List do Norwida

Szanowny Panie,

 

Dziś nieśmiało do Pana piszę, aby w prostych słowach wyrazić szacunek i wdzięczność za pozostawioną nam twórczość

Jak to jest, że nie do końca rozumiejąc tak głębokie i pełne przesłania wiersze, czuję swoistą więź, jaka może połączyć serce pisarza z sercem czytelnika. Nie jestem filologiem, nie piszę książek, niewiele we mnie z artysty, ale poezja niejednokrotnie szarpie struny mojej duszy.

 

Panie Kamilu, nie zechciałby Pan zasiąść razem ze mną przy stole w święta? Wiem, że moja prośba wydawać by się mogła niemalże szaleńcza, jeśli jednak po tylu latach samotnej tułaczki po Europie wyraża Pan najmniejszą chęć podzielenia się swoimi myślami, byłabym zaszczycona. Opowiedziałby mi Pan o spotkaniach z Mickiewiczem w Rzymie, o tym, jaki tembr głosu ma Chopin, bo przecież wszyscy wiemy, jaką muzykę tworzył, ale jaka muzyka płynie z jego ust? Może nawet w przypływie szczerości wyzna Pan, co Słowacki myśli o Mickiewiczu, choć jak mniemam, gentlemani nie rozmawiają na takie tematy.

 

Ja przyniosę wino i porozmawiamy o tym świecie marionetek, napiszemy kolejny list do Johna Brown i zapewniam Pana, że w moim odczuciu to gwiazda spadła w Weronie dla Julietty, nie kamienie. Tęskno Ci przecież z całego serca, panie Kamilu, do tego kraju. Wiem też, że nie lubisz miasta i hucznych zabaw, a ja oferuję Święta w spokojnym domu na wsi.

 

A jeśli Pan będzie chciał pomilczeć, pomilczę razem z Panem.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (3)

  • bogumil1 01.05.2020
    Fajny pomysł z przypomnieniem postaci poety w tej właśnie formie.

    Pozdrawiam.
  • emilkae 01.05.2020
    Dziękuję za opinię
  • befana_di_campi 01.05.2020
    "Kamil" jest imieniem przybranym przez Poetę przy jego bierzmowaniu; chrzestne Norwida, to Cyprian i tylko Cyprian.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania