Rzeźnia i mandragora

 

Średnia ocena: 4.9  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (18)

  • Aisak 22.10.2019
    Surowe pokutne stroje z szorstkiego koziego włosia i cylicja powodowała strach... tchórzostwo. - znalazłam, że CYLICJA, to historyczna kraina, Armenia. A tutaj czym jest?
  • Pasja 22.10.2019
    Dzięki Aisak
    Różnie piszą cylicja lub cilicja, to rodzaj tkaniny.
    Poprawiłam na cilicja, coby nie było zamieszania'
    Pozdrawiam
  • Zabawy z czarami, duchami i demonami niosą ze sobą zawsze wielkie ryzyko i koszty. Brać się za egzorcyzmy bez głębokiej wiary i wiedzy to jak zabawa dziecka naładowaną bronią.
    W tym wypadku ceną było życie matki, choć pewnie nie tylko...

    Ciekawy tekst, wart zastanowienia.
    Pozdrawiam!
  • Pasja 22.10.2019
    Witaj Maurycy
    Dzięki za ciekawy odbiór i pozostawienie cennego komentarza.
    Pozdrawiam serdecznie
  • Angela 22.10.2019
    Zwabiłaś mnie Mandragorą, korzeniem Alrauny podobno mającym ludzki kształt.
    Napisane świetnie, klimatycznie i pochłaniające bez reszty.
    Gryzę paluchy z zazdrości.
    Pozdrawiam.
  • Pasja 22.10.2019
    Witaj Angela
    Ponoć też krzyczy. Nie wiem tego. A z tymi paluchami nie przesadzaj. Miłego wieczoru. Pozdrawiam
  • Zaciekawiony 22.10.2019
    Końcówka jakby ścięta, niedopracowana. Natomiast reszta tekstu ciekawa.
  • Pasja 23.10.2019
    Witaj
    Może masz rację, że końcówka ścięta... trochę dopracowałam. Pisząc miał to być tekst w dwóch częściach, a może w trzech. Jednak jakoś mam zastój w myśleniu i w ogóle sytuacja na portalu jest wybuchowa. Niemniej dziękuję za resztę.
    Pozdrawiam
  • Bożena Joanna 22.10.2019
    Złowrogi klimat panuje od początku. Rzeźnia każe myśleć, że coś złego się stanie. Świetnie oddany klimat strachu i niedoli syna. Do tego jeszcze legenda o Mondragorze, której nie znałam. Świetnie połączyłaś dawne wierzenia ze współczesnym dramatem. Serdecznie pozdrawiam!
  • Pasja 23.10.2019
    Dziękuję ci Bożenko za garść ciekawych przemyśleń. Cieszę się że czymś cię jeszcze zaskoczyłam. Pozdrawiam niezmiennie.
  • Adelajda 23.10.2019
    Całość jest intrygująca i niepokojąca, ale mam nieodparte wrażenie jakby tekst był do czegoś, bądź z czegoś wyjęty, że ja jako czytelnik czegoś nie wiem. Wszystko dobrze napisane i do tego symbolika. Czarny pies, starzy ludzie wierzyli, że zwiastuje śmierć.
    Naprawdę ciekawe.
  • Pasja 23.10.2019
    Witaj Adelajdo
    Chyba tak. Czytam i też mam ten sam zamysł, że czegoś brakuje. W zamierzeniu miał to być dwu, trzy częściowy
    ale zawieruchy na opowi staja się nie do pokonania. Odcina mnie od głównej ten stan.

    Miłego dnia
  • JamCi 23.10.2019
    Bardzo ciekawy tekst. Ano są różne inicjacje. Zawsze były, zawsze będą. Czasem takie, które zabijają. Nie budują siłę. Ludy pierwotne w temacie były mądrzejsze. Teraz dzieciaki mają gorzej. Bo nie ma mądrości i doświadczenia, która wyznacza zadania, określa gotowość i czuwa. Buziaki.
  • Pasja 23.10.2019
    Ciekawe twoje rozważania, wszak po linii eksperta specjalisty. Jednak potrzeba chronić nasze dzieci jest coraz bardziej wskazana. Środowisko jest jak gąbka która wciąga najbardziej słabe istoty.

    Dziękuję i pozdrawiam cieplutko
  • kalaallisut 24.10.2019
    Intrygujące opowiadanie, ciekawa symbolika rośliny jej krzyk obok niemego krzyku chłopca i jego matki. Okultyzm a bardziej zabawa chłopaków bez wiedzy. Wpleciona też wiedza medyczna. I nasienie symbol początku życia, być może chłopaka który z jakiegoś powodu pewnie ojca i jego wyboru szkoły, czuł się od małego zły, odtrącony, dorastanie w samotności i z poczuciem że jest się złym gorszym, że coś w nim nie tak, a może te zło pochodziło od "złego" nasienia ojca.
    Roślina ma działanie przeciwbólowe, wyrwajac krzyczy, podobna do człowieka i jego bólu i krzyku.
    Takie gorzkie smutne opowiadanie z ciekawym klientem i ciekawostkami. Rzeź.... Też przywodzi niemy krzyk zwierzat przed ubojem.
  • Pasja 24.10.2019
    Dziękuję pięknie za odczytanie i pozostawienie ciekawego komentarza. Bawienie się w takie zabawy często może źle się skończyć. Grupy które przewodzą w jakimś środowisku szukają do takich eksperymentów słabszych i zagubionych. Nie powinno być na to przyzwolenia.

    Pozdrawiam
  • MarBe 03.11.2019
    Fascynacja mrokiem i złem towarzyszy nam całe życie, lecz walka z tym jest wyznacznikiem człowieczeństwa.
    Pozdrawiam
  • Pasja 09.11.2019
    Witaj
    Wybacz, że dopiero teraz, ale umknęło. Człowieczeństwo czym jest? Chciałoby się zapytać. Wyznacznikiem pewnie jesteśmy my.

    Pozdrawiam

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania