Love is a losing game

Lead: Cykl: "Nie wysłanych listów"

 

Kochanie,

Pisząc do Ciebie list zawsze zastanawiam się, jaki powinnam nadać mu tytuł. Byś tylko Ty mógł go poprawnie rozszyfrować i zrozumieć, ale również, by zapadł Ci głęboko w pamięć oraz serce. By kojarzył Ci się jedynie ze mną. Więc odpowiednie nazewnictwo tych nagłówków jest dla mnie rzeczą szalenie ważną i właśnie one zabierają mi najwięcej czasu. Nie myśl, że narzekam albo marudzę, ponieważ w rzeczywistości jest wręcz odwrotnie – uwielbiam tę część najbardziej. Ukochałam sobie nasze słowne gierki, które tylko my pojmujemy.

Cudowne jest to, że nie zależnie, w jakim języku bym do Ciebie napisała, Ty i tak mnie zrozumiesz, dostrzeżesz oraz wychwycisz sens najdrobniejszych niuansów. Każdej kropki, przecinka, dużej litery, wykrzyknienia, niesamowicie brzmiącego wyrazu lub ciekawego tłumaczenia… Właśnie, dlatego z dużą swobodą mogę wplatać do naszej korespondencji słowa zaczerpnięte z różnych stron świata i kultur wiedząc, że z łatwością odczytasz ich znaczenie. Zawsze trafnie wnioskując, o co mi chodziło.

Wszyscy wielcy artyści, muzycy, wokaliści dzielący się sobą oraz własnymi życiowymi doświadczeniami, choć raz poruszali temat miłości. Uczucia z jednej strony potrafiącego wznieść człowieka do nieba, zaś z drugiej mogącego wgnieść głęboko w ziemie. Szalone to, abstrakcyjne i lekko schizofreniczne. Jedno pojęcie, a tak wiele skrajnych interpretacji, nieporozumień, aspektów.

Wiesz, że od lat jestem poruszona twórczością oraz ogromną empatią Georga Michaela. Często słucham i nucę jego utwory, lecz ten jest według mnie naprawdę wyjątkowy. Tekst może i prosty, temat wcale nie odkrywczy, ale ponadczasowy i nieustannie będący nas dotyczyć: „ You have been loved”, to opowieść o bezwarunkowej miłości matki do dziecka, które w okrutny sposób straciła. To również żal, rozpacz, doszukiwanie się winy oraz poszukiwanie winnych. „ So if it’s God who took her son. He cannot be the one living in her mind. ”

Kolejną ikoną jest Whitney Huston oraz jej wspaniały hit do filmu „ Bodyguard”, pt. „ I will always love you”. Czasami osobie, którą darzymy miłością musimy pozwolić po prostu odejść, pomimo bólu i wszechogarniającego cierpienia. Niektórym nie jest pisane bycie razem. Pewnych przeciwności, zdarzeń, sytuacji, okoliczności nie da się przeskoczyć ani pominąć czy najzwyczajniej o nich zapomnieć. Jednak to nie jest istotne, gdy kierujemy się dobrem oraz szczęściem ukochanego.

„ Blue Eyes” – Eltona Johna dowodzi, iż miłość uskrzydla, daje siłę i nadzieję. To też smutek rozstań oraz radość z powrotów, do człowieka, któremu na nasz widok śmieją się oczy, przy którym jest nasze miejsce. „When I'm by her side. Where I long to be.”

Tragiczne losy oraz niecodzienne zachowanie Amy Winehouse były pożywką dla medialnych hien. Jej prywatne życie, problemy oraz nałogi, z jakimi się zmagała zostały przeniesione na mały ekran naszych odbiorników. Mogliśmy ją wspierać w walce lub szykanować za niecne postępki. Ta młoda kobieta jest przykładem, jak destrukcyjna może być miłość i jak fatalne skutki wtedy za sobą pociąga. W utworze: „ Love Is A Losing Game”, opowiada o zaślepieniu, niemożności uwolnienia się od toksycznego partnera, o swojej słabości i utraceniu wiary w miłość.

Zadaję sobie pytanie czy i moja wiara w miłość i nas nie została zdeptana…

 L.

Następne częściLove com …

Średnia ocena: 0.0  Głosów: 0

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (5)

  • betti 30.08.2019
    Wydaje mi się, że tytuł w polskiej wersji byłby lepszy... skoro tym językiem poruszasz się w swoim liście. Problem dotyczy faktu podejścia do miłości, jeżeli z nastawieniem, że to ma być gra, to chyba nie ma co liczyć na cud.
  • Leila 30.08.2019
    Niestety to nie może skończyć się happy endem.
  • szopciuszek 30.08.2019
    Przyciągnął mnie tytuł i faktycznie znalazła się i Amy :) Niestety nie potrafiłam wyczytać z listu tego, co zapewne potrafi rozszyfrować jej ukochany.
    To już mój drugi komentarz u Ciebie i znowu nie jest tak pozytywny jak byś pewnie chciała. Może za bardzo mi ten list przypominał rozprawkę. No ale nie zrażaj się, trzeba tylko więcej serca dać. To nie jest łatwe, ale trzymam kciuki :)
  • Leila 30.08.2019
    Każda opinia jest ważna. I doskonale rozumiem, że nie zawsze można zbierać laury.
  • szopciuszek 30.08.2019
    No bo mi wstyd trochę było, że tak tylko krytykuję i krytykuję ;)
    Pozdrawiam!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania