Uwaga, utwór może zawierać treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich!

Mamut Jo - BDD 1

Odrapane ściany stróżówki, rozbłyskiwały niebiesko-białymi refleksami ekranu starego telewizora. Mamut Jo siedział wbity w za mały dla jego potężnych gabarytów fotel, wciśnięty w kąt pomieszczenia.

–Twój dom jest za mały? Twoja żona nie dość ładna? Kariera nie układa się jak trzeba? – trzeszczał głos reklamy.

–Żebyś kurwa wiedział! – ryknął Mamut Jo, odrywając butelkę burbonu od mięsistych, spękanych ust, drugą ręką uzbrojoną w służbowy rewolwer ocierając gęstą brodę. – Sześć jebanych lat koledżu, magisterka z pierdolonych zwyczajów życia mamutów! Sto, kurwa, tysięcy dolarów długu, za gówniany tytuł, jebanego archeologa! I, kurwa co?! Posada, pierdolonego, stróża nocnego, w zasranym, skurwiałym oceanarium, jako zmiennik popierdolonej starej, chudej Indianki, która do roboty przychodzi w czapce pilotce i jebanych goglach lotniczych. Prawdziwa czerwona baronowa, psia jej, kurwa, mać, jebana!

–Nie przejmuj się! – odpowiedział telewizor. – Mamy radę na twoje problemy!

–No, bardzom, kurwa, ciekaw – burknął Jo przyciskając butelkę do ust.

–Nasz jedyny i niepowtarzalny program, pozwoli ci przejąć kontrolę nad swoim życiem! Dzięki niemu poczujesz się jak prawdziwy król! Król życia i król świata! Za jedyne trzy proste raty w wysokości dwadzieścia dziewięć, dziewięćdziesiąt dziewięć!

–Ja już jestem królem – burknął Mamut Jo. – Jebanym królem! Patrz, to moje jabłko – mężczyzna wystawił do ekranu butelkę taniej whiskey, po czym pociągnął z niej ostatni łyk. – A to kurwa berło – dozorca wzniósł do góry rewolwer i potrząsnął nim znacząco, a następnie wcisnął go w długą brodę, lufą do góry. – Dalej nie wierzysz? To patrz, pokażę ci moją koronę.

Huk wystrzału, słyszały tylko delfiny i wieloryby, będące w akwarium najbliżej stróżówki. Mamuta Jo'ego znalazła dopiero jego zmienniczka – Dwa Księżyce, gdy rano przyszła do pracy. Obraz, który zastała w znajomej stróżówce, wypalił się pod jej powiekami na długie miesiące. Ciało mężczyzny i krew rozbryzgana, na ścianie, wokół jego głowy, w kształt groteskowej korony.

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (23)

  • Okropny 13.05.2017
    (kategorię zmień na Bitwy)
  • Nazareth 14.05.2017
    1. To bitwa jest?
    2. To wszystko co masz mi do powiedzenia?
  • Okropny 14.05.2017
    Naz, komentatorstwo będę uskuteczniał w poniedziałek, gdy wszystkie teksty już będą, yo
  • Karawan 14.05.2017
    pokarzę - pokaram Cię ręka sprawiedliwości gdy pokażę Ci..., a ja ciągle w chaszczach...5
  • Nazareth 14.05.2017
    Prawda, dzięki.
  • Okropny 14.05.2017
    Bardzo dobre, choć to z rewolwerem i Burbonem i telewizją to oklepany u Ciebie motyw (albo,mi sie cos popierdoliło)
  • Nazareth 14.05.2017
    Burbon jak najbardziej oklepany, rewolwer mniej, ale jeśli myśleć o nim jako o broni szeroko pojętej to może faktycznie, ale telewizja się chyba rzadko u mnie pojawia (albo, mi sie cos popierdoliło).
  • Okropny 14.05.2017
    Nazareth w sensie chlanie z giwerą i do tv, taki motyw, ale może to mi się po prostu z Tobo kojarzy, yo
  • Nazareth 14.05.2017
    Okropny może dlatego, że znasz więcej moich historii niż, na razie napisałem XD
  • Tanaris 14.05.2017
    Wszystko w świetnym stylu, mega porąbane z wybuchową końcówką, 5 :=)
  • Nazareth 14.05.2017
    Dzięki.
  • Pan Buczybór 14.05.2017
    Zabawne i pomysłowe. Błędów się nie doszukałem, więc jest ok. A telewizja zawsze kłamie. 5
  • Nazareth 14.05.2017
    Miło mi.
  • Szudracz 14.05.2017
    Spikerskie obiecanki cacanki, ale udowodnił swoją wielkość w koronie:) 5
  • Nazareth 14.05.2017
    Przynajmniej jakąś ;)
  • Ritha 14.05.2017
    Ahaha, bardzo mi się podoba wkurzony dialog z telewizorem xD
    "–No, bardzom, kurwa, ciekaw – burknął Jo przyciskając butelkę do ust." xD
    I postać zmienniczki... Wykorzystałeś wszystkie motywy, gut. A poza tym jest w tym jakaś życiowa dramaturgia. 5!
  • Enchanteuse 14.05.2017
    Krótko, ale znacząco.Świetna puenta z królewskimi atrybutami. Mi też podoba się jakże głęboka rozmowa z telewizorem ;)
  • fanthomas 16.05.2017
    Dobrze napisane, ale klimat trochę mi nie podszedł. Jak dla mnie też trochę za dużo przekleństw, ale temat dramatu w oceanarium pasuje tu w stu procentach. 4,95
  • ausek 16.05.2017
    ''–Twój'' - brak spacji w całym dialogu :P
    Pierwsze takie, że sposób wyrażania kompletnie nie pasuje do wykształconej osoby, w dodatku archeologa. No, chyba że te ciągłe ''przebywanie'' w towarzystwie mamutów zrobiło swoje. ;) Analizując tekst, sięgając troszkę głębiej mogę sobie jednak wyobrazić frustrację tego człowieka, którą ukazałeś właśnie poprzez język. Wniosek: dobry start w życiu nie zawsze zapewnia sukces w przyszłości. ;) 5
  • ausek 16.05.2017
    Pierwsze spostrzeżenie takie*
  • KarolaKorman 16.05.2017
    ,,–Żebyś kurwa wiedział! '' - –Żebyś, kurwa, wiedział!
    Jak dla mnie świetny tekst. Wszystko jest wytłumaczone dlaczego mógł podjąć taką a nie inną decyzję i zupełnie nie dziwi mnie jego zachowanie i finał scenki, brawo :)
  • Arysto 18.05.2017
    "–Twój dom jest za mały? Twoja żona nie dość ładna? Kariera nie układa się jak trzeba? – trzeszczał głos reklamy" - reklama z lat 80-90 chyba, obecnie byłaby uznana za negatywny przekaz. Sorki, #zboczeniezawodowe :D

    Cóż, wiem, że stać Cię na więcej - tutaj trochę za dużo klasyki, bywało u Ciebie lepiej. Sorry, Naz, ale od Ciebie będę wymagał na poziomie Twoich narracyjnych pamiętników ;)
  • Nazareth 19.05.2017
    Dokładnie, stara, klasyczna reklama w stylu Billego Maysa - Americana lat dziewięćdziesiątych.
    Bardzo mnie to cieszy - wymagaj, mów gdy Ci nie podchodzi, krytykuj. Jak mnie wszyscy będą chwalić, to się będę tylko cofał.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania