.

 

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (20)

  • Enchanteuse 08.04.2019
    Podobają mi się niektóre fragmenty ogromnie i trafiają.
    Np to:
    "I zgrzytam zębami za tamtym szczenięciem"
    I w ogóle ten fragment:

    "Usiądź posłuchaj
    Dzisiaj znów odtwarzam obraz zmarłej matki
    I zgrzytam zębami za tamtym szczenięciem
    Wtedy jeszcze miałem akordeon po dziadku i w piwnicy tworzyłem własne koncerty
    Dziś już pewnie ręka zadrżałaby nad klawiszami"

    I to:
    "Cień najdroższej dziwki o lichym sumieniu"

    Jest to jakieś bolesne, wspomnieniowe; haczy o nostalgię i ma tendencję masochistycznego rozdrapywania siebie w natrętnych powrotach, poszukiwaniach odrobiny ciepła, które już dawno wyparowało.

    Ogólnie estetyczne.
  • Light 09.04.2019
    Jeśli estetyczne to już coś ;) Dziękuje, zwłaszcza, że ja bardziej w prozie niż jakiejkolwiek poezji siedzę. Interpretacja bardzo trafna.
  • Enchanteuse 09.04.2019
    Light miło mi bardzo w takim razie.
    Pozdrawiajki :)
  • Justyska 09.04.2019
    Bardzo bolesna tesknota za domem, pytanie czy szczesliwym. Ciekawe metafory, gladko czyta sie na głos. Trzecia bardzo do mnie przemawia.
    Pozdrawiam
  • Light 09.04.2019
    Dzięki, Justyśka ;)
  • kalaallisut 09.04.2019
    Ja tak z biegu wczoraj jeszcze przed zaśnięciem czytałam. Tęsknota utkana w metaforach. Ładnie Light. Tylko tyle bom ciut wyżuta jestem:)
  • Light 10.04.2019
    Dokładnie tak. Dzięki, Kala.
  • Wrotycz 09.04.2019
    Oj, jakże depresyjny, autoagresywny monolog - spowiedź w czyjejś obecności (kobiety wobec której takie wyznanie można poczynić).
    Krańcowa tęsknota do czasów bez samotności i win . Jakich? Nie wiadomo.
    Liryk narracyjny, emocjonalny. Wciągnął.

    Jeżeli miałabym wskazać coś, co zahaczyło:
    "Oblekając twarz maską karykatur wyciszeń"

    Pozdrawiam.
    5.
  • Light 10.04.2019
    Takie niestety wychodzą mi najlepiej. Tzn. mam na myśli teksty wymierzane, godzące we własne ja, zaburzające wartości, brudne...
    Tęsknota za brakiem samotności - tak. Z tymi winami niekoniecznie. To bardziej wyolbrzymienie podmiotu, by jeszcze bardziej podkreślić jakiś wstręt do siebie, mimo braku podstaw.
    Dziękuje.
  • nimfetka 10.04.2019
    Kurwa, jakie dobre. Nie wiem czemu, jakiś obraz narkomana mi się tutaj wyłania. Wydaję się, że aby skonstruować te wersy musiałaś siedzieć nad kazdym przynajmniej dobre pół godziny. Jakościowo wszystko jest tak dobrze przemyślane, poukładane. Uzupełniasz przekaz tekstu masą pięknych, ale i ostrych określeń, metafor wstydu, poczucia strachu i wyobcowania, narastającej nienawiści.
    „Bywa że brzydzę się sobą wnikam w głąb i wydalam“ – Przeciez to normalnie mogłoby krazyc po wikipedii wśród topki najlelszych autozawistnych cytatów (nie mam pojecia czy istnieje takie okreslenie i taka topka, jak coś to u mnie już tak). Taki dekadentyzm wewnętrzny.
    Piękno w brudnej postaci. (To jest mega pozytywne określenie jakby co)
  • Light 10.04.2019
    Ojej, to mi posłodziłaś. Jak zwykle trafnie wszystko interpretujesz. Podoba mi się określenie autozawistne cytaty :D Chciałam, żeby było i smutno (stąd wstawki może nieco ckliwe o matce) i z poczuciem wstydu nad własną osobą. Pięknie dziękuję.
  • Enchanteuse 10.04.2019
    Czytam to drugi raz i dopiero teraz trafia silniej. Coś w tym wierszu jest, jakaś ciemna magia. Określenia prawie bolą. Chyba sobie go zapiszę, jeśli pozwolisz :)
  • Light 10.04.2019
    Pozwalam, chociaż nie jest to coś wartego zapisywania :P
  • Enchanteuse 10.04.2019
    Light tylko bez takich. Takie coś to ja mogę powiedzieć, ale nie Ty :P
  • Light 10.04.2019
    Enchanteuse od poezji specjalistką jesteś Ty. W prozie możemy się mierzyć 50/50 :P
  • Enchanteuse 10.04.2019
    Light haha, daj spokój. W prozę nie umiem w ogóle, dlatego przestałam już się jej tykać :D
  • Ciekawy wiersz, bardzo podoba mi się ostatnia strofa!
  • Light 15.04.2019
    Dzięki, Maurycy :)
  • Adelajda 07.05.2019
    Ja już Ci nie wierzę, że nie potrafisz w wiersze, ja wiem że potrafisz. Trochę przeszkadzał mi zapis (a może późna godzina?), ale całość zatrzymuje na długą chwilę.
  • Light 08.05.2019
    Dziękuję.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania