Miasto duchów (N.S.)

Każdej nocy na wąskich ulicach miasta, dzieją się rzeczy magiczne. Gdy zegar wybija północ, ulice pokrywa mgła, a na ścianach kamienic można dostrzec cienie nieobecnych. Duchy z przeszłości snują się pośród swoich wspomnień. Nie widzą żywych i obecnych, są we własnej nieistniejącej już rzeczywistości. W swoim czasie.

Można zaobserwować jak z mgły ukazuje się powóz, piękne konie, woźnica i pasażerowie. Są tylko cieniem, ale jakże wyraźnym i prawdziwym. Nieobecni mieszkańcy powracają do tych wspomnień co noc. Pomimo że upłynęło wiele lat, może nawet ponad sto, dla nich tutaj nic się nie zmieniło.

Barbakan, alejki wokół, wszędzie są nieobecni. Spacerują, rozmawiają, ale ci, którzy są obecni, nie mogą zrozumieć ich języka. Jeszcze inni, zasiadają w ogródkach kawiarnianych, słuchając muzyki granej na żywo.

Czasami można zobaczyć władców kraju, którzy niegdyś mieli tu swój zamek. To, co spisane na kartach historii, dzieje się tu i teraz. Tylko w mroczne, zimowe noce pojawia się Biała Dama. Snuje się i lamentuje pośród ulic. Za każdym razem powraca do miejsca, w którym została stracona w swojej rzeczywistości, a gdy przyjrzeć się dokładniej, można dostrzec szubienicę.

Miasto nocą kryje wiele wspomnień nieobecnych. Tajemnic, sekretów, o których nigdy nikt się nie dowie.

Średnia ocena: 4.9  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (18)

  • Kociara 22.05.2016
    Trzeba było słuchać podświadomości.... wtedy bym zgadła :D ładny tekst ale taki nie ty w ogóle, taki inny i tym mnie zmyliłeś :D 5
  • TeodorMaj 22.05.2016
    Ostatnio nie jestem sobą...
  • Grubas 22.05.2016
    Hmm troszke to dziwne no ale cóż
  • Grubas 22.05.2016
    W sensie nie pasuje do Twojej osoby ;)
  • TeodorMaj 22.05.2016
    Grubas Ostatnio wszystko co napiszę jest dziwne i niepodobne do mnie ;) Czas na przerwę :)
  • Grubas 22.05.2016
    TeodorMaj Czemu na przerwę? Każdy potrzebuje odmiany ^^
  • TeodorMaj 22.05.2016
    Grubas Bo moje teksty stają się coraz gorsze, a w niektórych przypadkach przewidywalne. :) Kilka dni dobrze mi zrobi :) (poza tekstem na bitwę)
  • alfonsyna 22.05.2016
    Cóż, dałam się zmylić, ale tekst bardzo klimatyczny. Trochę szkoda, że nie dłuższy, ode mnie 5. :)
  • TeodorMaj 22.05.2016
    Dziękuję :)
  • Autor Anonimowy 22.05.2016
    Nieco krótki, ale działający na wyobraźnię tekst, który czytało się płynnie. Jako że to pierwszy Twojego autorstwa, z którym mam do czynienia, wywiera całkiem pozytywne wrażenie i zachęca do zapoznania się z innymi.
    Czasem miałam wrażenie, że przecinki nieco zgrzytają (subiektywne odczucie, nie żadne profesjonalne doradztwo):
    np. tu "Każdej nocy na wąskich ulicach miasta, dzieją się rzeczy magiczne." - przecinek zdaje się zbędny w tej wersji, chociaż gdyby wstawić jeszcze jeden przed "na", też byłoby chyba poprawnie
    Ale to już do własnego sprawdzenia i poprawek.
    Średnia ocen pod tym tekstem to jakaś kpina, zdecydowanie.
  • TeodorMaj 22.05.2016
    Bardzo dziękuję za komentarz i ocenę. Pozdrawiam i zapraszam do swoich tekstów.
  • Angela 22.05.2016
    Urzekająco klimatyczny tekst : ) 5
  • TeodorMaj 22.05.2016
    Dziękuję :)
  • Lucinda 22.05.2016
    Zamierzałam dziś skupić się na nauce do sprawdzianu, odpuszczając sobie czytanie tekstów, bo jak zacznę, to skończyć nie mogę, ale jak tylko udaje mi się bardziej zagłębić w zadania, wzory i definicje, ogarnia mnie senność, oczy same mi się zamykają. Stąd postanowiłam jednak przeczytać coś ciekawego, co mnie trochę rozbudzi, no i moją uwagę przyciągnął ten tytuł. Uwielbiam takie klimaty, świetnie się czytało, lekko i płynnie. Szkoda trochę, że tak krótko, chociaż wtedy nie wiem, co by zostało z moich planów... W każdym razie tekst trochę mnie ożywił. Zostawiam 5:)
  • TeodorMaj 22.05.2016
    Dzięki ;)
  • TeodorMaj 22.05.2016
    PS. Może jak trochę odpocznę rozwinę ten tekst i stworzę mini opowiadanie :)
  • Lucinda 22.05.2016
    TeodorMaj, było by świetnie :) Na pewno bym przeczytała :)
  • TeodorMaj 22.05.2016
    Lucinda Miło mi :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania