mgiełka

kiedy ranek mgiełką zapisuje szczęście

ochronić chce przed deszczem ludziom słońce dając

nocą cichnie muzyka i wiatr słowa plącze

 

za oknem cudne trele serce drży z emocji

a róża płatki gubi w wymiętej pościeli

kiedy ranek mgiełką zapisuje szczęście

 

na zegarze czas zamilkł może się zapomniał

stoi zamyślony jakby jutra szukał

nocą cichnie muzyka i wiatr słowa plącze

 

właśnie szept się obudził jęk głośny wyzwala

na skórze ślady znaczy i zamyka w dłoni

kiedy ranek mgiełką zapisuje szczęście

 

nagle bledną kolory szczyty też znikają

usta tylko jeszcze w różowym zachwycie

kiedy ranek mgiełką zapisuje szczęście

nocą cichnie muzyka i wiatr słowa plącze

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (40)

  • Something 18.06.2019
    Wiersz, który ma w sobie jakość.
  • betti 18.06.2019
    Jakość zerową... zapomniałaś dodać
  • betti fajnie się bawisz i o to chodzi
  • betti 18.06.2019
    Fakt, bawię się fajnie, wprost znakomicie przecież na portalu literackim nic nie jest tak ważne jak dobra zabawa.
  • Something 18.06.2019
    Grunt to mieć poczucie humoru. ;)
  • betti nic ci nie powiem, bo nie znam się na poezji
  • betti 18.06.2019
    Francis - Gorzalka ja też się nie znam. Witaj w klubie...
  • Canulas 18.06.2019
    Hmmm, róża w pościeli brzmi dość jednoznacznie. Ładne napowtarzanie, takie odmierzające, ale niezbyt nachalnie. Jakby z tylnych rzędów te akcenty. Generalnie taką idyllę tu zaswrwowałaś, ale taką idyllę ulotną, jakby poorgazmową. Tyle interpretacji od laika ;)
  • betti 18.06.2019
    Pobawiłam się, Can. To nic wielkiego raczej wprawka do czegoś lepszego. Dzięki za komentarz.
  • Canulas 18.06.2019
    betti, jeśli napisałaś od tak, to tylko pokazuje jak istotny jest zwyczajny, czytelnicy gust i jak czasem niewspółmiernie mało pracy przynosi duże fekty.
    Niestety w drugą stronę to też działa
  • betti 18.06.2019
    Can trochę pracy to wymaga, bo to taki gatunek, ale zabawa przednia.
  • Wrotycz 18.06.2019
    :) Bezmutacyjna w powtórzeniach villanella, ożeż, Betti, szacun.
    Cieszę się, że pojawił się tu motyw nowy na tle Twojej dotychczasowej twórczości.
    Uważam, że najtrudniej pisać o szczęściu, nie popadając w grafo. Udało ci się, choć oczywiście mogło być lepiej w wersach :)
  • betti 18.06.2019
    Pewnie, że mogło być gdybym była no wiesz... a że nie jestem, więc jest co jest.
  • Wrotycz 18.06.2019
    Betti, a lanie to lubisz gdzie dostawać? ;)
  • betti 18.06.2019
    Wrotycz ja lanie? Proszę Cię, ja jestem na to za delikatna...
  • Kjow 18.06.2019
    Momentami miałem wrażenie, że czytam to samo. Coś jednak jest w tym utworze, że mógłbym go czytać kilkakrotnie bez znudzenia, bo wciąż można odnaleźć w nim coś nowego. Myślę, że czwóreczkę dać można. :D
  • betti 18.06.2019
    Czwóreczkę? Nie żartuj, jeszcze mi się w głowie poprzewraca... czwóreczkę, co za rozrzutność!
  • Kjow 18.06.2019
    betti Co Ty mówisz, należy się ;'D
  • betti 18.06.2019
    Kjow należy się lanie, Wrotycz dobrze wie, co mówi... nie czytasz komentarzy czy co?
  • Zaciekawiony 18.06.2019
    Ciekawa odmiana.
  • betti 18.06.2019
    Ciekawa? Ależ skąd, to badziewie, tu inne ''wiersze'' na topie...
  • Something 18.06.2019
    Wiesz, betti, nie ma sensu walczyć. Lepiej pisać nic, przyjmować laury od większości i mówić "jestem gwiazdą opowi". Eksperymentowanie, poezja klasyczna, poezja współczesna... to wszystko jest tu obce, poza paroma wyjątkami.
  • betti 18.06.2019
    Something wiem, ale zawsze miałam nadzieję, że coś tu drgnie, dlatego zaglądam... Jest mi strasznie przykro, spodziewałam się takiej sytuacji, ale myślałam, że wyjdzie to od Aisak, wyszło od Cana - zabolało, bo uważałam go za wartościowego człowieka. Myliłam się. Oni tu wszyscy jedna wielka rodzina, im nie zależy na rozwoju... No nic.
  • Something 18.06.2019
    betti Myślałam nad innym miejscem, w kontekście publikowania. Nie wiem tylko, czy warto.
  • betti 18.06.2019
    Something jakim?
  • Something 18.06.2019
    betti To tylko ogólna myśl. Jeszcze nie mam niczego konkretnego na oku.

    Drugą opcją jest dalsza publikacja tutaj, albo skupić się, bez szumu, na książce, którą piszę.
  • Something 18.06.2019
    Something skupienie*
  • betti 18.06.2019
    Publikacja tutaj raczej niczego Ci nie da, bo jakim cudem?

    Ja jestem jeszcze na innym portalu, ale tam poprzeczka wysoko. Lubię to, bo trzeba się starać no i satysfakcja z tego starania nieporównywalna.
  • Something 18.06.2019
    Poprzeczka wysoko. Lubię takie coś. A pisać potrafię... tak przynajmniej myślę.
  • betti 18.06.2019
    Something idź na razie na Ósme piętro... a później zobaczymy.
  • Something 19.06.2019
    betti Do zobaczenia, betti. W innych sferach. ;)
  • yanko wojownik 19.06.2019
    To jest wiersz - mam niemal przekonanie. "nagle" na początku czwartej zwrotki coś psuje, jak dla mnie.

    "przez wiatr słowa splątane" - dałbym na końcu - w ogóle bym go trochę przerobił - ten wiersz, bo dobry, ale niewystarczająco jak na możliwości Betty.

    Niemniej piąteczka - taki symbol, że oceny coś znaczą.
  • betti 19.06.2019
    Yanko, gdybyś Ty się chociaż odrobinę znał, to mogłabym przystanąć, a tak mogę tylko wzruszyć ramionami...
  • yanko wojownik 21.06.2019
    betti, byłbym wtedy wiedzący i spec, to dobrze byłoby by przytknąć, bo bym miał rację być może.
  • betti 21.06.2019
    yanko wojownik nie chce mi się tego tłumaczyć, sorry.
  • sensol 19.06.2019
    coś ma
  • betti 19.06.2019
    Ma... litery.
  • Klementyna 21.06.2019
    Podoba mi się :)
  • betti 21.06.2019
    Klementyna jeżeli wchodzisz pod moje ''dzieła'' licząc na rewanż, to uczciwie informuję, że ja nie z tych...
  • piliery 06.07.2019
    Wszystko prawie tak. OK ale te "cudne trele" brr (wiem ze subiektywne ale nie znoszę - pachnie mi Mniszkówną) ale i tak 5

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania