#

 

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (17)

  • Ritha 22.05.2018
    Najpierw pierwsze kilka wersów , potem tutaj:

    "zbieramy włosy wymieniamy na peruki
    szorujemy podłogi by oszukać bezpieczną sterylność
    myjemy garnek po gulaszu do pierwszej warstwy wypalenia
    torsje zadusiły powietrze
    liczymy drzewa za oknem i ciągle jest ich tyle samo"

    I o dzieciach niczyjego Boga, czyli przystanki, które mnie zatrzymały, niemniej jednak - całość jest urzekająca.
    Czuć doświadczenie (życiowe), dystans i oko, które widzi dużo więcej niż nastoletni poeta.
    Pozdrawiam :)
  • Pasja 22.05.2018
    Witaj Ritha
    Dzięki za przystanek nad moimi słowami i miło cię widzieć.
    Pozdrawiam serdecznie i miłego wieczoru
  • Pan Buczybór 22.05.2018
    Tak się trochę zastanawiam, co ma tytuł do treści, ale chyba po prostu będę musiał przeczytać jeszcze raz, dokładniej.
    Tak czy siak, bardzo spoko wiersz. Dość niezwykły, senny, z ładnymi metaforami.
    Bardzo dobry kawałek poezji. Zastanawiający i aż chce się przystać nieco dłużej, żeby nacieszyć oczy.
    Pozdro
  • Ritha 22.05.2018
    "co ma tytuł do treści" - też się nad tym przez moment zastanawiałam
  • Pasja 22.05.2018
    Witaj Panie
    Tytuł nawiązuje do oczu i kolorowych włosów. Duże oczy są charakterystycznym elementem mangi i anime
    Natomiast włosy cieniowane są w charakterystyczny sposób.
    Dziękuję za przeczytanie i zamyślenie.
    Pozdrawiam serdecznie
  • Pan Buczybór 23.05.2018
    pasja ah, no tak. Szkoda, że usunęłaś, bo bym przeczytał jeszcze raz. No, mówi się trudno.
  • Pasja 23.05.2018
    Pan Buczybór zapraszam
  • Pan Buczybór 24.05.2018
    pasja o, tak lepiej :)
  • Justyska 22.05.2018
    Witaj Pasjo, bardzo lubię Cię czytać, więc przeczytałam trzy razy. Nie wiem, czy dobrze myślę, czy zgodnie z Twoją intencją, ale dla mnie to utwór o osobie chorej na nowotwór, o zmaganiach z torsjami i życiem codziennym, z utratą włosów, twarzy, tożsamości i o powrocie do zdrowia. Tak to czuję.
    Pozdrawiam 5
  • Pasja 22.05.2018
    Witaj Justyska
    Pewnie jest tak jak czujesz. Dziękuję za spojrzenie.
    Pozdrawiam cieplutko
  • Margerita 22.05.2018
    No i zastała zamknięte drzwi
  • Pasja 22.05.2018
    Witaj Mar
    Dziękuję... odpoczywa troszeczkę.
    Pozdrawiam:)
  • Agnieszka Gu 30.05.2018
    Interesujące i zastanawiające. Masz ogromną inwencje twórczą i po szalenie szeroki zakres tematyczny sięgasz. Nieszablonowe przemyślenia, nic nie jest podane wprost. Mnóstwo tu podtekstów.
    Bardzo na tak. Pozdr.
  • Pasja 30.05.2018
    Witam wieczorową porą
    Tekst rzeczywiście ma sporo podtekstów i dlatego zawoaluowane.
    Pozdrawiam serdecznie
  • Enchanteuse 31.05.2018
    "nietwarzowe tamte były" - to mnie trochę wybiło z pieknej, poetyckiej atmosfery.
    Poza tym, wiersz jest po prostu niesamowity. W bardzo delikatny sposób porusza trudny temat, jaką jest choroba nowotworowa.Temat mi w pewien sposób bliski, bo moja babcia na tę chorobę zmarła.
    A, i tu wkradł Ci się błąd: "może bardziej bielszej od śniegu"
    - starczy "bielszej".

    Ty, Pasjo, pokazujesz cierpienie nie wprost, bo jakby z oddalenia; przez pryzmat peruk i nie tylko. Mówisz, że historia się powtarza. I owszem, ale każda jest indywidualna choć : "wystarczy wpasować przeszłość i podać dalej"

    Bardzo dojrzały wiersz, Pasjo. Dziękuję za niego.
  • Pasja 31.05.2018
    Witaj
    Bardzo miło, że wdepnęłaś w moje progi. Bardzo wnikliwie wyczytałam się w twój komentarz i wyniosłam poprawki. Nie jestem pisarką, ale lubię być z Wami tutaj pomimo zawirowań idę dalej.
    Pozdrawiam i miłego dzionka
  • Enchanteuse 31.05.2018
    pasja teraz jest lepiej. Słowo "ciemne" wprowadza dodatkową metaforę.
    Nikt z nas nie jest. Ale każdy się stara, doskonali. I to się liczy :)
    Dobrze, że na opowi są też tacy wrażliwi piszący.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania