczaj jest szesnaście wersów na zwrotkę, chyba że to jakieś miniatury. Ale tu refren, podział na zwrotki itp. A co do treści, to ja wiem tu o czym mowa. I chuj z narzekaniem na to, jaki świat jest zły. No po prostu, kurwa, chuj z tym. Ale się wychowałem tam gdzie się wychowałem i to pewnie przez te osiedlowe akcje z dzieciństwa jestem jaki jestem. Pozdrówki z betonowek dżungli ;)
  • riggs 06.07.2017
    Dzięki za rady i za przeczytanie
  • Rogów ruszyło głosowanie na LBnR...zapraszam
  • ania_marzycielka 24.05.2019
    Mimo, że jestem 15- letnią dziewczyną to od zawsze uwielbiałam słuchać typowego starego, oldschoolowego rapu :) Na rapie aż tak bardzo się nie znam, ale bardzo się nim interesuję :) W obecnych czasach niestety raperzy piszą głównie o samochodach, dziewczynach i na pełnym auto-tune. Nie chcę ich krytykować tylko po prostu rap według mnie kiedyś był lepszy :) Oczywiście są jeszcze dobrzy raperzy :) Trochę się rozpisałam :D Bardzo fajny tekst :) Sensowny przekaz o kontraście między starymi ,a obecnymi czasami, pozdrawiam :)
  • riggs 24.05.2019
    Polecam więc "Obawy" i " Intro" Dziękuję za tak miłe słowa. Takie próbki napisania czegoś innego, choć ogólnie piszę dla ludzi, a nie uniesione badziewia dla krytyków

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania