Magia

Pragnienie (drabble)

 

Wiele już w życiu doświadczył, a mimo to, gdy zetknął się z nią po raz pierwszy, nie przypuszczał, jak wielki będzie miała wpływ na jego przyszłość. Wystarczyła jedna chwila, by jej zapragnął. To uczucie narastało w nim z każdym dniem.

Na początku pojawiała się tylko w sennych marzeniach, z czasem wkradła się także w jego myśli. Wkrótce uświadomił sobie, że to właśnie jej brakowało mu do spełnienia i tylko ona mogła dać mu szczęście.

By ją zdobyć, wyzbył się ograniczeń i bez żalu wyrzekł się wszystkiego, co wcześniej miało dla niego wartość.

Tak bardzo jej pragnął…

Musiał posiąść tę moc.

 

 

Przeznaczenie (drabble)

 

Zapadał zmierzch, gdy dotarł na miejsce. Był zmęczony, obolały i głodny, ponieważ długo błądził po lesie, zanim znalazł tę niewielką, zaniedbaną chatę, z komina której wydobywała się cieniutka strużka ciemnego dymu.

Nie poszedł od razu w kierunku drewnianych drzwi, tylko ukrył się za jednym z martwych drzew, by dać sobie czas na ponowne rozważenie podjętej już wcześniej decyzji. Przez chwilę bił się z myślami, czy wejść do środka. Bał się przekroczyć ten próg, jednak coś pchało go w tamtą stronę. Czuł to niemal fizycznie.

Odetchnął głęboko, jeszcze raz rozejrzał się po okolicy, po czym niepewnym krokiem ruszył ku swojemu przeznaczeniu.

 

 

Mogło być gorzej (drabble)

 

Mistrz przestrzegał go przed rzucaniem zaklęć bez przygotowania. Tłumaczył, że to może się skończyć mutacją, a nawet śmiercią. Dotąd poważnie traktował nauki starca, jednak tym razem…

Przez jego ciało przeszedł silny dreszcz, gdy wrócił myślami do minionej nocy, do słów, które wypowiedział, by stać się niewidzialnym. Jego inkantację przerwał błysk i towarzyszący mu huk. Nie miał pojęcia, co się z nim działo. Świadomość odzyskał dopiero w swojej chacie, choć znajdowała się ona kilkaset kroków od magicznego kręgu, gdzie eksperymentował. Potrząsnął głową, by odpędzić nieprzyjemne wspomnienia i wcisnął stopę w but, ukrywając tym samym dwa dodatkowe palce.

„Mogło być gorzej” – pomyślał.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (11)

  • Elorence 17.07.2018
    Podobało mi się, chociaż drabble o wampirze, podobało bardziej :)
    Pozdrawiam :)
  • Fanriel 17.07.2018
    Dziękuję. Jak widać im starsze, tym gorsze. ;) "Mogło być gorzej" to moja pierwsza próba zmierzenia się z tak krótką formą.
    Pozdrawiam serdecznie. :)
  • Canulas 17.07.2018
    No to jestem.
    Drabble nie muszą mieć zwalającej z nóg puenta, choć często to jest ich największą siłą. Więc teoretycznie nie muszą alepowoli zakorzenia się pogląd, że jednak tak.

    U Ciebie w dwóch pierwszych puenta jako takiej nie ma. W ostatnim jest, ale nie wyrywa z butów.

    Tylko, że tekst/y są napisane bardzo dobrze językowo. Zwłaszcza pod kątem użycia synonimów. Obadalem dokładnie. Jest naprawdę git.

    Masz wiec w rękach całkiem pokaźnie wyposażoną w literackie narzędzia skrzynkę. Piszesz ładnie.
    Postaram się wpadać częściej.
  • Fanriel 17.07.2018
    Miło Cię gościć pod moimi tekstami.
    Jak pogląd dotyczący puenty zakorzeni się na dobre, odpuszczę sobie drabble. ;)
    Bardzo dziękuję za dokładne obadanie i pozytywną opinię.
    Pozdrawiam serdecznie!
  • Justyska 17.07.2018
    Puenta puentą a myśl myślą. Dla mnie to wyrywki z większej całości bardzo dobrze napisane. Przeczytałam z ogromną przyjemnością. Jeśli miałabym wybrać obstawiam ostatnie. W swoim czasie "naprodukowałam" serie drabbli w ramach własnego wyzwania i mimo, że z puentą różnie bywało to polubiłam bardzo tę formę.
    pozdrawiam serdecznie i zostawiam 5:)
  • Fanriel 17.07.2018
    Szczerze mówiąc o te puenty za bardzo się nie starałam. Zależało mi, by uchwycić myśl, przedstawić obraz. W sumie tak krótkie formy nie są dla mnie. Zdecydowanie lepiej czuję się w dłuższych tekstach.
    Chętnie zerknę na efekty Twojego wyzwania.
    Bardzo dziękuję i również pozdrawiam. :)
  • Justyska 18.07.2018
    Fanriel właśnie o tę myśl mi chodzi, u mnie jest podobnie, dlatego tak mi się podobało.
  • Karawan 17.07.2018
    Trochę po mojemu; fotografie. Obrazki, które można oglądać oddzielnie lub razem. Pospieszna notacja do uzupełnienia. W odróżnieniu od moich fotografii (jak nazywam ten notacje) lepiej zapisane, bardziej kompletne, bliższe obrazkowi a nie pospiesznemu szkicowi. Zazdroszczę! ;c Gratuluję. 5!
  • Fanriel 17.07.2018
    Jak zbierałam teksty do tej publikacji, myślałam o komentarzu, który ostatnio mi zostawiłeś. Zastanawiałam się nawet, czy czegoś nie pozmieniać, nie ulepszyć, ale odpuściłam, bo "Uwięziony" czeka. :)
    Dziękuję Ci bardzo! Pozdrawiam serdecznie. :)
  • Zaciekawiony 22.07.2018
    Dwa pierwsze kawałki nie tyle nie mają puenty, co wydają się urwane. Widać to zwłaszcza w drugim kawałku, w którym w zasadzie nie wiadomo o co chodzi.
  • Fanriel 22.07.2018
    Dziękuję za opinię. Pozdrawiam.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania