marka

ta marka

to twoja kominiarka

daje ci ciemną moc

tworzenia ad hoc

pisania o bzdetach

odgrzewanych kotletach

i zepsutym rozumie

 

- nic innego nie umiesz

Następne częścimarka cz.II

Średnia ocena: 2.6  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (100)

  • Misiu M 14.09.2019
    daję ci 5 za formę i treść
  • Marsjasz 14.09.2019
    a to niespodzianka, dzięki
  • Jacom JacaM 14.09.2019
    :-) ani formy ani treści :-) teraz widać dlaczego leczysz kompleksy pod cudzymi tekstami
    :-)
  • Misiu M 14.09.2019
    jacom - grzeczniej proszę
  • Jacom JacaM 14.09.2019
    Misiu M... bo co ?
  • Misiu M 14.09.2019
    Jacom JacaM bo jajco
  • Jacom JacaM 14.09.2019
    Misiu M....złamasie nie napinaj się
  • Misiu M 14.09.2019
    Jacom JacaM czy ja cię obraziłem chamie ponury ?
  • piliery 14.09.2019
    a do komu to? :D
  • piliery 14.09.2019
    a jak juz jestem: zabawka jak zabawka ani zła ani dobra, poczekam na cdn
  • Akwadar 04.09.2020
    I tu też ciekawie... ;)
  • piliery 04.09.2020
    Akwadar co też tu takiego ciekawego ? :)
  • Akwadar 04.09.2020
    piliery głupie pytanie! no co może być ciekawe na portalu literackim?! tekst i komenty... ;)
  • Tjeri 14.09.2019
    Może cd będzie lepszy. Na razie rymowanka na niskim poziomie. Napisałabym więcej, ale mój czujnik prowokacji pipczy.
  • Misiu M 14.09.2019
    ja przypuszczam ,ze to parodia i jako taka mi się podoba ;-)
  • Nuncjusz 14.09.2019
    Marka Marka
    narka
  • Marsjasz 14.09.2019
    Nuncjusz witam
    będzie Warka? :)
  • Nuncjusz 15.09.2019
    Jak się posmarkasz
  • Marsjasz 15.09.2019
    Nuncjusz liczę na Twoje chusteczki
    tylko te z czystej kieszeni
  • Angela 14.09.2019
    Coś w rodzaju "ęce pęce w której ręce?"
    Niestety jestem na NIE.
  • Marsjasz 15.09.2019
    Nie mogło być inaczej bo dobrze wyczułaś że to między innymi o Twojej poezyjce. . hehehe
  • Angela 15.09.2019
    Marsjasz he he he to cieszy.
    W komentarzu mas albo o jedną (środkową) kropkę za mało w trzykropku, albo dodatkowa Ci się wstrzeliła.
  • Marsjasz 15.09.2019
    Angela A Ty masz mas i co teras? :D
  • Nuncjusz 15.09.2019
    Marsjasz a srasz?
  • Angela 15.09.2019
    Marsjasz wim : P
  • Angela 15.09.2019
    Obiadek mi się dopiero gotuje, to sobie literkę czasem chapnę.
  • Marsjasz 16.09.2019
    Nuncjusz nie wiedziałem że robisz za muszlę klozetową. Tak bardzo jesteś zainteresowany.
  • IgaIga 15.09.2019
    "Ala ma kota", to przy tym majstersztyk. Uderzyć też trzeba umieć, Autorze. Bo tak, to tylko beka dla tych po drugiej stronie barykady:)
  • Nuncjusz 15.09.2019
    Co raz więcej smętnych debili na tym opowi
  • Tjeri 15.09.2019
    Teraz przeczytałam to, że to coś ma wyśmiewać twórczość innych...
    Spróbuję bez złośliwości:
    Bardzo lubię i cenię wierszowane polemiki, ba nawet kłótnie. Lepsze to, niż napierdalanki w komentarzach. Ale to musi być na poziomie... Nawet wyśmiewająca parodia musi pokazywać, że autor bawi się, ale sam coś umie.
    A tu jest tragicznie. Gdybyś jeszcze miał w profilu jakieś swoje dobre wiersze - można by pomyśleć - no spoko, wiem że umie pisać, pewnie coś szykuje. Poczekam.

    A jak na razie oceniam Cię po Twoich komentarzach (w których wykazałeś się brakiem zrozumienia nawet w miarę prostych wierszy) i twórczości (dramat).

    Podsumowując - pokaż że dobrze piszesz, potem (jak musisz) śmiej się z innych.
  • Marsjasz 15.09.2019
    Bez złośliwości chłe chłe Chłodna analiza.chłe chłe
  • Marsjasz 15.09.2019
    ale dzięks.
  • Tjeri 15.09.2019
    Marsjasz - ano bez.
  • Tjeri 15.09.2019
    Marsjasz -bo w sumie w którym miejscu widzisz złośliwość?
  • Marsjasz 15.09.2019
    Tjeri Gdybyś napisała dlaczego tragicznie. To by nie było zlosliwie. A tak to co prawda lekko ale ... złosliwie. :)
  • Tjeri 15.09.2019
    Marsjaszu, tu za bardzo nie ma o czym się rozpisywać. Wiersz rymowany jest dla mnie dobry, gdy (oprócz sensu) ma dobry rytm, niebanalne rymy, jeśli ma piękną melodię (co pośrednio wynika z poprzednich punktów).
    Nie liczę sylab, średniówek, nie wyznaczam akcentów (no chyba że słyszę, że coś jest nie tak, ale nie wiem co dokładnie). Twoja rymowanka z tego wszystkiego załapała się na jeden przyzwoity rym. Tylko po co mi pisać to wszystko, jeśli to tylko (marna) prowokacja?
  • Marsjasz 15.09.2019
    Tjeri Poza słabymi rymami masz jeszcze jakieś uwagi?
  • puszczyk 15.09.2019
    Marsjasz No a co innego jeszcze może być nie capito, tylko po co informować?
    Boli cię po deklem i już.
    Pisałem, żeś klon, tylko dlaczego ludzie to lubią?
  • Zaciekawiony 15.09.2019
    Marsjasz
    To ja dorzucę, że nie ma tu nic wyrafinowanego. Napisane zez starania się.
  • Zaciekawiony 15.09.2019
    *bez
  • Tjeri 15.09.2019
    Marsjasz - owszem, ale oboje wiemy jak bardzo bez sensu jest wypisywanie Ci tego...
    Nie wywołuj już mnie do tablicy, proszę.
  • Marsjasz 15.09.2019
    Mial być czytelny i jest.
  • puszczyk 15.09.2019
    zwyczajna kicha
    dla latrynowego Zdzicha.
  • Marsjasz 15.09.2019
    a że puszczyk wciąż w latrynie
    więc lektura go nie minie
    czyta czyta i nie wierzy
    Zdzichu w jego domu leży
    bo nie wiedząc kiedy cicho
    z puszczykiem zamienił się Zdzicho
  • puszczyk 15.09.2019
    Marsjasz Ano tyle o Marsjaszu.
    Ciekawe.
  • Bogumił 15.09.2019
    Wiersz spełnił swoją rolę na zasadzie uderz w stół, a ....
  • Tjeri 15.09.2019
    Czy ja wiem, Bogumile? Jeśli miał wywołać jakąkolwiek reakcję, to ok. Wywołał taką, że ludzie napisali jak bardzo to jest słabe. Ale tu autor sugeruje, że chciał kogoś ośmieszyć - też ok, jeśli chodziło mu o siebie. (Marsjaszu, tu byłam złośliwa ;))
  • puszczyk 15.09.2019
    Tjeri Bo treść ponoć jest najważniejsza!
    Tak tu twierdzą grafomani, bo co mają stwierdzić?
  • Bogumił 15.09.2019
    puchacz g. (treść) owinięte w pozłacany papierek (forma) nie przestaje być g. i śmierdzieć. Wydaje mi się, że zarówno forma, jak i treść powinny być godne siebie, to byłoby najlepiej, ale niestety w realu niestety tak nie jest.
  • Tjeri 15.09.2019
    Bogumile - tyle że portal literacki z założenia powinien służyć do wzajemnej nauki pisania. Dlatego zwracamy taką uwagę na formę.
  • Bogumił 15.09.2019
    Tjeri okej, ale dziwnym trafem nigdy nie potępiacie treści, a najczęściej jej zupełnego braku, albo jej miałkości. Skąd ta nierównowaga? Sorry, treść nie pasuje tylko wtedy, gdy jest umownie przypisywana do tzw. chrześcijańskiej, bądź prawicowej.
    Pełna analiza utworów powinna odzwierciedlać jedno i drugie. Choć jak pamiętam ze szkoły, to analiza wierszy głównie skupiała się na treści, a formę omawiano niejako przy okazji, gdy jakoś odbiegała od standardów, gdy autorzy stosowali jakieś nowatorskie, rzadko spotykane formy wyrazu.
  • Tjeri 15.09.2019
    Bogumił - w mojej szkole analiza użytych środków poetyckich była drobiazgowa (i mówię o ósmej klasie podstawówki - wtedy najwięcej się nauczyłam).
    Nie wiem co inni potępiają, nie chcę generalizować. Jeśli chodzi o mnie - nie lubię nachalnych agitek w żadnym temacie - obojętnie czy to coś jest prawicowe, czy fanatycznie ekologiczne. Nie lubię i już.

    Cenię teksty, gdzie wnioski zostawia się czytelnikowi, a nie przedstawia jako prawdę objawioną. Dość mam tematów naznaczonych fanatyzmem czy innym natręctwem. Jak Twój utwór o gejach. Piszesz że Cię nie obchodzą, że masz dość, tymczasem tylko Ty o nich piszesz, tylko u Ciebie taki temat.
    Ale i tak bym Twój utwór pochwaliła, gdybyś go napisał zgodnie ze sztuką.
    Ja często jestem złośliwa (co gorsza lubię to u siebie), ale co do komentowania- staram się oddzielać tekst od osoby i zawsze piszę szczere opinie.
  • Tjeri 15.09.2019
    za wcześnie mi się wysłało...
    Nie lubię gdy traktujesz portal literacki jak mur do pisania haseł dojeżdżających kibolom znienawidzonego klubu.
    Powinniśmy zajmować się tu literaturą. Rozmawiać o metaforach, przerzutniach czy narracji. A nie (tylko) o Twoich poglądach i tego, co nienawidzisz.
  • Bogumił 15.09.2019
    Tjeri to nie żadne fanatyzmy, ani natręctwa, ale zwykłe ludzkie emocje. I to one są jednym z powodów, że ludzie piszą wiersze lub inna prozę. Pomijam tych, którzy piszą wyłącznie komercyjnie i dla zarobku, ale i oni musza się liczyć z emocjami, jakie ich twory wywołają u czytelników, bo inaczej klapa komercyjna i zerowe zyski. Widzę też u Ciebie zupełny brak zrozumienia słowa fanatyk. To po prostu człowiek, który serio traktuje pewne sprawy. W kontrapunkcie do fanatyka stoi człowiek, takich niestety jest przytłaczająca masa, bez żadnych poglądów. Jakiś lewak określił tę ludzka masę jako biohumus historii. rzadko zgadzam się z lewakami, ale to jednak było celne. Ja nie chcę być biohumusem, na którym rozmaite nowe doktryny uprawiają swoją propagandę. Jedyne co ich łączy (tę nihilistyczną biomasę), to nienawiść do fanatyzmu. Oni wbrew pozorom mają większy potencjał nienawiści od tej przypisywanej swoim oponentom.

    Jeżeli chodzi konkretnie o mnie, pierwszy swój wiersz napisałem na początku stycznia 2019 roku, masz na opowi pełne ich portfolio, traktuję to wyłącznie hobbystycznie, jako nową formę wyrazu i tylko tyle. Jeżeli zacznę kiedyś pisać lepiej, to będę się z tego cieszył, nie jestem zbyt pojętnym czeladnikiem, więc moja nauka musi trwać dłużej, co do formy, ale co do treści większość jest ok. Poza tym mam pod tymi wierszami także dużo pozytywnych opinii, co dowodzi, że czytelnicy zwracają też uwagę na treść, a nie tylko na formę.
  • Tjeri 15.09.2019
    Bogumił - ja również nie jestem obojętna. Ale portal literacki to po prostu nie miejsce na nachalne głoszenie swoich poglądów. Przy najmniej dla mnie.
  • Bogumił 15.09.2019
    Tjeri alternatywą jest pustezja utwory bez duszy o niczym. Bo Ile można pisać o stosunkach damsko męskich.
  • IgaIga 15.09.2019
    Bogumił - ale (tak przykładowo) ani h5a ani Jaca nie piszemy o stosunkach damsko męskich). A jeśli już to rzadko.
  • IgaIga 15.09.2019
    ani ja*
  • Tjeri 15.09.2019
    Bogumił - współczuję, że widzisz tylko tematy damsko męskie. Oki, nie ma co podnosić nowych wpisów, bo przecież i tak zostaniemy przy swoim.
  • Tjeri 15.09.2019
    Bogumił jeszcze jedno dodam. Ja zupełnie nie "bronię" Ci Twoich tematów. Pisz o tym co Cię pasjonuje. Ale nie narzucaj innym swoich poglądów (formą pisania), zostaw wnioski czytelnikom. Niech to będzie mniej wściekłe, a bardziej... piękne.
  • puszczyk 15.09.2019
    Czyżby?
    To spróbuj najmądrzejszą sentencję ubrać w dobry wiersz.
    Jak nie umiesz pisać i nie czujesz poezji, zawsze wyjdzie tylko przemądrzały gniot.
  • stefanklakson 15.09.2019
    Pierwsze trzy wersy są zabawne.
  • stefanklakson 15.09.2019
    CDN na końcu jest niepotrzebne, wiersz na pewno złości niektóre osoby piszące wiersze, ogólnie zabawne dzieło :D
  • Tjeri 15.09.2019
    stefanklakson - ale w sumie kogo miałoby złościć? W tym stylu pisze chyba tylko dwóch użytkowników.
  • Marsjasz 15.09.2019
    Tjeri Tego kogo boli. Tych od pustych wierszy. Niektórzy bronią tej pustezji jak własnego życia.
  • Tjeri 15.09.2019
    Marsjasz aaa...
    I Ty zbawicielu, chcesz świat od nich ratować. No spoko. Tylko zanim ogłosisz coś pustezją, zastanów się czy sensu brak, czy po prostu Ty go nie widzisz. Sporo buty w Tobie, jeszcze zaś nie wiem ile wiedzy i umiejętności.
  • Marsjasz 15.09.2019
    Tjeri a ty widzisz sens w tym co oni piszą? Większość wierszy tych ludzi po analizach (również Twoich) nie okazała się spójna. Ajajaj i co z tym zrobić?
  • Tjeri 15.09.2019
    Marsjasz musisz jakoś z tym żyć.
    Prosiłam, żebyś już mnie nie wywoływał...
  • Marsjasz 15.09.2019
    dzięki stefan. :)
  • puszczyk 15.09.2019
    pisze?
  • Tjeri 15.09.2019
    puszczyk to do mnie pytanie?
  • puszczyk 15.09.2019
    Nie, ogólne.
    Nazwanie pisaniem bzdetów.
  • Tjeri 15.09.2019
    Aa
  • Marsjasz 15.09.2019
    Co Cię tak wścieka? Naprawdę tak mocno boli? Widać masz problem. A ja wiem co Cie tak dotknęło:D Ty się jednak nie przyznasz.
  • Tjeri 15.09.2019
    Marsjaszku... Nie pochlebiaj sobie. Nie wiem po co to coś napisałeś i zapewniam, że nikogo (tak, zaryzykuję generalizację) to nie wścieka. Może spowodować uniesienie brwi, czy po prostu szczerą ciekawość po co to. Tyle.
  • Marsjasz 15.09.2019
    Tjeri Nie?To popatrz wyżej. :) Jeden, drugi, trzeci ....
  • IgaIga 15.09.2019
    Marsjasz - jeden, drugi, trzeci... Wszyscy mają z tego bękę... :D
  • puszczyk 15.09.2019
    Kolejny puściel na horyzoncie...To może wściekać.
  • Marsjasz 15.09.2019
    IgaIga Ty się śmiejesz z tego ze ja się śmieje z Ciebie. Tobie sie nie podoba forma mojej rymowanki. Ja kwestionuję sens twoich wierszydeł, których sama nie jesteś w stanie objasnić. Co jest bardziej smieszne? hehehe
  • Marsjasz 15.09.2019
    puszczyk Nie wściekaj się bo garb Ci wyrośnie. hehe A może go już nosisz?
  • IgaIga 15.09.2019
    Marsjasz - autor nie jest od objaśniania. To czytelnik interpretuje tekst. To jego przywilej i autorowi nic do tego.
  • Marsjasz 15.09.2019
    IgaIga Zamówiłaś analizy u któregoś ze swoich znajomych? Może oni napiszą Ci pozytywną?
  • puszczyk 15.09.2019
    Nawet gdybym nosił, czy mi wyrósł, to co to zmienia w mojej ocenie?
    Knot, to knot i już.
  • Marsjasz 15.09.2019
    Też tak uważam. :) Byleś tylko pisał to wszędzie tam gdzie te knoty są.
  • Angela 15.09.2019
    Marsjasz panie troll, czy byłbyś waść skłonny usiąść se wreszcie na tyłku?
  • Marsjasz 15.09.2019
    Angela a ty w jakiej roli tu występujesz panienko?
  • Angela 15.09.2019
    Marsjasz nie panienko, a pani, jak już.
    W roli tej, co by chętnie trollowi miotłą walnęła, co by się nie rozzuchwalał i luzem za ludkami
    nie ganiał : )
  • Marsjasz 15.09.2019
    Angela Sama jestes trollem i to na dodatek takim który niczego nie ma do powiedzenia oprócz popierania i wykonywania poleceń. Miotła co nie zamiatała bo zamiatać nie umiała. :)
  • Angela 15.09.2019
    Marsjasz ot powiedział co wiedział Hi Hi Hi
  • Angela 15.09.2019
    Marsjasz a tak jeszcze z ciekawości, to kto mi te polecenia do wykonania wydaje?
  • Marsjasz 15.09.2019
    Angela mam ci jeszcze podać nazwiska, daty urodzenia, telefony i adresy? Śledztwo rozpoczęte? Daj se siana.
  • Angela 15.09.2019
    Marsjasz nicki mi podaj, ale oboje wiemy, że tego nie zrobisz, bo ja zawsze robię to co sama
    uważam, duża dziewczynka jestem i za rączkę prowadzać mnie nie trzeba : )
  • puszczyk 15.09.2019
    Tu jest.
  • Angela 15.09.2019
    No wiem, ino go proszę, co by grzeczny był.
  • Marsjasz 16.09.2019
    Angela ech Angela, Angela :D
  • Angela 19.09.2019
    Panowie, jak macie się prać po pyskach, to może nie u Igalgi, a na przykład tutaj?
  • Marsjasz 20.09.2019
    No i macie dalszy ciąg "marki" :)
  • Marsjasz 21.09.2019
    ważne są jednak pozory
    by ukryć zgniłe jęzory
    i krzyczeć łapaj złodzieja
    by zniknęła nadzieja
    na rozmowę o pięknie
    na czekanie aż pęknie
    twa powłoka pięknisia
    by odkryli że misia

    - lepiej czytać niż ciebie
  • Angela 21.09.2019
    czy czujesz że rymujesz
    po nocach grasujesz
    nerwy wszystkim psujesz
  • Marsjasz 21.09.2019
    Angela nie wszystkim :) co jest podstawą tych nerwów i czemu sama grasujesz po nocach?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania